Oferta galeryjna

Galeria sztuki

HOFMAN Wlastimil
HOFMAN WlastimilHOFMAN WlastimilHOFMAN Wlastimil
Tytuł:Portret doktora Jana Freundlicha (1950)
Technika:olej, płyta
Wymiary:43,5 x 37,5 cm
55,7 x 48,5 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany i datowany l.g.: "Wlastimil | Hofman | 1950"
Opisany na odwrocie: "Naszemu Kochanemu | prawdziwemu i przezacnemu | Przyjacielowi Doktorowi Janowi | Freundlichowi | na pamiątkę Wlastimil i Ada | Hofmanowie | Szklarska Poręba | 1950"

PROWENIENCJA:
- kolekcja dra Jana Freundlicha.

OPIS PRACY:
Obraz przedstawia doktora Jana Freundlicha, którego Wlastimil Hofman poznał w latach 40. w Nazarecie. Mężczyźni utrzymywali ze sobą kontakt jeszcze długo po wojnie, czego przykładem jest również ta praca powstała w 1950 roku.
Prezentowany obraz został namalowany z dbałością o detale. Praca przywodzi na myśl portrety z okresu międzywojennego, które charakteryzowała miękkość i delikatność w ukazaniu twarzy portretowanej osoby. W tle obrazu został ukazany charakterystyczny dla Szklarskiej Poręby krajobraz z dominującym nad otoczeniem szczytem Szrenicy.

Hofmanowie i dr Jan Freundlich

*Fotografia z Nazaretu przedstawiająca od lewej: Adę Hofman, doktora Jana Freundlicha i Wlastimila Hofmana
[Fot. ze zbiorów rodziny]



Więcej na temat twórczości Wlastimila Hofmana z okresu II wojny światowej i znajomości artysty z doktorem Janem Freundlichem mogą Państwo przeczytać w artykule na blogu KDA [ZOBACZ]


Więcej na temat późnej twórczości Wlastimila Hofmana mogą Państwo przeczytać w artykule na blogu KDA [ZOBACZ]
zapytaj o cenę
HOFMAN Wlastimil
HOFMAN WlastimilHOFMAN WlastimilHOFMAN Wlastimil
Tytuł:Hagia Sophia (1940)
Technika:olej, płótno naklejone na płótno
Wymiary:49,5 x 36 cm
60,5 x 47,5 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany i opisany p.d.: "Wlastimil Hofman | Istambul 1940"
Widoczne sfalowanie podłoża.

PROWENIENCJA:
- kolekcja dra Jana Freundlicha.

OPIS PRACY:
Wraz z wybuchem II wojny światowej Wlastimil Hofman został zmuszony wyjechać z Polski i udać się na wieloletnią emigrację. Prezentowana praca należy do grupy obrazów powstałych podczas pobytu malarza w Stambule. Artysta w tym okresie spędzał wiele czasu w pamiętającej epokę cesarza Justyniana świątyni Mądrości Bożej, która od wieków zachwyca swoją okazałością. Ujęty pięknem Hagii Sophii Wlastimil Hofman wielokrotnie uwieczniał jej wnętrza w swoich pracach.
Gama barwna prezentowanego obrazu jest lekko rozjaśniona, dominują w niej ugry i złote akcenty. Niezwykle ciekawy jest tutaj kulisowy schemat ujęcia - blask mozaik widz może obserwować jedynie przez otwarte drzwi. Mistrzowskie jest również oddanie strumienia światła, które stanowi tu ważny element, gdyż miało przecież w architekturze i sztuce sakralnej znaczenie symboliczne. W pracy zwraca uwagę dbałość o detale, która w połączeniu z impastowo nakładaną farbą i rozbudowaną kompozycją tworzy interesujące, a przy tym trafne przedstawienie i oddanie charakteru wnętrza.

Więcej na temat twórczości Wlastimila Hofmana z okresu II wojny światowej mogą Państwo przeczytać w artykule na blogu KDA [ZOBACZ]
zapytaj o cenę
HOFMAN Wlastimil
HOFMAN WlastimilHOFMAN Wlastimil
Tytuł:Chrystus Frasobliwy i upadek Pana Jezusa
Technika:olej, płyta
Wymiary:40 x 60,8 cm
46,5 x 67,3 cm (z oprawą)
zapytaj o cenę
LESZKO Ludwik
LESZKO LudwikLESZKO LudwikLESZKO Ludwik
Tytuł:Przed burzą (1929)
Technika:olej, tektura
Wymiary:70 x 97 cm
76 x 103,5 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany i datowany p.d.: "LESZKO | 1929"
Na licu obrazu widoczne drobne uszkodzenia malatury.
zapytaj o cenę
HOFMAN Wlastimil
HOFMAN WlastimilHOFMAN Wlastimil
Tytuł:Studnia na podwórzu
Technika:olej, tektura
Wymiary:31 x 30 cm
38 x 37 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany śr.d. monogramem "WH"
zapytaj o cenę
KSIĄŻEK Bolesław
KSIĄŻEK BolesławKSIĄŻEK Bolesław
Tytuł:Skrzydlaty
Technika:ceramika szkliwiona
Wymiary:29 x 19 x 2 cm
Uwagi:Sygnowany śr.d. monogramem "KB"
zapytaj o cenę
KSIĄŻEK Bolesław
KSIĄŻEK BolesławKSIĄŻEK Bolesław
Tytuł:Lira
Technika:ceramika szkliwiona
Wymiary:29 x 29 x 2,5 cm
Uwagi:Sygnowany p.d. monogramem "KB"
zapytaj o cenę
STAWIARSKI Stanisław Sacha
STAWIARSKI Stanisław SachaSTAWIARSKI Stanisław Sacha
Tytuł:Mężczyźni (1984)
Technika:pastel, papier
Wymiary:27,5 x 20 cm
43 x 34 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany i datowany p.d.: "84. | STAWIARSKI"
zapytaj o cenę
ŚWIDERSKI Jan
ŚWIDERSKI JanŚWIDERSKI JanŚWIDERSKI Jan
Tytuł:Zamek w Będzinie
Technika:42,5 x 59,5 cm
54 x 70,5 cm (z oprawą)
Wymiary:olej, płótno
Uwagi:Sygnowany l.d.: "Jan Świderski"
Opisany na odwrocie: "JAN ŚWIDERSKI | KRAKÓW"
Opisany na blejtramie.
zapytaj o cenę
MICHALIK Marian
MICHALIK MarianMICHALIK MarianMICHALIK Marian
Tytuł:Zieleń nad mokradłem
Technika:pastel, papier
Wymiary:49,5 x 69,5 cm
42 x 63,5 cm (w świetle passe-partout)
70,5 x 92 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany l.d.: "M. Michalik"
zapytaj o cenę
Autor nieznany
Autor nieznanyAutor nieznany
Tytuł:Portret damy z broszą
Technika:olej, płótno dublowane
Wymiary:63 x 51 cm
Uwagi:Obraz po konserwacji.
zapytaj o cenę
BRATKOWSKI Roman
BRATKOWSKI RomanBRATKOWSKI Roman
Tytuł:Spienione fale na skałach
Technika:olej, tektura
Wymiary:50 x 70 cm
71,5 x 91 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany p.d.: "R. Bratkowski"
zapytaj o cenę
GROTT Teodor
GROTT Teodor
Tytuł:Ołtarz Ukrzyżowanego (1907)
Technika:olej, tektura
Wymiary:17 x 10 cm (w świetle passe-partout)
41 x 32 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany i opisany p.d.: "Teod Grott | [nieczytelne]07"
Opisany na odwrocie: "Szkic do obrazu w bocznej | kaplicy Chrystusa Ukrzyżowanego | na Jasnej Górze w Częstochowie | Teodor Grott | 1907."
zapytaj o cenę
ŚWIDER Michał
Tytuł:Autoportret w kaszkiecie (ok. 1980)
Technika:olej, płótno
Wymiary:55 x 50,5 cm
Uwagi:PROWENIENCJA:
- kolekcja prywatna,
- dar od artysty.
zapytaj o cenę
ŻUKOWSKI
ŻUKOWSKIŻUKOWSKI
Tytuł:Portret w szyfonowej etoli
Technika:olej, tektura
Wymiary:35,7 x 35,7 cm (w świetle passe-partout)
50 x 62,5 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany l.d.: "[nieczytelne] Żukowski"
zapytaj o cenę
BRATKOWSKI Roman
BRATKOWSKI RomanBRATKOWSKI Roman
Tytuł:Mewy nad wzburzonym morzem
Technika:olej, tektura
Wymiary:59 x 80 cm
78 x 97 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany l.d.: "R. Bratkowski"

OPIS PRACY:
W malarstwie Romana Bratkowskiego wielokrotnie powracał motyw wzburzonego morza, nierzadko, tak jak w prezentowanym przykładzie, ożywiony sylwetkami wznoszących się mew. Artysta w obrazach o tematyce marynistycznej wykorzystywał interesujące zabiegi kompozycyjne i luministyczne, które nadają jego pracom niepowtarzalny charakter.
Na oferowanym obrazie widoczny jest morski pejzaż. Białe, spienione fale niespokojnego morza w majestatyczny sposób rozbijają się o skaliste wybrzeże. Kolorystycznie odcinają się one zarówno od ciemnobrązowych skał, jak i zieleni morskiej toni. Przedstawienie jest niezwykle dynamiczne, na co wpływają diagonalne linie ukazanych w ruchu morskich fal i przecinających powietrze lecących mew. Spokojem zachwyca natomiast w kontraście ciemne stosunkowo niebo, po którym z lekka tylko przesuwają się chmury.
zapytaj o cenę
BRATKOWSKI Roman
Tytuł:Pejzaż nizinny z rzeką (1922)
Technika:olej, płótno
Wymiary:55 x 81 cm
75 x 100 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany i datowany p.d.: "R. Bratkowski 22."
Lokalnie widoczne spękania i przetarcia warstwy malarskiej.
zapytaj o cenę
BATOWSKI KACZOR Stanisław
BATOWSKI KACZOR StanisławBATOWSKI KACZOR StanisławBATOWSKI KACZOR Stanisław
Tytuł:Na wsi
Technika:olej, tektura
Wymiary:33 x 52,5 cm
45,5 x 65,5 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany p.d.: "Batowski"

OPIS PRACY:
Stanisław Batowski Kaczor – mimo, iż znany głównie jako batalista – zajmował się także malarstwem pejzażowym, rodzajowym i portretowym. Sceny z polskiej wsi, podobnie zresztą jak przedstawienia walk niepodległościowych, stanowiły dla artysty pretekst do wyrażenia uczuć patriotycznych.
Obraz Stanisława Batowskiego Kaczora "Na wsi" przedstawia haftującą dziewczynkę na tle stogów siana i pokrytych strzechą domów. Po prawej stronie kompozycji pasie się przydomowe ptactwo. Malarz ukazał tę sielankową scenę z dużą swobodą. Przyglądając się malarskiej warstwie obrazu można śledzić energiczne pociągnięcia pędzla i podziwiać śmiałe, kontrastowe decyzje w dobrze gamy barwnej, dzięki którym praca trafnie oddaje klimat letniego, ciepłego dnia.
zapytaj o cenę
MESJASZ Edward
MESJASZ EdwardMESJASZ EdwardMESJASZ Edward
Tytuł:Pejzaż wiejski z furmanką (1989)
Technika:olej, płótno
Wymiary:50 x 70 cm
66 x 85,5 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany i datowany p.d.: "EMesjasz | 1989"
zapytaj o cenę
PIEKARSKI Florian
PIEKARSKI FlorianPIEKARSKI Florian
Tytuł:Pejzaż z rozlewiskiem
Technika:olej, sklejka
Wymiary:64 x 76 cm
84,5 x 96,5 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany p.d.: "F. PIEKARSKI [nieczytelne]"
zapytaj o cenę
CHROMY Bronisław
CHROMY BronisławCHROMY BronisławCHROMY Bronisław
Tytuł:Koty
Technika:brąz patynowany, kamień
Wymiary:21 x 33 x 21 cm
Uwagi:Sygnowana trzykrotnie na głowie kocicy: "BCHROMY"

OPIS PRACY:
Bronisław Chromy był krakowskim artystą-rzeźbiarzem, który tworzył prace o charakterze pomnikowym oraz kameralne rzeźby o tematyce animalistycznej. W swojej sztuce wykorzystywał najczęściej brąz i starannie dobierany pod względem formy kamień.
Prezentowana rzeźba ukazuje główki tytułowych zwierząt w charakterystycznym dla artysty, nieco groteskowym, przekoloryzowanym formalnie kształcie. Właściwym tematem prezentowanej pracy jest macierzyństwo – nad widocznie mniejszymi łebkami czterech kociąt ujęta została głowa kocicy, matki-opiekunki.
W pracy zwraca uwagę znamienne dla Bronisława Chromego zestawienie ze sobą materiałów o różnej fakturze i barwie.
zapytaj o cenę
MACIEJEWSKI Zbysław
MACIEJEWSKI ZbysławMACIEJEWSKI ZbysławMACIEJEWSKI Zbysław
Tytuł:Klomb (1984)
Technika:gwasz, akwarela, papier
Wymiary:48,8 x 61,5 cm
48,3 x 60 cm (w świetle passe-partout)
68,5 x 78 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany i datowany p.d. ołówkiem: "Zbysław Maciejewski 84"

OPIS PRACY:
Prezentowana praca Zbysława Maciejewskiego wpisuje się w zespół powstałych w latach 80. portretów czystej, pozbawionej fizycznej obecności człowieka natury. Obraz ten, dzięki niesemantycznej tematyce, a także jasnej, harmonijnej, nieco odrealnionej kolorystyce i wyczuwalnej lekkości prowadzenia pędzla, jest źródłem przyjemnych doznań estetycznych. Warto zwrócić uwagę również na "świeżość" przedstawienia, której wrażenie malarz uzyskał dzięki mistrzowskiemu oddaniu światła.
Natura, a w szczególności właśnie flora, przez wiele lat stanowiła inspirację dla Zbysława Maciejewskiego. Była ona swoistym odpoczynkiem od literackich, groteskowych kompozycji figuratywnych w jego twórczości, tematem, który artysta odkrywał wciąż na nowo, studiując ją w plenerze, malując alla prima, pod wpływem uniesienia i wrażenia chwili - niczym XIX-wieczni impresjoniści.
zapytaj o cenę
MISKY Ludwik
MISKY LudwikMISKY Ludwik
Tytuł:Pasterka kóz (Motyw z Żelaznej Wody)
Technika:olej, tektura
Wymiary:49 x 68 cm
60,5 x 79 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany p.d.: "LMISKY"
Opisany na odwrocie.
zapytaj o cenę
HOFMAN Wlastimil
HOFMAN WlastimilHOFMAN Wlastimil
Tytuł:Z nogą w gipsie (tryptyk) (1955)
Technika:olej, panel malarski, sklejka, płyta
Wymiary:30,5 x 19,5 cm (każdy)
35,3 x 64,3 cm (z oprawą)
Uwagi:Część lewa ("Z nogą w gipsie - przy lekturze"): olej, panel malarski; sygnowany i datowany l.d.: "Wlastimil | 1955 Hofman"
Część środkowa ("Z nogą w gipsie - przy robótkach"): olej, sklejka; sygnowany i datowany l.d.: "1955 | Wlastimil | Hofman", opisany na odwrocie: "Z nogą w gipsie"
Część prawa ("Z nogą w gipsie - sen"): olej, płyta; sygnowany i datowany l.d.: "Wlastimil | Hofman | 1955"

Więcej na temat późnej twórczości Wlastimila Hofmana mogą Państwo przeczytać w artykule na blogu KDA [ZOBACZ]

OPIS PRACY:
Praca składa się z trzech obrazów przedstawiających żonę Wlastimila Hofmana - Adę, która została sportretowana w trakcie różnych czynności (lektury, robótek ręcznych i snu), podczas rekonwalescencji w łóżku po złamaniu nogi.
Artysta zastosował formę tryptyku, powszechnie wiązaną z malarstwem sakralnym, bądź symbolicznym, do ukazania scen z życia codziennego. Dodatkowo kompozycyjnie prace nasuwają skojarzenie z wybitnym dziełem Andrei Mantegni "Opłakiwanie zmarłego Chrystusa". Zestawienie tych elementów wywołuje pewien dysonans i może wskazywać na chęć podkreślenia przez artystę wagi życia, również w jego prozaicznych i czysto ludzkich przejawach.
Mając na uwadze biografię malarza i jego głębokie uczucie względem żony, można powyższą pracę interpretować jako prywatny i intymny obraz z życia artysty, który postanowił w formie trzech niewielkich, realistycznych obrazów ukazać ukochaną osobę.
zapytaj o cenę
HOFMAN Wlastimil
HOFMAN WlastimilHOFMAN WlastimilHOFMAN Wlastimil
Tytuł:W Karkonoszach (1959)
Technika:olej, płyta
Wymiary:34,5 x 43,5 cm
45,5 x 54 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany i datowany l.d.: "Wlastimil Hofman | 1959"

OPIS PRACY:
W tym pejzażu Wlastimil Hofman ukazał delikatne górskie wzniesienie, na którego szczycie zostały przedstawione cztery sarny. Z kolei z prawej strony skały jest widoczna sylwetka kozła.
Kompozycja została zbudowana z trzech poziomych stref. Strefa zieleni, ciemnego wzgórza i nieba są wyraźnie od siebie oddzielone. Drobne sylwetki zwierząt wyraźnie odznaczają się na tle białych kłębów chmur.
Artysta w 1947 roku przeprowadził się do Szklarskiej Poręby, gdzie mieszkał do końca swojego życia. Obcowanie na co dzień z karkonoskimi krajobrazami dało w efekcie takie prace, jak prezentowany pejzaż, będący zapisem miejsca i związanych z nim przeżyć.
zapytaj o cenę
HOFMAN Wlastimil
HOFMAN WlastimilHOFMAN WlastimilHOFMAN Wlastimil
Tytuł:Śpiąca - portret żony artysty (1944)
Technika:olej, karton
Wymiary:32 x 17,5 cm
43,7 x 31,5 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany i opisany l.g.: "Wlastimil | Hofman | Nazaret 1944"

PROWENIENCJA:
- kolekcja dra Jana Freundlicha.

Więcej na temat twórczości Wlastimila Hofmana z okresu II wojny światowej mogą Państwo przeczytać w artykule na blogu KDA [ZOBACZ]
zapytaj o cenę
HOFMAN Wlastimil
HOFMAN WlastimilHOFMAN Wlastimil
Tytuł:Portret Wacława z kwiatami piwonii (1968)
Technika:olej, płótno
Wymiary:64,7 x 55 cm
Uwagi:Sygnowany i datowany p.d.: "Wlastimil Hofman | 1968"

PROWENIENCJA:
- kolekcja Wacława Jędrzejczaka,
- dar od artysty.
zapytaj o cenę
HOFMAN Wlastimil
HOFMAN WlastimilHOFMAN WlastimilHOFMAN Wlastimil
Tytuł:Jesienny pejzaż z karmnikiem
Technika:olej, płyta
Wymiary:122 x 61 cm
129 x 67,5 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany p.d.: "Wlastimil Hofman"
Obraz składa się z dwóch osobnych płyt (74,8 x 61 cm; 47,2 x 61 cm).

PROWENIENCJA:
– kolekcja prywatna,
– dar od artysty.
zapytaj o cenę
HOFMAN Wlastimil
HOFMAN WlastimilHOFMAN WlastimilHOFMAN Wlastimil
Tytuł:Królik (1955)
Technika:olej, płyta
Wymiary:68 x 87 cm
94,5 x 75,8 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany p.d.: "Wlastimil | Hofman"
Datowany p.d.: "1955"

PROWENIENCJA:
– kolekcja prywatna,
– dar od artysty.

SPRZEDAŻ WARUNKOWA
Sprzedane:XIV Aukcja Dzieł Sztuki | Wlastimil Hofman (10 V 2022)
Cena wywoławcza:32000 zł zapytaj o cenę
Cena uzyskana:32000 zł
GERLACH Eugeniusz
Tytuł:Przydrożny świątek (1978)
Technika:olej, płótno
Wymiary:72 x 54 cm
Uwagi:Sygnowany i datowany p.d.: "EGerlach | 78"
Opisany na odwrocie: "AUTOR: EUGENIUSZ GERLACH | PRZYDROŻNY ŚWIĄTEK - 1978 | OLEJ NA PŁÓTNIE - 72 x 54 cm | SYGNOWANY: pd. EGERLACH 78 | EGerlach"

OPIS PRACY:
Eugeniusz Gerlach jest twórcą wszechstronnym. Artysta dobrze czuje się w malarstwie abstrakcyjnym, jak i figuracji. "Przydrożny świątek" powstał w 1978 roku. Splątane linie układają się w kształt prostej figury. Świątki należą do sztuki ludowej, najczęściej mają wymiar sakralny. Jeszcze dziś możemy spotkać w przydrożnych kapliczkach uproszczone w kształtach drewniane rzeźby. Prace te napełnione są szczerością i ekspresją - taka jest też figura na opisywanym obrazie.
zapytaj o cenę
Strony:
x
«
»