Oferta galeryjna

Pełna oferta galeryjna - zobacz

RYCHTER-JANOWSKA Bronisława
RYCHTER-JANOWSKA BronisławaRYCHTER-JANOWSKA BronisławaRYCHTER-JANOWSKA Bronisława
Tytuł:Za murem
Technika:olej, tektura
Wymiary:34 x 48 cm
44,5 x 58,5 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany p.d.: "B. RYCHTER-JANOWSKA"
Na odwrocie pieczęć krakowskiej Fabryki Farb i Przyborów Malarskich "ISKRA & KARMAŃSKI".
Obraz w przeszłości poddany konserwacji. Widoczny niewielki ubytek malatury (o średnicy ok. 1 cm) przy krawędzi obrazu (l.d.).
zapytaj o cenę
BEREŹNICKI Kiejstut
BEREŹNICKI KiejstutBEREŹNICKI Kiejstut
Tytuł:Martwa natura z pędzlami (1996)
Technika:olej, płyta
Wymiary:26 x 43,5 cm
48,8 x 66,5 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany śr.g.: "Bereźnicki | 1996"
zapytaj o cenę
ZIN Wiktor
ZIN WiktorZIN Wiktor
Tytuł:Motyw architektoniczny (1982)
Technika:akwarela, papier
Wymiary:46,7 x 30 cm (w świetle passe-partout)
72,5 x 55 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany i datowany p.d.: "WiktorZin 82"
zapytaj o cenę
SOBEL Judyta
SOBEL JudytaSOBEL Judyta
Tytuł:Martwa natura
Technika:olej, płótno naklejone na tekturę
Wymiary:80 x 100 cm
86,5 x 106,5 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany p.d.: "J. SOBEL"
zapytaj o cenę
NOWAKOWSKA Krystyna
NOWAKOWSKA KrystynaNOWAKOWSKA KrystynaNOWAKOWSKA Krystyna
Tytuł:Przed bramą (1988)
Technika:brąz
Wymiary:33 x 29,3 x 28,7 cm
Uwagi:Na spodzie podstawy metka autorska z sygnaturą artystki i opisem rzeźby.
zapytaj o cenę
BRZESKI Janusz Maria
BRZESKI Janusz MariaBRZESKI Janusz MariaBRZESKI Janusz Maria
Tytuł:Młodzieniec (1927)
Technika:tusz, papier
Wymiary:16,5 x 14 cm (w świetle passe-partout)
46,5 x 38,5 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany i datowany p.d.: "JMB.1927."
Praca jest reprodukowana w publikacji Andrzeja Wierzchowskiego Janusz Marja Brzeski (1907-1957) rysunki i obrazy (Kraków; s. 11).

PROWENIENCJA:
- zakup od rodziny artysty,
- kolekcja Jerzego Kurczyny.
zapytaj o cenę
PRZYJEMSKA Mariola
PRZYJEMSKA MariolaPRZYJEMSKA Mariola
Tytuł:Bez tytułu (1990) z cyklu "Obrazy mistyczne"
Technika:olej, płótno
Wymiary:110 x 90 cm
Uwagi:Sygnowany i datowany na odwrocie: "MARIOLA PRZYJEMSKA 1990R"
zapytaj o cenę
ANUSZKIEWICZ Richard
ANUSZKIEWICZ RichardANUSZKIEWICZ RichardANUSZKIEWICZ Richard
Tytuł:Bez tytułu (1971)
Technika:serigrafia, papier
Wymiary:88 x 57 cm
93,5 x 61 cm (arkusz w świetle oprawy)
96 x 63,5 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany i datowany flamastrem p.d.: "ANUSZKIEWICZ 1971"
zapytaj o cenę
SZWACZ Bogusław
SZWACZ BogusławSZWACZ Bogusław
Tytuł:Ars-Horme-Gram
Technika:akwarela, gwasz, długopis, papier naklejony na bibułę
Wymiary:16 x 13 cm
17,5 x 13,8 cm (w świetle passe-partout)
28,7 x 21,8 cm (z oprawą)
Uwagi:Autorski opis śr.g.
zapytaj o cenę
ERB Erno
ERB ErnoERB ErnoERB Erno
Tytuł:Na targu
Technika:olej, tektura
Wymiary:37 x 53 cm
53,5 x 70 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany l.d.: "EErb"
zapytaj o cenę
KUSKOWSKI Kamil
KUSKOWSKI Kamil
Tytuł:Cracovia (2004) z cyklu "Barwy klubowe"
Technika:akryl, płótno
Wymiary:38 x 30 cm
Uwagi:Sygnowany i opisany na odwrocie: "KAMIL KUSKOWSKI | CRACOVIA | 2004, 38 x 30 cm."
zapytaj o cenę
ANTO Maria
ANTO MariaANTO Maria
Tytuł:Kalwa (1996)
Technika:olej, płótno
Wymiary:69 x 90 cm
Uwagi:Sygnowany p.d.: "Maria Anto"
Opisany na odwrocie: "Maria Anto 96 | 1038"
Opisany na blejtramie: "MARIA ANTO KALWA 1996 69 x 90 DZIENNIK B"

OPIS PRACY:
Maria Anto była malarką i poetką, w swojej twórczości czerpała inspiracje z naiwnego realizmu i surrealizmu, tworząc niepowtarzalne, oniryczne kompozycje. Na twórczość Marii Anto oddziaływały traumatyczne doświadczenia drugiej wojny światowej, które wpłynęły zarówno na tematykę, jak i formę jej prac. W związku z tym artystka wielokrotnie wykorzystywała w swoich pracach poetykę marzeń sennych.
W prezentowanym obrazie Maria Anto ukazała charakterystyczny dla siebie, złożony jakby z wycinków rzeczywistości, wieczorny krajobraz przesycony aurą tajemniczości. Malarka w centrum kompozycji ujęła krucyfiks na tle skały. Krzyż otaczają fragmenty zabudowań kościelnych, cmentarza i pejzażu z drzewem na wzgórzu. W malarstwie tej artystki główną rolę odgrywały emocje i przeżycia, które przekładała na fantastyczny świat niejednoznacznych, otwierających szerokie drogi interpretacyjne symboli.
zapytaj o cenę
KOŁPANOWICZ Marcin
KOŁPANOWICZ MarcinKOŁPANOWICZ Marcin
Tytuł:Koncert (2003)
Technika:pastel, tektura
Wymiary:57 x 72 cm
76,5 x 91,5 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany i datowany p.d.: "Marcin | Kołpanowicz | 2003"
Opisany na odwrocie: "MARCIN KOŁPANOWICZ | KONCERT, 2003"
zapytaj o cenę
HOFMAN Wlastimil
HOFMAN WlastimilHOFMAN WlastimilHOFMAN Wlastimil
Tytuł:Raj utracony | Szkic kobiety (praca dwustronna)
Technika:olej, tektura
Wymiary:68,5 x 48,8 cm
88,5 x 69 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany p.g.: "Wl Hofman"
Opisany na odwrocie: "raj utracony"

OPIS PRACY:
W obrazach Wlastimila Hofmana często powracającym tematem była zaduma nad przemijaniem. W prezentowanej pracy artysta zastosował charakterystyczną dla siebie kompozycję, w której na pierwszym planie ukazał siedzącą na skale kobietę, z kolei w tle przedstawił rozległy pejzaż z symbolicznym sztafażem. W pracy "Raj utracony" można dostrzec wymowę wanitatywną, na którą wskazuje postać z kosą, będąca prawdopodobnie personifikacją Thanatos. Melancholijny nastrój jest spotęgowany przez sam autorski tytuł, sugerujący poniekąd interpretację dzieła, ale także postać zamyślonej kobiety, jak gdyby nieświadomej sceny rozgrywającej się za jej plecami.
Cena:15000 zł
zgłoś zainteresowanie
LACHUR Maciej
LACHUR MaciejLACHUR Maciej
Tytuł:W kuchennej izbie (1958)
Technika:olej, płótno
Wymiary:70 x 80 cm
75,5 x 85,5 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany i datowany l.d.: "M. LACHUR 58"
Lokalnie widoczne pojedyncze ubytki malatury.
zapytaj o cenę
RUDOWICZ Teresa
Tytuł:Twarz Chrystusa - zestaw dwóch prac (1986-1987)
Technika:akwarela, pastel, flamaster, papier
Wymiary:szczegóły w uwagach poniżej
Uwagi:1. Głowa Chrystusa (1987)
Technika: akwarela, pastel, flamaster, papier
Wymiary: 18 x 15 cm
Sygnowany p.d.: "T. Rudowicz"
Datowany l.d.: "87 r"

2. "Twarz Ukrzyżowanego" (1986)
Technika: akwarela, pastel, papier
Wymiary: 16 x 12 cm
Sygnowany i datowany śr.d.: "86 r T. Rudowicz"
zapytaj o cenę
BRZESKI Janusz Maria
BRZESKI Janusz MariaBRZESKI Janusz Maria
Tytuł:Zwierzęca natura
Technika:tusz, ołówek, papier
Wymiary:22 x 18 cm
42,5 x 33 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany l.śr.: "jMB"

PROWENIENCJA:
- kolekcja Andrzeja Wierzchowskiego,
- kolekcja prywatna.
zapytaj o cenę
RUDOWICZ Teresa
RUDOWICZ TeresaRUDOWICZ TeresaRUDOWICZ Teresa
Tytuł:Chrystus (1985)
Technika:akwarela, gwasz, pastel, papier
Wymiary:29 x 22,5 cm (w świetle passe-partout)
48 x 40,3 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany ołówkiem p.d.: "t. Rudowicz"
Datowany ołówkiem l.d.: "85 r"
zapytaj o cenę
CZAJKOWSKI Stanisław
CZAJKOWSKI StanisławCZAJKOWSKI StanisławCZAJKOWSKI Stanisław
Tytuł:Bukiet łubinu (1910)
Technika:olej, płótno dublowane
Wymiary:82 x 71 cm
Uwagi:Sygnowany i datowany l.d.: "STANISŁAW CZAJKOWSKI 1910"
Widoczne zabrudzenie malatury.
zapytaj o cenę
FOGTT Andrzej
FOGTT AndrzejFOGTT AndrzejFOGTT Andrzej
Tytuł:Auguste Rodin (2020)
Technika:akryl, płótno
Wymiary:100 x 70 cm
Uwagi:Sygnowany p.d. "Fogtt 20"
Opisany na odwrocie: "Fogtt | Auguste | Rodin | akryl"
zapytaj o cenę
KSIĄŻEK Bolesław
KSIĄŻEK BolesławKSIĄŻEK Bolesław
Tytuł:Kinkiet z motywem florystycznym
Technika:ceramika szkliwiona
Wymiary:36,5 x 23,5 x 7,5 cm
Uwagi:Sygnowany śr.d. monogramem "KB"
zapytaj o cenę
PRONASZKO Zbigniew
PRONASZKO ZbigniewPRONASZKO ZbigniewPRONASZKO Zbigniew
Tytuł:Pejzaż z drzewami i kościołem św. Józefa w Wadowicach
Technika:akwarela, papier naklejony na tekturę
Wymiary:34 x 49 cm (w świetle passe-partout)
50,5 x 64,5 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany p.d.: "z. pronaszko"
Opisany ołówkiem na odwrocie: "Z.E. Nr 5. Pejzaż z drzewami Zbigniew Pronaszko"

OPIS PRACY:
W dorobku Zbigniewa Pronaszki odnaleźć można wiele prac o charakterze pejzażowym, najczęściej ukazują one osadzone w letniej scenerii wiejskie krajobrazy. Warto zauważyć, że w pejzażach artysta chętnie wykorzystywał właśnie technikę akwareli.
Prezentowana praca przedstawia kościół przy klasztorze Karmelitów Bosych w Wadowicach, na co wskazują zarówno bryła budynku, jak i jej charakterystyczne otwory okienne. Widoki z Wadowic i okolic tego miasta wielokrotnie powracały w malarstwie Zbigniewa Pronaszki.
W oferowanej akwareli formistyczne podejście do formy łączy się z subtelną gamą kolorystyczną. Na duże plamy barwne nałożone zostały drobne pociągnięcia pędzla. Zabieg ten buduje głębię i wpływa na walory dekoracyjne kompozycji. Artysta w znamienny dla siebie sposób przetworzył istniejącą przestrzeń w poetycki i pełen wyciszenia lokalny krajobraz. 
zapytaj o cenę
ZIN Wiktor
ZIN WiktorZIN Wiktor
Tytuł:Lapidarium
Technika:tusz, papier naklejony na tekturę
Wymiary:30,5 x 48 cm
33 x 50,2 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany p.d.: "Wiktor Zin"
Przy krawędziach miejscami widoczne ślady zmarszczenia papieru. W prawym górnym narożniku widoczny ślad po zagięciu, w prawym dolnym narożniku widoczny ślad po naderwaniu papierowego podłoża.
zapytaj o cenę
LEBENSTEIN Jan
LEBENSTEIN Jan
Tytuł:Quadrupède (1973)
Technika:litografia barwna, papier, ed. 70/100
Wymiary:50,3 x 48 cm (wymiary grafiki)
70 x 49,5 cm (wymiary arkusza)
Uwagi:Sygnowana i datowana ołówkiem l.d.: "Lebenstein 73"
Opisana ołówkiem śr.d.: "quadrupède", p.d.: "70/100"
zapytaj o cenę
HOFMAN Wlastimil
HOFMAN WlastimilHOFMAN Wlastimil
Tytuł:Studnia na podwórzu
Technika:olej, tektura
Wymiary:31 x 30 cm
38 x 37 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany śr.d. monogramem "WH"
zapytaj o cenę
HOFMAN Wlastimil
HOFMAN WlastimilHOFMAN WlastimilHOFMAN Wlastimil
Tytuł:Portret doktora Jana Freundlicha (1950)
Technika:olej, płyta
Wymiary:43,5 x 37,5 cm
55,7 x 48,5 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany i datowany l.g.: "Wlastimil | Hofman | 1950"
Opisany na odwrocie: "Naszemu Kochanemu | prawdziwemu i przezacnemu | Przyjacielowi Doktorowi Janowi | Freundlichowi | na pamiątkę Wlastimil i Ada | Hofmanowie | Szklarska Poręba | 1950"

PROWENIENCJA:
- kolekcja dra Jana Freundlicha.

OPIS PRACY:
Obraz przedstawia doktora Jana Freundlicha, którego Wlastimil Hofman poznał w latach 40. w Nazarecie. Mężczyźni utrzymywali ze sobą kontakt jeszcze długo po wojnie, czego przykładem jest również ta praca powstała w 1950 roku.
Prezentowany obraz został namalowany z dbałością o detale. Praca przywodzi na myśl portrety z okresu międzywojennego, które charakteryzowała miękkość i delikatność w ukazaniu twarzy portretowanej osoby. W tle obrazu został ukazany charakterystyczny dla Szklarskiej Poręby krajobraz z dominującym nad otoczeniem szczytem Szrenicy.

Hofmanowie i dr Jan Freundlich

*Fotografia z Nazaretu przedstawiająca od lewej: Adę Hofman, doktora Jana Freundlicha i Wlastimila Hofmana
[Fot. ze zbiorów rodziny]



Więcej na temat twórczości Wlastimila Hofmana z okresu II wojny światowej i znajomości artysty z doktorem Janem Freundlichem mogą Państwo przeczytać w artykule na blogu KDA [ZOBACZ]


Więcej na temat późnej twórczości Wlastimila Hofmana mogą Państwo przeczytać w artykule na blogu KDA [ZOBACZ]
zapytaj o cenę
HOFMAN Wlastimil
HOFMAN WlastimilHOFMAN Wlastimil
Tytuł:Z nogą w gipsie (tryptyk) (1955)
Technika:olej, panel malarski, sklejka, płyta
Wymiary:30,5 x 19,5 cm (każdy)
35,3 x 64,3 cm (z oprawą)
Uwagi:Część lewa ("Z nogą w gipsie - przy lekturze"): olej, panel malarski; sygnowany i datowany l.d.: "Wlastimil | 1955 Hofman"
Część środkowa ("Z nogą w gipsie - przy robótkach"): olej, sklejka; sygnowany i datowany l.d.: "1955 | Wlastimil | Hofman", opisany na odwrocie: "Z nogą w gipsie"
Część prawa ("Z nogą w gipsie - sen"): olej, płyta; sygnowany i datowany l.d.: "Wlastimil | Hofman | 1955"

Więcej na temat późnej twórczości Wlastimila Hofmana mogą Państwo przeczytać w artykule na blogu KDA [ZOBACZ]

OPIS PRACY:
Praca składa się z trzech obrazów przedstawiających żonę Wlastimila Hofmana - Adę, która została sportretowana w trakcie różnych czynności (lektury, robótek ręcznych i snu), podczas rekonwalescencji w łóżku po złamaniu nogi.
Artysta zastosował formę tryptyku, powszechnie wiązaną z malarstwem sakralnym, bądź symbolicznym, do ukazania scen z życia codziennego. Dodatkowo kompozycyjnie prace nasuwają skojarzenie z wybitnym dziełem Andrei Mantegni "Opłakiwanie zmarłego Chrystusa". Zestawienie tych elementów wywołuje pewien dysonans i może wskazywać na chęć podkreślenia przez artystę wagi życia, również w jego prozaicznych i czysto ludzkich przejawach.
Mając na uwadze biografię malarza i jego głębokie uczucie względem żony, można powyższą pracę interpretować jako prywatny i intymny obraz z życia artysty, który postanowił w formie trzech niewielkich, realistycznych obrazów ukazać ukochaną osobę.
zapytaj o cenę
KSIĄŻEK Bolesław
KSIĄŻEK BolesławKSIĄŻEK Bolesław
Tytuł:Czerwony kwiat
Technika:ceramika szkliwiona
Wymiary:29 x 19 x 1,5 cm
Uwagi:Sygnowany p.d. monogramem "KB"
zapytaj o cenę
PRZEBINDOWSKI Artur
PRZEBINDOWSKI ArturPRZEBINDOWSKI ArturPRZEBINDOWSKI Artur
Tytuł:Aspra Spitia (2001)
Technika:tempera, akryl, płótno
Wymiary:41 x 46 cm
60 x 65 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany i datowany l.d.: "ARTUR PRZEBINDOWSKI | 2001"
zapytaj o cenę
CHROMY Bronisław
CHROMY BronisławCHROMY BronisławCHROMY Bronisław
Tytuł:Koty
Technika:brąz patynowany, kamień
Wymiary:21 x 33 x 21 cm
Uwagi:Sygnowana trzykrotnie na głowie kocicy: "BCHROMY"

OPIS PRACY:
Bronisław Chromy był krakowskim artystą-rzeźbiarzem, który tworzył prace o charakterze pomnikowym oraz kameralne rzeźby o tematyce animalistycznej. W swojej sztuce wykorzystywał najczęściej brąz i starannie dobierany pod względem formy kamień.
Prezentowana rzeźba ukazuje główki tytułowych zwierząt w charakterystycznym dla artysty, nieco groteskowym, przekoloryzowanym formalnie kształcie. Właściwym tematem prezentowanej pracy jest macierzyństwo – nad widocznie mniejszymi łebkami czterech kociąt ujęta została głowa kocicy, matki-opiekunki.
W pracy zwraca uwagę znamienne dla Bronisława Chromego zestawienie ze sobą materiałów o różnej fakturze i barwie.
zapytaj o cenę
Strony:
x
«
»