Oferta galeryjna

Galeria sztuki

PANEK Jerzy
PANEK JerzyPANEK Jerzy
Tytuł:Portret własny (1977-1978)
Technika:akwarela, kredka, papier naklejony na tekturę
Wymiary:29 x 20 cm
52 x 41 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany p.d.: "Panek"
zapytaj o cenę
NARKIEWICZ Edward
NARKIEWICZ EdwardNARKIEWICZ EdwardNARKIEWICZ Edward
Tytuł:Obraz nr 18 (2000-2004)
Technika:olej, akryl, płyta
Wymiary:39,5 x 51,5 cm
Uwagi:Sygnowany i datowany l.d.: "Edward 2000-2002-2004"
Opisany na odwrocie: "EDWARD NARKIEWICZ | OBRAZ NR. 18 2000 | OLEJ + ACRYLIC + PILŚŃ"

zapytaj o cenę
ZACHAREWICZ Witold
ZACHAREWICZ WitoldZACHAREWICZ WitoldZACHAREWICZ Witold
Tytuł:Pejzaż z Lanckorony - kościół Narodzin św. Jana Chrzciciela
Technika:olej, płótno
Wymiary:35 x 26,5 cm
45 x 36,5 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany p.d.: "Zachar"
Na odwrocie metka z opisem obrazu.
zapytaj o cenę
NOWOSIELSKI Jerzy
NOWOSIELSKI JerzyNOWOSIELSKI Jerzy
Tytuł:Portret (1992)
Technika:tusz, karton
Wymiary:40 x 30,5 cm
50,5 x 41 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany i datowany l.g.: "JERZY NOWOSIELSKI 1992"

OPIS PRACY:
Jerzy Nowosielski jest znany ze swojego unikalnego stylu, na który składały się tradycyjne tematy i motywy ikonograficzne oraz na wskroś współczesna forma artystyczna. Artysta bywa określany jako jeden z najbardziej wyjątkowych twórców w polskiej historii sztuki.
Prezentowany ujęty z profilu portret został wykonany w charakterystyczny dla Jerzego Nowosielskiego sposób, przy użyciu cienkiej, ostrej linii tuszu. Malarz w znamienny dla siebie, uproszczony i precyzyjny zarazem sposób ukazał hieratyczną w wyrazie postać, najpewniej kobiety, na co wskazują z lekka zaznaczone jedynie długie włosy okalające twarz. Oferowana praca zaskakuje finezją w kształtowaniu postaci i ukazuje jednocześnie rolę rysunku w twórczości artystycznej. Prezentowany obiekt wpisuje się w cykl podobnych prac Jerzego Nowosielskiego rysowanych tuszem i ukazujących ascetyczne anonimowe portrety w ujęciu profilowym.
zapytaj o cenę
KANTOR Tadeusz
KANTOR TadeuszKANTOR Tadeusz
Tytuł:Mężczyzna w rogatywce
Technika:flamaster, papier
Wymiary:28 x 19,5 cm
42 x 33,3 cm (z passe-partout)
Uwagi:Na papierze widoczny znak wodny wytwórni Arches ("EXTRA STRONG | B.F.K. Rives")
zapytaj o cenę
KANTOR Tadeusz
KANTOR TadeuszKANTOR Tadeusz
Tytuł:Kuźnica z wyobraźni (1974)
Technika:tusz, flamaster, papier
Wymiary:20,8 x 29,9 cm
24 x 33 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany p.d.: "T Kantor"
Opisany p.d.: "Kuźnica 6/74"
zapytaj o cenę
AXENTOWICZ Teodor
AXENTOWICZ TeodorAXENTOWICZ TeodorAXENTOWICZ Teodor
Tytuł:Hucułka z koszykiem (przed 1917)
Technika:pastel, papier naklejony na tekturę
Wymiary:98 x 54 cm
111 x 68 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany l.śr.: "T. Axentowicz"
Na odwrocie metka Magazynu Artystycznego i Salonu Obrazów Juliana Burofa w Warszawie z dnia 21 października 1916 roku z opisem obrazu oraz dwie nalepki Składu Farb i Przyborów Malarskich Juliana Burofa.

Więcej o obrazie Teodora Axentowicza w przekrojowym artykule na blogu [ZOBACZ]


OPIS PRACY:
Wiele miejsca w malarstwie Teodora Axentowicza zajmowała tematyka huculska. W pracach podejmujących ten motyw artysta najczęściej ukazywał w ujęciu portretowym Hucułów na tle pokrytego śniegiem wycinka szkicowo zaznaczonego pejzażu.
W prezentowanym obrazie dostrzegalna jest finezja Teodora Axentowicza w ukazywaniu światłocienia i subtelność, z którą przy zawężonej gamie barwnej oddawał poszczególne tonacje kolorystyczne ożywiając całość w tym przypadku czerwonawym akcentem chusty na głowie dziewczynki i haftów na jej ciemnym okryciu. Niezwykle istotnym i powszechnie stosowanym przez artystę zabiegiem było wykorzystywanie barwy podłoża do budowania kompozycji - tutaj jasnobrązowy kolor papieru delikatnie prześwituje w dolnych partiach ukazujących śnieg, wpływając tym samym na głębię przedstawienia, z kolei w górnej części pola obrazowego stanowi delikatne tło dla ledwie naszkicowanego krajobrazu z zaznaczonymi sylwetami huculskich chat. Znamienna dla Teodora Axentowicza płynna i ekspresyjna zarazem linia, za pomocą której nakreślono sylwetkę postaci i pejzaż w tle, potęguje nastrój melancholii i zawieszenia w czasie.
Warto podkreślić trafność, z jaką malarz oddał charakter klimatu Huculszczyzny, a także cechy charakterystyczne fizjonomii i stroju jej mieszkanki.
zapytaj o cenę
FOGTT Andrzej
FOGTT AndrzejFOGTT AndrzejFOGTT Andrzej
Tytuł:Auguste Rodin (2020)
Technika:akryl, płótno
Wymiary:100 x 70 cm
Uwagi:Sygnowany p.d. "Fogtt 20"
Opisany na odwrocie: "Fogtt | Auguste | Rodin | akryl"
zapytaj o cenę
STAROWIEYSKI Franciszek
STAROWIEYSKI FranciszekSTAROWIEYSKI FranciszekSTAROWIEYSKI Franciszek
Tytuł:Kobieta z hybrydą (2002)
Technika:pastel, papier
Wymiary:50 x 70 cm
76 x 94,5 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany i datowany śr.g.: "FrStarowieyski | 1702"
Do pracy dołączony dokument z galerii Artemis potwierdzający proweniencję obrazu bezpośrednio z pracowni Franciszka Starowieyskiego.

OPIS PRACY:
Franciszek Starowieyski, jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich artystów współczesnych, czerpał inspiracje ze sztuki secesji i surrealizmu, wypracowując ostatecznie zindywidualizowany styl malarski. W oferowanej pracy artysta zastosował wielokrotnie powracający w jego twórczości motyw sylwetki kobiety o pełnych kształtach, której towarzyszy surrealistyczne hybrydalne stworzenie. Postać widziana jest od tyłu i znajduje się blisko hybrydy mającej tułów konia (z fragmentami nasuwającymi skojarzenia raczej z umięśnionym ciałem lwa) i ptasią czaszkę w miejscu głowy. Całość wywiera na widzu silne wrażenie będące swoistą mieszanką zachwytu i niepokoju. W kompozycji został również zawarty tak znamienny dla malarstwa Franciszka Starowieyskiego erotyzm, przejawiający się nie tylko w samym ukazaniu kobiety w akcie, ale także w spleceniu nóg postaci i hybrydy.
Obraz został wykonany za pomocą pewnych, energicznych, kotłujących się linii, które kształtują ekspresyjne sylwetki. Franciszek Starowieyski w tej swobodnej kompozycji zawarł szereg charakterystycznych dla swojego malarstwa środków - wyraźny kontur, zawężenie gamy barwnej do dwóch kontrastujących ze sobą kolorów, sugestywny światłocień, jak i skupienie się na pięknie ciała. Artysta antydatował swoje prace o 300 lat wstecz, w związku z czym pastel "Kobieta z hybrydą", który powstał na początku XXI wieku, został przez malarza opatrzony datą 1702.
zapytaj o cenę
DALI Salvador
DALI SalvadorDALI SalvadorDALI Salvador
Tytuł:The Woman Aflame (Kobieta w płomieniach) (1980)
Technika:brąz, edycja 117/350
Wymiary:84 x 24 x 34 cm
Uwagi:Sygnowany na górze podstawy: "Dali"
Numerowany na górze podstawy: "175/350"
Stempel odlewni na górze podstawy: "FONDERIA TESCONI | PIETRASANTI"

Rzeźba posiada certyfikat autentyczności wystawiony przez The Salvador Dali Gallery.
zapytaj o cenę
TARANCZEWSKI Wacław
TARANCZEWSKI WacławTARANCZEWSKI WacławTARANCZEWSKI Wacław
Tytuł:Owoce na krześle
Technika:olej, płótno
Wymiary:96,5 x 77,5 cm
100,5 x 82 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany p.d.: "T"
Na odwrocie metka Muzeum Wielkopolskiego w Poznaniu z Wystawy Zbiorowej Wacława Taranczewskiego (listopad 1949) oraz fragment innej metki z opisem obrazu.
zapytaj o cenę
RYCHTER-JANOWSKA Bronisława
RYCHTER-JANOWSKA BronisławaRYCHTER-JANOWSKA BronisławaRYCHTER-JANOWSKA Bronisława
Tytuł:Spacer
Technika:olej, tektura
Wymiary:13,5 x 22 cm
15,3 x 23,8 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany l.d.: "B. RYCHTER-J."

OPIS PRACY:
Bronisława Rychter-Janowska była nie tylko malarką dworków szlacheckich, ale również pejzaży, często wzbogacanych sztafażem. Charakterystyczne dla jej twórczości są małe formaty prac.
Oferowana niewielka kompozycja zaskakuje swoją złożonością. Obraz ukazuje kobietę w trakcie spaceru po ogrodzie pełnym krzewów i kwiatów. Postać ubrana jest na czarno, jej głowę nakrywa biały kapelusz. W tle artystka umieściła mur i bramę oddzielające pierwszy plan od zielonego gaju. Praca jest przepełniona światłem, które przywodzi skojarzenia ze słonecznym letnim dniem. Ze względu na swój niewielki rozmiar kompozycja jest pozbawiona szczegółów, co wpływa na jej nieprzytłoczoną niczym malarskość.
Obraz posiada wysokie walory dekoracyjne i stanowi interesujący przykład tematyki rodzajowej w malarstwie Bronisławy Rychter-Janowskiej.
zapytaj o cenę
PRONASZKO Zbigniew
PRONASZKO ZbigniewPRONASZKO ZbigniewPRONASZKO Zbigniew
Tytuł:Pejzaż z drzewami i kościołem św. Józefa w Wadowicach
Technika:akwarela, papier naklejony na tekturę
Wymiary:34 x 49 cm (w świetle passe-partout)
50,5 x 64,5 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany p.d.: "z. pronaszko"
Opisany ołówkiem na odwrocie: "Z.E. Nr 5. Pejzaż z drzewami Zbigniew Pronaszko"

OPIS PRACY:
W dorobku Zbigniewa Pronaszki odnaleźć można wiele prac o charakterze pejzażowym, najczęściej ukazują one osadzone w letniej scenerii wiejskie krajobrazy. Warto zauważyć, że w pejzażach artysta chętnie wykorzystywał właśnie technikę akwareli.
Prezentowana praca przedstawia kościół przy klasztorze Karmelitów Bosych w Wadowicach, na co wskazują zarówno bryła budynku, jak i jej charakterystyczne otwory okienne. Widoki z Wadowic i okolic tego miasta wielokrotnie powracały w malarstwie Zbigniewa Pronaszki.
W oferowanej akwareli formistyczne podejście do formy łączy się z subtelną gamą kolorystyczną. Na duże plamy barwne nałożone zostały drobne pociągnięcia pędzla. Zabieg ten buduje głębię i wpływa na walory dekoracyjne kompozycji. Artysta w znamienny dla siebie sposób przetworzył istniejącą przestrzeń w poetycki i pełen wyciszenia lokalny krajobraz. 
zapytaj o cenę
WYCZÓŁKOWSKI Leon
WYCZÓŁKOWSKI LeonWYCZÓŁKOWSKI LeonWYCZÓŁKOWSKI Leon
Tytuł:Kościół Dominikanów w Lublinie z teki "Lublin" (1918-1919)
Technika:litografia, papier chiński naklejony na karton, tektura
Wymiary:34,5 x 25,5 cm (wymiary grafiki)
61 x 49 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany ołówkiem p.d.: "LWyczół"
zapytaj o cenę
PAŁKA Witold
PAŁKA WitoldPAŁKA Witold
Tytuł:W kawiarni (2006)
Technika:55 x 40 cm
65,5 x 50,5 cm (z oprawą)
Wymiary:olej, płótno
Uwagi:Sygnowany i datowany p.g.: "Pałka W. | 2006"

OPIS PRACY:
W malarstwie Witolda Pałki wielokrotnie powracały motywy z wieczornego życia towarzyskiego. Malarz szczególnie chętnie ukazywał pełne ludzi sale koncertowe i wnętrza kawiarni.
Oferowana praca przedstawia kameralną scenę rodzajową, w której do siedzącego samotnie przy stoliku, palącego papierosa gentlemana zmierza szykownie ubrana kelnerka z tacą na dłoni. Ukazane wnętrze jest monumentalne i przepełnione nastrojem szlachetnej elegancji. Kompozycja obrazu wpływa na jego teatralny charakter, który stawia odbiorcę w pozycji widza swoistego malarskiego spektaklu, w którym ukazana scena może stanowić pole do różnorodnych interpretacji.
Obraz jest utrzymany w charakterystycznej dla Witolda Pałki intensywnej tonacji barwnej, w której dominuje czerwień przełamana chłodem błękitu i zieleni. Praca jest namalowana z wykorzystaniem impastów, które wpływają na rozbudowaną fakturę i ekspresyjny charakter obrazu.
zapytaj o cenę
KSIĄŻEK Bolesław
KSIĄŻEK BolesławKSIĄŻEK Bolesław
Tytuł:Kinkiet z motywem florystycznym
Technika:ceramika szkliwiona
Wymiary:36,5 x 23,5 x 7,5 cm
Uwagi:Sygnowany śr.d. monogramem "KB"
zapytaj o cenę
JONIAK Juliusz
JONIAK JuliuszJONIAK JuliuszJONIAK Juliusz
Tytuł:Martwa natura w zieleniach (1992)
Technika:olej, płótno
Wymiary:100 x 81 cm
112 x 93 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany i datowany p.d.: "Joniak 92."
Opisany na odwrocie: "JULIUSZ JONIAK | MARTWA NATURA W ZIELENIACH’92 | 100 x 81 | 1992"
Na odwrocie metka z indywidualnej wystawy Juliusza Joniaka w Pałacu Sztuki Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie (maj-czerwiec 1998).
zapytaj o cenę
WALLIS-JONIAK Teresa
WALLIS-JONIAK TeresaWALLIS-JONIAK TeresaWALLIS-JONIAK Teresa
Tytuł:Port Lligat (1998)
Technika:olej, płótno
Wymiary:65 x 81 cm
76 x 92 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany i datowany p.d.: "TWallis-J. | 98"
Opisany na odwrocie: "TERESA WALLIS-JONIAK | PORT LLIGAT | 1998"
Na odwrocie metka Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie.

Obraz reprodukowany w albumie Teresa Wallis-Joniak: malarstwo, katalog wystawy w Pałacu Sztuki TPSP w Krakowie, 5 listopada - 28 listopada 1999, Kraków 1999, poz. 48
zapytaj o cenę
STYRYLSKA-TARANCZEWSKA Celina
STYRYLSKA-TARANCZEWSKA CelinaSTYRYLSKA-TARANCZEWSKA CelinaSTYRYLSKA-TARANCZEWSKA Celina
Tytuł:Martwa natura w zieleni (1985)
Technika:gwasz, papier
Wymiary:38,4 x 50,4 cm
64 x 76 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany p.d.: "Celina Styrylska"
Opisany na odwrocie.
zapytaj o cenę
STYRYLSKA-TARANCZEWSKA Celina
STYRYLSKA-TARANCZEWSKA CelinaSTYRYLSKA-TARANCZEWSKA CelinaSTYRYLSKA-TARANCZEWSKA Celina
Tytuł:Martwa natura z butelką i trzema muszlami
Technika:tempera, papier
Wymiary:39 x 57,3 cm
64 x 82,5 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany p.d.: "Celina Styrylska"
Opisany na odwrocie.
zapytaj o cenę
BORTNIK-MORAJDA Bogusława
BORTNIK-MORAJDA BogusławaBORTNIK-MORAJDA BogusławaBORTNIK-MORAJDA Bogusława
Tytuł:Ismena oswaja zwierzątko (1988)
Technika:olej, płótno
Wymiary:152 x 142,5 cm
Uwagi:Sygnowany i datowany p.d.: "BBortnik 88"
Opisany na odwrocie: "ISMENA OSWAJA ZWIERZĄTKO 1988 | 160 x 145"; "BOGUSŁAWA BORTNIK"
zapytaj o cenę
SIERKO-FILIPOWSKA Joanna
SIERKO-FILIPOWSKA JoannaSIERKO-FILIPOWSKA JoannaSIERKO-FILIPOWSKA Joanna
Tytuł:Sukienka (2006)
Technika:olej, płótno
Wymiary:33 x 41 cm
44.5 x 52,5 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany i opisany p.d.: "Joanna Sierko | 434/2006"
Opisany na odwrocie: "JOANNA SIERKO-FILIPOWSKA „SUKIENKA” 2006"
zapytaj o cenę
LACHUR Zdzisław
LACHUR ZdzisławLACHUR ZdzisławLACHUR Zdzisław
Tytuł:Rabin (1989)
Technika:olej, sklejka
Wymiary:72 x 50 cm
92 x 70 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany p.d.: "Z. LACHUR"
Opisany na odwrocie: "RABIN | 1989- | ZLachur"
zapytaj o cenę
CHRZANOWSKI Antoni
CHRZANOWSKI AntoniCHRZANOWSKI Antoni
Tytuł:Kościół Św. Kingi w Rajbrocie (1937)
Technika:olej, płótno
Wymiary:65 x 55 cm
Uwagi:Sygnowany i opisany l.d.: "ANTONI CHRZANOWSKI | KOŚCIÓŁ ŚW. KINGI RAJBROT 1937"
zapytaj o cenę
STAŃKO Michał
STAŃKO MichałSTAŃKO Michał
Tytuł:Nowy Targ (1949)
Technika:akwarela, ołówek, papier
Wymiary:46,3 x 33,6 cm
50,5 x 37,5 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany i datowany p.d.: "M.Stańko | 949"
zapytaj o cenę
BOROWICKI Władysław
BOROWICKI WładysławBOROWICKI Władysław
Tytuł:Wesele krakowskie
Technika:olej, płótno
Wymiary:50 x 69,5 cm
60 x 80 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany p.d.: "W. Borowicki"
zapytaj o cenę
PĘKSOWA Ewelina
PĘKSOWA EwelinaPĘKSOWA Ewelina
Tytuł:Matka Boska z Dzieciątkiem (2001)
Technika:malarstwo na szkle
Wymiary:39 x 30 cm (w świetle oprawy)
47 x 37,5 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany śr.d.: "EPęksowa"
Na odwrocie naklejka z opisem autorskim: "Ewelina Pęksowa | Zakopane 2001 | „Matka Boska | z Dzieciątkiem”"
zapytaj o cenę
PĘKSOWA Ewelina
PĘKSOWA EwelinaPĘKSOWA Ewelina
Tytuł:Matka Boska Karmiąca
Technika:malarstwo na szkle
Wymiary:26 x 20 cm (w świetle oprawy)
33,5 x 27 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany p.d.: "EPęksowa"
Opisany na odwrocie: "Ewelina Pęksowa „Matka Boska Karmiąca” | Zakopane"
zapytaj o cenę
FABIJAŃSKI Stanisław
FABIJAŃSKI StanisławFABIJAŃSKI StanisławFABIJAŃSKI Stanisław
Tytuł:Bukiet kwiatów polnych (1912)
Technika:pastel, papier
Wymiary:82 x 45 cm (w świetle oprawy)
107 x 70 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany i opisany l.d.: "Stanisław Fabijański | Kraków 1912"
zapytaj o cenę
PANEK Jerzy
PANEK JerzyPANEK JerzyPANEK Jerzy
Tytuł:Zestaw sześciu prac o tematyce portretowo-animalistycznej
Technika:pastel, akwarela, kredka, tusz, papier
Wymiary:szczegóły w uwagach poniżej
Uwagi:Jerzy Panek, "Lew" (1945)
Technika: tusz, papier | Wymiary: 22 x 31,5 cm
Sygnowany i opisany ołówkiem l.d.: "Panek | 45 ASP"
Widoczne drobne naderwania papieru przy krawędziach podłoża.
Widoczne przetarganie papieru (ok. 3,5 cm) w środkowej części górnej krawędzi podłoża.

Jerzy Panek, "Autoportret"
Technika: tusz, papier | Wymiary: 20,5 x 15 cm
Opisany kredką śr.g.: "19.VII."
Widoczne przetarganie papieru (ok. 1 cm) przy lewej dolnej krawędzi podłoża.

Jerzy Panek, "Portret w błękicie" (1973)
Technika: akwarela, kredka, papier | Wymiary: 20,5 x 15 cm
Datowany l.g.: "9.12.73."

Jerzy Panek, "Portret" (1995)
Technika: pastel, papier | Wymiary: 29,5 x 20,7 cm
Sygnowany i datowany ołówkiem p.d.: "Panek 95r"
Opisany ołówkiem na odwrocie: "JERZY PANEK, SPIS 11.II.2001"

Jerzy Panek, "Portret z fioletem"
Technika: pastel, papier | Wymiary: 14 x 21 cm
Sygnowany ołówkiem l.d.: "Panek"

Jerzy Panek, "Mężczyzna"
Technika: tusz, papier | Wymiary: 23,7 x 19,3 cm
Opisany ołówkiem na odwrocie: "JERZY PANEK, 1958/59, WŁASNOŚĆ SPADKOBIERCÓW (BM)"

PROWENIENCJA:
- kolekcja Jerzego Panka,
- kolekcja prywatna.
zapytaj o cenę
Strony:
x
«
»