Oferta galeryjna
Tytuł: | Rynek w Krakowie - Sukiennice |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 50 x 75 cm 66 x 91,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | |
Sygnowany l.d.: "W Serafin" | |
![]() |
Tytuł: | Zima |
Technika: | olej, płótno dublowane |
Wymiary: | 50 x 57 cm 60,5 x 67,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | |
Sygnowany l.d.: "Jerzy Karszniewicz" Opisany na blejtramie. Na odwrocie metka z odręcznym opisem obrazu. | |
![]() |
Tytuł: | Dziewczyna z motylem |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 104,5 x 85 cm 110,5 x 91 cm (z oprawą) |
Uwagi: | |
Sygnowany p.d.: "H. TYMUSZ" | |
![]() |
Tytuł: | Trójka (1931) |
Technika: | olej, płótno naklejone na tekturę |
Wymiary: | 49,2 x 71 cm 62 x 84 cm (z oprawą) |
Uwagi: | |
Sygnowany i datowany l.d.: "Z Józefczyk | 31" | |
![]() |
Tytuł: | Pejzaż z gęsiareczką |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 15 x 23 cm (w świetle oprawy) 24,5 x 32,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | |
Sygnowany l.d.: "AGramatyka" Na odwrocie oprawy metka krakowskiego Salonu Sztuki Alfreda Wawrzeckiego. | |
![]() |
Tytuł: | Szkice koni (rysunek dwustronny) |
Technika: | ołówek, tusz, papier |
Wymiary: | 52,5 x 36,7 cm |
Uwagi: | |
Opisany śr.d. ołówkiem przez Wlastimila Hofmana: "Piotr Michałowski | Otrzymałem od rodziny 1934 | Ludwików Michałowskich | Wlastimil Hofman" Rysunek składa się z dwóch przedzielonych wtórnie arkuszy. Widoczne zagięcia papieru na krawędziach oraz niewielkie przetarganie podłoża (p.g., 1,5 cm). OPIS PRACY: Piotr Michałowski to zdecydowanie jeden z najwybitniejszych przedstawicieli romantyzmu w XIX-wiecznym malarstwie polskim. Wszechstronnie uzdolniony i wykształcony, odbywał liczne podróże po najbardziej rozwiniętych krajach Europy, podczas których udoskonalał swój artystyczny warsztat, czerpiąc inspirację zarówno z twórczości dawnych mistrzów, jak i współczesnych mu artystów. Malował sceny rodzajowe i portrety, w których wyraźnie odznaczył się wpływ nowożytnego malarstwa holenderskiego. Zasłynął jednak przede wszystkim jako malarz koni. Utrwalał batalistyczne potyczki i jeźdźców, wzorując się m.in. na malarstwie Aleksandra Orłowskiego. Nieobca była mu także stylistyka Horacego Verneta. Widoczny wpływ na twórczość Piotra Michałowskiego miały także prace jednego z jego nauczycieli - Nicolasa-Toussainta Charleta, wzorującego się na malarstwie słynnego francuskiego romantyka Théodore'a Géricaulta. Anatomiczne studia koni Piotr Michałowski tworzył przez całe swoje życie, starając się utrwalać ruch tych zwierząt coraz lepiej. Obserwował je w stajniach, na końskich targach i podczas pracy polegającej na ciągnięciu dorożek i wiejskich furmanek. Prezentowany rysunek dwustronny, opisany przez Wlastimila Hofmana jako dar od rodziny Michałowskich, przedstawia sporządzone przez Piotra Michałowskiego studia koni w różnych ujęciach. Widoczne jest tutaj wyraźne zainteresowanie artysty ruchem zwierząt. Szkicował je niewątpienie z natury, wpatrując się wnikliwie i starając uchwycić pracę układu ruchu tych zwierząt – ich mięśni, kości i stawów. Jedna ze stron rysunku przedstawia konie osiodłane, druga zwierzęta uchwycone podczas pracy z człowiekiem, którego sylwetka została jedynie sumarycznie zaznaczona. Malarz stosuje różne ujęcia, pozycje konia i śmiałe skróty perspektywiczne. W lewym górnym rogu można zobaczyć też nieukończony szkic ludzkiej twarzy. Rysunek pełnił zapewne dla artysty rolę wstępnego studium dla bardziej rozbudowanej kompozycji i był wykorzystywany w procesie twórczym. Można zauważyć na nim ślady akwareli, pośpiesznie wykonane czarnym tuszem obliczenia oraz naszkicowane nim kolejne przedstawienie obserwowanego zwierzęcia. | |
![]() |
Tytuł: | Wiejska dziewczyna w pejzażu (1919) |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 33,3 x 48 cm 39,7 x 55,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | |
Sygnowany i datowany l.d.: "A. Setkowicz 919-" | |
Cena: | 7250 zł ![]() |
Tytuł: | Pejzaż z aleją (1940) |
Technika: | olej, płótno naklejone na tekturę |
Wymiary: | 50 x 65,5 cm 64 x 79 cm (z oprawą) |
Uwagi: | |
Sygnowany i datowany l.d.: "Z Przebindowski 940" Widoczne zabrudzenie malatury. | |
![]() |
Tytuł: | Samotny żuraw (2003) |
Technika: | olej, akryl, płyta |
Wymiary: | 80 x 50 cm 83 x 53,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | |
Sygnowany i datowany śr.d.: "Edward 2003" Opisany na odwrocie: "EDWARD NARKIEWICZ | SAMOTNY ŻURAW, 2003 | (83 x 53,5) CM. | (OLEJ+ACRYLIC+PILŚŃ" | |
![]() |
Tytuł: | Łódź u brzegu - widok na molo w Orłowie (1939) |
Technika: | gwasz, akwarela, papier naklejony na tekturę |
Wymiary: | 35,5 x 50,5 cm 49 x 64,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | |
Sygnowany i datowany p.d.: "S Jaxa | 1939" [sygnatura częściowo wyblakła] Na odwrocie metka z Salonu Sztuki Alfreda Wawrzeckiego w Krakowie. | |
Cena: | 12000 zł ![]() |
Tytuł: | Płacząca - postać z grupy "Pochodu na Wawel" |
Technika: | brąz |
Wymiary: | 12,5 x 14 x 18,5 cm |
Uwagi: | |
Sygnowany na podstawie: "W. Szymanowski"
Rzeźba będzie prezentowana na wystawie w Villa La Fleur (jesień 2025). Odbiór pracy możliwy po zakończeniu wystawy. Fotografia pracy znajdzie się w katalogu wystawy. | |
Cena: | 15600 zł ![]() |
Tytuł: | Marcowy śnieg |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 36 x 51 cm 48,5 x 64 cm (z oprawą) |
Uwagi: | |
Sygnowany l.d.: "StKamocki" Opisany na odwrocie: "K. | MARCOWY | ŚNIEG" OPIS PRACY: Obraz Stanisława Kamockiego "Marcowy śnieg" ukazuje górzysty pejzaż wsi w okresie przedwiośnia. Artysta przedstawił fragment drewnianego domu z zaznaczoną błękitną szarością kamienną podmurówką oraz dobudówką po jednej stronie. Przed domem znajduje się murowana kapliczka, będąca właściwie dominantą kompozycji. Po prawej, na pierwszym planie, widnieje drewniane ogrodzenie, za nim bezlistne jeszcze drzewa, a w oddali szeroki krajobraz pól pokrytych miejscami topniejącym śniegiem. Stanisław Kamocki, dobierając gamę barwną i sposób prowadzenia narzędzia, dobrze oddał aurę marcowej przyrody. Widz patrzący na obraz może wręcz poczuć rześkie powietrze i zapach wilgotnej, odradzającej się po zimie do życia ziemi. Pod względem formalnym praca jest malowana zdecydowanymi, szerokimi pociągnięciami pędzla, miejscami pojawiają się impasty. Stanisław Kamocki to jeden z najbardziej cenionych pejzażystów – uczniów Jana Stanisławskiego. Studia pod okiem mistrza wpłynęły w dużej mierze na takie właśnie odważne traktowanie kompozycji oraz budowę obrazu w oparciu o plamę, światło i kolor, nie zaś o sztywny rysunek. To swoiste, raczej wrażeniowe niż studyjne podejście do malarstwa sprawia, że w obrazach Stanisława Kamockiego niezwykle trafnie zamknięty zostaje prawdziwy charakter przedstawianego krajobrazu. | |
![]() |
Tytuł: | Bill of health (1973) |
Technika: | litografia barwna, papier, ed. 54/100 |
Wymiary: | 59 x 46,5 cm (wymiary grafiki) 70 x 49,7 cm (wymiary arkusza) |
Uwagi: | |
Sygnowana i datowana ołówkiem l.d.: "Lebenstein 73" Opisana ołówkiem l.d: "Bill of health 54/100" | |
![]() |
Tytuł: | Buldog |
Technika: | kolaż, gwasz, ołówek, papier |
Wymiary: | 20,7 x 40,5 cm (w świetle passe-partout) 45,5 x 65,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | |
Do pracy dołączony certyfikat autentyczności wydany przez syna artysty - Jana Mikołaja Biberstein-Starowieyskiego. | |
![]() |
Tytuł: | Smutna |
Technika: | brąz |
Wymiary: | 36,5 x 28,5 x 15,5 cm 39,5 cm (wysokość z podstawą) |
Uwagi: | |
Sygnowany p.d.: "KLaszczka 1905" Odlew współczesny z oryginalnej formy gipsowej. | |
![]() |
Tytuł: | Martwa natura z maskami (2002?) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 40 x 50 cm 48 x 58 cm (z oprawą) |
Uwagi: | |
Sygnowany p.d.: "KBereźnicki" Sygnowany i datowany na odwrocie: "Kiejstut Bereźnicki | 2002 [?]" | |
![]() |
Tytuł: | Zieleń nad mokradłem |
Technika: | pastel, papier |
Wymiary: | 49,5 x 69,5 cm 42 x 63,5 cm (w świetle passe-partout) 70,5 x 92 cm (z oprawą) |
Uwagi: | |
Sygnowany l.d.: "M. Michalik" | |
![]() |
Tytuł: | Martwa natura z rudym kotem |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 60,5 x 50,5 cm |
Uwagi: | |
Sygnowany l.d.: "J. SOBEL" | |
![]() |
Tytuł: | Bez tytułu (1971) |
Technika: | serigrafia, papier |
Wymiary: | 88 x 57 cm 93,5 x 61 cm (arkusz w świetle oprawy) 96 x 63,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | |
Sygnowany i datowany flamastrem p.d.: "ANUSZKIEWICZ 1971" | |
![]() |
Tytuł: | Za murem |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 34 x 48 cm 44,5 x 58,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | |
Sygnowany p.d.: "B. RYCHTER-JANOWSKA"
Na odwrocie pieczęć krakowskiej Fabryki Farb i Przyborów Malarskich "ISKRA & KARMAŃSKI". Obraz w przeszłości poddany konserwacji. Widoczny niewielki ubytek malatury (o średnicy ok. 1 cm) przy krawędzi obrazu (l.d.). | |
![]() |
Tytuł: | Portret Anny (1906) |
Technika: | pastel, papier naklejony na tekturę |
Wymiary: | 46,5 x 36,5 cm (w świetle passe-partout) 67,5 x 56 cm (z oprawą) |
Uwagi: | |
Sygnowany i datowany l.g.: "B. RYCHTER-JANOWSKA | 1906" Na odwrocie dwie metki, w tym z Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie z 1907 roku. | |
![]() |
Tytuł: | Portret Wacława z kwiatami piwonii (1968) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 64,7 x 55 cm |
Uwagi: | |
Sygnowany i datowany p.d.: "Wlastimil Hofman | 1968" PROWENIENCJA: - kolekcja Wacława Jędrzejczaka, - dar od artysty. | |
![]() |
Tytuł: | Jesienny pejzaż z karmnikiem |
Technika: | olej, płyta |
Wymiary: | 122 x 61 cm 129 x 67,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | |
Sygnowany p.d.: "Wlastimil Hofman" Obraz składa się z dwóch osobnych płyt (74,8 x 61 cm; 47,2 x 61 cm). PROWENIENCJA: – kolekcja prywatna, – dar od artysty. | |
![]() |
Tytuł: | Pejzaż górski z chatami |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 25 x 35 cm 37 x 46 cm (z oprawą) |
Uwagi: | |
Sygnowany p.d.: "M. Stańko" | |
![]() |
Tytuł: | W loży (1946) |
Technika: | olej, karton |
Wymiary: | 24 x 20 cm 46 x 40,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | |
Sygnowany i datowany l.d.: "J. MBrzeski | 46" Praca jest reprodukowana w publikacji Andrzeja Wierzchowskiego Janusz Marja Brzeski (1907-1957) rysunki i obrazy (Kraków; s. 83). PROWENIENCJA: - zakup od rodziny artysty, - kolekcja Jerzego Kurczyny. | |
![]() |
Tytuł: | Kobieta w płaszczu (1927) |
Technika: | tusz, papier |
Wymiary: | 16,5 x 13 cm 46,5 x 38 cm (z oprawą) |
Uwagi: | |
Sygnowany i datowany p.d.: "JMB.1927" Praca jest reprodukowana w publikacji Andrzeja Wierzchowskiego Janusz Marja Brzeski (1907-1957) rysunki i obrazy (Kraków; s. 11). PROWENIENCJA: - zakup od rodziny artysty, - kolekcja Jerzego Kurczyny. | |
![]() |
Tytuł: | Martwa natura |
Technika: | olej, płótno naklejone na tekturę |
Wymiary: | 80 x 100 cm 86,5 x 106,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | |
Sygnowany p.d.: "J. SOBEL" | |
![]() |
Tytuł: | Martwa natura z kawałkiem mięsa (2004) |
Technika: | akryl, pastel, płótno |
Wymiary: | 60 x 70 cm |
Uwagi: | |
Sygnowany p.d.: "NORMAN" Opisany na odwrocie: "BANACH | 2004 | #64 | MARTWA NATURA | Z KAWAŁKIEM MIĘSA" Widoczny ubytek farby (l.d.). | |
![]() |
Tytuł: | Ars-Horme |
Technika: | olej, technika mieszana, deska |
Wymiary: | 32 x 13 cm |
Uwagi: | |
Opisany l.d.: "ARS-HORME" | |
![]() |
Tytuł: | Cracovia (2004) z cyklu "Barwy klubowe" |
Technika: | akryl, płótno |
Wymiary: | 38 x 30 cm |
Uwagi: | |
Sygnowany i opisany na odwrocie: "KAMIL KUSKOWSKI | CRACOVIA | 2004, 38 x 30 cm." | |
![]() |