Oferta galeryjna

Galeria sztuki

PANEK Jerzy
PANEK JerzyPANEK JerzyPANEK Jerzy
Tytuł:Zestaw sześciu prac o tematyce portretowo-animalistycznej
Technika:pastel, akwarela, kredka, tusz, papier
Wymiary:szczegóły w uwagach poniżej
Uwagi:Jerzy Panek, "Lew" (1945)
Technika: tusz, papier | Wymiary: 22 x 31,5 cm
Sygnowany i opisany ołówkiem l.d.: "Panek | 45 ASP"
Widoczne drobne naderwania papieru przy krawędziach podłoża.
Widoczne przetarganie papieru (ok. 3,5 cm) w środkowej części górnej krawędzi podłoża.

Jerzy Panek, "Autoportret"
Technika: tusz, papier | Wymiary: 20,5 x 15 cm
Opisany kredką śr.g.: "19.VII."
Widoczne przetarganie papieru (ok. 1 cm) przy lewej dolnej krawędzi podłoża.

Jerzy Panek, "Portret w błękicie" (1973)
Technika: akwarela, kredka, papier | Wymiary: 20,5 x 15 cm
Datowany l.g.: "9.12.73."

Jerzy Panek, "Portret" (1995)
Technika: pastel, papier | Wymiary: 29,5 x 20,7 cm
Sygnowany i datowany ołówkiem p.d.: "Panek 95r"
Opisany ołówkiem na odwrocie: "JERZY PANEK, SPIS 11.II.2001"

Jerzy Panek, "Portret z fioletem"
Technika: pastel, papier | Wymiary: 14 x 21 cm
Sygnowany ołówkiem l.d.: "Panek"

Jerzy Panek, "Mężczyzna"
Technika: tusz, papier | Wymiary: 23,7 x 19,3 cm
Opisany ołówkiem na odwrocie: "JERZY PANEK, 1958/59, WŁASNOŚĆ SPADKOBIERCÓW (BM)"

PROWENIENCJA:
- kolekcja Jerzego Panka,
- kolekcja prywatna.
zapytaj o cenę
PANEK Jerzy
PANEK JerzyPANEK JerzyPANEK Jerzy
Tytuł:Zestaw pięciu rysunków
Technika:tusz, ołówek, papier
Wymiary:szczegóły w uwagach poniżej
Uwagi:Jerzy Panek, "Portret mężczyzny" (1942)
Technika: ołówek, papier | Wymiary: 28,5 x 20,5 cm
Sygnowany i datowany p.d.: "Panek | 42"

Jerzy Panek, "Akt stojący"
Technika: ołówek, papier | Wymiary: 29,5 x 21 cm
Sygnowany kredką l.d.: "Panek"

Jerzy Panek, "Para" (1959)
Technika: tusz, papier | Wymiary: 18,6 x 23,5 cm
Datowany ołówkiem p.d.: "59"
Opisany ołówkiem na odwrocie: "JERZY PANEK, 1960, WŁASNOŚĆ SPADKOBIERCÓW"

Jerzy Panek, "Portret w swetrze"
Technika: tusz, papier | Wymiary: 23,5 x 18,5 cm
Opisany ołówkiem na odwrocie: "JERZY PANEK, 58/59, WŁASNOŚĆ SPADKOBIERCÓW (BM)"

Jerzy Panek, "Koza"
Technika: tusz, papier | Wymiary: 20 x 29,5 cm
Opisany p.d.: "2.10."

PROWENIENCJA:
- kolekcja Jerzego Panka,
- kolekcja prywatna.
zapytaj o cenę
Autor nieznany
Autor nieznanyAutor nieznanyAutor nieznany
Tytuł:Grosz czynszowy
Technika:olej, płótno dublowane
Wymiary:35 x 45 cm
56 x 67 cm (z oprawą)
Uwagi:
OPIS PRACY:
Prezentowany obraz stanowi niezwykle interesujący przykład dawnego malarstwa. Praca podejmuje popularny w epoce nowożytnej, zaczerpnięty z Ewangelii św. Mateusza temat grosza czynszowego, który to, począwszy od Masaccia, był podejmowany przez najwybitniejszych europejskich twórców, jak m.in. Tycjan.
Prezentowany obraz cechuje złożona kompozycja, w której znaczącą, a przy tym tytułową rolę odgrywa grupa postaci na pierwszym planie. Na uwagę zasługuje starannie wykreślona w partii tła architektura, która poprzez obecność arkad wprowadza do całości wizualne uporządkowanie. Scena została ukazana w pogrążonej w półmroku przestrzeni wnętrza lub dziedzińca. Z grupy ukazanych osób wyróżnia się sylwetka Jezusa w nieco jaśniejszych szatach – jego postać emanuje blaskiem otaczającym w postaci nimbu Jego głowę. Poprzez ten zabieg, a także dzięki zaznaczeniu kontynuacji pomieszczeń za arkadami, całość kompozycji nabrała silnego światłocieniowego charakteru.
Obraz cechuje duża precyzja rysunku, wysoka klasa artystyczna oraz subtelna gama barwna skupiona wokół ciepłych odcieni brązu skontrastowanych z chłodem błękitnoszarych ścian. Dzieło zarówno pod względem kompozycji, zastosowanej kolorystyki, jak i sposobu malowania wpisuje się w nurt późnobarokowego malarstwa europejskiego i prawdopodobnie pochodzi z XVIII wieku.
zapytaj o cenę
DWURNIK Edward
DWURNIK EdwardDWURNIK Edward
Tytuł:Iza - Free Tibet (2003) z cyklu XXIV "Plener"
Technika:olej, akryl, płótno
Wymiary:70 x 50 cm
Uwagi:Sygnowany i datowany p.d.: "E. DWURNIK | 2003"
Opisany śr.d.: "= IZA - FREE TIBET = MYCZKOWCE"
Opisany na odwrocie: "2003 | E. DWURNIK | FREE TIBET | Iza - Myczkowce | PLENER | NR: XXIV | 27 | 3042"

PROWENIENCJA:
- kolekcja Izabelli Pajonk,
- dar od artysty.

OPIS PRACY:
Portret właściwie od początku aktywności twórczej Edwarda Dwurnika stanowił ważną, aczkolwiek nie dominującą część dorobku artysty. Malarz z niebywałą sprawnością, nie tracąc przy tym na ekspresji wyrazu, potrafił uchwycić cechy charakterystyczne danej postaci.
Prezentowana praca powstała w czasie pobytu malarza w bieszczadzkich Myczkowcach. Obraz przedstawia Izabellę Pajonk - malarkę i współuczestniczkę artystycznego wyjazdu. Strój sportretowanej, a konkretniej jej T-shirt z nazwą organizacji "Free Tibet", nadaje kompozycji znaczenia ideologicznego, co zresztą podkreślił sam autor w odnotowanym na płótnie tytule pracy. Ogniste włosy modelki korespondują z oranżem bluzki i stanowiły właściwie dla malarza punkt wyjścia dla kształtowania kolorystycznego konturów ukazanych w obrazie elementów. W tle widoczny jest pejzaż z górami otaczającymi błękitną taflę jeziora. Soczyście zielony krajobraz Bieszczad nawiązuje poniekąd do pejzażu krainy Tybetu.
zapytaj o cenę
KSIĄŻEK Bolesław
KSIĄŻEK BolesławKSIĄŻEK Bolesław
Tytuł:Wachlarz
Technika:ceramika szkliwiona
Wymiary:29 x 19 x 2 cm
Uwagi:Sygnowany p.d. monogramem "KB"
zapytaj o cenę
KSIĄŻEK Bolesław
KSIĄŻEK BolesławKSIĄŻEK Bolesław
Tytuł:Czerwony kwiat
Technika:ceramika szkliwiona
Wymiary:29 x 19 x 1,5 cm
Uwagi:Sygnowany p.d. monogramem "KB"
zapytaj o cenę
KSIĄŻEK Bolesław
KSIĄŻEK BolesławKSIĄŻEK Bolesław
Tytuł:Pióro
Technika:ceramika szkliwiona
Wymiary:37 x 17 x 2 cm
Uwagi:Sygnowany p.d. monogramem "KB"
zapytaj o cenę
PRZEBINDOWSKI Artur
PRZEBINDOWSKI ArturPRZEBINDOWSKI ArturPRZEBINDOWSKI Artur
Tytuł:Wejście na plażę (2006-2007)
Technika:tempera, akryl, płótno
Wymiary:79,5 x 104,5 cm
85 x 110,5 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany l.d.: "ARTUR PRZEBINDOWSKI"
Opisany na odwrocie: "Artur Przebindowski | 2006/7 | Wejście na plażę"
zapytaj o cenę
LESZKO Ludwik
LESZKO LudwikLESZKO LudwikLESZKO Ludwik
Tytuł:Po burzy (1929)
Technika:olej, tektura
Wymiary:70 x 97 cm
76 x 103,5 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany i datowany p.d.: "LESZKO | 1929"
Na licu obrazu widoczne drobne uszkodzenia malatury.
zapytaj o cenę
PRZEBINDOWSKI Artur
PRZEBINDOWSKI ArturPRZEBINDOWSKI ArturPRZEBINDOWSKI Artur
Tytuł:Górzysty pejzaż z drogą (2001)
Technika:tempera, akryl, płótno
Wymiary:41 x 46 cm
60 x 65 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany i datowany l.d.: "ARTUR PRZEBINDOWSKI | 2001"
zapytaj o cenę
BOROWICKI Władysław
BOROWICKI WładysławBOROWICKI Władysław
Tytuł:Wesele krakowskie
Technika:olej, płótno
Wymiary:50 x 69,5 cm
60 x 80 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany p.d.: "W. Borowicki"
zapytaj o cenę
DWURNIK Edward
DWURNIK EdwardDWURNIK Edward
Tytuł:Obraz nr 276 (2009)
Technika:inkografia, papier, E/A
Wymiary:59,8 x 47,5 cm (wymiary grafiki)
69 x 55,5 cm (wymiary arkusza)
70 x 57 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowana i datowana ołówkiem p.d.: "EDwurnik | 2009"
Opisana ołówkiem l.d.: "E/A"; śr.d.: "OBRAZ NR: 276"

PROWENIENCJA:
- kolekcja Izabelli Pajonk,
- dar od artysty.

OPIS PRACY:
Na początku lat dwutysięcznych Edward Dwurnik zaczął tworzyć nowy cykl malarski, tym razem abstrakcyjny, odwołujący się do sztuki Jacksona Pollocka oraz oparty na tzw. technice action painting. Malarz wylewał i rzucał na powierzchnię płócien farby tworząc ekspresyjne, rytmiczne kompozycje sumując wizję artystyczną z elementami przypadku. Niekiedy dzieła wzbogacane były formą kolażu, poprzez doklejanie groszowych monet. Zdarzało się, że w cyklu abstrakcyjnym Edward Dwurnik jako podłoża malarskie wykorzystywał obrazy innych artystów (ale także i swoje wcześniejsze prace). Taka sytuacja miała miejsce właśnie w przypadku "Obrazu nr 276", na podstawie którego powstała oferowana inkografia, stanowiąca rodzaj specyficznego "zadośćuczynienia" - została bowiem ofiarowana Izabelli Pajonk, autorce pierwotnej, namalowanej w 2000 roku, warstwy dzieła ("Pietrasanta - Massa Carrara").
zapytaj o cenę
MICHALIK Marian
MICHALIK MarianMICHALIK MarianMICHALIK Marian
Tytuł:Zieleń nad mokradłem
Technika:pastel, papier
Wymiary:49,5 x 69,5 cm
42 x 63,5 cm (w świetle passe-partout)
70,5 x 92 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany l.d.: "M. Michalik"
zapytaj o cenę
BRATKOWSKI Roman
BRATKOWSKI RomanBRATKOWSKI Roman
Tytuł:Spienione fale na skałach
Technika:olej, tektura
Wymiary:50 x 70 cm
71,5 x 91 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany p.d.: "R. Bratkowski"
zapytaj o cenę
DWURNIK Edward
DWURNIK EdwardDWURNIK Edward
Tytuł:Habibi (2010)
Technika:ołówek, papier
Wymiary:32 x 23,7 cm
42,5 x 32,5 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany i opisany l.d.: "HABIBI | E. DWURNIK"
Datowany p.d.: "10.01.2010"
Na odwrocie pieczątka autorska Edwarda Dwurnika z numerem "12590".
zapytaj o cenę
GROTT Teodor
GROTT Teodor
Tytuł:Ołtarz Ukrzyżowanego (1907)
Technika:olej, tektura
Wymiary:17 x 10 cm (w świetle passe-partout)
41 x 32 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany i opisany p.d.: "Teod Grott | [nieczytelne]07"
Opisany na odwrocie: "Szkic do obrazu w bocznej | kaplicy Chrystusa Ukrzyżowanego | na Jasnej Górze w Częstochowie | Teodor Grott | 1907."
zapytaj o cenę
BRATKOWSKI Roman
BRATKOWSKI RomanBRATKOWSKI Roman
Tytuł:Mewy nad wzburzonym morzem
Technika:olej, tektura
Wymiary:59 x 80 cm
78 x 97 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany l.d.: "R. Bratkowski"

OPIS PRACY:
W malarstwie Romana Bratkowskiego wielokrotnie powracał motyw wzburzonego morza, nierzadko, tak jak w prezentowanym przykładzie, ożywiony sylwetkami wznoszących się mew. Artysta w obrazach o tematyce marynistycznej wykorzystywał interesujące zabiegi kompozycyjne i luministyczne, które nadają jego pracom niepowtarzalny charakter.
Na oferowanym obrazie widoczny jest morski pejzaż. Białe, spienione fale niespokojnego morza w majestatyczny sposób rozbijają się o skaliste wybrzeże. Kolorystycznie odcinają się one zarówno od ciemnobrązowych skał, jak i zieleni morskiej toni. Przedstawienie jest niezwykle dynamiczne, na co wpływają diagonalne linie ukazanych w ruchu morskich fal i przecinających powietrze lecących mew. Spokojem zachwyca natomiast w kontraście ciemne stosunkowo niebo, po którym z lekka tylko przesuwają się chmury.
zapytaj o cenę
BRATKOWSKI Roman
Tytuł:Pejzaż nizinny z rzeką (1922)
Technika:olej, płótno
Wymiary:55 x 81 cm
75 x 100 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany i datowany p.d.: "R. Bratkowski 22."
Lokalnie widoczne spękania i przetarcia warstwy malarskiej.
zapytaj o cenę
MESJASZ Edward
MESJASZ EdwardMESJASZ EdwardMESJASZ Edward
Tytuł:Pejzaż wiejski z furmanką (1989)
Technika:olej, płótno
Wymiary:50 x 70 cm
66 x 85,5 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany i datowany p.d.: "EMesjasz | 1989"
zapytaj o cenę
CHROMY Bronisław
CHROMY BronisławCHROMY BronisławCHROMY Bronisław
Tytuł:Koty
Technika:brąz patynowany, kamień
Wymiary:21 x 33 x 21 cm
Uwagi:Sygnowana trzykrotnie na głowie kocicy: "BCHROMY"

OPIS PRACY:
Bronisław Chromy był krakowskim artystą-rzeźbiarzem, który tworzył prace o charakterze pomnikowym oraz kameralne rzeźby o tematyce animalistycznej. W swojej sztuce wykorzystywał najczęściej brąz i starannie dobierany pod względem formy kamień.
Prezentowana rzeźba ukazuje główki tytułowych zwierząt w charakterystycznym dla artysty, nieco groteskowym, przekoloryzowanym formalnie kształcie. Właściwym tematem prezentowanej pracy jest macierzyństwo – nad widocznie mniejszymi łebkami czterech kociąt ujęta została głowa kocicy, matki-opiekunki.
W pracy zwraca uwagę znamienne dla Bronisława Chromego zestawienie ze sobą materiałów o różnej fakturze i barwie.
zapytaj o cenę
HOFMAN Wlastimil
HOFMAN WlastimilHOFMAN WlastimilHOFMAN Wlastimil
Tytuł:Śpiąca - portret żony artysty (1944)
Technika:olej, karton
Wymiary:32 x 17,5 cm
43,7 x 31,5 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany i opisany l.g.: "Wlastimil | Hofman | Nazaret 1944"

PROWENIENCJA:
- kolekcja dra Jana Freundlicha.

Więcej na temat twórczości Wlastimila Hofmana z okresu II wojny światowej mogą Państwo przeczytać w artykule na blogu KDA [ZOBACZ]
zapytaj o cenę
HOFMAN Wlastimil
HOFMAN WlastimilHOFMAN Wlastimil
Tytuł:Portret rudowłosej (1968)
Technika:olej, płótno
Wymiary:40 x 60 cm
Uwagi:Sygnowany i datowany p.d.: "Wlastimil | Hofman | 1968"
zapytaj o cenę
HOFMAN Wlastimil
HOFMAN WlastimilHOFMAN Wlastimil
Tytuł:Portret Wacława z kwiatami piwonii (1968)
Technika:olej, płótno
Wymiary:64,7 x 55 cm
Uwagi:Sygnowany i datowany p.d.: "Wlastimil Hofman | 1968"

PROWENIENCJA:
- kolekcja Wacława Jędrzejczaka,
- dar od artysty.
zapytaj o cenę
HOFMAN Wlastimil
HOFMAN WlastimilHOFMAN WlastimilHOFMAN Wlastimil
Tytuł:Jesienny pejzaż z karmnikiem
Technika:olej, płyta
Wymiary:122 x 61 cm
129 x 67,5 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany p.d.: "Wlastimil Hofman"
Obraz składa się z dwóch osobnych płyt (74,8 x 61 cm; 47,2 x 61 cm).

PROWENIENCJA:
– kolekcja prywatna,
– dar od artysty.
zapytaj o cenę
GERLACH Eugeniusz
Tytuł:Przydrożny świątek (1978)
Technika:olej, płótno
Wymiary:72 x 54 cm
Uwagi:Sygnowany i datowany p.d.: "EGerlach | 78"
Opisany na odwrocie: "AUTOR: EUGENIUSZ GERLACH | PRZYDROŻNY ŚWIĄTEK - 1978 | OLEJ NA PŁÓTNIE - 72 x 54 cm | SYGNOWANY: pd. EGERLACH 78 | EGerlach"

OPIS PRACY:
Eugeniusz Gerlach jest twórcą wszechstronnym. Artysta dobrze czuje się w malarstwie abstrakcyjnym, jak i figuracji. "Przydrożny świątek" powstał w 1978 roku. Splątane linie układają się w kształt prostej figury. Świątki należą do sztuki ludowej, najczęściej mają wymiar sakralny. Jeszcze dziś możemy spotkać w przydrożnych kapliczkach uproszczone w kształtach drewniane rzeźby. Prace te napełnione są szczerością i ekspresją - taka jest też figura na opisywanym obrazie.
zapytaj o cenę
OFERTA GALERYJNA
Tytuł:Oferta galeryjna
Technika:Sprawdź pełną ofertę galeryjną
ponad 300 prac artystów polskich
Wymiary:Sztuka dawna | sztuka współczesna
Uwagi:Zapoznaj się z pełną ofertą galeryjną na stronie Galerii Sztuki ATTIS [link]
Strony:
x
«
»