Oferta galeryjna
Tytuł: | Autoportret (1968) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 60,5 x 40 cm |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "Wlastimil | Hofman 1968" OPIS PRACY: Sztuka Wlastimila Hofmana była silnie osadzona w nurcie malarstwa symbolicznego, dzięki czemu prace artysty często kryją w sobie złożone treści. Prezentowany autoportret pochodzi z ostatnich lat życia artysty. W tym okresie Wlastimil Hofman zmagał się z pogarszającym się stanem zdrowia i śmiercią ukochanej żony, tym samym wizerunek własny można interpretować jako personifikację smutku i bólu. Obraz w swojej formie jest ekspresyjny i operuje wąską gamą barwną. Praca wpisuje się w niezwykle złożony cykl autoportretów malarza, które powstawały już w wczesnym okresie aktywności twórczej Wlastimila Hofmana. Więcej na temat późnej twórczości Wlastimila Hofmana mogą Państwo przeczytać w artykule na blogu KDA [ZOBACZ] |
![]() |
Tytuł: | Żołnierz w uszance |
Technika: | olej, płyta |
Wymiary: | 60,8 x 41,3 cm 67,7 x 48 cm (z oprawą) |
Uwagi: | |
![]() |
Tytuł: | Portret w letniej sukience (2008) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 100 x 70 cm 117 x 87 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "‧ R‧Z ‧ | ‧ 08 ‧" Opisany na odwrocie: "‧ R ‧ ZAKRZEWSKI ‧ | ‧ 2008 ‧ OLEJ ‧" OPIS PRACY: W malarstwie Romana Zakrzewskiego dominują portretowe wizerunki kobiet. Artysta wypracował swój indywidualny styl, który formalnie odwoływał się do sztuki renesansu oraz dorobku artystów współczesnych, jak Jerzy Nowosielski i Amedeo Modigliani. Prezentowany obraz pochodzi z późniejszego okresu twórczości Romana Zakrzewskiego i wyróżnia się swobodnym sposobem ukazania modelki oraz nieco odmiennym, w kontekście prezentowanych powyżej dzieł z lat 90., podejściem do proporcji. W pracy linearyzm i znakomity rysunek współgra z niemal monochromatyczną, ciepłą gamą barwna, zdynamizowaną poprzez chłodny kolor jasnej, odkrywającej ciało kobiety, letniej sukienki, której szarawe tony odpowiadają barwie obrazu, zaznaczonego częściowo w prawej górnej części. Postać z obrazu Romana Zakrzewskiego jest jednocześnie subtelna i zalotna, jej kobiecość uchwycona została samej pozie, geście dłoni oraz poprzez objęcie kompozycją bosej stopy. Zapraszamy do lektury artykułu na temat malarstwa Romana Zakrzewskiego w kontekście rynku sztuki [ZOBACZ] |
![]() |
Tytuł: | Modelka |
Technika: | serigrafia barwna, papier, ed. 193/195 |
Wymiary: | 104 x 68 cm (wymiary grafiki) 116 x 80 cm (arkusz w świetle oprawy) 134,5 x 98 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sucha pieczęć p.d.: "SPADEM | TAMARA DE LEMPICKA" Numerowana flamastrem l.d.: "193/195" Wydrukowana pośmiertnie w Kolibri Art Studio (Torrance, Kalifornia). |
![]() |
Tytuł: | Ukrzyżowany |
Technika: | brąz polerowany, drewno, stal |
Wymiary: | 99,5 x 60,5 x 9,5 cm 37 x 33 x 7 cm (wymiary figury) |
Uwagi: | Sygnowana na perizonium: "Lambert Rucki" |
![]() |
Tytuł: | Głowa białego konia (1948) |
Technika: | olej, sklejka |
Wymiary: | 35,5 x 35 cm 46,5 x 46,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany l.d.: "Jerzy Kossak | 1948" Widoczne dwa podłużne pęknięcia sklejki (l.śr.). OPIS PRACY: Obraz "Głowa białego konia" przedstawia popularny w twórczości artystów z rodu Kossaków, potraktowany w portretowy sposób motyw końskiej głowy. Widoczne energiczne pociągnięcia pędzla nadają ukazanemu zwierzęciu żywotności, z kolei ciepła i intensywna gama barwna wprowadza przyjazny nastrój. Głowa konia została ukazana z profilu, na jego pysku widnieje brązowa uzda. Zwierzę zostało ukazane w otoczeniu natury. Górą rozciąga się jasnoniebieskie niebo, na którym widoczne są delikatne obłoki chmur. Lewa część obrazu jest wypełniona przedstawieniami drzew o rozłożystych koronach. W obrazie uwagę przykuwa subtelność, z jaką zostały zestawione barwy oraz spojrzenie zwierzęcia, którego duże, lśniące czarne oko zdaje się patrzeć wprost na odbiorcę. |
![]() |
Tytuł: | Łódź i żarnowce |
Technika: | akwarela, gwasz, tektura |
Wymiary: | 35 x 50 cm 50 x 64 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "S Jaxa [częściowo wyblakłe]" Na odwrocie metka Salonu Sztuki Alfreda Wawrzeckiego w Krakowie. Obraz posiada ekspertyzę Katarzyny Łomnickiej z 2012 roku. Obraz reprodukowany w publikacji Soter August Jaxa-Małachowski, oprac. K. Łomnicka, Kraków 2014, s. 199. |
![]() |
Tytuł: | Przed dworkiem (1920) |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 23,7 x 34 cm 31,5 x 42 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany l.d.: "B. RYCHTER-JANOWSKA.1920" |
![]() |
Tytuł: | Oceaniczny skrzypek (2008) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 30 x 40,5 cm 53 x 63 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany l.d.: "T. Sętowski" Opisany na odwrocie: "Oceaniczny skrzypek | olej, płótno | Tomek Sętowski 2008" |
![]() |
Tytuł: | Kompozycja 76 | 50 (1976) |
Technika: | technika własna, collage, płótno |
Wymiary: | 33 x 24,5 cm 35 x 26,5 cm (z oprawą autorską) |
Uwagi: | Sygnowany i opisany na odwrocie: "Teresa | Rudowicz | 76/50" |
![]() |
Tytuł: | Dziewczyna z listem (2007) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 80 x 70 cm 100,5 x 90,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany l.d.: "A Karpowicz-W" Sygnowany i opisany na odwrocie: "ANNA KARPOWICZ-WESTNER | Dziewczyna z listem | olej | płótno | 80 x 70 cm | 2007 | AKarpowicz-W." OPIS PRACY: Głównymi bohaterkami obrazów Anny Karpowicz-Westner są kobiety. Artystka ukazuje postacie na tle pejzażu bądź we wnętrzach - prezentowany obraz "Dziewczyna z listem" (2007) jest w tym kontekście kompozycją bardzo interesującą, gdyż poprzez ukazanie tytułowej sylwetki siedzącej blisko parapetu otwartego na krajobraz okna, łączy w sobie oba rozwiązania. Dzieło zostało namalowane w ciepłej, stonowanej kolorystyce, przełamanej akcentem kwiatów korespondujących z czerwienią ust modelki. Malarstwo Anny Karpowicz-Westner cechuje geometryzacja kształtów i obecność silnego konturu. Ważną rolę w jej twórczości odgrywa tajemniczy, a zarazem intymny i zmysłowy nastrój towarzyszący zwłaszcza ujmowanym przez malarkę aktom. W prezentowanej pracy "Dziewczyna z listem" (2007) dostrzec można więc zarówno charakterystyczne dla artystki rozwiązania formalne, jak i kompozycyjne. |
![]() |
Tytuł: | Niebieskie oko (2015) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 13 x 18 cm |
Uwagi: | Sygnowany śr.d.: "E.DWURNIK" Datowany l.d.: "2015" Opisany na odwrocie: "E.DWURNIK | 2015" Praca posiada autorski certyfikat autentyczności wydany przez Edwarda Dwurnika. |
![]() |
Tytuł: | Tryptyk przemijania (Poranek, Wieczór i Noc) |
Technika: | olej, deska |
Wymiary: | 18-19,5 x 10 cm (w świetle oprawy) 35,5 x 47 cm (wymiary z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany na każdej z prac: "Poranek" śr.d.: "JÓZEF RAPACKI", "Noc" l.d.: "J. Rapacki", "Wieczór" śr. d.: "J Rapacki"
Obraz wystawiany na aukcji "Sztuka Dawna: XIX wiek, Modernizm, Międzywojnie" w Domu Aukcyjnym DESA UNICUM (13.12.2018). OPIS PRACY: Józef Rapacki był jednym z najpopularniejszych pejzażystów działających w środowisku warszawskim na przełomie XIX i XX wieku. Prezentowany na aukcji "Tryptyk przemijania" można nazwać esencją malarstwa krajobrazowego epoki Młodej Polski – są to trzy niewielkie pejzaże mazowieckiej wsi, ukazujące różne miejsca w odmiennych porach doby – poranek rozciągający się nad porośniętymi nenufarami mokradłami, nad którymi krążą jaskółki, wieczór z zielonym polem i przechadzającą się po nim młodą, wiejską dziewczyną oraz nastrojowy nokturn z migoczącymi ciepłym światłem oknami chat i zimnym blaskiem księżyca w pełni. Każdy z widoków jest malowany z niezwykłym wyczuciem, dobrze oddaje charakter ukazanego pejzażu, pory dnia i roku. Cykl ten można interpretować w kontekście popularnej w sztukach plastycznych i literackich przełomu wieków koncepcji "pejzażu duszy", czyli próby symbolicznego wyrażania uczuć i nastrojów artysty poprzez obrazy natury. |
![]() |
Tytuł: | Portret kobiety (1905) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 54 x 81 cm 100,5 x 70 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany l.śr.: "Mieczysław Reyzner | 1905" Widoczne jasne zarysowanie malatury (l.g.). Łatka na odwrocie płótna. OPIS PRACY: Mieczysław Reyzner był artystą podejmującym różnorodną tematykę, jednak przede wszystkim ceniony był jako portrecista. W prezentowanym obrazie malarz ukazał postać siedzącej kobiety w podeszłym wieku. Została ona sportretowana na neutralnym, oliwkowozielonym tle ściany wnętrza, po lewej stronie kompozycji widoczny jest fragment siedziska pokrytego wzorzystą tkaniną. Wzrok kobiety skierowany jest w lewą stronę, ma ona upięte siwiejące włosy, a w rękach położonych na podołku trzyma okulary. Postać została przedstawiona w ciemnym, eleganckim stroju. Mieczysław Reyzner z niezwykłą drobiazgowością przedstawił fizjonomię portretowanej postaci, oddając przy tym jej cechy psychologiczne. Wizerunek zachwyca realistycznym traktowaniem twarzy i dłoni oraz swobodą w kształtowaniu ubioru i przestrzeni. |
![]() |
Tytuł: | Śpiąca - portret żony artysty (1944) |
Technika: | olej, karton |
Wymiary: | 32 x 17,5 cm 43,7 x 31,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i opisany l.g.: "Wlastimil | Hofman | Nazaret 1944"
PROWENIENCJA: - kolekcja dra Jana Freundlicha. Więcej na temat twórczości Wlastimila Hofmana z okresu II wojny światowej mogą Państwo przeczytać w artykule na blogu KDA [ZOBACZ] |
![]() |
Tytuł: | Portret Wacława z kwiatami piwonii (1968) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 64,7 x 55 cm |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "Wlastimil Hofman | 1968" PROWENIENCJA: - kolekcja Wacława Jędrzejczaka, - dar od artysty. |
![]() |
Tytuł: | Jesienny pejzaż z karmnikiem |
Technika: | olej, płyta |
Wymiary: | 122 x 61 cm 129 x 67,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "Wlastimil Hofman" Obraz składa się z dwóch osobnych płyt (74,8 x 61 cm; 47,2 x 61 cm). PROWENIENCJA: – kolekcja prywatna, – dar od artysty. |
![]() |
Tytuł: | W Karkonoszach (1959) |
Technika: | olej, płyta |
Wymiary: | 34,5 x 43,5 cm 45,5 x 54 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany l.d.: "Wlastimil Hofman | 1959"
OPIS PRACY: W tym pejzażu Wlastimil Hofman ukazał delikatne górskie wzniesienie, na którego szczycie zostały przedstawione cztery sarny. Z kolei z prawej strony skały jest widoczna sylwetka kozła. Kompozycja została zbudowana z trzech poziomych stref. Strefa zieleni, ciemnego wzgórza i nieba są wyraźnie od siebie oddzielone. Drobne sylwetki zwierząt wyraźnie odznaczają się na tle białych kłębów chmur. Artysta w 1947 roku przeprowadził się do Szklarskiej Poręby, gdzie mieszkał do końca swojego życia. Obcowanie na co dzień z karkonoskimi krajobrazami dało w efekcie takie prace, jak prezentowany pejzaż, będący zapisem miejsca i związanych z nim przeżyć. |
![]() |
Tytuł: | Wiosenny sad |
Technika: | 46 x 51,5 cm 60,5 x 63,5 cm (wymiary z oprawą) |
Wymiary: | olej, tektura |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "Zofia Albinowska"
OPIS PRACY: "Wiosenny sad" będący fragmentem pejzażu, wyróżnia się na tle twórczości Zofii Albinowskiej-Minkiewiczowej zdominowanej przez wizerunki wnętrz, martwe natury oraz przedstawienia bukietów kwiatów. Praca ukazuje trzy rozłożyste drzewa znajdujące się w niedookreślonej przestrzeni sadu. W całości obrazu dominują różne odcienie zieleni. Artystka w charakterystyczny dla siebie sposób stworzyła obraz za pomocą krótkich pociągnięć pędzla, które w ukazanej scenie wpływają na wrażenie ruchu. Praktycznie całe pole obrazowe wypełniła roślinnością i drzewami, pozostawiając tylko niewielki skrawek pustego nieba w prawym górnym rogu. |
![]() |
Tytuł: | Klomb (1984) |
Technika: | gwasz, akwarela, papier |
Wymiary: | 48,8 x 61,5 cm 48,3 x 60 cm (w świetle passe-partout) 68,5 x 78 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d. ołówkiem: "Zbysław Maciejewski 84"
OPIS PRACY: Prezentowana praca Zbysława Maciejewskiego wpisuje się w zespół powstałych w latach 80. portretów czystej, pozbawionej fizycznej obecności człowieka natury. Obraz ten, dzięki niesemantycznej tematyce, a także jasnej, harmonijnej, nieco odrealnionej kolorystyce i wyczuwalnej lekkości prowadzenia pędzla, jest źródłem przyjemnych doznań estetycznych. Warto zwrócić uwagę również na "świeżość" przedstawienia, której wrażenie malarz uzyskał dzięki mistrzowskiemu oddaniu światła. Natura, a w szczególności właśnie flora, przez wiele lat stanowiła inspirację dla Zbysława Maciejewskiego. Była ona swoistym odpoczynkiem od literackich, groteskowych kompozycji figuratywnych w jego twórczości, tematem, który artysta odkrywał wciąż na nowo, studiując ją w plenerze, malując alla prima, pod wpływem uniesienia i wrażenia chwili - niczym XIX-wieczni impresjoniści. |
![]() |
Tytuł: | Martwa natura z arbuzami (lata 90.) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 81 x 129,5 cm 86,5 x 135,5 cm (wymiary z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "Borowski 9[nieczytelne]" Zwichrowany blejtram i rama obrazu. OPIS PRACY: Andrzej Borowski uprawia malarstwo sztalugowe i monumentalne. Artysta w swoich obrazach przedstawia głównie słoneczne, śródziemnomorskie pejzaże i złożone martwe natury. "Martwa natura z arbuzami" jest obrazem o dekoracyjnym charakterze, w którym artysta przedstawił wiele elementów, takich jak różnorodne owoce, kwiaty i tkaniny. W całości dominują odcienie czerwieni i bieli. W obrazie zastosowano jasną i ciepłą gamę barwną, której towarzyszy intensywny światłocień. |
![]() |
Tytuł: | Sceny z życia kobiety |
Technika: | węgiel, papier |
Wymiary: | 60,3 x 46,5 cm (w świetle oprawy) 86,5 x 70,5 cm (z oprawą) |
![]() |
Tytuł: | Oferta galeryjna |
Technika: | Sprawdź pełną ofertę galeryjną ponad 300 prac artystów polskich |
Wymiary: | Sztuka dawna | sztuka współczesna |
Uwagi: | |