Oferta galeryjna

Galeria sztuki

HOFFMANN Adam
HOFFMANN AdamHOFFMANN Adam
Tytuł:Sceny z życia kobiety
Technika:węgiel, papier
Wymiary:60,3 x 46,5 cm (w świetle oprawy)
86,5 x 70,5 cm (z oprawą)
zapytaj o cenę
HOFMAN Wlastimil
HOFMAN WlastimilHOFMAN Wlastimil
Tytuł:Portret rudowłosej (1968)
Technika:olej, płótno
Wymiary:40 x 60 cm
Uwagi:
Sygnowany i datowany p.d.: "Wlastimil | Hofman | 1968"
zapytaj o cenę
HOFMAN Wlastimil
HOFMAN WlastimilHOFMAN Wlastimil
Tytuł:Portret Wacława z kwiatami piwonii (1968)
Technika:olej, płótno
Wymiary:64,7 x 55 cm
Uwagi:
Sygnowany i datowany p.d.: "Wlastimil Hofman | 1968"

PROWENIENCJA:
- kolekcja Wacława Jędrzejczaka,
- dar od artysty.
zapytaj o cenę
HOFMAN Wlastimil
HOFMAN WlastimilHOFMAN WlastimilHOFMAN Wlastimil
Tytuł:Jesienny pejzaż z karmnikiem
Technika:olej, płyta
Wymiary:122 x 61 cm
129 x 67,5 cm (z oprawą)
Uwagi:
Sygnowany p.d.: "Wlastimil Hofman"
Obraz składa się z dwóch osobnych płyt (74,8 x 61 cm; 47,2 x 61 cm).

PROWENIENCJA:
– kolekcja prywatna,
– dar od artysty.
zapytaj o cenę
HOFMAN Wlastimil
HOFMAN WlastimilHOFMAN WlastimilHOFMAN Wlastimil
Tytuł:W Karkonoszach (1959)
Technika:olej, płyta
Wymiary:34,5 x 43,5 cm
45,5 x 54 cm (z oprawą)
Uwagi:
Sygnowany i datowany l.d.: "Wlastimil Hofman | 1959"

OPIS PRACY:
W tym pejzażu Wlastimil Hofman ukazał delikatne górskie wzniesienie, na którego szczycie zostały przedstawione cztery sarny. Z kolei z prawej strony skały jest widoczna sylwetka kozła.
Kompozycja została zbudowana z trzech poziomych stref. Strefa zieleni, ciemnego wzgórza i nieba są wyraźnie od siebie oddzielone. Drobne sylwetki zwierząt wyraźnie odznaczają się na tle białych kłębów chmur.
Artysta w 1947 roku przeprowadził się do Szklarskiej Poręby, gdzie mieszkał do końca swojego życia. Obcowanie na co dzień z karkonoskimi krajobrazami dało w efekcie takie prace, jak prezentowany pejzaż, będący zapisem miejsca i związanych z nim przeżyć.
zapytaj o cenę
Autor nieznany
Autor nieznanyAutor nieznanyAutor nieznany
Tytuł:Kobieta w parku (1907)
Technika:olej, płótno
Wymiary:45 x 64,5 cm
56 x 75 cm (z oprawą)
Uwagi:
Sygnowany i opisany p.d.: "S. Ca[nieczytelne] | Sosnow[nieczytelne] 1907"
Widoczne zabrudzenie warstwy malarskiej.
W górnej części obrazu widoczne pojedyncze ubytki malatury.
zapytaj o cenę
MACIEJEWSKI Zbysław
MACIEJEWSKI ZbysławMACIEJEWSKI ZbysławMACIEJEWSKI Zbysław
Tytuł:Klomb (1984)
Technika:gwasz, akwarela, papier
Wymiary:48,8 x 61,5 cm
48,3 x 60 cm (w świetle passe-partout)
68,5 x 78 cm (z oprawą)
Uwagi:
Sygnowany i datowany p.d. ołówkiem: "Zbysław Maciejewski 84"

OPIS PRACY:
Prezentowana praca Zbysława Maciejewskiego wpisuje się w zespół powstałych w latach 80. portretów czystej, pozbawionej fizycznej obecności człowieka natury. Obraz ten, dzięki niesemantycznej tematyce, a także jasnej, harmonijnej, nieco odrealnionej kolorystyce i wyczuwalnej lekkości prowadzenia pędzla, jest źródłem przyjemnych doznań estetycznych. Warto zwrócić uwagę również na "świeżość" przedstawienia, której wrażenie malarz uzyskał dzięki mistrzowskiemu oddaniu światła.
Natura, a w szczególności właśnie flora, przez wiele lat stanowiła inspirację dla Zbysława Maciejewskiego. Była ona swoistym odpoczynkiem od literackich, groteskowych kompozycji figuratywnych w jego twórczości, tematem, który artysta odkrywał wciąż na nowo, studiując ją w plenerze, malując alla prima, pod wpływem uniesienia i wrażenia chwili - niczym XIX-wieczni impresjoniści.
zapytaj o cenę
DUDA-GRACZ Jerzy
DUDA-GRACZ JerzyDUDA-GRACZ JerzyDUDA-GRACZ Jerzy
Tytuł:Szafarnia – Pieśń Nr 4 (Hulanka) C-dur op. 74 (2003)
Technika:serigrafia, papier, ed. 11/35
Wymiary:45,5 x 57,5 cm (w świetle passe-partout)
71,5 x 81,7 cm (wymiary z oprawą)
Uwagi:
Sygnowany i datowany tuszem p.d.: "Jerzy Duda-G 2003."
Opisany tuszem l.d.: "Szafarnia - Pieśń Nr 4 (Hulanka) C-dur op. 74. Ink. Print 11/35."
Sucha pieczęć z sygnaturą artysty w dolnej części passe-partout.

OPIS PRACY:
W latach 1999-2003 Jerzy Duda-Gracz stworzył ogromny, liczący niemalże 300 obrazów cykl pt. "Chopinowi", w którym każda z prac stanowiła malarską interpretację muzycznego utworu Fryderyka Chopina. Było to tym samym ostatnie wielkie dzieło malarza przed śmiercią w 2004 roku.
Prezentowana serigrafia została wykonana przez artystę na podstawie jednej z kompozycji ze wspomnianego cyklu, wykonanej techniką akwareli i tempery w Szafarni - wsi w województwie kujawsko-pomorskim, którą sam Fryderyk Chopin odwiedzał w latach 20. XIX wieku. Wizja malarska odnosi się do napisanej w 1830 roku do słów Stefana Witwickiego "Hulanki" ("Pieśni Nr 4" w tonacji C-dur ze zbioru "Pieśni op. 74").
zapytaj o cenę
SERWIN-ORACKI Mieczysław
SERWIN-ORACKI MieczysławSERWIN-ORACKI MieczysławSERWIN-ORACKI Mieczysław
Tytuł:Ujanowice (1945)
Technika:olej, papier
Wymiary:35 x 49,5 cm
43 x 58 cm (z oprawą)
Uwagi:
Sygnowany l.d.: "m.oracki-serwin | Ujanowice 1945"
zapytaj o cenę
HOFMAN Wlastimil
HOFMAN WlastimilHOFMAN Wlastimil
Tytuł:Sen (1968)
Technika:olej, płótno
Wymiary:40 x 60 cm
Uwagi:
Sygnowany i datowany l.śr.: "Wlastimil Hofman 1968"
zapytaj o cenę
HOFMAN Wlastimil
Tytuł:Kraków
Technika:ołówek, papier
Wymiary:17 x 19,5 cm
Uwagi:
Sygnowany p.d. monogramem "WH"
zapytaj o cenę
HOFMAN Wlastimil
Tytuł:Katedra Notre-Dame w Paryżu
Technika:ołówek, papier
Wymiary:19 x 25 cm
Uwagi:
Sygnowany l.d. monogramem "WH"
zapytaj o cenę
HOFMAN Wlastimil
HOFMAN WlastimilHOFMAN Wlastimil
Tytuł:Warszawa
Technika:tusz, papier
Wymiary:11,5 x 18,6 cm
Uwagi:
Sygnowany p.d. monogramem "WH"
Opisany śr.d.: "Warszawo, tę pieśń Ci pod nogi kładę | I nóg twych skrwawionych sięgam głową | J. Słowacki"
Opisany na odwrocie: "Palestyna | WH"
zapytaj o cenę
RUDOWICZ Teresa
RUDOWICZ TeresaRUDOWICZ TeresaRUDOWICZ Teresa
Tytuł:Bez tytułu (zespół trzech kolaży) (1968-1969)
Technika:collage, technika mieszana, karton
Wymiary:szczegóły w uwagach poniżej
Uwagi:
Wymiary: 16 x 10,5 cm ("Bez tytułu I" (1968)), 16 x 11 cm ("Bez tytułu II" (1969)), 11 x 12,2 cm ("Bez tytułu IV" (1968))
Opisany na odwrocie: "Teresa Rudowicz 1968 r." ("Bez tytułu I" (1968)); "Teresa Rudowicz 1969 r." ("Bez tytułu II" (1969)); "Teresa Rudowicz 1968 r." ("Bez tytułu IV" (1968))

PROWENIENCJA:
- kolekcja prywatna,
- dar od artystki.
zapytaj o cenę
LESZKO Ludwik
LESZKO LudwikLESZKO LudwikLESZKO Ludwik
Tytuł:Kąpiel w rzece (1944)
Technika:olej, tektura
Wymiary:70,5 x 100 cm
83 x 111 cm (z oprawą)
Uwagi:
Sygnowany i datowany l.d.: "Leszko | 1944"

OPIS PRACY:
W twórczości Ludwika Leszko motyw rzeki był niezwykle popularny. Artysta wykorzystywał przedstawienia wody do ukazania interesujących zestawień barw i światła. W obrazie "Kąpiel w rzece" został ujęty gaj wypełniony drzewami o potężnych konarach oraz bujną roślinnością. Na pierwszym planie została ukazana rzeka, nad którą z lewej strony został przerzucony drewniany most, z kolei z prawej strony przedstawiono grupę kąpiących się postaci. Sylwetki ludzi zostały jedynie nakreślone i wypełnione cielistymi barwami, zdynamizowanymi plamami światła i cienia. Człowiek został tu ukazany jako część natury.
Obraz można podzielić na dwie strefy - pierwsza została ukazana w półmroku, zaś druga w pełnym świetle. W ten sposób Ludwik Leszko osiągnął efekt głębi i interesującą gradację kolorów, wpływającą na idylliczny charakter całego przedstawienia.
zapytaj o cenę
LESZKO Ludwik
LESZKO LudwikLESZKO LudwikLESZKO Ludwik
Tytuł:Ruiny na skarpie (1920)
Technika:olej, tektura
Wymiary:59 x 36 cm
66 x 43 cm (z oprawą)
Uwagi:
Sygnowany i datowany p.d.: "L. Leszko 1920"
Widoczny niewielki ubytek farby (p.śr.).
Na odwrocie szkic popiersia mężczyzny sygnowany i datowany "L. Leszko | 1920r"
zapytaj o cenę
BOROWSKI Andrzej
BOROWSKI AndrzejBOROWSKI AndrzejBOROWSKI Andrzej
Tytuł:Martwa natura z arbuzami (lata 90.)
Technika:olej, płótno
Wymiary:81 x 129,5 cm
86,5 x 135,5 cm (wymiary z oprawą)
Uwagi:
Sygnowany i datowany p.d.: "Borowski 9[nieczytelne]"
Zwichrowany blejtram i rama obrazu.

OPIS PRACY:
Andrzej Borowski uprawia malarstwo sztalugowe i monumentalne. Artysta w swoich obrazach przedstawia głównie słoneczne, śródziemnomorskie pejzaże i złożone martwe natury.
"Martwa natura z arbuzami" jest obrazem o dekoracyjnym charakterze, w którym artysta przedstawił wiele elementów, takich jak różnorodne owoce, kwiaty i tkaniny. W całości dominują odcienie czerwieni i bieli. W obrazie zastosowano jasną i ciepłą gamę barwną, której towarzyszy intensywny światłocień.
zapytaj o cenę
ALBINOWSKA-MINKIEWICZOWA Zofia
ALBINOWSKA-MINKIEWICZOWA ZofiaALBINOWSKA-MINKIEWICZOWA ZofiaALBINOWSKA-MINKIEWICZOWA Zofia
Tytuł:Wiosenny sad
Technika:46 x 51,5 cm
60,5 x 63,5 cm (wymiary z oprawą)
Wymiary:olej, tektura
Uwagi:
Sygnowany p.d.: "Zofia Albinowska"

OPIS PRACY:
"Wiosenny sad" będący fragmentem pejzażu, wyróżnia się na tle twórczości Zofii Albinowskiej-Minkiewiczowej zdominowanej przez wizerunki wnętrz, martwe natury oraz przedstawienia bukietów kwiatów.
Praca ukazuje trzy rozłożyste drzewa znajdujące się w niedookreślonej przestrzeni sadu. W całości obrazu dominują różne odcienie zieleni. Artystka w charakterystyczny dla siebie sposób stworzyła obraz za pomocą krótkich pociągnięć pędzla, które w ukazanej scenie wpływają na wrażenie ruchu. Praktycznie całe pole obrazowe wypełniła roślinnością i drzewami, pozostawiając tylko niewielki skrawek pustego nieba w prawym górnym rogu.
zapytaj o cenę
ORACZEWSKI Józef
ORACZEWSKI JózefORACZEWSKI JózefORACZEWSKI Józef
Tytuł:Drzewo V (1984)
Technika:olej, płótno
Wymiary:80,5 x 80,5 cm
Uwagi:
Sygnowany i datowany p.d.: "KORACZ/84"
Na odwrocie metka autorska z opisem.
zapytaj o cenę
PAPROCKI Ryho
PAPROCKI RyhoPAPROCKI RyhoPAPROCKI Ryho
Tytuł:17 (2004)
Technika:olej, płótno
Wymiary:120 x 90 cm
125,5 x 94,5 cm (wymiary z oprawą)
Uwagi:
Sygnowany i datowany p.d.: "PAPROCKI R 04" (w kółku)
Sygnowany i opisany na odwrocie.
zapytaj o cenę
PACIOREK Stanisław
PACIOREK StanisławPACIOREK StanisławPACIOREK Stanisław
Tytuł:Pejzaż z wiejską chatą (1941)
Technika:olej, tektura
Wymiary:26,5 x 31,7 cm (w świetle oprawy)
38 x 43,2 cm (z oprawą)
Uwagi:
Sygnowany i datowany l.d.: "St. Paciorek 941"
zapytaj o cenę
WIŚNIOS Marianna
WIŚNIOS MariannaWIŚNIOS Marianna
Tytuł:Wizja św. Franciszka (1993)
Technika:gwasz, pastel, ołówek, papier
Wymiary:85 x 69,5 cm (w świetle oprawy)
88 x 72 cm (z oprawą)
Uwagi:
Sygnowany l.d.: "M MW"
Datowany p.d.: "1993"

Ta oraz inne prace Marianny Wiśnios są dostępne w ofercie galeryjnej na www.galeria-attis.pl
[KONTAKT w sprawie obrazów]
zapytaj o cenę
WNĘK Maria
WNĘK MariaWNĘK Maria
Tytuł:Matka Boska wśród kwiatów (lata 70.)
Technika:technika mieszana, karton
Wymiary:32 x 23 cm
Uwagi:
Opisany długopisem p.d.: "Dla Pana | Kierownika | z Domu Kultury"

PROWENIENCJA:
- kolekcja Leszka Macaka.

Ta oraz inne prace Marii Wnęk są dostępne w ofercie galeryjnej na www.galeria-attis.pl
[KONTAKT w sprawie obrazów]
zapytaj o cenę
OFERTA GALERYJNA
Tytuł:Oferta galeryjna
Technika:Sprawdź pełną ofertę galeryjną
ponad 300 prac artystów polskich
Wymiary:Sztuka dawna | sztuka współczesna
Uwagi:
DEMBIŃSKI Adam
DEMBIŃSKI AdamDEMBIŃSKI AdamDEMBIŃSKI Adam
Tytuł:Scena z krucyfiksem | W łodzi (praca dwustronna) (lata 90.)
Technika:pastel olejny, kredka, papier
Wymiary:42 x 59,5 cm (w świetle oprawy)
46 x 64 cm (z oprawą)
Uwagi:
Widoczne dwa ubytki papieru
(p.g. o średnicy ok. 0,3 cm oraz p.śr. o średnicy ok. 1 cm).

PROWENIENCJA:
- kolekcja Leszka Macaka.

Ta oraz inne prace Adama Dembińskiego są dostępne w ofercie galeryjnej na www.galeria-attis.pl
[KONTAKT w sprawie obrazów]
zapytaj o cenę
Autor nieznany
Autor nieznanyAutor nieznanyAutor nieznany
Tytuł:Pejzaż z pasterzem
Technika:olej, płótno dublowane
Wymiary:72,2 x 92,5 cm
89 x 110,5 cm (z oprawą)
Uwagi:
Lokalnie widoczne pojedyncze ubytki warstwy malarskiej.
Obraz po konserwacji.
Uszkodzona rama obrazu.

OPIS PRACY:
Typ pejzażu pasterskiego rozpowszechniał się w malarstwie europejskim począwszy od XVII wieku. Najwięksi mistrzowie, jak Peter Paul Rubens czy Jacob van Ruisdael, podejmowali ten temat. W XVIII i XIX wieku pejzaż tego rodzaju wciąż cieszył się dużym zainteresowaniem.
Prezentowany, sielankowy widok na rozległą krainę został ożywiony sztafażem w formie postaci pasterza ze swoimi zwierzętami uwiecznionymi nad wodopojem. Z prawej strony kompozycji znajduje się wysoka skarpa porośnięta bujnymi drzewami. Lewa strona obrazu ukazuje wspomnianą scenę pasterską, za którą rozpościera się widok na zieloną dolinę. Obraz jest utrzymany w ciemnych barwach, wyjątek jednak stanowi niebo, które zostało ukazane w jasnej tonacji z delikatnymi odcieniami błękitu i różu.
Obraz, zarówno w sposobie ukazania postaci, zwierząt, jak i krajobrazu, wykazuje wpływy sztuki niderlandzkiej.
zapytaj o cenę
Autor nieznany
Autor nieznanyAutor nieznanyAutor nieznany
Tytuł:Portret mężczyzny w żupanie z guzami (XIX/XX w.)
Technika:olej, płótno
Wymiary:66,5 x 53,5 cm
87 x 73,5 cm (z oprawą)
Uwagi:
Widoczne zabrudzenie warstwy malarskiej, krakelury na całej powierzchni oraz ubytki malatury na krawędziach i w okolicach krawędzi płótna.
zapytaj o cenę
HOFMAN Wlastimil
HOFMAN WlastimilHOFMAN WlastimilHOFMAN Wlastimil
Tytuł:Oszczepnik
Technika:tusz, papier
Wymiary:81 x 65,5 cm
82 x 66 cm (z oprawą)
Uwagi:
Sygnowany p.d. monogramem "WH"
Widoczne lekkie pofalowanie papieru.

PROWENIENCJA:
- kolekcja Heleny Fliszewskiej.

OPIS PRACY:
Wlastimil Hofman z wielką wnikliwością studiował wysportowane męskie ciało. Świadczą o tym liczne liczne prace przedstawiające sportowców. Powstawały one głównie w latach 20. i ukazywały mężczyzn na tle pejzażu. Wśród nich występują między innymi atleci rzucający dyskiem (np. "Dyskobol", 1926) czy sceny pchnięcia kulą.
Prezentowana na aukcji praca przedstawia wyjątkową scenę rzutu oszczepem, która bardzo rzadko pojawiała się w twórczości Wlastimila Hofmana. Zanotowany pewną ręką szkic postaci młodego mężczyzny zapewne miał stanowić podstawę kompozycji olejnej powtarzającej ten układ.

Zdjęcia prac Wlastimila Hofmana z lat 20.*Zdjęcia prac Wlastimila Hofmana z lat 20.

zapytaj o cenę
HOFMAN Wlastimil
HOFMAN WlastimilHOFMAN WlastimilHOFMAN Wlastimil
Tytuł:Kobieta z pisklęciem
Technika:węgiel, papier
Wymiary:44,5 x 36,8 cm
52 x 42,2 cm (z oprawą)
Uwagi:

PROWENIENCJA:
- kolekcja Heleny Fliszewskiej.

OPIS PRACY:
Przedstawienie kobiet lub dzieci z towarzyszącym im ptaszkiem jest częstym motywem w malarstwie Wlastimila Hofmana. W kompozycjach artysty pojawiają się zarówno postaci z żywymi zwierzętami (zob. np. "Zaduma nad ptaszkiem" (1934)), jak i dzieci trzymające w rękach martwe ptaszki symbolizujące przemijanie.
W prezentowanym na aukcji szkicu odwrócona naga postać kobiety klęczy, ochraniając rękami pisklę. Na niebie widoczny jest kolejny ptak, który przed momentem wzniósł się do lotu.
Kobieta z ptaszkami może być nawiązaniem do przedstawień św. Agnieszki.
Warto zwrócić uwagę na stylistyczne podobieństwo rysunku do reprodukowanego poniżej obrazu Wlastimila Hofmana "Anioł przeszłości" (1924).

Fragment Księgi pamiątkowej Wlastimila Hofmana* Wlastimil Hofman "Anioł przeszłości"
[Źródło: Księga pamiątkowa Wlastimila Hofmana]

zapytaj o cenę
HOFMAN Wlastimil
HOFMAN WlastimilHOFMAN WlastimilHOFMAN Wlastimil
Tytuł:Śpiąca - portret żony artysty (1944)
Technika:olej, karton
Wymiary:32 x 17,5 cm
43,7 x 31,5 cm (wymiary z oprawą)
Uwagi:
Sygnowany i opisany l.g.: "Wlastimil | Hofman | Nazaret 1944"

PROWENIENCJA:
- kolekcja Jana Freundlicha.
zapytaj o cenę
Strony:
x
«
»