Oferta galeryjna
Tytuł: | Brama wieżowa |
Technika: | węgiel, papier |
Wymiary: | 71 x 49,5 cm 73,5 x 52,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "Wiktor Zin" PROWENIENCJA: - dar od artysty, - kolekcja prywatna. |
Tytuł: | Bukiet piwonii w zielonym wazonie (1980) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 50 x 40 cm 66,5 x 57 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "Zachar" |
Tytuł: | Gęsi |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 23 x 33 cm (w świetle passe-partout) 41 x 50,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "j. hrynkowski" |
Tytuł: | Martwa natura z pejzażem (lata 90.) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 60 x 73 cm 67 x 79,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "T. Wallis-J. 9[nieczytelne]" |
Tytuł: | Akt kobiety z pieskiem (1979) |
Technika: | olej, płótno naklejone na tekturę |
Wymiary: | 65 x 46 cm 79 x 60 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "ST. WÓJTOWICZ 79." |
Tytuł: | Wielkanoc |
Technika: | tusz, ołówek, papier |
Wymiary: | 19,5 x 14 cm (w świetle passe-partout) 40,5 x 30,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany l.d.: "jmb.-" |
Tytuł: | Widok na Tatry (1970) |
Technika: | olej, karton |
Wymiary: | 24,5 x 35 cm 43 x 53 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i opisany p.d.: "LESZEK STAŃKO 4.X.1970 R" |
Tytuł: | Bez tytułu (1998) |
Technika: | gwasz, technika mieszana, papier |
Wymiary: | 15 x 15 cm (w świetle passe-partout) 36,3 x 35 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany l.g: "~ 1998 ~ SZWACZ" oraz śr.d.: "1998 - SZWACZ" |
Tytuł: | Tabun koników |
Technika: | gwasz, pastel, technika własna, papier |
Wymiary: | 14,5 x 21 cm 40,5 x 46 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "JWilkoń" |
Tytuł: | Ideogramy |
Technika: | gwasz, akwarela, papier |
Wymiary: | 43,5 x 53 cm 71 x 79,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "J. Kraupe" |
Tytuł: | Łódka (2016) |
Technika: | akryl, płótno |
Wymiary: | 50 x 65 cm 61,5 x 76,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i opisany na odwrocie: "ŁÓDKA | TOMASZ KOŁODZIEJCZYK | 2016" |
Tytuł: | Carro azul (2016) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 60 x 80 cm 68 x 87,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany l.d.: "A" Opisany na odwrocie: "A’2016" Na odwrocie dwie pieczątki autorskie. |
Tytuł: | Autoportret (2000) |
Technika: | pastel olejny, papier |
Wymiary: | 48 x 34 cm |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.g.: "Panek" Opisany na odwrocie: "Kraków | 6 lipca 2000 | Panek | Autoportret" ; "47,5 x 34" |
Tytuł: | Muzykujące Anioły |
Technika: | malarstwo na szkle |
Wymiary: | 39,5 x 30 cm (w świetle oprawy) 46,3 x 37 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany l.d.: "EPęksowa" |
Tytuł: | Pejzaż tatrzański (1981) |
Technika: | gwasz, papier |
Wymiary: | 15 x 30 cm 23,7 x 38 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "Z Walczak | 1981" |
Tytuł: | Polana Jamy w Dolinie Chochołowskiej (1985) |
Technika: | gwasz, karton |
Wymiary: | 31,5 x 41,6 cm 38 x 49 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "Z. Walczak | 14.V.1985" Opisany ołówkiem śr.d.: "Polana Jamy" Opisany na odwrocie: "Polana Jamy | 14.V.1985 | ZWalczak" |
Tytuł: | Uczta weselna (1977) |
Technika: | malarstwo na szkle |
Wymiary: | 39,5 x 30 cm (w świetle oprawy) 46 x 36,7 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany l.śr.: "JPęksa | 1977" Opisany na odwrocie: "Jolanta Pęksa | Zakopane 1977" |
Tytuł: | Miasteczko |
Technika: | olej, papier naklejony na tekturę |
Wymiary: | 29,5 x 42 cm |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "Jan Świderski" |
Tytuł: | Portret cesarzowej Marii Teresy Habsburg jako wdowy |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 94,5 x 74 cm 107 x 86,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | OPIS PRACY: Maria Teresa Walburga Amalia Christina von Habsburg (1717-1780) była córką cesarza Karola VI Habsburga, niekoronowaną cesarzową Austrii i Cesarzową Rzymską. Po śmierci męża, Franciszka I Stefana Lotaryńskiego, w 1765 roku Maria Teresa przybrała wdowie szaty i okazywała w ten sposób żałobę już do końca swojego życia, powstałe po tym wydarzeniu portrety cesarzowej przedstawiają ją zatem właśnie w takim stroju. Jednym z najbardziej znanych wizerunków Marii Teresy Habsburg jako wdowy jest dzieło Antona von Marona (1733-1808) z 1772 roku (obecnie w zbiorach Muzeum Regionalnego w Ptuj Ormož w Słowenii). Na podstawie wspomnianego obrazu powstawały wierne kopie, ale także nieco swobodniej nawiązujące do tego przedstawienia wizerunki, z których jeden prezentujemy Państwu w tym miejscu. Cesarzowa Maria Teresa została ukazana tutaj w wieku dojrzałym, w konwencji portretu reprezentacyjnego, w pozycji siedzącej, w stroju wdowim z krzyżem gwiaździstym na lewej piersi i czarnym, upiętym charakterystycznie welonem na głowie. Cesarzowa trzyma w dłoni dokument, po lewej stronie kompozycji widnieją regalia symbolizujące jej władzę. |
Tytuł: | Kobieta |
Technika: | olej, płyta |
Wymiary: | 45 x 29,5 cm 49 x 33 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "S. Wójtowicz" |
Tytuł: | Z cyklu "Fałdyliery" (2003) |
Technika: | akryl, papier |
Wymiary: | 28 x 33,5 cm 26,5 x 32,3 cm (w świetle passe-partout) 40,5 x 50,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany l.g.: "PAWEŁ TRYBALSKI 2003" Na odwrocie pieczątka autorska Pawła Trybalskiego. |
Tytuł: | Góral przy orce |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 52 x 68,5 cm |
Tytuł: | Kraków - zestaw czterech prac |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 50 x 40 cm/40 x 50 cm (każdy) 61,5 x 51,5 cm/51,5 x 61,5 cm (z oprawą każdy) |
Uwagi: | Sygnowany i opisany p.d.: "Karcz | 5.05." ("Zakole Wisły z widokiem na Wawel") Sygnowany i opisany l.d.: "Karcz | 6.05." ("Salwator - widok na Klasztor Sióstr Norbertanek i Wawel") Sygnowany i opisany p.d.: "Karcz | 6.05." ("Kazimierz - widok na kościół Bożego Ciała") Sygnowany i opisany p.d.: "Karcz 6.05" ("Ulica Kanonicza") |
Tytuł: | Wesele krakowskie |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 55,5 x 79 cm 71,5 x 95 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany l.d.: "A. Setkowicz"
Lokalnie widoczne drobne ubytki malatury (l.d.). OPIS PRACY: Adam Setkowicz jest znany jako twórca sielankowych wiejskich scen rodzajowych. Malarz najchętniej ukazywał realia podkrakowskich miejscowości. W tworzonych przez niego kompozycjach wielokrotnie powracał motyw końskich zaprzęgów. W prezentowanej pracy w centrum pola obrazowego został przedstawiony krakowski orszak weselny, który wyraźnie odcina się od bieli pokrytego śniegiem otoczenia. Wąska gama barwna jest zdynamizowana kolorowymi strojami rozbawionych weselników, w których dominują akcenty czerwieni. Obraz stanowi charakterystyczny dla tego twórcy przykład zimowej kompozycji, która w szczery sposób oddaje lokalny folklor. |
Tytuł: | Na Południu |
Technika: | tempera, olej, deska |
Wymiary: | 31,7 x 43,6 cm 39 x 51 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany l.d.: "KOZYRA" OPIS PRACY: Prezentowany obraz Andrzeja Kozyry "Na Południu" ukazuje krajobraz z historyczną architekturą. Natłok szczegółów, kolorystyka i ogólny charakter formalny przywodzi w pierwszej chwili skojarzenia z malarstwem Pietera Bruegla Starszego. Szczególną uwagę zwracają pozornie przypadkowe, rozrzucone przedmioty, z których większość (np. złamana drabina, przewrócona doniczka czy pęknięte wiosło) została zniszczona i nie nadaje się do dalszego użytku. Po lewej stronie kompozycji widać leżącego mężczyznę z nożem w ręce. Niepokojącą ciszę zdaje się przerywać bicie dzwonu. Co wydarzyło się przed momentem? Czego skutkiem jest przedstawione zniszczenie? Na te pytania widz sam musi odpowiedzieć. |
Tytuł: | Zima w górach |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 49 x 68 cm 66 x 85 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "MIECZYSŁAW FILIPKIEWICZ" Widoczne wybrzuszenie podłoża. |
Tytuł: | Za murem |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 34 x 48 cm 44,5 x 58,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "B. RYCHTER-JANOWSKA" Na odwrocie pieczęć krakowskiej Fabryki Farb i Przyborów Malarskich "ISKRA & KARMAŃSKI". Obraz w przeszłości poddany konserwacji. Widoczny niewielki ubytek malatury (o średnicy ok. 1 cm) przy krawędzi obrazu (l.d.). |
Tytuł: | Mężczyzna w rogatywce |
Technika: | flamaster, papier |
Wymiary: | 28 x 19,5 cm 42 x 33,3 cm (z passe-partout) |
Uwagi: | Na papierze widoczny znak wodny wytwórni Arches ("EXTRA STRONG | B.F.K. Rives") |
Tytuł: | Mistrz Wit |
Technika: | collage, olej, tusz, flamaster, papier |
Wymiary: | 27,8 x 19,2 cm 43 x 33 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "T Kantor" Opisany p.śr.: "mistrz Wit" |
Tytuł: | Kuźnica z wyobraźni (1974) |
Technika: | tusz, flamaster, papier |
Wymiary: | 20,8 x 29,9 cm 24 x 33 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "T Kantor" Opisany p.d.: "Kuźnica 6/74" |