Oferta galeryjna
Tytuł: | Na wsi |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 33 x 52,5 cm 45,5 x 65,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "Batowski" OPIS PRACY: Stanisław Batowski Kaczor – mimo, iż znany głównie jako batalista – zajmował się także malarstwem pejzażowym, rodzajowym i portretowym. Sceny z polskiej wsi, podobnie zresztą jak przedstawienia walk niepodległościowych, stanowiły dla artysty pretekst do wyrażenia uczuć patriotycznych. Obraz Stanisława Batowskiego Kaczora "Na wsi" przedstawia haftującą dziewczynkę na tle stogów siana i pokrytych strzechą domów. Po prawej stronie kompozycji pasie się przydomowe ptactwo. Malarz ukazał tę sielankową scenę z dużą swobodą. Przyglądając się malarskiej warstwie obrazu można śledzić energiczne pociągnięcia pędzla i podziwiać śmiałe, kontrastowe decyzje w dobrze gamy barwnej, dzięki którym praca trafnie oddaje klimat letniego, ciepłego dnia. |
![]() |
Tytuł: | Pejzaż wiejski z furmanką (1989) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 50 x 70 cm 66 x 85,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "EMesjasz | 1989" |
![]() |
Tytuł: | Portret damy z broszą |
Technika: | olej, płótno dublowane |
Wymiary: | 63 x 51 cm |
Uwagi: | Obraz po konserwacji. |
![]() |
Tytuł: | Portret kobiety w koronkowym welonie |
Technika: | olej, płótno dublowane |
Wymiary: | 57,5 x 49,5 cm 73,5 x 65 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Obraz po konserwacji. Lokalnie, w prawej górnej części obrazu widoczne niewielkie ubytki warstwy malarskiej. Widoczny ubytek malatury śr.d. |
![]() |
Tytuł: | Koty |
Technika: | brąz patynowany, kamień |
Wymiary: | 21 x 33 x 21 cm |
Uwagi: | Sygnowana trzykrotnie na głowie kocicy: "BCHROMY" OPIS PRACY: Bronisław Chromy był krakowskim artystą-rzeźbiarzem, który tworzył prace o charakterze pomnikowym oraz kameralne rzeźby o tematyce animalistycznej. W swojej sztuce wykorzystywał najczęściej brąz i starannie dobierany pod względem formy kamień. Prezentowana rzeźba ukazuje główki tytułowych zwierząt w charakterystycznym dla artysty, nieco groteskowym, przekoloryzowanym formalnie kształcie. Właściwym tematem prezentowanej pracy jest macierzyństwo – nad widocznie mniejszymi łebkami czterech kociąt ujęta została głowa kocicy, matki-opiekunki. W pracy zwraca uwagę znamienne dla Bronisława Chromego zestawienie ze sobą materiałów o różnej fakturze i barwie. |
![]() |
Tytuł: | Ukłon agrestu (Révérence du groseillier) z cyklu Flordali - Les Fruits (1969) |
Technika: | litografia barwna, papier, ed. 20/35 |
Wymiary: | 56 x 36 cm (odcisk płyty) 74,5 x 55 cm (wymiary arkusza) |
Uwagi: | Sygnowana ołówkiem śr.d.: "Dali" Opisana ołówkiem l.d.: "20/35" Więcej o pracach z cyklu "Flordali - Les Fruits" w artykule na blogu [ZOBACZ] |
![]() |
Tytuł: | Zmysłowy grejpfrut (Pamplemousse Érotique) z cyklu Flordali - Les Fruits (1969) |
Technika: | litografia barwna, papier, ed. 51/200 |
Wymiary: | 57 x 36 cm (odcisk płyty) 74,5 x 55 cm (wymiary arkusza) |
Uwagi: | Sygnowana ołówkiem p.d.: "Dali" Opisana ołówkiem l.d.: "51/200" Więcej o pracach z cyklu "Flordali - Les Fruits" w artykule na blogu [ZOBACZ] |
![]() |
Tytuł: | Wzburzone morze |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 35 x 49 cm 43,5 x 57 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "WIKTOR KORECKI" Widoczne zabrudzenie malatury oraz wybrzuszenie podłoża. |
![]() |
Tytuł: | Klomb (1984) |
Technika: | gwasz, akwarela, papier |
Wymiary: | 48,8 x 61,5 cm 48,3 x 60 cm (w świetle passe-partout) 68,5 x 78 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d. ołówkiem: "Zbysław Maciejewski 84"
OPIS PRACY: Prezentowana praca Zbysława Maciejewskiego wpisuje się w zespół powstałych w latach 80. portretów czystej, pozbawionej fizycznej obecności człowieka natury. Obraz ten, dzięki niesemantycznej tematyce, a także jasnej, harmonijnej, nieco odrealnionej kolorystyce i wyczuwalnej lekkości prowadzenia pędzla, jest źródłem przyjemnych doznań estetycznych. Warto zwrócić uwagę również na "świeżość" przedstawienia, której wrażenie malarz uzyskał dzięki mistrzowskiemu oddaniu światła. Natura, a w szczególności właśnie flora, przez wiele lat stanowiła inspirację dla Zbysława Maciejewskiego. Była ona swoistym odpoczynkiem od literackich, groteskowych kompozycji figuratywnych w jego twórczości, tematem, który artysta odkrywał wciąż na nowo, studiując ją w plenerze, malując alla prima, pod wpływem uniesienia i wrażenia chwili - niczym XIX-wieczni impresjoniści. |
![]() |
Tytuł: | Pasterka kóz (Motyw z Żelaznej Wody) |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 49 x 68 cm 60,5 x 79 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "LMISKY" Opisany na odwrocie. |
![]() |
Tytuł: | Amerling-Haus przy Mollardgasse w Wiedniu (1916) |
Technika: | akwarela, ołówek, papier |
Wymiary: | 21,5 x 31 cm 25,5 x 36 cm (wymiary arkusza) 39,6 x 48 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany l.d.: "Erwin Pendl." Opisany i datowany l.d. Na odwrocie naklejka z odręcznym opisem: "1064 | Bild" |
![]() |
Tytuł: | Z nogą w gipsie (tryptyk) (1955) |
Technika: | olej, panel malarski, sklejka, płyta |
Wymiary: | 30,5 x 19,5 cm (każdy) 35,3 x 64,3 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Część lewa ("Z nogą w gipsie - przy lekturze"): olej, panel malarski; sygnowany i datowany l.d.: "Wlastimil | 1955 Hofman" Część środkowa ("Z nogą w gipsie - przy robótkach"): olej, sklejka; sygnowany i datowany l.d.: "1955 | Wlastimil | Hofman", opisany na odwrocie: "Z nogą w gipsie" Część prawa ("Z nogą w gipsie - sen"): olej, płyta; sygnowany i datowany l.d.: "Wlastimil | Hofman | 1955" OPIS PRACY: Praca składa się z trzech obrazów przedstawiających żonę Wlastimila Hofmana - Adę, która została sportretowana w trakcie różnych czynności (lektury, robótek ręcznych i snu), podczas rekonwalescencji w łóżku po złamaniu nogi. Artysta zastosował formę tryptyku, powszechnie wiązaną z malarstwem sakralnym, bądź symbolicznym, do ukazania scen z życia codziennego. Dodatkowo kompozycyjnie prace nasuwają skojarzenie z wybitnym dziełem Andrei Mantegni "Opłakiwanie zmarłego Chrystusa". Zestawienie tych elementów wywołuje pewien dysonans i może wskazywać na chęć podkreślenia przez artystę wagi życia, również w jego prozaicznych i czysto ludzkich przejawach. Mając na uwadze biografię malarza i jego głębokie uczucie względem żony, można powyższą pracę interpretować jako prywatny i intymny obraz z życia artysty, który postanowił w formie trzech niewielkich, realistycznych obrazów ukazać ukochaną osobę. Więcej na temat późnej twórczości Wlastimila Hofmana mogą Państwo przeczytać w artykule na blogu KDA [ZOBACZ] |
![]() |
Tytuł: | W Karkonoszach (1959) |
Technika: | olej, płyta |
Wymiary: | 34,5 x 43,5 cm 45,5 x 54 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany l.d.: "Wlastimil Hofman | 1959"
OPIS PRACY: W tym pejzażu Wlastimil Hofman ukazał delikatne górskie wzniesienie, na którego szczycie zostały przedstawione cztery sarny. Z kolei z prawej strony skały jest widoczna sylwetka kozła. Kompozycja została zbudowana z trzech poziomych stref. Strefa zieleni, ciemnego wzgórza i nieba są wyraźnie od siebie oddzielone. Drobne sylwetki zwierząt wyraźnie odznaczają się na tle białych kłębów chmur. Artysta w 1947 roku przeprowadził się do Szklarskiej Poręby, gdzie mieszkał do końca swojego życia. Obcowanie na co dzień z karkonoskimi krajobrazami dało w efekcie takie prace, jak prezentowany pejzaż, będący zapisem miejsca i związanych z nim przeżyć. |
![]() |
Tytuł: | W smutku i utrapieniu (1968) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 64,5 x 54,5 cm |
Uwagi: | Sygnowany i datowany l.d.: "Wlastimil | 1968 Hofman" Opisany na odwrocie: "W smutku i utrapieniu" PROWENIENCJA: - kolekcja Wacława Jędrzejczaka, - dar od artysty. OPIS PRACY: Prezentowany obraz ma charakter portretowy i ukazuje przyjaciela Wlastimila Hofmana - Wacława Jędrzejczaka. Po prawej stronie kompozycji ukazana została z profilu postać siedzącego mężczyzny opierającego głowę na dłoni i skierowanego w stronę otwartej księgi, nad którą znajduje się niewielki krucyfiks. Postać jest pogrążona w myślach. Jej nieobecne spojrzenie, które zostało uchwycone w momencie oderwania wzroku od lektury, potęguje melancholijny nastrój obrazu. Tytułowy smutek i utrapienie są zestawione z aktem modlitwy. Praca pochodzi z ostatnich lat życia i twórczości Wlastimila Hofmana oraz jest swoistym dowodem na stałość artysty w doborze tematów, gdyż motyw indywidualnej modlitwy powracał w całej jego twórczości. Obraz został namalowany w silnie wrażeniowy sposób, jednak w partiach ukazujących portretowaną postać zaskakuje bogatą fakturą, będącą wynikiem energicznych pociągnięć pędzla. Więcej na temat późnej twórczości Wlastimila Hofmana mogą Państwo przeczytać w artykule na blogu KDA [ZOBACZ] |
![]() |
Tytuł: | Śpiąca - portret żony artysty (1944) |
Technika: | olej, karton |
Wymiary: | 32 x 17,5 cm 43,7 x 31,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i opisany l.g.: "Wlastimil | Hofman | Nazaret 1944"
PROWENIENCJA: - kolekcja dra Jana Freundlicha. Więcej na temat twórczości Wlastimila Hofmana z okresu II wojny światowej mogą Państwo przeczytać w artykule na blogu KDA [ZOBACZ] |
![]() |
Tytuł: | Portret Wacława z kwiatami piwonii (1968) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 64,7 x 55 cm |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "Wlastimil Hofman | 1968" PROWENIENCJA: - kolekcja Wacława Jędrzejczaka, - dar od artysty. |
![]() |
Tytuł: | Jesienny pejzaż z karmnikiem |
Technika: | olej, płyta |
Wymiary: | 122 x 61 cm 129 x 67,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "Wlastimil Hofman" Obraz składa się z dwóch osobnych płyt (74,8 x 61 cm; 47,2 x 61 cm). PROWENIENCJA: – kolekcja prywatna, – dar od artysty. |
![]() |
Tytuł: | Przydrożny świątek (1978) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 72 x 54 cm |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "EGerlach | 78" Opisany na odwrocie: "AUTOR: EUGENIUSZ GERLACH | PRZYDROŻNY ŚWIĄTEK - 1978 | OLEJ NA PŁÓTNIE - 72 x 54 cm | SYGNOWANY: pd. EGERLACH 78 | EGerlach" OPIS PRACY: Eugeniusz Gerlach jest twórcą wszechstronnym. Artysta dobrze czuje się w malarstwie abstrakcyjnym, jak i figuracji. "Przydrożny świątek" powstał w 1978 roku. Splątane linie układają się w kształt prostej figury. Świątki należą do sztuki ludowej, najczęściej mają wymiar sakralny. Jeszcze dziś możemy spotkać w przydrożnych kapliczkach uproszczone w kształtach drewniane rzeźby. Prace te napełnione są szczerością i ekspresją - taka jest też figura na opisywanym obrazie. |
![]() |
Tytuł: | Oferta galeryjna |
Technika: | Sprawdź pełną ofertę galeryjną ponad 300 prac artystów polskich |
Wymiary: | Sztuka dawna | sztuka współczesna |
Uwagi: | Zapoznaj się z pełną ofertą galeryjną na stronie Galerii Sztuki ATTIS [link] |