Oferta galeryjna
Tytuł: | Wnętrze kościoła Kamedułów na Bielanach (1983) |
Technika: | akwarela, papier |
Wymiary: | 49 x 62 cm 77,5 x 87,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "WiktorZin | 1983" Opisany l.d.: "z teki bielańskiej - kościół" |
Tytuł: | Martwa natura z rudym kotem |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 60,5 x 50,5 cm |
Uwagi: | Sygnowany l.d.: "J. SOBEL" |
Tytuł: | Bez tytułu (1971) |
Technika: | serigrafia, papier |
Wymiary: | 88 x 57 cm 93,5 x 61 cm (arkusz w świetle oprawy) 96 x 63,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany flamastrem p.d.: "ANUSZKIEWICZ 1971" |
Tytuł: | Ars-Horme |
Technika: | olej, technika mieszana, deska |
Wymiary: | 32 x 13 cm |
Uwagi: | Opisany l.d.: "ARS-HORME" |
Tytuł: | Ars-Horme-Gram |
Technika: | akwarela, gwasz, długopis, papier naklejony na bibułę |
Wymiary: | 16 x 13 cm 17,5 x 13,8 cm (w świetle passe-partout) 28,7 x 21,8 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Autorski opis śr.g. |
Tytuł: | Chata na wsi |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 24,5 x 31 cm 31 x 37 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "St. Górski" |
Tytuł: | Kobieta z kwiatami róży |
Technika: | pastel, tektura |
Wymiary: | 50 x 35 cm 64 x 49,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany l.d.: "St. Górski" |
Tytuł: | Portret dziecka w kapeluszu (1910) |
Technika: | kredka, papier |
Wymiary: | 37 x 29 cm (w świetle passe-partout) 62 x 53 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany ołówkiem p.d.: "19JP10." Opisany ołówkiem p.d. |
Tytuł: | Pejzaż z willą (1913) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 35 x 48,5 cm 42 x 55 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "S Bukowski 1913" Widoczne ubytki malatury przy górnej krawędzi obrazu (śr.g.). |
Tytuł: | Za murem |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 34 x 48 cm 44,5 x 58,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "B. RYCHTER-JANOWSKA" Na odwrocie pieczęć krakowskiej Fabryki Farb i Przyborów Malarskich "ISKRA & KARMAŃSKI". Obraz w przeszłości poddany konserwacji. Widoczny niewielki ubytek malatury (o średnicy ok. 1 cm) przy krawędzi obrazu (l.d.). |
Tytuł: | Na targu |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 37 x 53 cm 53,5 x 70 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany l.d.: "EErb" |
Tytuł: | Pejzaż zimowy (1968) |
Technika: | olej, płyta |
Wymiary: | 60,5 x 40,5 cm |
Uwagi: | Sygnowany i datowany l.g.: "Wlastimil | Hofman | 1968" |
Tytuł: | Góral z Beskidu Śląskiego (1958) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 80 x 69,5 cm 88,5 x 78,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany l.d.: "M. LACHUR 58" |
Tytuł: | Cracovia (2004) z cyklu "Barwy klubowe" |
Technika: | akryl, płótno |
Wymiary: | 38 x 30 cm |
Uwagi: | Sygnowany i opisany na odwrocie: "KAMIL KUSKOWSKI | CRACOVIA | 2004, 38 x 30 cm." |
Tytuł: | Chrystus Król (1934) |
Technika: | olej, tektura naklejona na płytę |
Wymiary: | 50 x 35,5 cm 52,5 x 38,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Na odwrocie dedykacja Jerzego Zitzmana, syna artysty, z 1987 roku.
W dolnej części obrazu widoczny ślad po przełamaniu podłoża. |
Tytuł: | Kalwa (1996) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 69 x 90 cm |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "Maria Anto" Opisany na odwrocie: "Maria Anto 96 | 1038" Opisany na blejtramie: "MARIA ANTO KALWA 1996 69 x 90 DZIENNIK B" OPIS PRACY: Maria Anto była malarką i poetką, w swojej twórczości czerpała inspiracje z naiwnego realizmu i surrealizmu, tworząc niepowtarzalne, oniryczne kompozycje. Na twórczość Marii Anto oddziaływały traumatyczne doświadczenia drugiej wojny światowej, które wpłynęły zarówno na tematykę, jak i formę jej prac. W związku z tym artystka wielokrotnie wykorzystywała w swoich pracach poetykę marzeń sennych. W prezentowanym obrazie Maria Anto ukazała charakterystyczny dla siebie, złożony jakby z wycinków rzeczywistości, wieczorny krajobraz przesycony aurą tajemniczości. Malarka w centrum kompozycji ujęła krucyfiks na tle skały. Krzyż otaczają fragmenty zabudowań kościelnych, cmentarza i pejzażu z drzewem na wzgórzu. W malarstwie tej artystki główną rolę odgrywały emocje i przeżycia, które przekładała na fantastyczny świat niejednoznacznych, otwierających szerokie drogi interpretacyjne symboli. |
Tytuł: | Jeździec |
Technika: | tempera, papier |
Wymiary: | 29 x 20 cm (w świetle passe-partout) 66,5 x 57 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "E. Markowski" |
Tytuł: | Raj utracony | Szkic kobiety (praca dwustronna) |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 68,5 x 48,8 cm 88,5 x 69 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.g.: "Wl Hofman" Opisany na odwrocie: "raj utracony" OPIS PRACY: W obrazach Wlastimila Hofmana często powracającym tematem była zaduma nad przemijaniem. W prezentowanej pracy artysta zastosował charakterystyczną dla siebie kompozycję, w której na pierwszym planie ukazał siedzącą na skale kobietę, z kolei w tle przedstawił rozległy pejzaż z symbolicznym sztafażem. W pracy "Raj utracony" można dostrzec wymowę wanitatywną, na którą wskazuje postać z kosą, będąca prawdopodobnie personifikacją Thanatos. Melancholijny nastrój jest spotęgowany przez sam autorski tytuł, sugerujący poniekąd interpretację dzieła, ale także postać zamyślonej kobiety, jak gdyby nieświadomej sceny rozgrywającej się za jej plecami. |
Cena: | 15000 zł |
Tytuł: | Nalot (szkic do cyklu "Getto lwowskie") (ok. 1950) |
Technika: | tusz, papier |
Wymiary: | 27 x 21 cm (w świetle passe-partout) 61 x 52,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Na odwrocie potwierdzenie autentyczności napisane ołówkiem przez żonę artysty, Barbarę Jaroszyńską-Stern: "Szkic do cyklu linorytów | "Getto Lwowskie" z ok. 1950 r. | Stwierdzam autorstwo Jonasza Sterna | Barbara Jaroszyńska-Stern" |
Tytuł: | Tabun koników |
Technika: | gwasz, pastel, technika własna, papier |
Wymiary: | 14,5 x 21 cm 40,5 x 46 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "JWilkoń" |
Tytuł: | Koncert (2003) |
Technika: | pastel, tektura |
Wymiary: | 57 x 72 cm 76,5 x 91,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "Marcin | Kołpanowicz | 2003" Opisany na odwrocie: "MARCIN KOŁPANOWICZ | KONCERT, 2003" |
Tytuł: | W kuchennej izbie (1958) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 70 x 80 cm 75,5 x 85,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany l.d.: "M. LACHUR 58" Lokalnie widoczne pojedyncze ubytki malatury. |
Tytuł: | Wnętrze kościoła (1923) |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 15,5 x 20,5 cm (w świetle passe-partout) 33,5 x 38,5 cm (cz oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany śr.d.: "T. Cybulski 923" Dedykacja autorska l.d. |
Tytuł: | Twarz Chrystusa - zestaw dwóch prac (1986-1987) |
Technika: | akwarela, pastel, flamaster, papier |
Wymiary: | szczegóły w uwagach poniżej |
Uwagi: | 1. Głowa Chrystusa (1987) Technika: akwarela, pastel, flamaster, papier Wymiary: 18 x 15 cm Sygnowany p.d.: "T. Rudowicz" Datowany l.d.: "87 r" 2. "Twarz Ukrzyżowanego" (1986) Technika: akwarela, pastel, papier Wymiary: 16 x 12 cm Sygnowany i datowany śr.d.: "86 r T. Rudowicz" |
Tytuł: | Ku zwycięstwu - martwa natura wojskowa |
Technika: | tusz, papier |
Wymiary: | 12,5 x 18 cm 33 x 40,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.śr.: "j" PROWENIENCJA: - kolekcja Andrzeja Wierzchowskiego, - kolekcja prywatna. |
Tytuł: | Pejzaż wsi polskiej (1979) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 54,5 x 73 cm 54,5 x 83 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "ST. WÓJTOWICZ 1979." |
Tytuł: | Zwierzęca natura |
Technika: | tusz, ołówek, papier |
Wymiary: | 22 x 18 cm 42,5 x 33 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany l.śr.: "jMB" PROWENIENCJA: - kolekcja Andrzeja Wierzchowskiego, - kolekcja prywatna. |
Tytuł: | Zmierzch nad ścierniskiem |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 33 x 65 cm 49 x 80,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany l.d.: "P Stachiewicz | Pab(nieczytelne)" Na licu obrazu widoczne krakelury. |
Tytuł: | Chrystus (1985) |
Technika: | akwarela, gwasz, pastel, papier |
Wymiary: | 29 x 22,5 cm (w świetle passe-partout) 48 x 40,3 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany ołówkiem p.d.: "t. Rudowicz" Datowany ołówkiem l.d.: "85 r" |
Tytuł: | W loży |
Technika: | olej, karton |
Wymiary: | 24 x 20 cm 46 x 40,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany l.d.: "J. MBrzeski | 46" Praca jest reprodukowana w publikacji Andrzeja Wierzchowskiego Janusz Marja Brzeski (1907-1957) rysunki i obrazy (Kraków; s. 83). PROWENIENCJA: - zakup od rodziny artysty, - kolekcja Jerzego Kurczyny. |