Oferta galeryjna
Tytuł: | Habibi (2010) |
Technika: | ołówek, papier |
Wymiary: | 32 x 23,7 cm 42,5 x 32,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i opisany l.d.: "HABIBI | E. DWURNIK" Datowany p.d.: "10.01.2010" Na odwrocie pieczątka autorska Edwarda Dwurnika z numerem "12590". |
![]() |
Tytuł: | Impresjonistycznie (2003) |
Technika: | olej, akryl, płótno |
Wymiary: | 50 x 70 cm |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "2003 | E. DWURNIK" Opisany l.d.: "MYCZKOWCE - BIESZCZADY" Opisany na odwrocie: "2003 | E. DWURNIK | IMPRESJONISTYCZNIE | NR: XXVI - 6 - 3035" PROWENIENCJA: - kolekcja prywatna, - dar od artysty. OPIS PRACY: We wrześniu 2003 roku odbył się w Myczkowcach organizowany przez ZPAP w Katowicach "I-szy Międzynarodowy Plener Bieszczadzki", w którym wzięło udział wielu wspaniałych artystów, w tym Hanna Bakuła, Franciszek Starowieyski czy właśnie Edward Dwurnik. Jednym z tematów przewodnich wyjazdu była impresja - do niej to artysta odniósł się w prezentowanej pracy, ukazując rodzajową scenę lektury na leżaku ustawionym pośród zieleni pejzażu Bieszczad. Przedstawienie stanowi wrażeniowy, sielski zapis chwili późnoletniego relaksu na łonie natury. |
![]() |
Tytuł: | Portret |
Technika: | ołówek, papier |
Wymiary: | 16 x 16 cm 34 x 34 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "E.D" |
![]() |
Tytuł: | Obraz nr 276 (2009) |
Technika: | inkografia, papier, E/A |
Wymiary: | 59,8 x 47,5 cm (wymiary grafiki) 69 x 55,5 cm (wymiary arkusza) 70 x 57 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowana i datowana ołówkiem p.d.: "EDwurnik | 2009" Opisana ołówkiem l.d.: "E/A"; śr.d.: "OBRAZ NR: 276" PROWENIENCJA: - kolekcja Izabelli Pajonk, - dar od artysty. OPIS PRACY: Na początku lat dwutysięcznych Edward Dwurnik zaczął tworzyć nowy cykl malarski, tym razem abstrakcyjny, odwołujący się do sztuki Jacksona Pollocka oraz oparty na tzw. technice action painting. Malarz wylewał i rzucał na powierzchnię płócien farby tworząc ekspresyjne, rytmiczne kompozycje sumując wizję artystyczną z elementami przypadku. Niekiedy dzieła wzbogacane były formą kolażu, poprzez doklejanie groszowych monet. Zdarzało się, że w cyklu abstrakcyjnym Edward Dwurnik jako podłoża malarskie wykorzystywał obrazy innych artystów (ale także i swoje wcześniejsze prace). Taka sytuacja miała miejsce właśnie w przypadku "Obrazu nr 276", na podstawie którego powstała oferowana inkografia, stanowiąca rodzaj specyficznego "zadośćuczynienia" - została bowiem ofiarowana Izabelli Pajonk, autorce pierwotnej, namalowanej w 2000 roku, warstwy dzieła ("Pietrasanta - Massa Carrara"). |
![]() |
Tytuł: | Jęzor artysty (1985) |
Technika: | sucha igła, karton, ed. 1/10 |
Wymiary: | 38 x 33 cm (wymiary grafiki) 75,5 x 52 cm (wymiary arkusza) |
Uwagi: | Sygnowana i datowana ołówkiem p.d.: "EDwurnik | 85" Opisana ołówkiem l.d.: "sucha igła | 1/10"; śr.d.: "Jęzor artysty" Pieczątka z numerem "2691" (p.d.) |
![]() |
Tytuł: | Pogwarki (1970) z cyklu "W cieniu budowli" |
Technika: | tusz, flamaster, papier |
Wymiary: | 50,3 x 35 cm 70 x 55 cm (wymiary z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany l.d.: "E. DWURNIK 70. IV" Pieczątka autorska z wpisanym ołówkiem numerem "3370" (p.g.) Na odwrocie pieczątka z wpisanym odręcznie opisem rysunku. Praca była prezentowana na wystawie "E. Dwurnik w Lublinie" (28.03-06.05.2014) w Galerii Białej, Lublin. |
![]() |
Tytuł: | Portret mężczyzny z biżuteryjną szpilą (1829) |
Technika: | olej, płótno dublowane |
Wymiary: | 64 x 49,5 cm 79 x 64,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany l.d.: "Jabłoński pinxit | 1829." Obraz po konserwacji. OPIS PRACY: Marcin Jabłoński był cenionym lwowskim portrecistą, który tworzył swoje prace w stylu biedermeier. W obrazie "Mężczyzna z biżuteryjną szpilą" artysta zastosował konwencjonalną kompozycję portretową, w której postać jest ukazana od pasa w górę, z kolei tło jest utrzymane w jednolitej ciemnej barwie. Ukazany mężczyzna ma na sobie elegancki strój zgodny z panującą w latach 20. XIX wieku modą – ubrany jest w ciemny, dwurzędowy frak i koszulę z wysokim, sztywnym kołnierzykiem. Na piersi ma wpiętą subtelną, biżuteryjną złotą szpilę, podkreślającą rangę i zamożność sportretowanej osoby. Obraz jest utrzymany w realistycznej konwencji i charakteryzuje go duża dbałość o detale. Sposób opracowania twarzy i ubioru cechuje subtelność i miękkość w kształtowaniu form, które wpływają na panujący w obrazie nastrój spokoju i dostojności. Dzieło Marcina Jabłońskiego stanowi przy tym znakomity przykład klasyki mieszczańskiego portretu z okresu pierwszej połowy XIX stulecia. |
![]() |
Tytuł: | Żubr |
Technika: | technika własna (gwasz, akwarela, tusz, kredka), karton |
Wymiary: | 30 x 21,5 cm 46,5 x 36,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "JWilkoń" |
![]() |
Tytuł: | Brama Floriańska w Krakowie |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 18 x 16 cm (w świetle passe-partout) 41,5 x 38,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany l.d.: "AGramatyka" |
![]() |
Tytuł: | Wejście na plażę (2006-2007) |
Technika: | tempera, akryl, płótno |
Wymiary: | 79,5 x 104,5 cm 85 x 110,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany l.d.: "ARTUR PRZEBINDOWSKI" Opisany na odwrocie: "Artur Przebindowski | 2006/7 | Wejście na plażę" |
![]() |
Tytuł: | Autoportret w kaszkiecie (ok. 1980) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 55 x 50,5 cm |
Uwagi: | - kolekcja prywatna, - dar od artysty. | PROWENIENCJA:
![]() |
Tytuł: | Ołtarz Ukrzyżowanego (1907) |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 17 x 10 cm (w świetle passe-partout) 41 x 32 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i opisany p.d.: "Teod Grott | [nieczytelne]07" Opisany na odwrocie: "Szkic do obrazu w bocznej | kaplicy Chrystusa Ukrzyżowanego | na Jasnej Górze w Częstochowie | Teodor Grott | 1907." |
![]() |
Tytuł: | Odpoczynek |
Technika: | akwarela, gwasz, ołówek, papier naklejony na tekturę |
Wymiary: | 20,5 x 32 cm (w świetle passe-partout) 42 x 53 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany l.d.: "W. Wodzinowski" |
![]() |
Tytuł: | Portret w szyfonowej etoli |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 35,7 x 35,7 cm (w świetle passe-partout) 50 x 62,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany l.d.: "B. [?] Żukowski" |
![]() |
Tytuł: | Spienione fale na skałach |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 50 x 70 cm 71,5 x 91 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "R. Bratkowski" |
![]() |
Tytuł: | Mewy nad wzburzonym morzem |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 59 x 80 cm 78 x 97 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany l.d.: "R. Bratkowski" |
![]() |
Tytuł: | Pejzaż nizinny z rzeką (1922) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 55 x 81 cm 75 x 100 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "R. Bratkowski 22." Lokalnie widoczne spękania i przetarcia warstwy malarskiej. |
![]() |
Tytuł: | Kapliczka (Św. Anna) (2014) |
Technika: | drewno polichromowane |
Wymiary: | 43,7 x 26 x 14 cm |
Uwagi: | Sygnowana w tylnej części: "ST. KULON" Datowana w tylnej części: "2014" |
![]() |
Tytuł: | W stepie - Kozacy na polowaniu (1930) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 98 x 137 cm 108,5 x 148 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "UNGEWITTER ‧ 1930" OPIS PRACY: Obraz stanowi reprezentatywny przykład malarstwa Hugo Ungewittera. Praca wpisuje się w grupę prac o tematyce związanej z myślistwem. W tym kontekście artysta wielokrotnie podejmował temat Kozaków, których ukazywał na tle stepowego krajobrazu. W tego rodzaju przedstawieniach, podobnie jak ma to miejsce w prezentowanym obrazie, artysta chętnie przedstawiał towarzyszące ludziom charty. Obraz cechuje znamienna dla tego malarza świetlistość barw i precyzja rysunku. |
![]() |
Tytuł: | Przy ołtarzu |
Technika: | ołówek, tektura |
Wymiary: | 7 x 6 cm 17,7 x 17 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Opisany na odwrocie: "10 ZŁ" Na odwrocie pieczątka autorska: "MISTRZ Z KRYNICY NIKIFOR" |
![]() |
Tytuł: | Na wsi |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 33 x 52,5 cm 45,5 x 65,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "Batowski"
OPIS PRACY: Stanisław Batowski Kaczor – mimo, iż znany głównie jako batalista – zajmował się także malarstwem pejzażowym, rodzajowym i portretowym. Sceny z polskiej wsi, podobnie zresztą jak przedstawienia walk niepodległościowych, stanowiły dla artysty pretekst do wyrażenia uczuć patriotycznych. Obraz Stanisława Batowskiego Kaczora "Na wsi" przedstawia haftującą dziewczynkę na tle stogów siana i pokrytych strzechą domów. Po prawej stronie kompozycji pasie się przydomowe ptactwo. Malarz ukazał tę sielankową scenę z dużą swobodą. Przyglądając się malarskiej warstwie obrazu można śledzić energiczne pociągnięcia pędzla i podziwiać śmiałe, kontrastowe decyzje w dobrze gamy barwnej, dzięki którym praca trafnie oddaje klimat letniego, ciepłego dnia. |
![]() |
Tytuł: | Chrystus Frasobliwy |
Technika: | drewno polichromowane |
Wymiary: | 24,5 x 8 x 8 cm |
Uwagi: | Opisany na spodzie podstawy obcą ręką. Widoczne ubytki w partii cierni korony Chrystusa. OPIS PRACY: Jędrzej Wowro był rzeźbiarzem ludowym, który jest uważany za najwybitniejszego z polskich świątkarzy. Artysta tworzył wizerunki licznych świętych, wykazując się przy tym znakomitą znajomością ikonografii oraz wyjątkową wrażliwością na formę rzeźbiarską. Prezentowaną figurę "Chrystusa Frasobliwego" charakteryzuje indywidualny dla Jędrzeja Wowro sposób kształtowania bryły, w którym miękki modelunek jest łączony z ostrymi cięciami detali. Praca jest polichromowana, co wzmacnia jej całościowy ekspresyjny wyraz i poprzez namalowane elementy flory sytuuje postać Chrystusa w kontekście natury. Warto wspomnieć, że rzeźby Jędrzeja Wowro są obiektem zainteresowania wielu kolekcjonerów i są rzadkością na rynku sztuki. |
![]() |
Tytuł: | Spacer |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 13,5 x 22 cm 15,3 x 23,8 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany l.d.: "B. RYCHTER-J." |
![]() |
Tytuł: | Skrzypek przed kapliczką (1966) |
Technika: | olej, płyta |
Wymiary: | 40 x 55,5 cm 42,5 x 58 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "Wlastimil Hofman | 1966"
Więcej na temat późnej twórczości Wlastimila Hofmana mogą Państwo przeczytać w artykule na blogu KDA [ZOBACZ] |
![]() |
Tytuł: | Po burzy |
Technika: | pastel, papier |
Wymiary: | 48 x 70 cm 41,5 x 61,5 cm (w świetle passe-partout) 72,5 x 92,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany l.d.: "M. Michalik" |
![]() |
Tytuł: | Modlitwa |
Technika: | pastel, tektura |
Wymiary: | 55,5 x 70 cm 71 x 86 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i opisany p.d.: "Modlitwa | F.M. Wygrzywalski senior" Dedykacja autorska p.d.: "Kochanej Hance na pamiątkę" W dolnej części obrazu widoczne uzupełnienie (5,5 x 70 cm). |
![]() |
Tytuł: | Raj utracony | Szkic kobiety (praca dwustronna) |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 68,5 x 48,8 cm 88,5 x 69 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.g.: "Wl Hofman" Opisany na odwrocie: "raj utracony" OPIS PRACY: W obrazach Wlastimila Hofmana często powracającym tematem była zaduma nad przemijaniem. W prezentowanej pracy artysta zastosował charakterystyczną dla siebie kompozycję, w której na pierwszym planie ukazał siedzącą na skale kobietę, z kolei w tle przedstawił rozległy pejzaż z symbolicznym sztafażem. W pracy "Raj utracony" można dostrzec wymowę wanitatywną, na którą wskazuje postać z kosą, będąca prawdopodobnie personifikacją Thanatos. Melancholijny nastrój jest spotęgowany przez sam autorski tytuł, sugerujący poniekąd interpretację dzieła, ale także postać zamyślonej kobiety, jak gdyby nieświadomej sceny rozgrywającej się za jej plecami. |
![]() |
Tytuł: | Koncert (2009) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 70 x 50 cm 81 x 61 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.g.: "Pałka W. | 2009" |
![]() |
Tytuł: | Pejzaż wiejski z furmanką (1989) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 50 x 70 cm 66 x 85,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "EMesjasz | 1989" |
![]() |
Tytuł: | Portret damy z broszą |
Technika: | olej, płótno dublowane |
Wymiary: | 63 x 51 cm |
Uwagi: | Obraz po konserwacji. |
![]() |