Oferta galeryjna
Tytuł: | Martwa natura z miechunką |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 79 x 69,5 cm 91,5 x 81,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "HPetermann" Widoczne pożółknięcie werniksu. Widoczny niewielki ubytek warstwy malarskiej w partii kwiatu w prawej górnej części kompozycji. Widoczne ubytki malatury na krawędziach obrazu. |
![]() |
Tytuł: | Oferta galeryjna |
Technika: | Sprawdź pełną ofertę galeryjną ponad 300 prac artystów polskich |
Wymiary: | Sztuka dawna | sztuka współczesna |
Uwagi: | |
Tytuł: | Hagia Sophia (1940) |
Technika: | olej, płótno naklejone na płótno |
Wymiary: | 49,5 x 36 cm 60,5 x 47,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i opisany p.d.: "Wlastimil Hofman | Istambul 1940" Widoczne sfalowanie podłoża. PROWENIENCJA: - kolekcja dra Jana Freundlicha. OPIS PRACY: Wraz z wybuchem II wojny światowej Wlastimil Hofman został zmuszony wyjechać z Polski i udać się na wieloletnią emigrację. Prezentowana praca należy do grupy obrazów powstałych podczas pobytu malarza w Stambule. Artysta w tym okresie spędzał wiele czasu w pamiętającej epokę cesarza Justyniana świątyni Mądrości Bożej, która od wieków zachwyca swoją okazałością. Ujęty pięknem Hagii Sophii Wlastimil Hofman wielokrotnie uwieczniał jej wnętrza w swoich pracach. Gama barwna prezentowanego obrazu jest lekko rozjaśniona, dominują w niej ugry i złote akcenty. Niezwykle ciekawy jest tutaj kulisowy schemat ujęcia - blask mozaik widz może obserwować jedynie przez otwarte drzwi. Mistrzowskie jest również oddanie strumienia światła, które stanowi tu ważny element, gdyż miało przecież w architekturze i sztuce sakralnej znaczenie symboliczne. W pracy zwraca uwagę dbałość o detale, która w połączeniu z impastowo nakładaną farbą i rozbudowaną kompozycją tworzy interesujące, a przy tym trafne przedstawienie i oddanie charakteru wnętrza. Więcej na temat twórczości Wlastimila Hofmana z okresu II wojny światowej mogą Państwo przeczytać w artykule na blogu KDA [ZOBACZ] |
![]() |
Tytuł: | Pędzle w spoczynku - środkowa część tryptyku "Przymusowy odpoczynek" (1946) |
Technika: | olej, płótno (luzem) |
Wymiary: | 42 x 26,5 cm 48,5 x 33,3 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany l.g.: "Wlastimil Hofman" Opisany p.g.: "M'Kor Chaim 1946" Opisany na odwrocie: "Środek tryptyku Przymusowy Odpoczynek"; "44)"; "PRZYMUSOWY | ODPOCZYNEK | PO | CIĘŻKIM | ATAKU | PĘDZLE W | SPCZYKU" Widoczny poziomy ślad po zagięciu w górnej części kompozycji. OPIS PRACY: Prezentowana praca przedstawia skrzyżowane pędzle - narzędzia pracy malarza, zawieszone w sakwach. Symetryczna kompozycja wpływa na odbiór i skojarzenie ukazanych elementów jako emblematu bądź herbu. Obraz dzięki dodanym na odwrociu zapiskom artysty mówiącym o "przymusowym odpoczynku po ciężkim ataku" nabiera symbolicznego wydźwięku. W okresie wojennej tułaczki Wlastimil Hofman był nękany napadami epilepsji tropikalnej. W związku z tym obraz można traktować jako zapis walki artysty z chorobą, pomimo której Wlastimil Hofman starał się nieprzerwanie tworzyć, jednocześnie przepracowując swoje przeżycia również w medium malarskim. "Pędzle w spoczynku" pierwotnie stanowiły środkową część zespołu poruszającego temat wspomnianej choroby artysty (patrz fot. poniżej). Po bokach znajdowały się dwa autoportrety Wlastimila Hofmana z opatrunkami na głowie. Malarz ukazał w nich siebie w towarzystwie medyków. *Wlastimil Hofman, tryptyk "Przymusowy odpoczynek" Więcej na temat twórczości Wlastimila Hofmana z okresu II wojny światowej mogą Państwo przeczytać w artykule na blogu KDA [ZOBACZ] |
![]() |
Tytuł: | Zima w Tatrach (Hala Gąsienicowa) |
Technika: | akwarela, papier naklejony na tekturę |
Wymiary: | 31 x 41 cm 29,5 x 39 cm (w świetle passe-partout) |
Uwagi: | Wymiary z oprawą: 53,5 x 59 cm Sygnowany p.d.: "H. Sajdak" |
![]() |
Tytuł: | Polesie (2000) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 65 x 92 cm 76 x 102 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "Karcz" Na odwrocie metka autorska. Pracę można obejrzeć po wcześniejszym umówieniu [KONTAKT] |
![]() |
Tytuł: | Kwiaciarki krakowskie (1991) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 100 x 91 cm 111 x 102 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "Karcz | 1991" |
![]() |
Tytuł: | Drzewo na żółtym tle z cyklu Drzewa II (1987) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 80 x 60 cm |
Uwagi: | Sygnowany i datowany l.d.: "KORACZ / 87" Na odwrocie metka autorska z numerem katalogowym 3/87. |
![]() |
Tytuł: | Drzewo na tle słońca z cyklu Drzewa II (1987) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 80 x 60 cm |
Uwagi: | Sygnowany i datowany l.d.: "KORACZ / 87" Na odwrocie metka autorska z numerem katalogowym 5/87. |
![]() |
Tytuł: | Obrzędy słowiańskie (1942) |
Technika: | akwarela, ołówek, papier naklejony na tekturę |
Wymiary: | 18 x 24,5 cm (w świetle passe-partout) 32,5 x 38 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "A. Oleś. | 1942." |
![]() |
Tytuł: | Etiuda portretowa |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 61 x 49 cm 68 x 56 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "Ottokar Skibiński" Na odwrocie metka z Centralnego Biura Wystaw Artystycznych (Oddział Kraków) z opisem obrazu. |
![]() |
Tytuł: | Zespół pamiątek po Bronisławie Rychter-Janowskiej |
Technika: | fotografie, publikacje katalogowe |
Wymiary: | według opisów obiektów w uwagach |
Uwagi: | Na zespół składa się 15 fotografii, każda opisana przez artystkę na odwrocie, w tym: - siedem zdjęć obrazów Bronisławy Rychter-Janowskiej; wymiary: 11,5 x 15 cm; 8,5 x 12,3 cm; 8,5 x 12 cm; 11,8 x 8,7 cm; 8,5 x 11,5 cm; 8,5 x 11 cm; 7,5 x 11,3 cm (stan zachowania: uszkodzenie prawego dolnego narożnika); - cztery zdjęcia z postacią Bronisławy Rychter-Janowskiej; wymiary: 6,8 x 11 cm; 6,5 x 11 cm; 8,5 x 6,5 cm; 8,4 x 6,2 cm; - dwa zdjęcia z podróży; wymiary: 16,5 x 12 cm (stan zachowania: uszkodzenia górnych narożników i przerwanie krawędzi l.d.); 6,7 x 11 cm; - dwa zdjęcia przyjaciół; wymiary: 14,2 x 9,2 cm; 8,7 x 6,5 cm Do zespołu należą również dwa katalogi: - Katalog wystawy Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie, styczeń 1909 [28 stron tekstu] - z adnotacjami Bronisławy Rychter Janowskiej oraz innymi, wykonanymi obcą ręką notatkami przy wykazie wystawianych przez nią prac (s. 15-17); - Katalog zbiorów Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie, Warszawa 1924-1925 [96 stron tekstu oraz 16 kart ilustracji] - z adnotacją Bronisławy Rychter Janowskiej dot. Bolesława Łozowskiego na stronie 96. Stan zachowania: dwie luźne kartki. oraz trzy zapisane pocztówki (13,5 x 8,8 cm każda). |
![]() |
Tytuł: | W parku |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 60 x 60 cm 71,5 x 72 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany l.d.: "HEN. WÓJCIK" |
![]() |
Tytuł: | Duet (2019) z cyklu Metamorfozy |
Technika: | płyta, akryl |
Wymiary: | 47,7 x 44,5 x 31 cm |
Uwagi: | Sygnowana i datowana na podstawie monogramem "mn2019" Praca była prezentowana na zbiorowej wystawie ZPAP - "Do góry nogami" w Tomaszowicach (4 X-26 XI 2019). Praca przedstawia konturowo podwójny portret. Jest ona wyrazem autorskiej konwencji będącej formą syntetycznego obrazowania jako rysunek przestrzenny. To gra pustki i formy. W serii "Metamorfozy" pojawiają się pojedyncze postaci, torsy lub grupy ludzi nawiązujące do "Mieszczan z Calais" Rodina. Rzeźby te są tworami jednocześnie płaskimi i przestrzennymi, poszukującymi swojego trzeciego wymiaru. |
![]() |
Tytuł: | Rodzina P. (1986) |
Technika: | gwasz, pastel, technika mieszana, karton naklejony na karton |
Wymiary: | 66 x 44,5 cm 75 x 52,5 cm (z arkuszem tła) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany l.d.: "Bortnik 86'" Opisany ołówkiem na arkuszu tła: "Rodzina P. BBortnik 1986'" Przy krawędziach podłoża widoczne ślady zagięć papieru. Przy górnej krawędzi widoczne pojedyncze ubytki malatury. |
![]() |
Tytuł: | Ludowi muzykanci (1963) |
Technika: | olej, płyta |
Wymiary: | 34 x 49,2 cm 39 x 53,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany l.g.: "Wlastimil Hofman 1963" Opisany na odwrocie: "Ludowi Muzykanci" OPIS PRACY: W twórczości Wlastimila Hofmana niezwykle istotną rolę odgrywały wpływy sztuki i kultury ludowej. Artysta już we wczesnym etapie swojej drogi artystycznej ukazywał postacie związane z folklorem. Poza tematami i motywami ikonograficznymi Wlastimil Hofman czerpał ze sztuki ludowej również inspiracje formalne, które przejawiały się w energicznych pociągnięciach pędzla oraz uproszczeniach kształtów, co widoczne jest w prezentowanym obrazie. W pracy tytułowi ludowi muzykanci zostali przedstawieni na tle pejzażu z niewielką polną kapliczką będącą niemal nieodłącznym elementem krajobrazu polskiej wsi i motywem często powracającym w twórczości malarza. Zwróceni ku sobie mężczyźni grają na drewnianych instrumentach w typie fletu - melancholijny nastrój obrazu pogłębia jeszcze dźwięk ludowej melodii, który kompozycja przywołuje w myślach widza. Więcej na temat późnej twórczości Wlastimila Hofmana mogą Państwo przeczytać w artykule na blogu KDA [ZOBACZ] |
![]() |
Tytuł: | Skrzypek przed kapliczką (1966) |
Technika: | olej, płyta |
Wymiary: | 40 x 55,5 cm 42,5 x 58 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "Wlastimil Hofman | 1966"
Więcej na temat późnej twórczości Wlastimila Hofmana mogą Państwo przeczytać w artykule na blogu KDA [ZOBACZ] |
![]() |
Tytuł: | Z nogą w gipsie (tryptyk) (1955) |
Technika: | olej, panel malarski, sklejka, płyta |
Wymiary: | 30,5 x 19,5 cm (każdy) 35,3 x 64,3 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Część lewa ("Z nogą w gipsie - przy lekturze"): olej, panel malarski; sygnowany i datowany l.d.: "Wlastimil | 1955 Hofman" Część środkowa ("Z nogą w gipsie - przy robótkach"): olej, sklejka; sygnowany i datowany l.d.: "1955 | Wlastimil | Hofman", opisany na odwrocie: "Z nogą w gipsie" Część prawa ("Z nogą w gipsie - sen"): olej, płyta; sygnowany i datowany l.d.: "Wlastimil | Hofman | 1955" OPIS PRACY: Praca składa się z trzech obrazów przedstawiających żonę Wlastimila Hofmana - Adę, która została sportretowana w trakcie różnych czynności (lektury, robótek ręcznych i snu), podczas rekonwalescencji w łóżku po złamaniu nogi. Artysta zastosował formę tryptyku, powszechnie wiązaną z malarstwem sakralnym, bądź symbolicznym, do ukazania scen z życia codziennego. Dodatkowo kompozycyjnie prace nasuwają skojarzenie z wybitnym dziełem Andrei Mantegni "Opłakiwanie zmarłego Chrystusa". Zestawienie tych elementów wywołuje pewien dysonans i może wskazywać na chęć podkreślenia przez artystę wagi życia, również w jego prozaicznych i czysto ludzkich przejawach. Mając na uwadze biografię malarza i jego głębokie uczucie względem żony, można powyższą pracę interpretować jako prywatny i intymny obraz z życia artysty, który postanowił w formie trzech niewielkich, realistycznych obrazów ukazać ukochaną osobę. Więcej na temat późnej twórczości Wlastimila Hofmana mogą Państwo przeczytać w artykule na blogu KDA [ZOBACZ] |
![]() |
Tytuł: | Ukłon agrestu (Révérence du groseillier) z cyklu Flordali - Les Fruits (1969) |
Technika: | litografia barwna, papier, ed. 20/35 |
Wymiary: | 56 x 36 cm (odcisk płyty) 74,5 x 55 cm (wymiary arkusza) |
Uwagi: | Sygnowana ołówkiem śr.d.: "Dali" Opisana ołówkiem l.d.: "20/35" Więcej o pracach z cyklu "Flordali - Les Fruits" w artykule na blogu [ZOBACZ] |
![]() |
Tytuł: | Pamplemousse Érotique z cyklu Flordali - Les Fruits (1969) |
Technika: | litografia barwna, papier, ed. 51/200 |
Wymiary: | 57 x 36 cm (odcisk płyty) 74,5 x 55 cm (wymiary arkusza) |
Uwagi: | Sygnowana ołówkiem p.d.: "Dali" Opisana ołówkiem l.d.: "51/200" Więcej o pracach z cyklu "Flordali - Les Fruits" w artykule na blogu [ZOBACZ] |
![]() |
Tytuł: | Pêcher Pénitent z cyklu Flordali - Les Fruits (1969) |
Technika: | litografia barwna, papier, ed. XI/XXXV |
Wymiary: | 56,5 x 36,7 cm (odcisk płyty) 76 x 53 cm (wymiary arkusza) |
Uwagi: | Sygnowana ołówkiem p.d.: "Dali" Opisana ołówkiem l.d.: "XI/XXXV" Więcej o pracach z cyklu "Flordali - Les Fruits" w artykule na blogu [ZOBACZ] |
![]() |
Tytuł: | W zagrodzie (1955) |
Technika: | olej, płyta |
Wymiary: | 68 x 87 cm 94,5 x 75,8 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "Wlastimil | Hofman" Datowany p.d.: "1955" PROWENIENCJA: - kolekcja prywatna, - dar od artysty. OPIS PRACY: Twórczość Wlastimila Hofmana była silnie związana z symbolizmem i tematyką przemijania. W prezentowanej pracy artysta zestawił ze sobą śmierć i życie, które ukazał za pomocą wizerunków zwierząt umiejscowionych w scenie rodzajowej. Na pierwszym planie został przedstawiony martwy królik, oprawiany przez pełnego spokoju i skupienia mężczyznę w ciemnym stroju. Czynność ta jest z kolei czujnie obserwowana przez żywe zwierzę, znajdujące się w drewnianej klatce usytuowanej po lewej stronie, na drugim planie kompozycji. W ten sposób Wlastimil Hofman przedstawił w swoisty sposób krąg życia, wskazał na nieuchronność śmierci, jak i również na zgodną z Pismem Świętym pozycję człowieka w świecie, który wedle biblijnych nakazów miał "czynić sobie ziemię poddaną" (Rdz 1, 28). Więcej na temat późnej twórczości Wlastimila Hofmana mogą Państwo przeczytać w artykule na blogu KDA [ZOBACZ] |
![]() |
Tytuł: | W smutku i utrapieniu (1968) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 64,5 x 54,5 cm |
Uwagi: | Sygnowany i datowany l.d.: "Wlastimil | 1968 Hofman" Opisany na odwrocie: "W smutku i utrapieniu" PROWENIENCJA: - kolekcja Wacława Jędrzejczaka, - dar od artysty. OPIS PRACY: Prezentowany obraz ma charakter portretowy i ukazuje przyjaciela Wlastimila Hofmana - Wacława Jędrzejczaka. Po prawej stronie kompozycji ukazana została z profilu postać siedzącego mężczyzny opierającego głowę na dłoni i skierowanego w stronę otwartej księgi, nad którą znajduje się niewielki krucyfiks. Postać jest pogrążona w myślach. Jej nieobecne spojrzenie, które zostało uchwycone w momencie oderwania wzroku od lektury, potęguje melancholijny nastrój obrazu. Tytułowy smutek i utrapienie są zestawione z aktem modlitwy. Praca pochodzi z ostatnich lat życia i twórczości Wlastimila Hofmana oraz jest swoistym dowodem na stałość artysty w doborze tematów, gdyż motyw indywidualnej modlitwy powracał w całej jego twórczości. Obraz został namalowany w silnie wrażeniowy sposób, jednak w partiach ukazujących portretowaną postać zaskakuje bogatą fakturą, będącą wynikiem energicznych pociągnięć pędzla. Więcej na temat późnej twórczości Wlastimila Hofmana mogą Państwo przeczytać w artykule na blogu KDA [ZOBACZ] |
![]() |
Tytuł: | Żołnierz w uszance |
Technika: | olej, płyta |
Wymiary: | 60,8 x 41,3 cm 67,7 x 48 cm (z oprawą) |
Uwagi: | |
![]() |
Tytuł: | Portret w letniej sukience (2008) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 100 x 70 cm 117 x 87 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "‧ R‧Z ‧ | ‧ 08 ‧" Opisany na odwrocie: "‧ R ‧ ZAKRZEWSKI ‧ | ‧ 2008 ‧ OLEJ ‧" OPIS PRACY: W malarstwie Romana Zakrzewskiego dominują portretowe wizerunki kobiet. Artysta wypracował swój indywidualny styl, który formalnie odwoływał się do sztuki renesansu oraz dorobku artystów współczesnych, jak Jerzy Nowosielski i Amedeo Modigliani. Prezentowany obraz pochodzi z późniejszego okresu twórczości Romana Zakrzewskiego i wyróżnia się swobodnym sposobem ukazania modelki oraz nieco odmiennym, w kontekście prezentowanych powyżej dzieł z lat 90., podejściem do proporcji. W pracy linearyzm i znakomity rysunek współgra z niemal monochromatyczną, ciepłą gamą barwna, zdynamizowaną poprzez chłodny kolor jasnej, odkrywającej ciało kobiety, letniej sukienki, której szarawe tony odpowiadają barwie obrazu, zaznaczonego częściowo w prawej górnej części. Postać z obrazu Romana Zakrzewskiego jest jednocześnie subtelna i zalotna, jej kobiecość uchwycona została samej pozie, geście dłoni oraz poprzez objęcie kompozycją bosej stopy. Zapraszamy do lektury artykułu na temat malarstwa Romana Zakrzewskiego w kontekście rynku sztuki [ZOBACZ] |
![]() |
Tytuł: | Modelka |
Technika: | serigrafia barwna, papier, ed. 193/195 |
Wymiary: | 104 x 68 cm (wymiary grafiki) 116 x 80 cm (arkusz w świetle oprawy) 134,5 x 98 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sucha pieczęć p.d.: "SPADEM | TAMARA DE LEMPICKA" Numerowana flamastrem l.d.: "193/195" Wydrukowana pośmiertnie w Kolibri Art Studio (Torrance, Kalifornia). |
![]() |
Tytuł: | Ukrzyżowany |
Technika: | brąz polerowany, drewno, stal |
Wymiary: | 99,5 x 60,5 x 9,5 cm 37 x 33 x 7 cm (wymiary figury) |
Uwagi: | Sygnowana na perizonium: "Lambert Rucki" |
![]() |
Tytuł: | Głowa białego konia (1948) |
Technika: | olej, sklejka |
Wymiary: | 35,5 x 35 cm 46,5 x 46,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany l.d.: "Jerzy Kossak | 1948" Widoczne dwa podłużne pęknięcia sklejki (l.śr.). OPIS PRACY: Obraz "Głowa białego konia" przedstawia popularny w twórczości artystów z rodu Kossaków, potraktowany w portretowy sposób motyw końskiej głowy. Widoczne energiczne pociągnięcia pędzla nadają ukazanemu zwierzęciu żywotności, z kolei ciepła i intensywna gama barwna wprowadza przyjazny nastrój. Głowa konia została ukazana z profilu, na jego pysku widnieje brązowa uzda. Zwierzę zostało ukazane w otoczeniu natury. Górą rozciąga się jasnoniebieskie niebo, na którym widoczne są delikatne obłoki chmur. Lewa część obrazu jest wypełniona przedstawieniami drzew o rozłożystych koronach. W obrazie uwagę przykuwa subtelność, z jaką zostały zestawione barwy oraz spojrzenie zwierzęcia, którego duże, lśniące czarne oko zdaje się patrzeć wprost na odbiorcę. |
![]() |
Tytuł: | Łódź i żarnowce |
Technika: | akwarela, gwasz, tektura |
Wymiary: | 35 x 50 cm 50 x 64 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "S Jaxa [częściowo wyblakłe]" Na odwrocie metka Salonu Sztuki Alfreda Wawrzeckiego w Krakowie. Obraz posiada ekspertyzę Katarzyny Łomnickiej z 2012 roku. Obraz reprodukowany w publikacji Soter August Jaxa-Małachowski, oprac. K. Łomnicka, Kraków 2014, s. 199. |
![]() |
Tytuł: | Przed dworkiem (1920) |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 23,7 x 34 cm 31,5 x 42 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany l.d.: "B. RYCHTER-JANOWSKA.1920" |
![]() |