DWURNIK Edward BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Obraz nr 215 (2004) |
Technika: | olej, akryl, płótno |
Wymiary: | 146 x 114 cm |
Uwagi: | Sygnowany i opisany na odwrocie: "2004 | E. DWURNIK | » Obraz NR: 215 «"; "XXV-215 | 3218" Opisany na blejtramie: "24.08-10.09." OPIS PRACY: Obrazy abstrakcyjne to nieco mniej znana część twórczości Edwarda Dwurnika, artysty słynącego z narracyjnych przestawień, pełnych dynamizmu widoków miast i miasteczek stanowiących ironiczny komentarz do współczesnych wydarzeń społeczno-politycznych. Dążenie malarza w kierunku abstrakcji ujawniały już obrazy z serii błękitnej. Cykl malarski o numerze XXV, będący serią obrazów w pełni nieprzestawiających, Edward Dwurnik rozpoczął na początku lat dwutysięcznych. Był on efektem silnej inspiracji twórczością Jacksona Pollocka, w szczególności używaną przez amerykańskiego abstrakcjonistę techniką drippingu, czyli wylewania farby bezpośrednio na płótno. Malarstwo Pollocka cechuje jednak głęboka symbolika, przesycona tragizmem i duchowością. Edward Dwurnik natomiast prezentował postawę zgoła inną. Istotniejsza była dekoracyjność i satysfakcja z samego procesu tworzenia, niezwykle ekspresyjnego i nieskrępowanego regułami. Edward Dwurnik zawsze zachowywał kontrolę nad procesem twórczym. Podobnie jak obrazy Jacksona Pollocka, abstrakcje Edwarda Dwurnika miały otaczać odbiorcę, a ich forma, kolor i struktura odwoływać się bezpośrednio do jego uczuć oraz emocji. Co ciekawe, artysta pozostawił tu widzowi wolność w decyzji o kierunku eksponowania dzieła, dopuszczając dowolny układ wertykalny lub horyzontalny, o czym świadczy rysunek-wskazówka na odwrocie pracy. |
Cena: | 100000,00 zł |