Oferta galeryjna

Galeria sztuki

KSIĄŻEK Bolesław
KSIĄŻEK BolesławKSIĄŻEK Bolesław
Tytuł:Kompozycja florystyczna
Technika:ceramika szkliwiona
Wymiary:19 x 19 x 1,5 cm
Uwagi:Sygnowany l.d. monogramem "KB"
zapytaj o cenę
DALI Salvador
DALI SalvadorDALI Salvador
Tytuł:Ukłon agrestu (Révérence du groseillier)
z cyklu Flordali - Les Fruits (1969)
Technika:litografia barwna, papier, ed. 20/35
Wymiary:56 x 36 cm (odcisk płyty)
74,5 x 55 cm (wymiary arkusza)
Uwagi:Sygnowana ołówkiem śr.d.: "Dali"
Opisana ołówkiem l.d.: "20/35"

Więcej o pracach z cyklu "Flordali - Les Fruits" w artykule na blogu [ZOBACZ]

zapytaj o cenę
PRZEBINDOWSKI Artur
PRZEBINDOWSKI ArturPRZEBINDOWSKI ArturPRZEBINDOWSKI Artur
Tytuł:Wejście na plażę (2006-2007)
Technika:tempera, akryl, płótno
Wymiary:79,5 x 104,5 cm
85 x 110,5 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany l.d.: "ARTUR PRZEBINDOWSKI"
Opisany na odwrocie: "Artur Przebindowski | 2006/7 | Wejście na plażę"
zapytaj o cenę
PRZEBINDOWSKI Artur
PRZEBINDOWSKI ArturPRZEBINDOWSKI ArturPRZEBINDOWSKI Artur
Tytuł:Górzysty pejzaż z drogą (2001)
Technika:tempera, akryl, płótno
Wymiary:41 x 46 cm
60 x 65 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany i datowany l.d.: "ARTUR PRZEBINDOWSKI | 2001"
zapytaj o cenę
HOFMAN Wlastimil
HOFMAN WlastimilHOFMAN Wlastimil
Tytuł:Przy spowiedzi
Technika:olej, płyta
Wymiary:60,5 x 80 cm
67,5 x 88 cm (z oprawą)
zapytaj o cenę
NARKIEWICZ Edward
NARKIEWICZ EdwardNARKIEWICZ Edward
Tytuł:Autoportret - muchomor (1997)
Technika:olej, płyta
Wymiary:50 x 40 cm (z oprawą autorską)
Uwagi:Sygnowany i datowany p.d.: "Edward.97"
Na odwrocie odręczna metka autorska z opisem obrazu.
zapytaj o cenę
KSIĄŻEK Bolesław
KSIĄŻEK BolesławKSIĄŻEK Bolesław
Tytuł:Wachlarz
Technika:ceramika szkliwiona
Wymiary:29 x 19 x 2 cm
Uwagi:Sygnowany p.d. monogramem "KB"
zapytaj o cenę
BOROWICKI Władysław
BOROWICKI WładysławBOROWICKI Władysław
Tytuł:Orszak weselny pod Krakowem
Technika:olej, płótno
Wymiary:60 x 80 cm
73 x 94 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany p.d.: "W. Borowicki"
zapytaj o cenę
DWURNIK Edward
DWURNIK EdwardDWURNIK Edward
Tytuł:Obraz nr 276 (2009)
Technika:inkografia, papier, E/A
Wymiary:59,8 x 47,5 cm (wymiary grafiki)
69 x 55,5 cm (wymiary arkusza)
70 x 57 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowana i datowana ołówkiem p.d.: "EDwurnik | 2009"
Opisana ołówkiem l.d.: "E/A"; śr.d.: "OBRAZ NR: 276"

PROWENIENCJA:
- kolekcja Izabelli Pajonk,
- dar od artysty.

OPIS PRACY:
Na początku lat dwutysięcznych Edward Dwurnik zaczął tworzyć nowy cykl malarski, tym razem abstrakcyjny, odwołujący się do sztuki Jacksona Pollocka oraz oparty na tzw. technice action painting. Malarz wylewał i rzucał na powierzchnię płócien farby tworząc ekspresyjne, rytmiczne kompozycje sumując wizję artystyczną z elementami przypadku. Niekiedy dzieła wzbogacane były formą kolażu, poprzez doklejanie groszowych monet. Zdarzało się, że w cyklu abstrakcyjnym Edward Dwurnik jako podłoża malarskie wykorzystywał obrazy innych artystów (ale także i swoje wcześniejsze prace). Taka sytuacja miała miejsce właśnie w przypadku "Obrazu nr 276", na podstawie którego powstała oferowana inkografia, stanowiąca rodzaj specyficznego "zadośćuczynienia" - została bowiem ofiarowana Izabelli Pajonk, autorce pierwotnej, namalowanej w 2000 roku, warstwy dzieła ("Pietrasanta - Massa Carrara").
zapytaj o cenę
HOFMAN Wlastimil
HOFMAN WlastimilHOFMAN WlastimilHOFMAN Wlastimil
Tytuł:Portret doktora Jana Freundlicha (1950)
Technika:olej, płyta
Wymiary:43,5 x 37,5 cm
55,7 x 48,5 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany i datowany l.g.: "Wlastimil | Hofman | 1950"
Opisany na odwrocie: "Naszemu Kochanemu | prawdziwemu i przezacnemu | Przyjacielowi Doktorowi Janowi | Freundlichowi | na pamiątkę Wlastimil i Ada | Hofmanowie | Szklarska Poręba | 1950"

PROWENIENCJA:
- kolekcja dra Jana Freundlicha.

OPIS PRACY:
Obraz przedstawia doktora Jana Freundlicha, którego Wlastimil Hofman poznał w latach 40. w Nazarecie. Mężczyźni utrzymywali ze sobą kontakt jeszcze długo po wojnie, czego przykładem jest również ta praca powstała w 1950 roku.
Prezentowany obraz został namalowany z dbałością o detale. Praca przywodzi na myśl portrety z okresu międzywojennego, które charakteryzowała miękkość i delikatność w ukazaniu twarzy portretowanej osoby. W tle obrazu został ukazany charakterystyczny dla Szklarskiej Poręby krajobraz z dominującym nad otoczeniem szczytem Szrenicy.

Hofmanowie i dr Jan Freundlich

*Fotografia z Nazaretu przedstawiająca od lewej: Adę Hofman, doktora Jana Freundlicha i Wlastimila Hofmana
[Fot. ze zbiorów rodziny]



Więcej na temat twórczości Wlastimila Hofmana z okresu II wojny światowej i znajomości artysty z doktorem Janem Freundlichem mogą Państwo przeczytać w artykule na blogu KDA [ZOBACZ]


Więcej na temat późnej twórczości Wlastimila Hofmana mogą Państwo przeczytać w artykule na blogu KDA [ZOBACZ]
zapytaj o cenę
HOFMAN Wlastimil
HOFMAN WlastimilHOFMAN WlastimilHOFMAN Wlastimil
Tytuł:Hagia Sophia (1940)
Technika:olej, płótno naklejone na płótno
Wymiary:49,5 x 36 cm
60,5 x 47,5 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany i opisany p.d.: "Wlastimil Hofman | Istambul 1940"
Widoczne sfalowanie podłoża.

PROWENIENCJA:
- kolekcja dra Jana Freundlicha.

OPIS PRACY:
Wraz z wybuchem II wojny światowej Wlastimil Hofman został zmuszony wyjechać z Polski i udać się na wieloletnią emigrację. Prezentowana praca należy do grupy obrazów powstałych podczas pobytu malarza w Stambule. Artysta w tym okresie spędzał wiele czasu w pamiętającej epokę cesarza Justyniana świątyni Mądrości Bożej, która od wieków zachwyca swoją okazałością. Ujęty pięknem Hagii Sophii Wlastimil Hofman wielokrotnie uwieczniał jej wnętrza w swoich pracach.
Gama barwna prezentowanego obrazu jest lekko rozjaśniona, dominują w niej ugry i złote akcenty. Niezwykle ciekawy jest tutaj kulisowy schemat ujęcia - blask mozaik widz może obserwować jedynie przez otwarte drzwi. Mistrzowskie jest również oddanie strumienia światła, które stanowi tu ważny element, gdyż miało przecież w architekturze i sztuce sakralnej znaczenie symboliczne. W pracy zwraca uwagę dbałość o detale, która w połączeniu z impastowo nakładaną farbą i rozbudowaną kompozycją tworzy interesujące, a przy tym trafne przedstawienie i oddanie charakteru wnętrza.

Więcej na temat twórczości Wlastimila Hofmana z okresu II wojny światowej mogą Państwo przeczytać w artykule na blogu KDA [ZOBACZ]
zapytaj o cenę
HOFMAN Wlastimil
HOFMAN WlastimilHOFMAN Wlastimil
Tytuł:Chrystus Frasobliwy i upadek Pana Jezusa
Technika:olej, płyta
Wymiary:40 x 60,8 cm
46,5 x 67,3 cm (z oprawą)
zapytaj o cenę
LESZKO Ludwik
LESZKO LudwikLESZKO LudwikLESZKO Ludwik
Tytuł:Przed burzą (1929)
Technika:olej, tektura
Wymiary:70 x 97 cm
76 x 103,5 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany i datowany p.d.: "LESZKO | 1929"
Na licu obrazu widoczne drobne uszkodzenia malatury.
zapytaj o cenę
HOFMAN Wlastimil
HOFMAN WlastimilHOFMAN Wlastimil
Tytuł:Studnia na podwórzu
Technika:olej, tektura
Wymiary:31 x 30 cm
38 x 37 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany śr.d. monogramem "WH"
zapytaj o cenę
KSIĄŻEK Bolesław
KSIĄŻEK BolesławKSIĄŻEK Bolesław
Tytuł:Skrzydlaty
Technika:ceramika szkliwiona
Wymiary:29 x 19 x 2 cm
Uwagi:Sygnowany śr.d. monogramem "KB"
zapytaj o cenę
KSIĄŻEK Bolesław
KSIĄŻEK BolesławKSIĄŻEK Bolesław
Tytuł:Lira
Technika:ceramika szkliwiona
Wymiary:29 x 29 x 2,5 cm
Uwagi:Sygnowany p.d. monogramem "KB"
zapytaj o cenę
STAWIARSKI Stanisław Sacha
STAWIARSKI Stanisław SachaSTAWIARSKI Stanisław Sacha
Tytuł:Mężczyźni (1984)
Technika:pastel, papier
Wymiary:27,5 x 20 cm
43 x 34 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany i datowany p.d.: "84. | STAWIARSKI"
zapytaj o cenę
ŚWIDERSKI Jan
ŚWIDERSKI JanŚWIDERSKI JanŚWIDERSKI Jan
Tytuł:Zamek w Będzinie
Technika:42,5 x 59,5 cm
54 x 70,5 cm (z oprawą)
Wymiary:olej, płótno
Uwagi:Sygnowany l.d.: "Jan Świderski"
Opisany na odwrocie: "JAN ŚWIDERSKI | KRAKÓW"
Opisany na blejtramie.
zapytaj o cenę
MICHALIK Marian
MICHALIK MarianMICHALIK MarianMICHALIK Marian
Tytuł:Zieleń nad mokradłem
Technika:pastel, papier
Wymiary:49,5 x 69,5 cm
42 x 63,5 cm (w świetle passe-partout)
70,5 x 92 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany l.d.: "M. Michalik"
zapytaj o cenę
Autor nieznany
Autor nieznanyAutor nieznany
Tytuł:Portret damy z broszą
Technika:olej, płótno dublowane
Wymiary:63 x 51 cm
Uwagi:Obraz po konserwacji.
zapytaj o cenę
GEPPERT Eugeniusz
GEPPERT EugeniuszGEPPERT EugeniuszGEPPERT Eugeniusz
Tytuł:Parada
Technika:akwarela, gwasz, ołówek, papier
Wymiary:22,7 x 27 cm
25,5 x 29,5 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany p.d.: "Eugeniusz Geppert"
Na odwrocie szkic ołówkiem z przedstawieniem jeźdźca na koniu i towarzyszącej mu postaci.

OPIS PRACY:
Eugeniusz Geppert jest uznawany za jednego z najlepszych polskich kolorystów. Artysta jest również znany jako inicjator powstania Szkoły Sztuk Pięknych w powojennym Wrocławiu.
W twórczości malarza wielokrotnie powracał motyw jeźdźców konnych. Eugeniusz Geppert chętnie przedstawiał m.in. ułanów i dżokejów. W prezentowanym obrazie osadził konny wizerunek w realiach tłocznej i wielobarwnej parady. Praca została wykonana w szkicowy sposób, przejawia się w niej świetna znajomość zwierzęcej anatomii, przetworzonej jednakże przez indywidualny styl artystyczny malarza. Kompozycja jest pełna swobody, a ekspresyjne, ale jakże trafne plamy barwne wpływają na jej malarskość.
zapytaj o cenę
BRATKOWSKI Roman
BRATKOWSKI RomanBRATKOWSKI Roman
Tytuł:Spienione fale na skałach
Technika:olej, tektura
Wymiary:50 x 70 cm
71,5 x 91 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany p.d.: "R. Bratkowski"
zapytaj o cenę
GROTT Teodor
GROTT Teodor
Tytuł:Ołtarz Ukrzyżowanego (1907)
Technika:olej, tektura
Wymiary:17 x 10 cm (w świetle passe-partout)
41 x 32 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany i opisany p.d.: "Teod Grott | [nieczytelne]07"
Opisany na odwrocie: "Szkic do obrazu w bocznej | kaplicy Chrystusa Ukrzyżowanego | na Jasnej Górze w Częstochowie | Teodor Grott | 1907."
zapytaj o cenę
ŚWIDER Michał
Tytuł:Autoportret w kaszkiecie (ok. 1980)
Technika:olej, płótno
Wymiary:55 x 50,5 cm
Uwagi:PROWENIENCJA:
- kolekcja prywatna,
- dar od artysty.
zarezerwowane
ŻUKOWSKI
ŻUKOWSKIŻUKOWSKI
Tytuł:Portret w szyfonowej etoli
Technika:olej, tektura
Wymiary:35,7 x 35,7 cm (w świetle passe-partout)
50 x 62,5 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany l.d.: "[nieczytelne] Żukowski"
zapytaj o cenę
BRATKOWSKI Roman
BRATKOWSKI RomanBRATKOWSKI Roman
Tytuł:Mewy nad wzburzonym morzem
Technika:olej, tektura
Wymiary:59 x 80 cm
78 x 97 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany l.d.: "R. Bratkowski"

OPIS PRACY:
W malarstwie Romana Bratkowskiego wielokrotnie powracał motyw wzburzonego morza, nierzadko, tak jak w prezentowanym przykładzie, ożywiony sylwetkami wznoszących się mew. Artysta w obrazach o tematyce marynistycznej wykorzystywał interesujące zabiegi kompozycyjne i luministyczne, które nadają jego pracom niepowtarzalny charakter.
Na oferowanym obrazie widoczny jest morski pejzaż. Białe, spienione fale niespokojnego morza w majestatyczny sposób rozbijają się o skaliste wybrzeże. Kolorystycznie odcinają się one zarówno od ciemnobrązowych skał, jak i zieleni morskiej toni. Przedstawienie jest niezwykle dynamiczne, na co wpływają diagonalne linie ukazanych w ruchu morskich fal i przecinających powietrze lecących mew. Spokojem zachwyca natomiast w kontraście ciemne stosunkowo niebo, po którym z lekka tylko przesuwają się chmury.
zapytaj o cenę
BRATKOWSKI Roman
Tytuł:Pejzaż nizinny z rzeką (1922)
Technika:olej, płótno
Wymiary:55 x 81 cm
75 x 100 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany i datowany p.d.: "R. Bratkowski 22."
Lokalnie widoczne spękania i przetarcia warstwy malarskiej.
zapytaj o cenę
BATOWSKI KACZOR Stanisław
BATOWSKI KACZOR StanisławBATOWSKI KACZOR StanisławBATOWSKI KACZOR Stanisław
Tytuł:Na wsi
Technika:olej, tektura
Wymiary:33 x 52,5 cm
45,5 x 65,5 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany p.d.: "Batowski"

OPIS PRACY:
Stanisław Batowski Kaczor – mimo, iż znany głównie jako batalista – zajmował się także malarstwem pejzażowym, rodzajowym i portretowym. Sceny z polskiej wsi, podobnie zresztą jak przedstawienia walk niepodległościowych, stanowiły dla artysty pretekst do wyrażenia uczuć patriotycznych.
Obraz Stanisława Batowskiego Kaczora "Na wsi" przedstawia haftującą dziewczynkę na tle stogów siana i pokrytych strzechą domów. Po prawej stronie kompozycji pasie się przydomowe ptactwo. Malarz ukazał tę sielankową scenę z dużą swobodą. Przyglądając się malarskiej warstwie obrazu można śledzić energiczne pociągnięcia pędzla i podziwiać śmiałe, kontrastowe decyzje w dobrze gamy barwnej, dzięki którym praca trafnie oddaje klimat letniego, ciepłego dnia.
zapytaj o cenę
MESJASZ Edward
MESJASZ EdwardMESJASZ EdwardMESJASZ Edward
Tytuł:Pejzaż wiejski z furmanką (1989)
Technika:olej, płótno
Wymiary:50 x 70 cm
66 x 85,5 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany i datowany p.d.: "EMesjasz | 1989"
zapytaj o cenę
PIEKARSKI Florian
PIEKARSKI FlorianPIEKARSKI Florian
Tytuł:Pejzaż z rozlewiskiem
Technika:olej, sklejka
Wymiary:64 x 76 cm
84,5 x 96,5 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany p.d.: "F. PIEKARSKI [nieczytelne]"
zapytaj o cenę
Strony:
x
«
»