Oferta galeryjna
Tytuł: | Ars-Horme |
Technika: | olej, technika mieszana, deska |
Wymiary: | 32 x 13 cm |
Uwagi: | Opisany l.d.: "ARS-HORME" |
![]() |
Tytuł: | Drzeworyty - zestaw pięciu prac |
Technika: | drzeworyt, papier |
Wymiary: | szczegóły w uwagach |
Uwagi: | 1. "Wieś góralska" (1938) Wymiary grafiki: 20,5 x 15,5 cm | Wymiary arkusza: 33 x 24,5 cm Sygnowany i datowany ołówkiem l.d.: "Mysza [rysunek myszy] 1938." Na krawędziach arkusza widoczne liczne zagięcia i naderwania. 2. "Tułaczka" (1940) Wymiary grafiki: 12,5 x 22,5 cm | Wymiary arkusza: 21,7 x 29,5 cm Sygnowany i datowany ołówkiem l.d.: "Mysza [rysunek myszy] 1940" Przy lewej krawędzi arkusza widoczne ubytki papieru. 3. "Modlitwa" (1946) Wymiary grafiki: 21 x 12 cm | Wymiary arkusza: 23 x 20,7 cm Sygnowany ołówkiem l.d.: "[rysunek myszy] MHiszpańska" Datowany ołówkiem p.d.: "1946" Śr.d. późniejsza dedykacja autorska z 1947 roku. 4. "Rodzina" Wymiary grafiki: 19 x 14,5 cm | Wymiary arkusza: 22,7 x 16,5 cm Widoczne zabrudzenie lica oraz ślad po zalaniu (l.d.). 5. "Miasto" (1946) Technika: bibuła, papier Wymiary grafiki: 15 x 11 cm | Wymiary arkusza: 16,5 x 13,2 cm Wymiary z passe-partout: 34 x 21,3 cm Sygnowany i datowany ołówkiem l.d.: "MHiszpańska | [rysunek myszy] 1946" |
![]() |
Tytuł: | Cracovia (2004) z cyklu "Barwy klubowe" |
Technika: | akryl, płótno |
Wymiary: | 38 x 30 cm |
Uwagi: | Sygnowany i opisany na odwrocie: "KAMIL KUSKOWSKI | CRACOVIA | 2004, 38 x 30 cm." |
![]() |
Tytuł: | Kalwa (1996) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 69 x 90 cm |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "Maria Anto" Opisany na odwrocie: "Maria Anto 96 | 1038" Opisany na blejtramie: "MARIA ANTO KALWA 1996 69 x 90 DZIENNIK B" OPIS PRACY: Maria Anto była malarką i poetką, w swojej twórczości czerpała inspiracje z naiwnego realizmu i surrealizmu, tworząc niepowtarzalne, oniryczne kompozycje. Na twórczość Marii Anto oddziaływały traumatyczne doświadczenia drugiej wojny światowej, które wpłynęły zarówno na tematykę, jak i formę jej prac. W związku z tym artystka wielokrotnie wykorzystywała w swoich pracach poetykę marzeń sennych. W prezentowanym obrazie Maria Anto ukazała charakterystyczny dla siebie, złożony jakby z wycinków rzeczywistości, wieczorny krajobraz przesycony aurą tajemniczości. Malarka w centrum kompozycji ujęła krucyfiks na tle skały. Krzyż otaczają fragmenty zabudowań kościelnych, cmentarza i pejzażu z drzewem na wzgórzu. W malarstwie tej artystki główną rolę odgrywały emocje i przeżycia, które przekładała na fantastyczny świat niejednoznacznych, otwierających szerokie drogi interpretacyjne symboli. |
![]() |
Tytuł: | W kuchennej izbie (1958) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 70 x 80 cm 75,5 x 85,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany l.d.: "M. LACHUR 58" Lokalnie widoczne pojedyncze ubytki malatury. |
![]() |
Tytuł: | Wnętrze kościoła (1923) |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 15,5 x 20,5 cm (w świetle passe-partout) 33,5 x 38,5 cm (cz oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany śr.d.: "T. Cybulski 923" Dedykacja autorska l.d. |
![]() |
Tytuł: | Twarz Chrystusa - zestaw dwóch prac (1986-1987) |
Technika: | akwarela, pastel, flamaster, papier |
Wymiary: | szczegóły w uwagach poniżej |
Uwagi: | 1. Głowa Chrystusa (1987) Technika: akwarela, pastel, flamaster, papier Wymiary: 18 x 15 cm Sygnowany p.d.: "T. Rudowicz" Datowany l.d.: "87 r" 2. "Twarz Ukrzyżowanego" (1986) Technika: akwarela, pastel, papier Wymiary: 16 x 12 cm Sygnowany i datowany śr.d.: "86 r T. Rudowicz" |
![]() |
Tytuł: | Zwierzęca natura |
Technika: | tusz, ołówek, papier |
Wymiary: | 22 x 18 cm 42,5 x 33 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany l.śr.: "jMB" PROWENIENCJA: - kolekcja Andrzeja Wierzchowskiego, - kolekcja prywatna. |
![]() |
Tytuł: | Chrystus (1985) |
Technika: | akwarela, gwasz, pastel, papier |
Wymiary: | 29 x 22,5 cm (w świetle passe-partout) 48 x 40,3 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany ołówkiem p.d.: "t. Rudowicz" Datowany ołówkiem l.d.: "85 r" |
![]() |
Tytuł: | Na Południu |
Technika: | tempera, olej, deska |
Wymiary: | 31,7 x 43,6 cm 39 x 51 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany l.d.: "KOZYRA" OPIS PRACY: Prezentowany obraz Andrzeja Kozyry "Na Południu" ukazuje krajobraz z historyczną architekturą. Natłok szczegółów, kolorystyka i ogólny charakter formalny przywodzi w pierwszej chwili skojarzenia z malarstwem Pietera Bruegla Starszego. Szczególną uwagę zwracają pozornie przypadkowe, rozrzucone przedmioty, z których większość (np. złamana drabina, przewrócona doniczka czy pęknięte wiosło) została zniszczona i nie nadaje się do dalszego użytku. Po lewej stronie kompozycji widać leżącego mężczyznę z nożem w ręce. Niepokojącą ciszę zdaje się przerywać bicie dzwonu. Co wydarzyło się przed momentem? Czego skutkiem jest przedstawione zniszczenie? Na te pytania widz sam musi odpowiedzieć. |
![]() |
Tytuł: | Auguste Rodin (2020) |
Technika: | akryl, płótno |
Wymiary: | 100 x 70 cm |
Uwagi: | Sygnowany p.d. "Fogtt 20" Opisany na odwrocie: "Fogtt | Auguste | Rodin | akryl" |
![]() |
Tytuł: | Wachlarz |
Technika: | ceramika szkliwiona |
Wymiary: | 29 x 19 x 2 cm |
Uwagi: | Sygnowany p.d. monogramem "KB" |
![]() |
Tytuł: | Pejzaż z drzewami i kościołem św. Józefa w Wadowicach |
Technika: | akwarela, papier naklejony na tekturę |
Wymiary: | 34 x 49 cm (w świetle passe-partout) 50,5 x 64,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "z. pronaszko" Opisany ołówkiem na odwrocie: "Z.E. Nr 5. Pejzaż z drzewami Zbigniew Pronaszko" OPIS PRACY: W dorobku Zbigniewa Pronaszki odnaleźć można wiele prac o charakterze pejzażowym, najczęściej ukazują one osadzone w letniej scenerii wiejskie krajobrazy. Warto zauważyć, że w pejzażach artysta chętnie wykorzystywał właśnie technikę akwareli. Prezentowana praca przedstawia kościół przy klasztorze Karmelitów Bosych w Wadowicach, na co wskazują zarówno bryła budynku, jak i jej charakterystyczne otwory okienne. Widoki z Wadowic i okolic tego miasta wielokrotnie powracały w malarstwie Zbigniewa Pronaszki. W oferowanej akwareli formistyczne podejście do formy łączy się z subtelną gamą kolorystyczną. Na duże plamy barwne nałożone zostały drobne pociągnięcia pędzla. Zabieg ten buduje głębię i wpływa na walory dekoracyjne kompozycji. Artysta w znamienny dla siebie sposób przetworzył istniejącą przestrzeń w poetycki i pełen wyciszenia lokalny krajobraz. |
![]() |
Tytuł: | Kinkiet z motywem florystycznym |
Technika: | ceramika szkliwiona |
Wymiary: | 36,5 x 23,5 x 7,5 cm |
Uwagi: | Sygnowany śr.d. monogramem "KB" |
![]() |
Tytuł: | Portret doktora Jana Freundlicha (1950) |
Technika: | olej, płyta |
Wymiary: | 43,5 x 37,5 cm 55,7 x 48,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany l.g.: "Wlastimil | Hofman | 1950" Opisany na odwrocie: "Naszemu Kochanemu | prawdziwemu i przezacnemu | Przyjacielowi Doktorowi Janowi | Freundlichowi | na pamiątkę Wlastimil i Ada | Hofmanowie | Szklarska Poręba | 1950" PROWENIENCJA: - kolekcja dra Jana Freundlicha. OPIS PRACY: Obraz przedstawia doktora Jana Freundlicha, którego Wlastimil Hofman poznał w latach 40. w Nazarecie. Mężczyźni utrzymywali ze sobą kontakt jeszcze długo po wojnie, czego przykładem jest również ta praca powstała w 1950 roku. Prezentowany obraz został namalowany z dbałością o detale. Praca przywodzi na myśl portrety z okresu międzywojennego, które charakteryzowała miękkość i delikatność w ukazaniu twarzy portretowanej osoby. W tle obrazu został ukazany charakterystyczny dla Szklarskiej Poręby krajobraz z dominującym nad otoczeniem szczytem Szrenicy. *Fotografia z Nazaretu przedstawiająca od lewej: Adę Hofman, doktora Jana Freundlicha i Wlastimila Hofmana Więcej na temat późnej twórczości Wlastimila Hofmana mogą Państwo przeczytać w artykule na blogu KDA [ZOBACZ] |
![]() |
Tytuł: | Studnia na podwórzu |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 31 x 30 cm 38 x 37 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany śr.d. monogramem "WH" |
![]() |
Tytuł: | Czerwony kwiat |
Technika: | ceramika szkliwiona |
Wymiary: | 29 x 19 x 1,5 cm |
Uwagi: | Sygnowany p.d. monogramem "KB" |
![]() |
Tytuł: | Aspra Spitia (2001) |
Technika: | tempera, akryl, płótno |
Wymiary: | 41 x 46 cm 60 x 65 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany l.d.: "ARTUR PRZEBINDOWSKI | 2001" |
![]() |
Tytuł: | Koty |
Technika: | brąz patynowany, kamień |
Wymiary: | 21 x 33 x 21 cm |
Uwagi: | Sygnowana trzykrotnie na głowie kocicy: "BCHROMY" OPIS PRACY: Bronisław Chromy był krakowskim artystą-rzeźbiarzem, który tworzył prace o charakterze pomnikowym oraz kameralne rzeźby o tematyce animalistycznej. W swojej sztuce wykorzystywał najczęściej brąz i starannie dobierany pod względem formy kamień. Prezentowana rzeźba ukazuje główki tytułowych zwierząt w charakterystycznym dla artysty, nieco groteskowym, przekoloryzowanym formalnie kształcie. Właściwym tematem prezentowanej pracy jest macierzyństwo – nad widocznie mniejszymi łebkami czterech kociąt ujęta została głowa kocicy, matki-opiekunki. W pracy zwraca uwagę znamienne dla Bronisława Chromego zestawienie ze sobą materiałów o różnej fakturze i barwie. |
![]() |
Tytuł: | Przydrożny świątek (1978) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 72 x 54 cm |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "EGerlach | 78" Opisany na odwrocie: "AUTOR: EUGENIUSZ GERLACH | PRZYDROŻNY ŚWIĄTEK - 1978 | OLEJ NA PŁÓTNIE - 72 x 54 cm | SYGNOWANY: pd. EGERLACH 78 | EGerlach" OPIS PRACY: Eugeniusz Gerlach jest twórcą wszechstronnym. Artysta dobrze czuje się w malarstwie abstrakcyjnym, jak i figuracji. "Przydrożny świątek" powstał w 1978 roku. Splątane linie układają się w kształt prostej figury. Świątki należą do sztuki ludowej, najczęściej mają wymiar sakralny. Jeszcze dziś możemy spotkać w przydrożnych kapliczkach uproszczone w kształtach drewniane rzeźby. Prace te napełnione są szczerością i ekspresją - taka jest też figura na opisywanym obrazie. |
![]() |
Tytuł: | Oferta galeryjna |
Technika: | Sprawdź pełną ofertę galeryjną ponad 300 prac artystów polskich |
Wymiary: | Sztuka dawna | sztuka współczesna |
Uwagi: | Zapoznaj się z pełną ofertą galeryjną na stronie Galerii Sztuki ATTIS [link] |