Oferta galeryjna
Tytuł: | Chata w lesie |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 32 x 47,5 cm 43 x 58 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany l.d.: "Pogorzelski"; p.d.: "Pogorzelski" |
![]() |
Tytuł: | Katedra Wawelska |
Technika: | olej, płyta |
Wymiary: | 69,5 x 50 cm |
Uwagi: | Sygnowany l.d.: "EGerlach" |
![]() |
Tytuł: | Martwa natura z bażantem |
Technika: | gwasz, akwarela, papier naklejony na tekturę |
Wymiary: | 39 x 60 cm (w świetle passe-partout) 64,5 x 84 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany l.d.: "Leonard Pękalski" |
![]() |
Tytuł: | Lato na wsi |
Technika: | akwarela, gwasz, papier |
Wymiary: | 43 x 33 cm (w świetle passe-partout) 71,5 x 60 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany l.d.: "M. TRAUTMAN." |
![]() |
Tytuł: | Izba zamkowa na Wawelu |
Technika: | olej, płótno naklejone na tekturę |
Wymiary: | 63 x 80,5 cm 75 x 93 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany l.d.: "A. Maślakiewicz-Brzozowska" |
![]() |
Tytuł: | Olchy nad potokiem |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 34,3 x 47,2 cm |
Uwagi: | Sygnowany l.d.: "K. ŁOTOCKI." Opisany na odwrocie: "Olchy nad potokiem | K. Łotocki"; "Poronin" Na odwrocie metka Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych we Lwowie z 1939 roku. PROWENIENCJA: - kolekcja rodziny artysty. |
![]() |
Tytuł: | Panorama Lwowa |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 48,5 x 70 cm |
Uwagi: |
PROWENIENCJA: - kolekcja rodziny artysty. |
![]() |
Tytuł: | Morskie Oko |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 59 x 69 cm 66,5 x 76 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "TKurek" Na odwrocie metka z odręcznym opisem: "MORSKIE OKO | olej | Kurek Tadeusz | Zakopane" Widoczne zabrudzenie malatury. |
![]() |
Tytuł: | Martwa natura z jabłkami |
Technika: | gwasz, papier naklejony na tekturę |
Wymiary: | 40,5 x 48,5 cm 55 x 62 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany l.d.: "M. Duda" |
![]() |
Tytuł: | Krakowiak |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 34,5 x 50 cm 34,5 x 50 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "W. Wodzinowski" |
![]() |
Tytuł: | Atak wilków |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 50 x 70 cm 63,5 x 83,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "M. Krzyżak" Widoczne zabrudzenie malatury. |
![]() |
Tytuł: | Nad rzeką (1917) |
Technika: | pastel, tektura |
Wymiary: | 89 x 63 cm 105 x 78,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Opisany ołówkiem l.d.: "A. Neumann 1917" Na odwrocie pieczęć krakowskiego magazynu przyborów malarskich Róży Aleksandrowicz. Autorstwo obrazu prawdopodobnie można przypisać Abrahamowi Neumannowi (1873-1942) [zobacz biografię artysty] |
![]() |
Tytuł: | Gromniczna - Huculi w drodze na obchody |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 40,2 x 49,3 cm 53,5 x 62,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany l.d.: "T. Axentowicz" Proweniencja: - zakup w Desie w latach 60., - kolekcja prywatna. OPIS PRACY: Temat obchodów święta Matki Bożej Gromnicznej wielokrotnie przewijał się w twórczości zainspirowanego folklorem (głównie huculskim) Teodora Axentowicza. Artysta ukazywał różne momenty tego zimowego dnia, najczęściej jednak ujmował wiernych pojedynczo lub w niewielkich grupach zdążających dopiero na nabożeństwo – a więc niosących jeszcze niezapaloną święcę. Rzadziej malował same obrzędy lub ludzi powracających do domu z rozpaloną gromnicą. Zwykle samotną bohaterką takich przedstawień jest młoda dziewczyna w stroju huculskim, trzymająca w ręce świecę, na kolejnym miejscu plasują się ujęcia z dziewczyną i starcem. W bardziej rozbudowanych kompozycjach (jak ta oferowana na aukcji Krakowskiego Domu Aukcyjnego), ukazujących głównych bohaterów w całej postaci lub mniej więcej do linii kolan, artysta wzbogacał tło obrazów szkicowymi sylwetkami kolejnych postaci i zarysem wiosek huculskich. Mając w pamięci powtarzalność tematu w malarstwie Teodora Axentowicza, warto zaznaczyć mnogość i różnorodność ujęć oraz mistrzostwo artysty w oddawaniu prawdy, ale też budowaniu kompozycji, rytmu i harmonii kolorystycznej. W oferowanym obrazie ciężar kompozycji skupia się po lewej stronie, choć jedna z głównych postaci przedstawiona została centralnie. Zarówno ciężar ten, jak i dominanta ciepłych brązów w ubiorach portretowo ujętych dziewczynki i starca, przełamane zostały lekkim, monochromatycznym zarysem postaci w oddali, w prawym górnym narożniku pola obrazowego. Mocny akcent czerwonej chusty na głowie dziecka zrównoważony został znowuż oranżem chaty widocznej w tle. Dzięki swoistemu rozmyciu konturów oraz laserunkowo malowanym, szarobłękitnym połaciom śniegu z miejscowymi tylko impastami bieli całość jawi się harmonijnie i naturalnie, hamuje ostre kontrasty barwne i sytuuje postacie w realnym pejzażu, nie zaś w abstrakcyjnej przestrzeni bieli. Te wszystkie elementy wpływają na maestrię całej kompozycji. Jako że Teodor Axentowicz w swoich pracach o tematyce huculskiej upodobał sobie przedstawienia dwóch zimowych świąt – Jordanu oraz omówionego powyżej Matki Bożej Gromnicznej, nie zawsze można z łatwością rozróżnić je między sobą na obrazach mistrza. Wydaje się jednak, że w momencie, kiedy atrybutami przedstawionych postaci jest zarówno świeca, jak i dzban, mamy do czynienia z obrazem święta Jordanu, zaś sama świeca, tak jak w przypadku prezentowanej pracy olejnej, świadczy raczej o Gromnicznej. |
Cena: | 43200 zł ![]() |
Tytuł: | Pensativo |
Technika: | olej, płótno naklejone na płytę |
Wymiary: | 40 x 30 cm 67 x 57 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany l.d.: "T. Sętowski" Opisany na odwrocie: "Pensativo | olej, płótno 40 cm x 3 cm | Tomasz Sętowski" Do obrazu dołączony certyfikat autorski Tomasza Sętowskiego. |
![]() |
Tytuł: | Rabin (1998) |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 37 x 27 cm 56,3 x 45,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany l.d.: "M. LACHUR | 1998" |
![]() |
Tytuł: | Portret córki | Akt (obraz dwustronny) (2004) |
Technika: | akryl, technika własna, sklejka |
Wymiary: | 190,5 x 84,5 cm 197 x 91,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany na stronie z portretem córki śr.d.: "WO ' 2004" Sygnowany i datowany na stronie z aktem p.g.: "WO ' 04" |
![]() |
Tytuł: | "Festiwal Filmów Krótkometrażowych - Kraków 1999": projekt wraz z ostateczną wersją plakatu |
Technika: | pastel, papier | druk, papier |
Wymiary: | 20,5 x 28,83 cm | 67 x 97 cm (w świetle oprawy) 34,5 x 43 | 71 x 101 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Do pastelu dołączony certyfikat autentyczności wydany przez syna artysty - Jana Mikołaja Biberstein-Starowieyskiego. |
![]() |
Tytuł: | W podróży (1946) |
Technika: | akwarela, papier naklejony na tekturę |
Wymiary: | 29,5 x 43 cm 32 x 46 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "KKossak | 1946" Przy krawędziach pracy widoczne odbarwienie papieru. |
![]() |
Tytuł: | "Czarownice z Salem": projekt wraz z ostateczną wersją plakatu |
Technika: | węgiel, papier | druk, papier |
Wymiary: | 29 x 20,5 cm | 97 x 67 cm (w świetle oprawy) 43 x 34,3 cm | 101 x 71 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Do rysunku dołączony certyfikat autentyczności wydany przez syna artysty - Jana Mikołaja Biberstein-Starowieyskiego. |
![]() |
Tytuł: | Fantastyczna kraina (1980) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 44,5 x 60 cm 47,5 x 63,3 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany .d.: "L. Holesz | 1980 r" Opisany p.d.: "44-266 Świerklany" PROWENIENCJA: - kolekcja prywatna, - dar od artysty. |
![]() |
Tytuł: | Ginger Locks (2021) |
Technika: | inkografia - wydruk pigmentowy na papierze bawełnianym (Archival pigment print on cotton paper), ed. 68/75 |
Wymiary: | 78,5 x 63 cm (wymiary grafiki) 83 x 66,5 cm (w świetle oprawy) 101,5 x 85 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowana i opisana ołówkiem p.d.: "Ewa Juszkiewicz"; "68/75 2021" Praca jest oprawiona ze szkłem muzealnym. |
![]() |
Tytuł: | Fasada drewnianego kościoła (1982) |
Technika: | akwarela, papier |
Wymiary: | 53,5 x 36 cm (w świetle passe-partout) 80 x 61cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "WiktorZin | 82" |
![]() |
Tytuł: | Red to Blue Portal (1977) |
Technika: | akryl, płyta, AP 2/9 |
Wymiary: | 212 x 122 cm |
Uwagi: | Sygnowany i opisany ołówkiem p.d.: "ANUSZKIEWICZ A.P. 2/9 1977" Na odwrocie pieczęć autorska: "20 | ©RICHARD ANUSZKIEWICZ - 1977" Widoczne drobne zadrapania malatury i wtórnie dopisany numer "#21". |
![]() |
Tytuł: | Bez tytułu (za François Gérardem) (2024) |
Technika: | inkografia - wydruk pigmentowy na papierze bawełnianym (Archival pigment print on cotton paper), ed. 59/75 |
Wymiary: | 78,5 x 63 cm (wymiary grafiki) 83 x 66,5 cm (w świetle oprawy) 101,5 x 85 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowana i datowana ołówkiem p.d.: "Ewa Juszkiewicz 2024" Opisana ołówkiem l.d.: "59/75" Praca jest oprawiona ze szkłem muzealnym. |
![]() |
Tytuł: | Muszla I (1987) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 33 x 41 cm 40,5 x 49 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "Zb.87" Opisany na odwrocie: "Muszla I 1987" Na odwrocie dedykacja autorska z 1987 roku. |
![]() |
Tytuł: | Melodia (2009) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 85,7 x 110,7 cm 100 x 125 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "H. TYMUSZ 2009" |
![]() |
Tytuł: | W samo południe (1999) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 45 x 90 cm 62 x 106 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "Karcz | 99" Na odwrocie metka autorska z opisem obrazu. |
![]() |
Tytuł: | Lapidarium |
Technika: | tusz, papier naklejony na tekturę |
Wymiary: | 30,5 x 48 cm 33 x 50,2 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "Wiktor Zin" Przy krawędziach miejscami widoczne ślady zmarszczenia papieru. W prawym górnym narożniku widoczny ślad po zagięciu, w prawym dolnym narożniku widoczny ślad po naderwaniu papierowego podłoża. |
![]() |
Tytuł: | Krajobraz z ruinami zamku w Ossolinie (1979) |
Technika: | tusz, papier |
Wymiary: | 20,2 x 31,5 cm 29 x 38,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "WiktorZin 1979" Opisany na odwrocie. |
![]() |
Tytuł: | Chata na wsi |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 24,5 x 31 cm 31 x 37 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "St. Górski" |
![]() |