Oferta galeryjna
Tytuł: | Opętanie (2002) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 100 x 81 cm 111,5 x 92,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "Szydłowska 2002" Opisany na odwrocie: ""Opętanie" Katarzyna Szydłowska | olej na płótnie 100 x 81 cm" OPIS PRACY: W swojej twórczości Katarzyna Szydłowska maluje kobiety, dając przy tym wyraz zachwytu nad pięknem ludzkiego ciała. W pracach artystki obecny jest subtelny, nienachalny erotyzm, czego przykładem jest również wysmakowany kolorystycznie obraz "Opętanie" (2002). Chociaż słowo "opętanie" kojarzy się najczęściej z szałem, w prezentowanym obrazie panuje niemal melancholijny spokój. Można więc zadać zachęcające do analizy kompozycji pytanie - czym tak naprawdę jest tytułowe opętanie? |
![]() |
Tytuł: | Portret mężczyzny (1913) |
Technika: | olej, płótno dublowane |
Wymiary: | 115,5 x 90 cm |
Uwagi: | Sygnowany p.g.: "Józef Pochwalski 1913. Monachium." Obraz po konserwacji. Praca wystawiana na aukcji w Domu Aukcyjnym Desa Unicum (26.10.2021). OPIS PRACY: Józef Mikołaj Pochwalski był synem jednego z najsłynniejszych w Europie portrecistów polskich - Kazimierza Pochwalskiego i to dzięki wpływom ojca we wczesnym okresie swojej twórczości specjalizował się w portretach cechujących się doskonałym warsztatem, wysokim realizmem oraz akademickim wykończeniem detalu. Prezentowany wizerunek eleganckiego, dojrzałego mężczyzny powstał w 1913 roku, w czasie pobytu Józefa Mikołaja Pochwalskiego w Monachium. Ciekawym elementem portretu jest widoczny za modelem plakat, informujący widzów o nietypowym nieco w kontekście wieku mężczyzny miejscu powstania wizerunku - Studenten-Kneipe, czyli barze studenckim. |
![]() |
Tytuł: | Autoportret (1895) |
Technika: | drewno |
Wymiary: | 21 x 20 x 2,5 cm |
Uwagi: | Sygnowany na przodzie: "Juliusz Bełtowski" Datowany na krawędzi: "189V" Opisany na odwrocie: "JB | XV/X 895" |
![]() |
Tytuł: | Ruiny na skarpie (1920) |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 59 x 36 cm 66 x 43 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "L. Leszko 1920" Widoczny niewielki ubytek farby (p.śr.). Na odwrocie szkic popiersia mężczyzny sygnowany i datowany "L. Leszko | 1920r" |
![]() |
Tytuł: | Autoportret w sukience (2014) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 150 x 100 cm 156,5 x 106,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i opisany na odwrocie: "K. Gruszecka | Autoportret w sukience | marzec 2014 | 150 x 100 cm | olej" Praca była prezentowana na wystawie: Kamila Gruszecka "Rabia (Ogród)" - 2014 Galeria Sztuki ATTIS. OPIS PRACY: "Moja sztuka oparta jest głównie na przedstawianiu kobiecego ciała. [...] Kobiety są przedmiotem i podmiotem w moich pracach. Są naturalne, zmysłowe, delikatne. Ich zachowanie na obrazach jest dwuznaczne. Z jednej strony emanują swoją seksualnością, z drugiej zaś chowają się przed otaczającym je światem." ~ Kamila Gruszecka |
![]() |
Tytuł: | Martwa natura z kwiatami (1952) |
Technika: | akwarela, ołówek, papier |
Wymiary: | 40,2 x 54 cm 58 x 69 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany ołówkiem l.d.: "E. Krcha 52" Na odwrocie trzy szkice muszli ślimaka (tusz, ołówek). Na odwrocie metka Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie. |
![]() |
Tytuł: | Portret doktora Czesława Warchałowskiego (1971) |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 49,5 x 35 cm 58,5 x 43,5 cm (wymiary z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.g.: "aneri | 1971" Na odwrocie metka z autorską dedykacją artystki. Lokalne spękania warstwy malarskiej w partii tła obrazu. |
![]() |
Tytuł: | Pejzaż znad Strypy |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 55,5 x 69 cm 69,5 x 83 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "E. Krcha" Na odwrocie metka Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie oraz metka Zrzeszenia Artystów Plastyków "ZWORNIK". Widoczne sfalowanie podłoża w górnej części obrazu. Lokalne spękania warstwy malarskiej (p.d.). |
![]() |
Tytuł: | Martwa natura z arbuzami (lata 90.) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 81 x 129,5 cm 86,5 x 135,5 cm (wymiary z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "Borowski 9[nieczytelne]" Zwichrowany blejtram i rama obrazu. |
![]() |
Tytuł: | 17 (2004) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 120 x 90 cm 125,5 x 94,5 cm (wymiary z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "PAPROCKI R 04" (w kółku) Sygnowany i opisany na odwrocie. |
![]() |
Tytuł: | Próba (1991) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 73 x 70 cm 76 x 73 cm (wymiary z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i opisany na odwrocie: "St. Kuskowski | "PRÓBA" 1991" Na odwrocie nalepka autorska z opisem obrazu. Praca brała udział w wystawie prezentowanej w Galerii Sztuki ATTIS: Stanisław Kuskowski - Siła przebicia (Kraków, 6-22.11.2014 r.). |
![]() |
Tytuł: | Złotowłosa (1923) |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 47,8 x 36 cm 62,5 x 48,5 cm (wymiary z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany na odwrocie: "A Dzwonkowski | 1923" |
![]() |
Tytuł: | R (1994) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 100 x 50 cm 103 x 53 cm (wymiary z oprawą) |
Uwagi: | Praca brała udział w wystawie prezentowanej w Galerii Sztuki ATTIS: Stanisław Kuskowski - Siła przebicia (Kraków, 6-22.11.2014 r.). |
![]() |
Tytuł: | Postacie (2012) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 105,5 x 105,5 cm |
Uwagi: | |
![]() |
Tytuł: | Oferta galeryjna |
Technika: | Sprawdź pełną ofertę galeryjną ponad 300 prac artystów polskich |
Wymiary: | Sztuka dawna | sztuka współczesna |
Uwagi: | |