Oferta galeryjna

Galeria sztuki

MALCZEWSKI Jacek
MALCZEWSKI JacekMALCZEWSKI JacekMALCZEWSKI Jacek
Tytuł:Dzieci w pejzażu - portret Julii i Rafała (1914)
Technika:olej, tektura
Wymiary:40 x 47,5 cm
55 x 64 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany i datowany l.d.: "J. Malczewski | 1914"

OPIS PRACY:
Schemat kompozycyjny prezentowanego portretu składa się z charakterystycznych dla twórczości Jacka Malczewskiego elementów. Kompozycja pracy jest symetryczna i została zbudowana za pomocą centralnie umieszczonego pnia drzewa, dzielącego całość pola obrazowego na dwie części. Po jego bokach znajdują się dwie postacie. Obraz przedstawia dwójkę dzieci, które można zidentyfikować jako córkę i syna Jacka Malczewskiego - Julię oraz Rafała.
W obrazie wyraźnie dostrzegalne są również inne znamienne cechy malarstwa artysty, jak zdynamizowanie wyważonej gamy barwy poprzez zastosowanie intensywnych akcentów kolorystycznych oraz samo ukazanie postaci dziecięcych, które w większości prac mistrza miały znaczenie symboliczne związane z refleksją nad przemijaniem.
Prezentowany obraz powstał w 1914 roku, kiedy dzieci Jacka Malczewskiego były już dorosłe, jednak artysta prawdopodobnie stworzył tę kompozycję bazując na wcześniejszych szkicach i fotografiach, które umożliwiły mu stworzenie obrazu będącego intymnym powrotem do przeszłości. W takim rozumieniu praca staje się wizualizacją wspomnienia.
Na uwagę zasługuje ubiór Rafała - kobaltowy strój z peleryną i jasny kapelusz z dużym rondem. Ten rodzaj ubioru wielokrotnie powracał w przedstawieniach syna w otoczeniu ogrodu powstałych około 1900 roku. Faktem jest, że wraz z wyjazdem syna na studia w 1910 roku do Wiednia, kontakt pomiędzy Jackiem Malczewskim a Rafałem osłabł, jednak po wybuchu I wojny światowej ojciec i syn wspólnie znajdowali się w stolicy Austrii - być może właśnie tam został namalowany prezentowany obraz.
Praca, pomimo swojego szkicowego charakteru, posiada duże walory dekoracyjne i w niezwykle trafny sposób oddaje nastrój dzikiego ogrodu lub bujnego sadu, na którego tle ukazano zamyślone sylwetki dzieci. Całość jest przepełniona nastrojem melancholii, tak znamiennej dla symbolistycznego malarstwa Jacka Malczewskiego.
Warto podkreślić, że choć znane są liczne pojedyncze portrety dzieci artysty, to jednak kompozycje jak ta, tj. ukazujące dwie postacie, są wyjątkowe i stanowią rzadkość na rynku aukcyjnym.
zapytaj o cenę
AXENTOWICZ Teodor
AXENTOWICZ TeodorAXENTOWICZ TeodorAXENTOWICZ Teodor
Tytuł:Hucułka z koszykiem (przed 1917)
Technika:pastel, papier naklejony na tekturę
Wymiary:98 x 54 cm
111 x 68 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany l.śr.: "T. Axentowicz"
Na odwrocie metka Magazynu Artystycznego i Salonu Obrazów Juliana Burofa w Warszawie z dnia 21 października 1916 roku z opisem obrazu oraz dwie nalepki Składu Farb i Przyborów Malarskich Juliana Burofa.

Więcej o obrazie Teodora Axentowicza w przekrojowym artykule na blogu [ZOBACZ]


OPIS PRACY:
Wiele miejsca w malarstwie Teodora Axentowicza zajmowała tematyka huculska. W pracach podejmujących ten motyw artysta najczęściej ukazywał w ujęciu portretowym Hucułów na tle pokrytego śniegiem wycinka szkicowo zaznaczonego pejzażu.
W prezentowanym obrazie dostrzegalna jest finezja Teodora Axentowicza w ukazywaniu światłocienia i subtelność, z którą przy zawężonej gamie barwnej oddawał poszczególne tonacje kolorystyczne ożywiając całość w tym przypadku czerwonawym akcentem chusty na głowie dziewczynki i haftów na jej ciemnym okryciu. Niezwykle istotnym i powszechnie stosowanym przez artystę zabiegiem było wykorzystywanie barwy podłoża do budowania kompozycji - tutaj jasnobrązowy kolor papieru delikatnie prześwituje w dolnych partiach ukazujących śnieg, wpływając tym samym na głębię przedstawienia, z kolei w górnej części pola obrazowego stanowi delikatne tło dla ledwie naszkicowanego krajobrazu z zaznaczonymi sylwetami huculskich chat. Znamienna dla Teodora Axentowicza płynna i ekspresyjna zarazem linia, za pomocą której nakreślono sylwetkę postaci i pejzaż w tle, potęguje nastrój melancholii i zawieszenia w czasie.
Warto podkreślić trafność, z jaką malarz oddał charakter klimatu Huculszczyzny, a także cechy charakterystyczne fizjonomii i stroju jej mieszkanki.
zapytaj o cenę
STAROWIEYSKI Franciszek
STAROWIEYSKI FranciszekSTAROWIEYSKI FranciszekSTAROWIEYSKI Franciszek
Tytuł:Kobieta z hybrydą (2002)
Technika:pastel, papier
Wymiary:50 x 70 cm
76 x 94,5 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany i datowany śr.g.: "FrStarowieyski | 1702"
Do pracy dołączony dokument z galerii Artemis potwierdzający proweniencję obrazu bezpośrednio z pracowni Franciszka Starowieyskiego.

OPIS PRACY:
Franciszek Starowieyski, jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich artystów współczesnych, czerpał inspiracje ze sztuki secesji i surrealizmu, wypracowując ostatecznie zindywidualizowany styl malarski. W oferowanej pracy artysta zastosował wielokrotnie powracający w jego twórczości motyw sylwetki kobiety o pełnych kształtach, której towarzyszy surrealistyczne hybrydalne stworzenie. Postać widziana jest od tyłu i znajduje się blisko hybrydy mającej tułów konia (z fragmentami nasuwającymi skojarzenia raczej z umięśnionym ciałem lwa) i ptasią czaszkę w miejscu głowy. Całość wywiera na widzu silne wrażenie będące swoistą mieszanką zachwytu i niepokoju. W kompozycji został również zawarty tak znamienny dla malarstwa Franciszka Starowieyskiego erotyzm, przejawiający się nie tylko w samym ukazaniu kobiety w akcie, ale także w spleceniu nóg postaci i hybrydy.
Obraz został wykonany za pomocą pewnych, energicznych, kotłujących się linii, które kształtują ekspresyjne sylwetki. Franciszek Starowieyski w tej swobodnej kompozycji zawarł szereg charakterystycznych dla swojego malarstwa środków - wyraźny kontur, zawężenie gamy barwnej do dwóch kontrastujących ze sobą kolorów, sugestywny światłocień, jak i skupienie się na pięknie ciała. Artysta antydatował swoje prace o 300 lat wstecz, w związku z czym pastel "Kobieta z hybrydą", który powstał na początku XXI wieku, został przez malarza opatrzony datą 1702.
zapytaj o cenę
ZIN Wiktor
ZIN WiktorZIN WiktorZIN Wiktor
Tytuł:Pierwszy śnieg (1998)
Technika:pastel, gwasz, papier
Wymiary:67 x 99,5 cm
75,5 x 108 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany i datowany p.d.: "Wiktor Zin | 1998"

OPIS PRACY:
Wiktor Zin, poza tym, że znakomicie rysował architekturę, był również świetnym pejzażystą. W swoich pracach o tematyce krajobrazowej najczęściej wykorzystywał pastel, rzadziej akwarelę, a niekiedy łączył techniki - jak w prezentowanym obrazie - by podkreślić pewne elementy. Tutaj artysta pociągnął gwaszem miejsca, w których warstwa śniegu miała być najgrubsza.
Oferowany wielkoformatowy obraz trafnie oddaje panoramę pola pokrytego pierwszym śniegiem, z widocznymi źdźbłami traw przebijającymi się przez tę delikatną pokrywę. Horyzontalny pejzaż z majaczącym w tle zagajnikiem i zarysami chat przecinają wertykalnie linie miedz oraz odciśnięty na świeżym śniegu ślad dwukołowego wozu. Warto zwrócić uwagę na wąską, działającą kojąco kolorystykę, zamkniętą właściwie w odcieniach błękitu, szarości i brązów, z mistrzowskim wykorzystaniem celowo prześwitującej między pastelem popielatej barwy papieru.
Obraz Wiktora Zina "Pierwszy śnieg" (1998) stanowi malarską formę poetyckiego zachwytu nad polskim pejzażem.
zapytaj o cenę
NOWOSIELSKI Jerzy
NOWOSIELSKI JerzyNOWOSIELSKI Jerzy
Tytuł:Portret (1992)
Technika:tusz, karton
Wymiary:40 x 30,5 cm
50,5 x 41 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany i datowany l.g.: "JERZY NOWOSIELSKI 1992"

OPIS PRACY:
Jerzy Nowosielski jest znany ze swojego unikalnego stylu, na który składały się tradycyjne tematy i motywy ikonograficzne oraz na wskroś współczesna forma artystyczna. Artysta bywa określany jako jeden z najbardziej wyjątkowych twórców w polskiej historii sztuki.
Prezentowany ujęty z profilu portret został wykonany w charakterystyczny dla Jerzego Nowosielskiego sposób, przy użyciu cienkiej, ostrej linii tuszu. Malarz w znamienny dla siebie, uproszczony i precyzyjny zarazem sposób ukazał hieratyczną w wyrazie postać, najpewniej kobiety, na co wskazują z lekka zaznaczone jedynie długie włosy okalające twarz. Oferowana praca zaskakuje finezją w kształtowaniu postaci i ukazuje jednocześnie rolę rysunku w twórczości artystycznej. Prezentowany obiekt wpisuje się w cykl podobnych prac Jerzego Nowosielskiego rysowanych tuszem i ukazujących ascetyczne anonimowe portrety w ujęciu profilowym.
zapytaj o cenę
SETKOWICZ Adam
SETKOWICZ AdamSETKOWICZ AdamSETKOWICZ Adam
Tytuł:Wesele krakowskie
Technika:olej, tektura
Wymiary:55,5 x 79 cm
71,5 x 95 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany l.d.: "A. Setkowicz"
Lokalnie widoczne drobne ubytki malatury (l.d.).

OPIS PRACY:
Adam Setkowicz jest znany jako twórca sielankowych wiejskich scen rodzajowych. Malarz najchętniej ukazywał realia podkrakowskich miejscowości. W tworzonych przez niego kompozycjach wielokrotnie powracał motyw końskich zaprzęgów.
W prezentowanej pracy w centrum pola obrazowego został przedstawiony krakowski orszak weselny, który wyraźnie odcina się od bieli pokrytego śniegiem otoczenia. Wąska gama barwna jest zdynamizowana kolorowymi strojami rozbawionych weselników, w których dominują akcenty czerwieni. Obraz stanowi charakterystyczny dla tego twórcy przykład zimowej kompozycji, która w szczery sposób oddaje lokalny folklor.
zapytaj o cenę
RYCHTER-JANOWSKA Bronisława
RYCHTER-JANOWSKA BronisławaRYCHTER-JANOWSKA BronisławaRYCHTER-JANOWSKA Bronisława
Tytuł:Za murem
Technika:olej, tektura
Wymiary:34 x 48 cm
44,5 x 58,5 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany p.d.: "B. RYCHTER-JANOWSKA"

Na odwrocie pieczęć krakowskiej Fabryki Farb i Przyborów Malarskich "ISKRA & KARMAŃSKI".
Obraz w przeszłości poddany konserwacji. Widoczny niewielki ubytek malatury (o średnicy ok. 1 cm) przy krawędzi obrazu (l.d.).
zapytaj o cenę
FILIPKIEWICZ Mieczysław
FILIPKIEWICZ MieczysławFILIPKIEWICZ MieczysławFILIPKIEWICZ Mieczysław
Tytuł:Zima w górach
Technika:olej, tektura
Wymiary:49 x 68 cm
66 x 85 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany p.d.: "MIECZYSŁAW FILIPKIEWICZ"
Widoczne wybrzuszenie podłoża.
zapytaj o cenę
KOZYRA Andrzej
KOZYRA AndrzejKOZYRA AndrzejKOZYRA Andrzej
Tytuł:Na Południu
Technika:tempera, olej, deska
Wymiary:31,7 x 43,6 cm
39 x 51 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany l.d.: "KOZYRA"

OPIS PRACY:
Prezentowany obraz Andrzeja Kozyry "Na Południu" ukazuje krajobraz z historyczną architekturą. Natłok szczegółów, kolorystyka i ogólny charakter formalny przywodzi w pierwszej chwili skojarzenia z malarstwem Pietera Bruegla Starszego.
Szczególną uwagę zwracają pozornie przypadkowe, rozrzucone przedmioty, z których większość (np. złamana drabina, przewrócona doniczka czy pęknięte wiosło) została zniszczona i nie nadaje się do dalszego użytku. Po lewej stronie kompozycji widać leżącego mężczyznę z nożem w ręce. Niepokojącą ciszę zdaje się przerywać bicie dzwonu.
Co wydarzyło się przed momentem? Czego skutkiem jest przedstawione zniszczenie? Na te pytania widz sam musi odpowiedzieć.
zapytaj o cenę
KANTOR Tadeusz
KANTOR TadeuszKANTOR Tadeusz
Tytuł:Mężczyzna w rogatywce
Technika:flamaster, papier
Wymiary:28 x 19,5 cm
42 x 33,3 cm (z passe-partout)
Uwagi:Na papierze widoczny znak wodny wytwórni Arches ("EXTRA STRONG | B.F.K. Rives")
zapytaj o cenę
KANTOR Tadeusz
KANTOR TadeuszKANTOR Tadeusz
Tytuł:Mistrz Wit
Technika:collage, olej, tusz, flamaster, papier
Wymiary:27,8 x 19,2 cm
43 x 33 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany p.d.: "T Kantor"
Opisany p.śr.: "mistrz Wit"
zapytaj o cenę
KANTOR Tadeusz
KANTOR TadeuszKANTOR Tadeusz
Tytuł:Kuźnica z wyobraźni (1974)
Technika:tusz, flamaster, papier
Wymiary:20,8 x 29,9 cm
24 x 33 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany p.d.: "T Kantor"
Opisany p.d.: "Kuźnica 6/74"
zapytaj o cenę
HOFMAN Wlastimil
HOFMAN WlastimilHOFMAN WlastimilHOFMAN Wlastimil
Tytuł:Autoportret w szarym kapeluszu (1969)
Technika:olej, płótno
Wymiary:60 x 40 cm
69 x 49 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany i datowany śr.d.: "Wlastimil Hofman | 1969"
zapytaj o cenę
VOLKOV Efim
VOLKOV EfimVOLKOV EfimVOLKOV Efim
Tytuł:Spacer polną drogą
Technika:olej, deska fazowana
Wymiary:22 x 15,5 cm
Uwagi:Sygnowany l.d.: "E Волков"
Na odwrocie stempel Lefranc & Bourgeois.
zapytaj o cenę
BORATYŃSKI (XIX w.)
BORATYŃSKI (XIX w.)BORATYŃSKI (XIX w.)
Tytuł:Portret mężczyzny ze szmaragdowym sygnetem
Technika:olej, płótno dublowane
Wymiary:86 x 67,5 cm
103 x 84 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany l.d.: "[nieczytelne]Boratyński"
Lokalnie widoczne krakelury, zarysowania oraz pojedyncze ubytki warstwy malarskiej.

Autorstwo obrazu prawdopodobnie można przypisać Emilowi Boratyńskiemu (1806/1810-1876) [zobacz biografię artysty]
zapytaj o cenę
CZAJKOWSKI Stanisław
CZAJKOWSKI StanisławCZAJKOWSKI StanisławCZAJKOWSKI Stanisław
Tytuł:Bukiet łubinu (1910)
Technika:olej, płótno dublowane
Wymiary:82 x 71 cm
Uwagi:Sygnowany i datowany l.d.: "STANISŁAW CZAJKOWSKI 1910"
Widoczne zabrudzenie malatury.
zapytaj o cenę
NIKIFOR Krynicki
NIKIFOR KrynickiNIKIFOR Krynicki
Tytuł:Chrystus - chorągiew
Technika:kredka, kalka
Wymiary:19 x 14 cm
Uwagi:Opisany na odwrocie: "500 ZŁ | NAPANBIHSONA"
Przy górnej i dolnej krawędzi podłoża widoczne drobne ślady naderwania kalki oraz ubytek (ok. 3 mm) śr.g.
zapytaj o cenę
NIKIFOR Krynicki
NIKIFOR KrynickiNIKIFOR Krynicki
Tytuł:Św. Weronika - chorągiew
Technika:kredka, kalka
Wymiary:17 x 15,6 cm
Uwagi:Opisany na odwrocie: "500 ZŁ | NASWIETAPAX"
zapytaj o cenę
BUNSCH Adam
BUNSCH AdamBUNSCH Adam
Tytuł:Las (1938)
Technika:pastel, papier
Wymiary:68 x 49 cm
73 x 54 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany i datowany l.d.: "Adam Bunsch 1938."
Opisany p.d.: "703."
Na odwrocie oprawy opinia Leszka Ludwikowskiego z 1977 roku.
zapytaj o cenę
ZACHAREWICZ Witold
ZACHAREWICZ WitoldZACHAREWICZ WitoldZACHAREWICZ Witold
Tytuł:Dorożka
Technika:olej, płótno
Wymiary:45,5 x 55 cm
55,5 x 64,5 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany p.d.: "Zachar"
zapytaj o cenę
DALI Salvador
DALI SalvadorDALI SalvadorDALI Salvador
Tytuł:The Woman Aflame (Kobieta w płomieniach) (1980)
Technika:brąz, edycja 117/350
Wymiary:84 x 24 x 34 cm
Uwagi:Sygnowany na górze podstawy: "Dali"
Numerowany na górze podstawy: "175/350"
Stempel odlewni na górze podstawy: "FONDERIA TESCONI | PIETRASANTI"

Rzeźba posiada certyfikat autentyczności wystawiony przez The Salvador Dali Gallery.
zapytaj o cenę
FOGTT Andrzej
FOGTT AndrzejFOGTT AndrzejFOGTT Andrzej
Tytuł:Auguste Rodin (2020)
Technika:akryl, płótno
Wymiary:100 x 70 cm
Uwagi:Sygnowany p.d. "Fogtt 20"
Opisany na odwrocie: "Fogtt | Auguste | Rodin | akryl"
zapytaj o cenę
TARANCZEWSKI Wacław
TARANCZEWSKI WacławTARANCZEWSKI WacławTARANCZEWSKI Wacław
Tytuł:Owoce na krześle
Technika:olej, płótno
Wymiary:96,5 x 77,5 cm
100,5 x 82 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany p.d.: "T"
Na odwrocie metka Muzeum Wielkopolskiego w Poznaniu z Wystawy Zbiorowej Wacława Taranczewskiego (listopad 1949) oraz fragment innej metki z opisem obrazu.
zapytaj o cenę
ZIN Wiktor
ZIN WiktorZIN WiktorZIN Wiktor
Tytuł:Na łodzi
Technika:węgiel, papier
Wymiary:49 x 71 cm
52 x 74 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany p.d.: "Wiktor Zin"

PROWENIENCJA:
- dar od artysty,
- kolekcja prywatna.
zapytaj o cenę
ZIN Wiktor
ZIN WiktorZIN Wiktor
Tytuł:Lapidarium
Technika:tusz, papier naklejony na tekturę
Wymiary:30,5 x 48 cm
33 x 50,2 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany p.d.: "Wiktor Zin"
Przy krawędziach miejscami widoczne ślady zmarszczenia papieru. W prawym górnym narożniku widoczny ślad po zagięciu, w prawym dolnym narożniku widoczny ślad po naderwaniu papierowego podłoża.
zapytaj o cenę
PRONASZKO Zbigniew
PRONASZKO ZbigniewPRONASZKO ZbigniewPRONASZKO Zbigniew
Tytuł:Pejzaż z drzewami i kościołem św. Józefa w Wadowicach
Technika:akwarela, papier naklejony na tekturę
Wymiary:34 x 49 cm (w świetle passe-partout)
50,5 x 64,5 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany p.d.: "z. pronaszko"
Opisany ołówkiem na odwrocie: "Z.E. Nr 5. Pejzaż z drzewami Zbigniew Pronaszko"

OPIS PRACY:
W dorobku Zbigniewa Pronaszki odnaleźć można wiele prac o charakterze pejzażowym, najczęściej ukazują one osadzone w letniej scenerii wiejskie krajobrazy. Warto zauważyć, że w pejzażach artysta chętnie wykorzystywał właśnie technikę akwareli.
Prezentowana praca przedstawia kościół przy klasztorze Karmelitów Bosych w Wadowicach, na co wskazują zarówno bryła budynku, jak i jej charakterystyczne otwory okienne. Widoki z Wadowic i okolic tego miasta wielokrotnie powracały w malarstwie Zbigniewa Pronaszki.
W oferowanej akwareli formistyczne podejście do formy łączy się z subtelną gamą kolorystyczną. Na duże plamy barwne nałożone zostały drobne pociągnięcia pędzla. Zabieg ten buduje głębię i wpływa na walory dekoracyjne kompozycji. Artysta w znamienny dla siebie sposób przetworzył istniejącą przestrzeń w poetycki i pełen wyciszenia lokalny krajobraz. 
zapytaj o cenę
WYCZÓŁKOWSKI Leon
WYCZÓŁKOWSKI LeonWYCZÓŁKOWSKI LeonWYCZÓŁKOWSKI Leon
Tytuł:Kościół Dominikanów w Lublinie z teki "Lublin" (1918-1919)
Technika:litografia, papier chiński naklejony na karton, tektura
Wymiary:34,5 x 25,5 cm (wymiary grafiki)
61 x 49 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany ołówkiem p.d.: "LWyczół"
zapytaj o cenę
OFERTA GALERYJNA
Tytuł:Oferta galeryjna
Technika:Sprawdź pełną ofertę galeryjną
ponad 300 prac artystów polskich
Wymiary:Sztuka dawna | sztuka współczesna
Uwagi:Zapoznaj się z pełną ofertą galeryjną na stronie Galerii Sztuki ATTIS [link]
PANEK Jerzy
PANEK JerzyPANEK Jerzy
Tytuł:Autoportret w zieleni i fiolecie
Technika:pastel olejny, papier
Wymiary:28 x 19,5 cm (w świetle passe-partout)
61 x 50,5 cm (z oprawą)
zapytaj o cenę
PANEK Jerzy
PANEK JerzyPANEK Jerzy
Tytuł:Portret własny (1977-1978)
Technika:akwarela, kredka, papier naklejony na tekturę
Wymiary:29 x 20 cm
52 x 41 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany p.d.: "Panek"
zapytaj o cenę
Strony:
x
«
»