Oferta galeryjna
| Tytuł: | Pejzaż z drzewami i kościołem św. Józefa w Wadowicach |
| Technika: | akwarela, papier naklejony na tekturę |
| Wymiary: | 34 x 49 cm (w świetle passe-partout) 50,5 x 64,5 cm (z oprawą) |
| Uwagi: | |
| Sygnowany p.d.: "z. pronaszko" Opisany ołówkiem na odwrocie: "Z.E. Nr 5. Pejzaż z drzewami Zbigniew Pronaszko" OPIS PRACY: W dorobku Zbigniewa Pronaszki odnaleźć można wiele prac o charakterze pejzażowym, najczęściej ukazują one osadzone w letniej scenerii wiejskie krajobrazy. Warto zauważyć, że w pejzażach artysta chętnie wykorzystywał właśnie technikę akwareli. Prezentowana praca przedstawia kościół przy klasztorze Karmelitów Bosych w Wadowicach, na co wskazują zarówno bryła budynku, jak i jej charakterystyczne otwory okienne. Widoki z Wadowic i okolic tego miasta wielokrotnie powracały w malarstwie Zbigniewa Pronaszki. W oferowanej akwareli formistyczne podejście do formy łączy się z subtelną gamą kolorystyczną. Na duże plamy barwne nałożone zostały drobne pociągnięcia pędzla. Zabieg ten buduje głębię i wpływa na walory dekoracyjne kompozycji. Artysta w znamienny dla siebie sposób przetworzył istniejącą przestrzeń w poetycki i pełen wyciszenia lokalny krajobraz. | |
![]() | |
| Tytuł: | Kinkiet z motywem florystycznym |
| Technika: | ceramika szkliwiona |
| Wymiary: | 36,5 x 23,5 x 7,5 cm |
| Uwagi: | |
| Sygnowany śr.d. monogramem "KB" | |
![]() | |
| Tytuł: | Ponad miastem (1929) |
| Technika: | drzeworyt, bibuła |
| Wymiary: | 12,2 x 12,2 cm (grafika) 15 x 14,8 cm (w świetle passe-partout) 30,5 x 24,5 cm (z oprawą) |
| Uwagi: | |
| Sygnowany i opisany tuszem p.d.: "janusz Maria Brzeski | Paris 1929" | |
![]() | |
| Tytuł: | Portret Żyda (1930) |
| Technika: | drzeworyt, bibuła |
| Wymiary: | 12 x 12 cm (grafika) 12,5 x 13,5 cm (w świetle passe-partout) 30,5 x 24,5 cm (z oprawą) |
| Uwagi: | |
| Sygnowany opisany tuszem p.d.: "janusz Maria Brzeski | Paris 1930" Opisany tuszem l.d.: "№2 - (1-100)" | |
![]() | |
| Tytuł: | Portret doktora Jana Freundlicha (1950) |
| Technika: | olej, płyta |
| Wymiary: | 43,5 x 37,5 cm 55,7 x 48,5 cm (z oprawą) |
| Uwagi: | |
| Sygnowany i datowany l.g.: "Wlastimil | Hofman | 1950" Opisany na odwrocie: "Naszemu Kochanemu | prawdziwemu i przezacnemu | Przyjacielowi Doktorowi Janowi | Freundlichowi | na pamiątkę Wlastimil i Ada | Hofmanowie | Szklarska Poręba | 1950" PROWENIENCJA: - kolekcja dra Jana Freundlicha. OPIS PRACY: Obraz przedstawia doktora Jana Freundlicha, którego Wlastimil Hofman poznał w latach 40. w Nazarecie. Mężczyźni utrzymywali ze sobą kontakt jeszcze długo po wojnie, czego przykładem jest również ta praca powstała w 1950 roku. Prezentowany obraz został namalowany z dbałością o detale. Praca przywodzi na myśl portrety z okresu międzywojennego, które charakteryzowała miękkość i delikatność w ukazaniu twarzy portretowanej osoby. W tle obrazu został ukazany charakterystyczny dla Szklarskiej Poręby krajobraz z dominującym nad otoczeniem szczytem Szrenicy. *Fotografia z Nazaretu przedstawiająca od lewej: Adę Hofman, doktora Jana Freundlicha i Wlastimila Hofmana Więcej na temat późnej twórczości Wlastimila Hofmana mogą Państwo przeczytać w artykule na blogu KDA [ZOBACZ] | |
![]() | |
| Tytuł: | Ksiądz proboszcz Marjano na Górze Błogosławieństw (1943) |
| Technika: | tusz, papier |
| Wymiary: | 8,6 x 16,7 cm |
| Uwagi: | |
| Sygnowany monogramem i opisany p.d.: "4/IV 43 | WH" Opisany l.d.: "Ks. Proboszcz Marjano | na górze błogosławieństwa" Opisany ołówkiem na odwrocie: "Palestyna | Jugosławianin | Ks. Proboszcz Marjano z Tyberiady | WH" | |
![]() | |
| Tytuł: | Studia portretowe | Studium dłoni (praca dwustronna) |
| Technika: | ołówek, tusz, papier |
| Wymiary: | 16 x 10 cm |
| Uwagi: | |
| Sygnowany i opisany śr.: "Wuj Michał | Wolański | WH" Sygnowany i opisany p.d.: "Mój | brat Stach | WH" Sygnowany na odwrocie: "WH" | |
![]() | |
| Tytuł: | Miasto |
| Technika: | tusz, papier |
| Wymiary: | 20,5 x 12,8 cm (w świetle passe-partout) 41,6 x 33 cm (z oprawą) |
| Uwagi: | |
| Sygnowany p.d.: "Bski"
Praca była eksponowana na wystawie w Związku Artystów w Poznaniu w 1920 r. PROWENIENCJA: - kolekcja Andrzeja Wierzchowskiego. | |
![]() | |
| Tytuł: | Czerwony kwiat |
| Technika: | ceramika szkliwiona |
| Wymiary: | 29 x 19 x 1,5 cm |
| Uwagi: | |
| Sygnowany p.d. monogramem "KB" | |
![]() | |
| Tytuł: | Obraz nr 276 (2009) |
| Technika: | inkografia, papier, E/A |
| Wymiary: | 59,8 x 47,5 cm (wymiary grafiki) 69 x 55,5 cm (wymiary arkusza) 70 x 57 cm (z oprawą) |
| Uwagi: | |
| Sygnowana i datowana ołówkiem p.d.: "EDwurnik | 2009" Opisana ołówkiem l.d.: "E/A"; śr.d.: "OBRAZ NR: 276" PROWENIENCJA: - kolekcja Izabelli Pajonk, - dar od artysty. OPIS PRACY: Na początku lat dwutysięcznych Edward Dwurnik zaczął tworzyć nowy cykl malarski, tym razem abstrakcyjny, odwołujący się do sztuki Jacksona Pollocka oraz oparty na tzw. technice action painting. Malarz wylewał i rzucał na powierzchnię płócien farby tworząc ekspresyjne, rytmiczne kompozycje sumując wizję artystyczną z elementami przypadku. Niekiedy dzieła wzbogacane były formą kolażu, poprzez doklejanie groszowych monet. Zdarzało się, że w cyklu abstrakcyjnym Edward Dwurnik jako podłoża malarskie wykorzystywał obrazy innych artystów (ale także i swoje wcześniejsze prace). Taka sytuacja miała miejsce właśnie w przypadku "Obrazu nr 276", na podstawie którego powstała oferowana inkografia, stanowiąca rodzaj specyficznego "zadośćuczynienia" - została bowiem ofiarowana Izabelli Pajonk, autorce pierwotnej, namalowanej w 2000 roku, warstwy dzieła ("Pietrasanta - Massa Carrara"). | |
![]() | |
| Tytuł: | Habibi (2010) |
| Technika: | ołówek, papier |
| Wymiary: | 32 x 23,7 cm 42,5 x 32,5 cm (z oprawą) |
| Uwagi: | |
| Sygnowany i opisany l.d.: "HABIBI | E. DWURNIK" Datowany p.d.: "10.01.2010" Na odwrocie pieczątka autorska Edwarda Dwurnika z numerem "12590". | |
![]() | |
| Tytuł: | Pejzaż z sosną |
| Technika: | olej, sklejka |
| Wymiary: | 32 x 44,5 cm 40 x 53 cm (z oprawą) |
| Uwagi: | |
| Sygnowany p.d.: "M. Janikowski" Widoczne zabrudzenie warstwy malarskiej oraz lekkie wygięcie i lokalne spękania podłoża. Przy krawędziach pracy (l.d., śr.d., p.g., p.d.) widoczne niewielkie otwory (po szpilkach?). PROWENIENCJA: - kolekcja rodziny artysty. | |
![]() | |
| Tytuł: | Portret kobiety (1996) |
| Technika: | pastel, karton |
| Wymiary: | 58,5 x 43 cm |
| Uwagi: | |
| Sygnowany p.d.: "EGerlach | 96" | |
![]() | |
| Tytuł: | Wzgórze (1967) |
| Technika: | olej, płótno |
| Wymiary: | 60 x 50 cm |
| Uwagi: | |
| Sygnowany p.d.: "C. Wodnicka" Opisany na odwrocie: "CECYLIA | WODNICKA | ZĄBKOWSKA | WZGÓRZE 1967 | 60 x 50 OLEJ | Kraków 30102" Opisany na blejtramie. | |
![]() | |
| Tytuł: | Portret mężczyzny (1954) |
| Technika: | ołówek, karton |
| Wymiary: | 20,3 x 14,5 cm |
| Uwagi: | |
| Sygnowany i datowany p.d.: "19 WH 54" Sygnowany na odwrocie monogramem "WH" Na odwrocie fragment innego portretu rysowanego tuszem. W dolnej części widoczne podłużne odbarwienie podłoża. PROWENIENCJA: - kolekcja Jana Freundlicha. Rysunek dostępny w ofercie galeryjnej na stronie www.galeria-attis.pl | |
![]() | |
| Tytuł: | Zestaw trzech fotografii sytuacyjnych z Wlastimilem Hofmanem |
| Technika: | fotografia |
| Wymiary: | szczegóły w uwagach poniżej |
| Uwagi: | |
| Wlastimil i Ada Hofmanowie podczas zimowego spaceru (1963) (fotografia; 18 x 12,8 cm) Na odwrocie opisana przez artystę: "Wlastimilowie | Hofmanowie | pierwszy spacer | w zimie tego roku. | 9/II 1963 Szklarska Poręba Śl | MATEJKI 12" Portret Wlastimila i Ady Hofmanów (1957) (fotografia; 11,5 x 8,6 cm) Na odwrocie opisana przez artystę: "Życzymy Kasi | wcześniej | przyjemnych | Świąt Bożego Narodzenia | Wlastimilowie | Hofman | Szkl. Poręba - Śl | >1957" Rozmowa (Wlastimil i Ada Hofmanowie oraz Katarzyna Pasternak) (1948) (fotografia; 6,1 x 9 cm) Na odwrocie opisana przez artystę: "Naszej wiernej Kasi | Pasternak | na pamiątkę | Wlastimilowie Hofmanowie | styczeń 1948 | Szklarska Poręba" PROWENIENCJA: - kolekcja Katarzyny Pasternak. Fotografie dostępne w ofercie galeryjnej na stronie www.galeria-attis.pl | |
![]() | |
| Tytuł: | Portret Wlastimila Hofmana (1952) |
| Technika: | fotografia |
| Wymiary: | 12 x 8,5 cm 27,5 x 22,5 cm (wymiary z oprawą) |
| Uwagi: | |
| Na odwrocie opisana przez artystę: "Wlastimil Hofman | 1952 | Szklarska Poręba"
PROWENIENCJA: - kolekcja Heleny Fliszewskiej. | |
![]() | |
| Tytuł: | Wlastimil Hofman wraz z żoną i modelami w krakowskiej pracowni artysty |
| Technika: | fotografia |
| Wymiary: | 11,7 x 15,9 cm 27,2 x 29,2 cm (wymiary z oprawą) |
| Uwagi: | |
| Na odwrocie opisana przez artystę: "Heli | Wlastimilowie Hofmanowie"
PROWENIENCJA: - kolekcja Heleny Fliszewskiej. OPIS FOTOGRAFII: "Wiosna 1922 ... Podobno nie ma już na Zwierzyńcu dziecka czy ciekawej kobiety, których nie malowałby Hofman. Maluje dużo więcej niż poprzednio, także z tego powodu, że potrzebuje pieniędzy na wykończenie willi. (...) Malarz wstaje wcześnie i chodzi z uliczki na uliczkę w poszukiwaniu ciekawych modeli. Toteż chętnie zagląda pod kościół św. Anny, Mariacki czy Bernardynów. Odwiedza Kasę Chorych, Ubezpieczalnię, różne przytułki i domy starców, sierocińce. W wyborze modeli zawsze posłuszny jest instynktowi." [Cyt. za: Bogusław Czajkowski, Portret z pamięci, Wrocław-Warszawa-Kraków-Gdańsk 1971, s. 30-33.]
| |
![]() | |
| Tytuł: | Przepowiednia |
| Technika: | węgiel, papier |
| Wymiary: | 40 x 54,8 cm |
| Uwagi: | |
PROWENIENCJA: - kolekcja Heleny Fliszewskiej. | |
![]() | |
| Tytuł: | W sadzie |
| Technika: | węgiel, papier |
| Wymiary: | 60 x 43,4 cm 72,5 x 50,3 cm (z oprawą) |
| Uwagi: | |
| Sygnowany tuszem p.d. monogramem "WH" PROWENIENCJA: - kolekcja Heleny Fliszewskiej. | |
![]() | |
| Tytuł: | Portret Wlastimila Hofmana w popiersiu (1952) |
| Technika: | fotografia |
| Wymiary: | 12,7 x 8,6 cm 21,5 x 16,5 cm (z oprawą) |
| Uwagi: | |
| Na odwrocie opisana przez artystę: "Wlastimil Hofman | Szklarska Poręba | 1952" PROWENIENCJA: - kolekcja Katarzyny Pasternak. | |
![]() | |
| Tytuł: | Postacie (2012) |
| Technika: | olej, płótno |
| Wymiary: | 105,5 x 105,5 cm |
| Uwagi: | |
| Sygnowany p.d.:"E Gerlach", l.d.: "8|IX" | |
![]() | |
| Tytuł: | Przydrożny świątek (1978) |
| Technika: | olej, płótno |
| Wymiary: | 72 x 54 cm |
| Uwagi: | |
| Sygnowany i datowany p.d.: "EGerlach | 78" Opisany na odwrocie: "AUTOR: EUGENIUSZ GERLACH | PRZYDROŻNY ŚWIĄTEK - 1978 | OLEJ NA PŁÓTNIE - 72 x 54 cm | SYGNOWANY: pd. EGERLACH 78 | EGerlach" OPIS PRACY: Eugeniusz Gerlach jest twórcą wszechstronnym. Artysta dobrze czuje się w malarstwie abstrakcyjnym, jak i figuracji. "Przydrożny świątek" powstał w 1978 roku. Splątane linie układają się w kształt prostej figury. Świątki należą do sztuki ludowej, najczęściej mają wymiar sakralny. Jeszcze dziś możemy spotkać w przydrożnych kapliczkach uproszczone w kształtach drewniane rzeźby. Prace te napełnione są szczerością i ekspresją - taka jest też figura na opisywanym obrazie. | |
![]() | |
| Tytuł: | Latawce (1997) |
| Technika: | pastel, papier |
| Wymiary: | 45 x 59 cm 69 x 82,5 cm (z oprawą) |
| Uwagi: | |
| Sygnowany i datowany p.d.: "EWA | PELLO | 97" | |
![]() | |

















































































