SZTUKA DAWNA

AXENTOWICZ Teodor
AXENTOWICZ TeodorAXENTOWICZ TeodorAXENTOWICZ Teodor
Tytuł:Hucułka z koszykiem (przed 1917)
Technika:pastel, papier naklejony na tekturę
Wymiary:98 x 54 cm
111 x 68 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany l.śr.: "T. Axentowicz"
Na odwrocie metka Magazynu Artystycznego i Salonu Obrazów Juliana Burofa w Warszawie z dnia 21 października 1916 roku z opisem obrazu oraz dwie nalepki Składu Farb i Przyborów Malarskich Juliana Burofa.

Więcej o obrazie Teodora Axentowicza w przekrojowym artykule na blogu [ZOBACZ]


OPIS PRACY:
Wiele miejsca w malarstwie Teodora Axentowicza zajmowała tematyka huculska. W pracach podejmujących ten motyw artysta najczęściej ukazywał w ujęciu portretowym Hucułów na tle pokrytego śniegiem wycinka szkicowo zaznaczonego pejzażu.
W prezentowanym obrazie dostrzegalna jest finezja Teodora Axentowicza w ukazywaniu światłocienia i subtelność, z którą przy zawężonej gamie barwnej oddawał poszczególne tonacje kolorystyczne ożywiając całość w tym przypadku czerwonawym akcentem chusty na głowie dziewczynki i haftów na jej ciemnym okryciu. Niezwykle istotnym i powszechnie stosowanym przez artystę zabiegiem było wykorzystywanie barwy podłoża do budowania kompozycji - tutaj jasnobrązowy kolor papieru delikatnie prześwituje w dolnych partiach ukazujących śnieg, wpływając tym samym na głębię przedstawienia, z kolei w górnej części pola obrazowego stanowi delikatne tło dla ledwie naszkicowanego krajobrazu z zaznaczonymi sylwetami huculskich chat. Znamienna dla Teodora Axentowicza płynna i ekspresyjna zarazem linia, za pomocą której nakreślono sylwetkę postaci i pejzaż w tle, potęguje nastrój melancholii i zawieszenia w czasie.
Warto podkreślić trafność, z jaką malarz oddał charakter klimatu Huculszczyzny, a także cechy charakterystyczne fizjonomii i stroju jej mieszkanki.
zapytaj o cenę
RYCHTER-JANOWSKA Bronisława
RYCHTER-JANOWSKA BronisławaRYCHTER-JANOWSKA BronisławaRYCHTER-JANOWSKA Bronisława
Tytuł:Za murem
Technika:olej, tektura
Wymiary:34 x 48 cm
44,5 x 58,5 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany p.d.: "B. RYCHTER-JANOWSKA"

Na odwrocie pieczęć krakowskiej Fabryki Farb i Przyborów Malarskich "ISKRA & KARMAŃSKI".
Obraz w przeszłości poddany konserwacji. Widoczny niewielki ubytek malatury (o średnicy ok. 1 cm) przy krawędzi obrazu (l.d.).
zapytaj o cenę
SETKOWICZ Adam
SETKOWICZ AdamSETKOWICZ AdamSETKOWICZ Adam
Tytuł:Wesele krakowskie
Technika:olej, tektura
Wymiary:55,5 x 79 cm
71,5 x 95 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany l.d.: "A. Setkowicz"
Lokalnie widoczne drobne ubytki malatury (l.d.).

OPIS PRACY:
Adam Setkowicz jest znany jako twórca sielankowych wiejskich scen rodzajowych. Malarz najchętniej ukazywał realia podkrakowskich miejscowości. W tworzonych przez niego kompozycjach wielokrotnie powracał motyw końskich zaprzęgów.
W prezentowanej pracy w centrum pola obrazowego został przedstawiony krakowski orszak weselny, który wyraźnie odcina się od bieli pokrytego śniegiem otoczenia. Wąska gama barwna jest zdynamizowana kolorowymi strojami rozbawionych weselników, w których dominują akcenty czerwieni. Obraz stanowi charakterystyczny dla tego twórcy przykład zimowej kompozycji, która w szczery sposób oddaje lokalny folklor.
zapytaj o cenę
FILIPKIEWICZ Mieczysław
FILIPKIEWICZ MieczysławFILIPKIEWICZ MieczysławFILIPKIEWICZ Mieczysław
Tytuł:Zima w górach
Technika:olej, tektura
Wymiary:49 x 68 cm
66 x 85 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany p.d.: "MIECZYSŁAW FILIPKIEWICZ"
Widoczne wybrzuszenie podłoża.
zapytaj o cenę
HOFMAN Wlastimil
HOFMAN WlastimilHOFMAN WlastimilHOFMAN Wlastimil
Tytuł:Autoportret w szarym kapeluszu (1969)
Technika:olej, płótno
Wymiary:60 x 40 cm
69 x 49 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany i datowany śr.d.: "Wlastimil Hofman | 1969"
zapytaj o cenę
NIKIFOR Krynicki
NIKIFOR KrynickiNIKIFOR KrynickiNIKIFOR Krynicki
Tytuł:Kościół wśród wzgórz
Technika:gwasz, tektura
Wymiary:11 x 16,5 cm
36,5 x 45 cm (z oprawą)
Uwagi:Opisany śr.d.: "[nieczytelne]WIEŚRTANASEŁO"
Opisany ołówkiem na odwrocie: "NO-12925ZŁ"

OPIS PRACY:
Nikifor w prezentowanej pracy stworzył harmonijną i symetryczną kompozycję, w której centrum znajduje się świątynia, osadzona w otoczeniu piramidalnie piętrzących się drzew. Ten typ przedstawień, w których na zamknięciu długiej, perspektywicznie zbiegającej się alei wyrasta świątynia, wielokrotnie powracał w malarstwie artysty.
Przedstawiona budowla posiada szereg charakterystycznych dla twórczości malarza cech, takich jak obecność wież z kopułami. Ukazana świątynia wykazuje wiele zbieżności z cerkwią Świętych Apostołów Piotra i Pawła w Krynicy, zarówno ze względu na układ poszczególnych elementów, jak i detale. Obraz, mimo niewielkiego formatu, cechuje dbałość o detale i niuanse kolorystyczne.
Nikifor w znamienny dla siebie sposób, za pomocą wyraźnego konturu i swobodnej plamy barwnej, zbudował monumentalny w wyrazie krajobraz, w którym architektura i natura tworzą spójną i zarazem atrakcyjną wizualnie całość.
zapytaj o cenę
NIKIFOR Krynicki
NIKIFOR KrynickiNIKIFOR Krynicki
Tytuł:W krynickiej willi
Technika:gwasz, akwarela, ołówek, papier naklejony na tekturę
Wymiary:15,2 x 16 cm
Uwagi:Opisany śr.g.: "KRYNICAZDRDOWILLAPAIMAPOD | NO42"
Opisany śr.d.: "MATJKO"
Na odwrocie dwie pieczątki (ekslibris?).
Opisany obcą ręką na odwrocie: "Z KOLEKCJI JERZEGO PANKA. | SPIS 11.II.2001"

PROWENIENCJA:
- kolekcja Jerzego Panka,
- kolekcja prywatna.

OPIS PRACY:
Nikifor Krynicki jest powszechnie cenionym malarzem-prymitywistą, uznawanym za jedną z największych indywidualności w polskiej historii sztuki. Oferowana praca wyróżnia się osadzeniem akcji wewnątrz pomieszczenia, w którym umieszczono grupę siedmiu tworzących swoisty krąg postaci – dorosłych i dzieci. Pokój jest wypełniony różnymi meblami i sprzętem, w tym łóżkiem oraz rdzawobrązowym piecem kaflowym. Na ścianach można dostrzec liczne obrazy. Ciemną dominantę kolorystyczną stanowią szaro-granatowe stroje ukazanych ludzi. Formalnie praca została zbudowana za pomocą grubego konturu i wyrazistej, płaskiej plamy barwnej.
Prezentowana kompozycja wyróżnia się na tle dostępnych najczęściej na rynku sztuki pejzaży i pojedynczych wizerunków osób. Zachwyca bogactwem i narracyjnością ukazanych elementów. W pracy jest dostrzegalna chęć ukazania świata z jak największą drobiazgowością. Obraz zawiera w sobie szereg charakterystycznych dla Nikifora środków formalnych i kompozycyjnych, takich jak uproszczenie sylwetki ludzkiej, próba oddania perspektywy zbieżnej czy opatrzenie przedstawienia opisem autorskim. Znajdujący się w dolnej części pracy opis "MATJKO" można wręcz traktować jako swoistą sygnaturę artysty zwanego Matejką z Krynicy.
zapytaj o cenę
BORATYŃSKI (XIX w.)
BORATYŃSKI (XIX w.)BORATYŃSKI (XIX w.)
Tytuł:Portret mężczyzny ze szmaragdowym sygnetem
Technika:olej, płótno dublowane
Wymiary:86 x 67,5 cm
103 x 84 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany l.d.: "[nieczytelne]Boratyński"
Lokalnie widoczne krakelury, zarysowania oraz pojedyncze ubytki warstwy malarskiej.

Autorstwo obrazu prawdopodobnie można przypisać Emilowi Boratyńskiemu (1806/1810-1876) [zobacz biografię artysty]
zapytaj o cenę
VOLKOV Efim
VOLKOV EfimVOLKOV EfimVOLKOV Efim
Tytuł:Spacer polną drogą
Technika:olej, deska fazowana
Wymiary:22 x 15,5 cm
Uwagi:Sygnowany l.d.: "E Волков"
Na odwrocie stempel Lefranc & Bourgeois.
zapytaj o cenę
NIKIFOR Krynicki
NIKIFOR KrynickiNIKIFOR Krynicki
Tytuł:Św. Weronika - chorągiew
Technika:kredka, kalka
Wymiary:17 x 15,6 cm
Uwagi:Opisany na odwrocie: "500 ZŁ | NASWIETAPAX"
zapytaj o cenę
NIKIFOR Krynicki
NIKIFOR KrynickiNIKIFOR Krynicki
Tytuł:Chrystus - chorągiew
Technika:kredka, kalka
Wymiary:19 x 14 cm
Uwagi:Opisany na odwrocie: "500 ZŁ | NAPANBIHSONA"
Przy górnej i dolnej krawędzi podłoża widoczne drobne ślady naderwania kalki oraz ubytek (ok. 3 mm) śr.g.
zapytaj o cenę
BUNSCH Adam
BUNSCH AdamBUNSCH Adam
Tytuł:Las (1938)
Technika:pastel, papier
Wymiary:68 x 49 cm
73 x 54 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany i datowany l.d.: "Adam Bunsch 1938."
Opisany p.d.: "703."
Na odwrocie oprawy opinia Leszka Ludwikowskiego z 1977 roku.
zapytaj o cenę
ZACHAREWICZ Witold
ZACHAREWICZ WitoldZACHAREWICZ WitoldZACHAREWICZ Witold
Tytuł:Dorożka
Technika:olej, płótno
Wymiary:45,5 x 55 cm
55,5 x 64,5 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany p.d.: "Zachar"
zapytaj o cenę
TARANCZEWSKI Wacław
TARANCZEWSKI WacławTARANCZEWSKI WacławTARANCZEWSKI Wacław
Tytuł:Owoce na krześle
Technika:olej, płótno
Wymiary:96,5 x 77,5 cm
100,5 x 82 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany p.d.: "T"
Na odwrocie metka Muzeum Wielkopolskiego w Poznaniu z Wystawy Zbiorowej Wacława Taranczewskiego (listopad 1949) oraz fragment innej metki z opisem obrazu.
zapytaj o cenę
WYCZÓŁKOWSKI Leon
WYCZÓŁKOWSKI LeonWYCZÓŁKOWSKI LeonWYCZÓŁKOWSKI Leon
Tytuł:Kościół Dominikanów w Lublinie z teki "Lublin" (1918-1919)
Technika:litografia, papier chiński naklejony na karton, tektura
Wymiary:34,5 x 25,5 cm (wymiary grafiki)
61 x 49 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany ołówkiem p.d.: "LWyczół"
zapytaj o cenę
PRONASZKO Zbigniew
PRONASZKO ZbigniewPRONASZKO ZbigniewPRONASZKO Zbigniew
Tytuł:Pejzaż z drzewami i kościołem św. Józefa w Wadowicach
Technika:akwarela, papier naklejony na tekturę
Wymiary:34 x 49 cm (w świetle passe-partout)
50,5 x 64,5 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany p.d.: "z. pronaszko"
Opisany ołówkiem na odwrocie: "Z.E. Nr 5. Pejzaż z drzewami Zbigniew Pronaszko"

OPIS PRACY:
W dorobku Zbigniewa Pronaszki odnaleźć można wiele prac o charakterze pejzażowym, najczęściej ukazują one osadzone w letniej scenerii wiejskie krajobrazy. Warto zauważyć, że w pejzażach artysta chętnie wykorzystywał właśnie technikę akwareli.
Prezentowana praca przedstawia kościół przy klasztorze Karmelitów Bosych w Wadowicach, na co wskazują zarówno bryła budynku, jak i jej charakterystyczne otwory okienne. Widoki z Wadowic i okolic tego miasta wielokrotnie powracały w malarstwie Zbigniewa Pronaszki.
W oferowanej akwareli formistyczne podejście do formy łączy się z subtelną gamą kolorystyczną. Na duże plamy barwne nałożone zostały drobne pociągnięcia pędzla. Zabieg ten buduje głębię i wpływa na walory dekoracyjne kompozycji. Artysta w znamienny dla siebie sposób przetworzył istniejącą przestrzeń w poetycki i pełen wyciszenia lokalny krajobraz. 
zapytaj o cenę
ZACHAREWICZ Witold
ZACHAREWICZ WitoldZACHAREWICZ WitoldZACHAREWICZ Witold
Tytuł:Pejzaż z Lanckorony - kościół Narodzin św. Jana Chrzciciela
Technika:olej, płótno
Wymiary:35 x 26,5 cm
45 x 36,5 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany p.d.: "Zachar"
Na odwrocie metka z opisem obrazu.
zapytaj o cenę
RYCHTER-JANOWSKA Bronisława
RYCHTER-JANOWSKA BronisławaRYCHTER-JANOWSKA BronisławaRYCHTER-JANOWSKA Bronisława
Tytuł:Spacer
Technika:olej, tektura
Wymiary:13,5 x 22 cm
15,3 x 23,8 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany l.d.: "B. RYCHTER-J."

OPIS PRACY:
Bronisława Rychter-Janowska była nie tylko malarką dworków szlacheckich, ale również pejzaży, często wzbogacanych sztafażem. Charakterystyczne dla jej twórczości są małe formaty prac.
Oferowana niewielka kompozycja zaskakuje swoją złożonością. Obraz ukazuje kobietę w trakcie spaceru po ogrodzie pełnym krzewów i kwiatów. Postać ubrana jest na czarno, jej głowę nakrywa biały kapelusz. W tle artystka umieściła mur i bramę oddzielające pierwszy plan od zielonego gaju. Praca jest przepełniona światłem, które przywodzi skojarzenia ze słonecznym letnim dniem. Ze względu na swój niewielki rozmiar kompozycja jest pozbawiona szczegółów, co wpływa na jej nieprzytłoczoną niczym malarskość.
Obraz posiada wysokie walory dekoracyjne i stanowi interesujący przykład tematyki rodzajowej w malarstwie Bronisławy Rychter-Janowskiej.
zapytaj o cenę
CHRZANOWSKI Antoni
CHRZANOWSKI AntoniCHRZANOWSKI Antoni
Tytuł:Kościół Św. Kingi w Rajbrocie (1937)
Technika:olej, płótno
Wymiary:65 x 55 cm
Uwagi:Sygnowany i opisany l.d.: "ANTONI CHRZANOWSKI | KOŚCIÓŁ ŚW. KINGI RAJBROT 1937"
zapytaj o cenę
BOROWICKI Władysław
BOROWICKI WładysławBOROWICKI Władysław
Tytuł:Wesele krakowskie
Technika:olej, płótno
Wymiary:50 x 69,5 cm
60 x 80 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany p.d.: "W. Borowicki"
zapytaj o cenę
SZCZYGLIŃSKI Henryk
SZCZYGLIŃSKI HenrykSZCZYGLIŃSKI Henryk
Tytuł:Pejzaż z zabudową
Technika:olej, tektura
Wymiary:31 x 39 cm
42 x 52 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany p.d.: "H. Szczygliński"

OPIS PRACY:
Na malarstwo Henryka Szczyglińskiego silnie wpłynęła twórczość Jana Stanisławskiego, u którego artysta kształcił się w okresie studiów w krakowskiej Akademii. To właśnie wtedy u młodego twórcy rozkwitło zamiłowanie do wysmakowanych kolorystycznie, szeroko malowanych, nastrojowych pejzaży.
Ukazany przez Henryka Szczyglińskiego wiejski krajobraz z drewnianą chatą i znajdującymi się w tle murowanymi zabudowaniami został osadzony w iście idyllicznej scenerii. Bujne trawy i rozłożyste drzewa tworzą fantazyjną oprawę dla całej kompozycji. Ekspresja wyrazu w kształtowaniu plamy w połączeniu z subtelną gamą barwną dały w efekcie postimpresjonistyczny w swoim charakterze obraz przepełnionego spokojem wiejskiego życia. Praca ponadto posiada wysokie walory malarskie i dekoracyjne, które wpływają na jej atrakcyjność.
zapytaj o cenę
STACHIEWICZ Piotr
STACHIEWICZ PiotrSTACHIEWICZ PiotrSTACHIEWICZ Piotr
Tytuł:Zmierzch nad ścierniskiem
Technika:olej, płótno
Wymiary:33 x 65 cm
49 x 80,5 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany l.d.: "P Stachiewicz | Pab(nieczytelne)"
Na licu obrazu widoczne krakelury.
zapytaj o cenę
HOFMAN Wlastimil
HOFMAN WlastimilHOFMAN WlastimilHOFMAN Wlastimil
Tytuł:Raj utracony | Szkic kobiety (praca dwustronna)
Technika:olej, tektura
Wymiary:68,5 x 48,8 cm
88,5 x 69 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany p.g.: "Wl Hofman"
Opisany na odwrocie: "raj utracony"

OPIS PRACY:
W obrazach Wlastimila Hofmana często powracającym tematem była zaduma nad przemijaniem. W prezentowanej pracy artysta zastosował charakterystyczną dla siebie kompozycję, w której na pierwszym planie ukazał siedzącą na skale kobietę, z kolei w tle przedstawił rozległy pejzaż z symbolicznym sztafażem. W pracy "Raj utracony" można dostrzec wymowę wanitatywną, na którą wskazuje postać z kosą, będąca prawdopodobnie personifikacją Thanatos. Melancholijny nastrój jest spotęgowany przez sam autorski tytuł, sugerujący poniekąd interpretację dzieła, ale także postać zamyślonej kobiety, jak gdyby nieświadomej sceny rozgrywającej się za jej plecami.
zapytaj o cenę
WOWRO Jędrzej
WOWRO JędrzejWOWRO JędrzejWOWRO Jędrzej
Tytuł:Chrystus Frasobliwy
Technika:drewno polichromowane
Wymiary:24,5 x 8 x 8 cm
Uwagi:Opisany na spodzie podstawy obcą ręką.
Widoczne ubytki w partii cierni korony Chrystusa.

OPIS PRACY:
Jędrzej Wowro był rzeźbiarzem ludowym, który jest uważany za najwybitniejszego z polskich świątkarzy. Artysta tworzył wizerunki licznych świętych, wykazując się przy tym znakomitą znajomością ikonografii oraz wyjątkową wrażliwością na formę rzeźbiarską.
Prezentowaną figurę "Chrystusa Frasobliwego" charakteryzuje indywidualny dla Jędrzeja Wowro sposób kształtowania bryły, w którym miękki modelunek jest łączony z ostrymi cięciami detali. Praca jest polichromowana, co wzmacnia jej całościowy ekspresyjny wyraz i poprzez namalowane elementy flory sytuuje postać Chrystusa w kontekście natury.
Warto wspomnieć, że rzeźby Jędrzeja Wowro są obiektem zainteresowania wielu kolekcjonerów i są rzadkością na rynku sztuki.
zapytaj o cenę
HOFMAN Wlastimil
HOFMAN WlastimilHOFMAN Wlastimil
Tytuł:Przy spowiedzi
Technika:olej, płyta
Wymiary:60,5 x 80 cm
67,5 x 88 cm (z oprawą)
zapytaj o cenę
BOROWICKI Władysław
BOROWICKI WładysławBOROWICKI Władysław
Tytuł:Orszak weselny pod Krakowem
Technika:olej, płótno
Wymiary:60 x 80 cm
73 x 94 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany p.d.: "W. Borowicki"
zapytaj o cenę
HOFMAN Wlastimil
HOFMAN WlastimilHOFMAN Wlastimil
Tytuł:Chrystus Frasobliwy i upadek Pana Jezusa
Technika:olej, płyta
Wymiary:40 x 60,8 cm
46,5 x 67,3 cm (z oprawą)
zapytaj o cenę
HOFMAN Wlastimil
HOFMAN WlastimilHOFMAN WlastimilHOFMAN Wlastimil
Tytuł:Hagia Sophia (1940)
Technika:olej, płótno naklejone na płótno
Wymiary:49,5 x 36 cm
60,5 x 47,5 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany i opisany p.d.: "Wlastimil Hofman | Istambul 1940"
Widoczne sfalowanie podłoża.

PROWENIENCJA:
- kolekcja dra Jana Freundlicha.

OPIS PRACY:
Wraz z wybuchem II wojny światowej Wlastimil Hofman został zmuszony wyjechać z Polski i udać się na wieloletnią emigrację. Prezentowana praca należy do grupy obrazów powstałych podczas pobytu malarza w Stambule. Artysta w tym okresie spędzał wiele czasu w pamiętającej epokę cesarza Justyniana świątyni Mądrości Bożej, która od wieków zachwyca swoją okazałością. Ujęty pięknem Hagii Sophii Wlastimil Hofman wielokrotnie uwieczniał jej wnętrza w swoich pracach.
Gama barwna prezentowanego obrazu jest lekko rozjaśniona, dominują w niej ugry i złote akcenty. Niezwykle ciekawy jest tutaj kulisowy schemat ujęcia - blask mozaik widz może obserwować jedynie przez otwarte drzwi. Mistrzowskie jest również oddanie strumienia światła, które stanowi tu ważny element, gdyż miało przecież w architekturze i sztuce sakralnej znaczenie symboliczne. W pracy zwraca uwagę dbałość o detale, która w połączeniu z impastowo nakładaną farbą i rozbudowaną kompozycją tworzy interesujące, a przy tym trafne przedstawienie i oddanie charakteru wnętrza.

Więcej na temat twórczości Wlastimila Hofmana z okresu II wojny światowej mogą Państwo przeczytać w artykule na blogu KDA [ZOBACZ]
zapytaj o cenę
HOFMAN Wlastimil
HOFMAN WlastimilHOFMAN WlastimilHOFMAN Wlastimil
Tytuł:Portret doktora Jana Freundlicha (1950)
Technika:olej, płyta
Wymiary:43,5 x 37,5 cm
55,7 x 48,5 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany i datowany l.g.: "Wlastimil | Hofman | 1950"
Opisany na odwrocie: "Naszemu Kochanemu | prawdziwemu i przezacnemu | Przyjacielowi Doktorowi Janowi | Freundlichowi | na pamiątkę Wlastimil i Ada | Hofmanowie | Szklarska Poręba | 1950"

PROWENIENCJA:
- kolekcja dra Jana Freundlicha.

OPIS PRACY:
Obraz przedstawia doktora Jana Freundlicha, którego Wlastimil Hofman poznał w latach 40. w Nazarecie. Mężczyźni utrzymywali ze sobą kontakt jeszcze długo po wojnie, czego przykładem jest również ta praca powstała w 1950 roku.
Prezentowany obraz został namalowany z dbałością o detale. Praca przywodzi na myśl portrety z okresu międzywojennego, które charakteryzowała miękkość i delikatność w ukazaniu twarzy portretowanej osoby. W tle obrazu został ukazany charakterystyczny dla Szklarskiej Poręby krajobraz z dominującym nad otoczeniem szczytem Szrenicy.

Hofmanowie i dr Jan Freundlich

*Fotografia z Nazaretu przedstawiająca od lewej: Adę Hofman, doktora Jana Freundlicha i Wlastimila Hofmana
[Fot. ze zbiorów rodziny]



Więcej na temat twórczości Wlastimila Hofmana z okresu II wojny światowej i znajomości artysty z doktorem Janem Freundlichem mogą Państwo przeczytać w artykule na blogu KDA [ZOBACZ]


Więcej na temat późnej twórczości Wlastimila Hofmana mogą Państwo przeczytać w artykule na blogu KDA [ZOBACZ]
zapytaj o cenę
HOFMAN Wlastimil
HOFMAN WlastimilHOFMAN Wlastimil
Tytuł:Studnia na podwórzu
Technika:olej, tektura
Wymiary:31 x 30 cm
38 x 37 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany śr.d. monogramem "WH"
zapytaj o cenę
x
«
»