Oferta galeryjna
Tytuł: | Bronowice (1961) |
Technika: | tusz, papier naklejony na tekturę |
Wymiary: | 18,3 x 31 cm 29 x 38,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "WZin" Opisany p.d.: "Bronowice 1961" Opisany na odwrocie: "Wieś podkrakowska | Bronowice" |
![]() |
Tytuł: | Motyw architektoniczny (1982) |
Technika: | akwarela, papier |
Wymiary: | 46,7 x 30 cm (w świetle passe-partout) 72,5 x 55 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "WiktorZin 82" |
![]() |
Tytuł: | Na wsi |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 50 x 79 cm 58,5 x 77,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany l.d.: "Juliusz Słabiak" Widoczne ubytki malatury w lewym i prawym dolnym narożniku. |
![]() |
Tytuł: | Zaprzęg - powrót do wioski (1952) |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 34,5 x 49 cm 43 x 58 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "Marian Nowicki | 1952" |
![]() |
Tytuł: | Rynek w Krakowie - Sukiennice |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 50 x 75 cm 66 x 91,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany l.d.: "W Serafin" |
![]() |
Tytuł: | Zima |
Technika: | olej, płótno dublowane |
Wymiary: | 50 x 57 cm 60,5 x 67,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany l.d.: "Jerzy Karszniewicz" Opisany na blejtramie. Na odwrocie metka z odręcznym opisem obrazu. |
![]() |
Tytuł: | Dziewczyna z motylem |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 104,5 x 85 cm 110,5 x 91 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "H. TYMUSZ" |
![]() |
Tytuł: | Trójka (1931) |
Technika: | olej, płótno naklejone na tekturę |
Wymiary: | 49,2 x 71 cm 62 x 84 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany l.d.: "Z Józefczyk | 31" |
![]() |
Tytuł: | Pejzaż z gęsiareczką |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 15 x 23 cm (w świetle oprawy) 24,5 x 32,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany l.d.: "AGramatyka" Na odwrocie oprawy metka krakowskiego Salonu Sztuki Alfreda Wawrzeckiego. |
![]() |
Tytuł: | Szkice koni (rysunek dwustronny) |
Technika: | ołówek, tusz, papier |
Wymiary: | 52,5 x 36,7 cm |
Uwagi: | Opisany śr.d. ołówkiem przez Wlastimila Hofmana: "Piotr Michałowski | Otrzymałem od rodziny 1934 | Ludwików Michałowskich | Wlastimil Hofman" Rysunek składa się z dwóch przedzielonych wtórnie arkuszy. Widoczne zagięcia papieru na krawędziach oraz niewielkie przetarganie podłoża (p.g., 1,5 cm). |
Cena: | 15600 zł ![]() |
Tytuł: | Na warcie (ok. 1947) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 67 x 87 cm 89 x 107 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "Eibisch" OPIS PRACY: Sztukę Eugeniusza Eibischa ukształtowały rodzime i europejskie wzorce, w tym środowisko krakowskich formistów oraz wieloletni pobyt w Paryżu, gdzie malarz miał bezpośredni kontakt z artystami z kręgu École de Paris. Oferowany obraz "Na warcie", pochodzi z powojennego okresu twórczości Eugeniusza Eibischa, który od 1939 roku przebywał w Krakowie, obejmując kolejno katedrę rysunku Akademii Sztuk Pięknych, a od 1945 roku funkcję rektora tej uczelni. Przyjmuje się, że praca mogła powstać podczas pobytu artysty na wakacjach w Kudowie Zdroju. Eugeniusz Eibisch podjął w niej nietypowy dla swojej twórczości temat, ukazując postać w pejzażu. Na pierwszym planie przedstawił żołnierza, najpewniej Wojsk Ochrony Pogranicza. Bardzo malarskie zarysowanie postaci i zwrócenie jej tyłem do widza uniemożliwia uchwycenie szczegółów fizjonomii czy ubioru, co, wespół z ciemną, stonowaną gamą barw, nadaje pracy aurę tajemniczości. Bryła budowana jest kolorem, a wyraźne pociągnięcia pędzla tworzą grubą, chropowatą, impastową strukturę, dającą wrażenie ekspresyjnego, migotliwego i w jakimś sensie nieuchwytnego zdarzenia. Forma odgrywa w stosunku do tematu naczelną rolę, sprawiając, że obraz staje się samodzielną kompozycją barwną. |
![]() |
Tytuł: | Wiejska dziewczyna w pejzażu (1919) |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 33,3 x 48 cm 39,7 x 55,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany l.d.: "A. Setkowicz 919-" |
Cena: | 7250 zł ![]() |
Tytuł: | Pejzaż z aleją (1940) |
Technika: | olej, płótno naklejone na tekturę |
Wymiary: | 50 x 65,5 cm 64 x 79 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany l.d.: "Z Przebindowski 940" Widoczne zabrudzenie malatury. |
![]() |
Tytuł: | Samotny żuraw (2003) |
Technika: | olej, akryl, płyta |
Wymiary: | 80 x 50 cm 83 x 53,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany śr.d.: "Edward 2003" Opisany na odwrocie: "EDWARD NARKIEWICZ | SAMOTNY ŻURAW, 2003 | (83 x 53,5) CM. | (OLEJ+ACRYLIC+PILŚŃ" |
![]() |
Tytuł: | Studia aktów kobiecych |
Technika: | ołówek, papier |
Wymiary: | 24,8 x 17,5 cm 42,5 x 32,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | L.d. okrągła pieczątka "Z rysunków Franciszka Starowieyskiego" z monogramem wiązanym. Do rysunku dołączony certyfikat autentyczności wydany przez syna artysty - Jana Mikołaja Biberstein-Starowieyskiego. |
![]() |
Tytuł: | Łódź u brzegu - widok na molo w Orłowie (1939) |
Technika: | gwasz, akwarela, papier naklejony na tekturę |
Wymiary: | 35,5 x 50,5 cm 49 x 64,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "S Jaxa | 1939" [sygnatura częściowo wyblakła] Na odwrocie metka z Salonu Sztuki Alfreda Wawrzeckiego w Krakowie. |
Cena: | 12000 zł ![]() |
Tytuł: | Płacząca - postać z grupy "Pochodu na Wawel" |
Technika: | brąz |
Wymiary: | 12,5 x 14 x 18,5 cm |
Uwagi: | Sygnowany na podstawie: "W. Szymanowski"
Rzeźba będzie prezentowana na wystawie w Villa La Fleur (jesień 2025). Odbiór pracy możliwy po zakończeniu wystawy. Fotografia pracy znajdzie się w katalogu wystawy. |
Cena: | 15600 zł ![]() |
Tytuł: | Marcowy śnieg |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 36 x 51 cm 48,5 x 64 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany l.d.: "StKamocki" Opisany na odwrocie: "K. | MARCOWY | ŚNIEG" OPIS PRACY: Obraz Stanisława Kamockiego "Marcowy śnieg" ukazuje górzysty pejzaż wsi w okresie przedwiośnia. Artysta przedstawił fragment drewnianego domu z zaznaczoną błękitną szarością kamienną podmurówką oraz dobudówką po jednej stronie. Przed domem znajduje się murowana kapliczka, będąca właściwie dominantą kompozycji. Po prawej, na pierwszym planie, widnieje drewniane ogrodzenie, za nim bezlistne jeszcze drzewa, a w oddali szeroki krajobraz pól pokrytych miejscami topniejącym śniegiem. Stanisław Kamocki, dobierając gamę barwną i sposób prowadzenia narzędzia, dobrze oddał aurę marcowej przyrody. Widz patrzący na obraz może wręcz poczuć rześkie powietrze i zapach wilgotnej, odradzającej się po zimie do życia ziemi. Pod względem formalnym praca jest malowana zdecydowanymi, szerokimi pociągnięciami pędzla, miejscami pojawiają się impasty. Stanisław Kamocki to jeden z najbardziej cenionych pejzażystów – uczniów Jana Stanisławskiego. Studia pod okiem mistrza wpłynęły w dużej mierze na takie właśnie odważne traktowanie kompozycji oraz budowę obrazu w oparciu o plamę, światło i kolor, nie zaś o sztywny rysunek. To swoiste, raczej wrażeniowe niż studyjne podejście do malarstwa sprawia, że w obrazach Stanisława Kamockiego niezwykle trafnie zamknięty zostaje prawdziwy charakter przedstawianego krajobrazu. |
![]() |
Tytuł: | Martwa natura z pejzażem (lata 90.) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 60 x 73 cm 67 x 79,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "T. Wallis-J. 9[nieczytelne]" |
![]() |
Tytuł: | Bill of health (1973) |
Technika: | litografia barwna, papier, ed. 54/100 |
Wymiary: | 59 x 46,5 cm (wymiary grafiki) 70 x 49,7 cm (wymiary arkusza) |
Uwagi: | Sygnowana i datowana ołówkiem l.d.: "Lebenstein 73" Opisana ołówkiem l.d: "Bill of health 54/100" |
![]() |
Tytuł: | Buldog |
Technika: | kolaż, gwasz, ołówek, papier |
Wymiary: | 20,7 x 40,5 cm (w świetle passe-partout) 45,5 x 65,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Do pracy dołączony certyfikat autentyczności wydany przez syna artysty - Jana Mikołaja Biberstein-Starowieyskiego. |
![]() |
Tytuł: | Smutna |
Technika: | brąz |
Wymiary: | 36,5 x 28,5 x 15,5 cm 39,5 cm (wysokość z podstawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "KLaszczka 1905" Odlew współczesny z oryginalnej formy gipsowej. |
![]() |
Tytuł: | Martwa natura z maskami (2002?) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 40 x 50 cm 48 x 58 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "KBereźnicki" Sygnowany i datowany na odwrocie: "Kiejstut Bereźnicki | 2002 [?]" |
![]() |
Tytuł: | Zieleń nad mokradłem |
Technika: | pastel, papier |
Wymiary: | 49,5 x 69,5 cm 42 x 63,5 cm (w świetle passe-partout) 70,5 x 92 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany l.d.: "M. Michalik" |
![]() |
Tytuł: | Martwa natura z rudym kotem |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 60,5 x 50,5 cm |
Uwagi: | Sygnowany l.d.: "J. SOBEL" |
![]() |
Tytuł: | Bez tytułu (1971) |
Technika: | serigrafia, papier |
Wymiary: | 88 x 57 cm 93,5 x 61 cm (arkusz w świetle oprawy) 96 x 63,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany flamastrem p.d.: "ANUSZKIEWICZ 1971" |
![]() |
Tytuł: | Za murem |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 34 x 48 cm 44,5 x 58,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "B. RYCHTER-JANOWSKA"
Na odwrocie pieczęć krakowskiej Fabryki Farb i Przyborów Malarskich "ISKRA & KARMAŃSKI". Obraz w przeszłości poddany konserwacji. Widoczny niewielki ubytek malatury (o średnicy ok. 1 cm) przy krawędzi obrazu (l.d.). |
![]() |
Tytuł: | Portret Anny (1906) |
Technika: | pastel, papier naklejony na tekturę |
Wymiary: | 46,5 x 36,5 cm (w świetle passe-partout) 67,5 x 56 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany l.g.: "B. RYCHTER-JANOWSKA | 1906" Na odwrocie dwie metki, w tym z Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie z 1907 roku. |
![]() |
Tytuł: | Kwiaty i pejzaż (1975) |
Technika: | olej, technika mieszana, płótno |
Wymiary: | 60 x 50 cm 74 x 64,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany l.d.: "EWyrożemska 75" Opisany na odwrocie. |
![]() |
Tytuł: | Portret Karola Szymanowskiego |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 61,5 x 50,5 cm 72 x 61 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany l.g.: "M. WYROŻEMSKI.", p.d.: "M. WYROŻEMSKI" Na odwrocie metka warszawskiego CBWA z opisem obrazu. |
![]() |