Oferta galeryjna

Galeria sztuki

HOFMAN Wlastimil
HOFMAN WlastimilHOFMAN WlastimilHOFMAN Wlastimil
Tytuł:Autoportret (1968)
Technika:olej, płótno
Wymiary:60,5 x 40 cm
Uwagi:
Sygnowany i datowany p.d.: "Wlastimil | Hofman 1968"

OPIS PRACY:
Sztuka Wlastimila Hofmana była silnie osadzona w nurcie malarstwa symbolicznego, dzięki czemu prace artysty często kryją w sobie złożone treści.
Prezentowany autoportret pochodzi z ostatnich lat życia artysty. W tym okresie Wlastimil Hofman zmagał się z pogarszającym się stanem zdrowia i śmiercią ukochanej żony, tym samym wizerunek własny można interpretować jako personifikację smutku i bólu.
Obraz w swojej formie jest ekspresyjny i operuje wąską gamą barwną. Praca wpisuje się w niezwykle złożony cykl autoportretów malarza, które powstawały już w wczesnym okresie aktywności twórczej Wlastimila Hofmana.

Więcej na temat późnej twórczości Wlastimila Hofmana mogą Państwo przeczytać w artykule na blogu KDA [ZOBACZ]
zapytaj o cenę
ZAKRZEWSKI Roman
ZAKRZEWSKI RomanZAKRZEWSKI Roman
Tytuł:Portret w letniej sukience (2008)
Technika:olej, płótno
Wymiary:100 x 70 cm
117 x 87 cm (z oprawą)
Uwagi:
Sygnowany i datowany p.d.: "‧ R‧Z ‧ | ‧ 08 ‧"
Opisany na odwrocie: "‧ R ‧ ZAKRZEWSKI ‧ | ‧ 2008 ‧ OLEJ ‧"

OPIS PRACY:
W malarstwie Romana Zakrzewskiego dominują portretowe wizerunki kobiet. Artysta wypracował swój indywidualny styl, który formalnie odwoływał się do sztuki renesansu oraz dorobku artystów współczesnych, jak Jerzy Nowosielski i Amedeo Modigliani.
Prezentowany obraz pochodzi z późniejszego okresu twórczości Romana Zakrzewskiego i wyróżnia się swobodnym sposobem ukazania modelki oraz nieco odmiennym, w kontekście prezentowanych powyżej dzieł z lat 90., podejściem do proporcji. W pracy linearyzm i znakomity rysunek współgra z niemal monochromatyczną, ciepłą gamą barwna, zdynamizowaną poprzez chłodny kolor jasnej, odkrywającej ciało kobiety, letniej sukienki, której szarawe tony odpowiadają barwie obrazu, zaznaczonego częściowo w prawej górnej części.
Postać z obrazu Romana Zakrzewskiego jest jednocześnie subtelna i zalotna, jej kobiecość uchwycona została samej pozie, geście dłoni oraz poprzez objęcie kompozycją bosej stopy.

Zapraszamy do lektury artykułu na temat malarstwa Romana Zakrzewskiego w kontekście rynku sztuki [ZOBACZ]

zapytaj o cenę
ŁEMPICKA Tamara
ŁEMPICKA TamaraŁEMPICKA TamaraŁEMPICKA Tamara
Tytuł:Modelka
Technika:serigrafia barwna, papier, ed. 193/195
Wymiary:104 x 68 cm (wymiary grafiki)
116 x 80 cm (arkusz w świetle oprawy)
134,5 x 98 cm (z oprawą)
Uwagi:
Sucha pieczęć p.d.: "SPADEM | TAMARA DE LEMPICKA"
Numerowana flamastrem l.d.: "193/195"
Wydrukowana pośmiertnie w Kolibri Art Studio (Torrance, Kalifornia).
zapytaj o cenę
LAMBERT-RUCKI Jean
LAMBERT-RUCKI JeanLAMBERT-RUCKI JeanLAMBERT-RUCKI Jean
Tytuł:Ukrzyżowany
Technika:brąz polerowany, drewno, stal
Wymiary:99,5 x 60,5 x 9,5 cm
37 x 33 x 7 cm (wymiary figury)
Uwagi:
Sygnowana na perizonium: "Lambert Rucki"
zapytaj o cenę
KOSSAK Jerzy
KOSSAK JerzyKOSSAK JerzyKOSSAK Jerzy
Tytuł:Głowa białego konia (1948)
Technika:olej, sklejka
Wymiary:35,5 x 35 cm
46,5 x 46,5 cm (z oprawą)
Uwagi:
Sygnowany i datowany l.d.: "Jerzy Kossak | 1948"
Widoczne dwa podłużne pęknięcia sklejki (l.śr.).

OPIS PRACY:
Obraz "Głowa białego konia" przedstawia popularny w twórczości artystów z rodu Kossaków, potraktowany w portretowy sposób motyw końskiej głowy. Widoczne energiczne pociągnięcia pędzla nadają ukazanemu zwierzęciu żywotności, z kolei ciepła i intensywna gama barwna wprowadza przyjazny nastrój. Głowa konia została ukazana z profilu, na jego pysku widnieje brązowa uzda. Zwierzę zostało ukazane w otoczeniu natury. Górą rozciąga się jasnoniebieskie niebo, na którym widoczne są delikatne obłoki chmur. Lewa część obrazu jest wypełniona przedstawieniami drzew o rozłożystych koronach.
W obrazie uwagę przykuwa subtelność, z jaką zostały zestawione barwy oraz spojrzenie zwierzęcia, którego duże, lśniące czarne oko zdaje się patrzeć wprost na odbiorcę.
zapytaj o cenę
JAXA-MAŁACHOWSKI Soter August
JAXA-MAŁACHOWSKI Soter AugustJAXA-MAŁACHOWSKI Soter AugustJAXA-MAŁACHOWSKI Soter August
Tytuł:Łódź i żarnowce
Technika:akwarela, gwasz, tektura
Wymiary:35 x 50 cm
50 x 64 cm (z oprawą)
Uwagi:
Sygnowany p.d.: "S Jaxa [częściowo wyblakłe]"
Na odwrocie metka Salonu Sztuki Alfreda Wawrzeckiego w Krakowie.

Obraz posiada ekspertyzę Katarzyny Łomnickiej z 2012 roku.

Obraz reprodukowany w publikacji Soter August Jaxa-Małachowski, oprac. K. Łomnicka, Kraków 2014, s. 199.
zapytaj o cenę
RYCHTER-JANOWSKA Bronisława
RYCHTER-JANOWSKA BronisławaRYCHTER-JANOWSKA BronisławaRYCHTER-JANOWSKA Bronisława
Tytuł:Przed dworkiem (1920)
Technika:olej, tektura
Wymiary:23,7 x 34 cm
31,5 x 42 cm (z oprawą)
Uwagi:
Sygnowany i datowany l.d.: "B. RYCHTER-JANOWSKA.1920"
zapytaj o cenę
SĘTOWSKI Tomasz
SĘTOWSKI TomaszSĘTOWSKI TomaszSĘTOWSKI Tomasz
Tytuł:Oceaniczny skrzypek (2008)
Technika:olej, płótno
Wymiary:30 x 40,5 cm
53 x 63 cm (z oprawą)
Uwagi:
Sygnowany l.d.: "T. Sętowski"
Opisany na odwrocie: "Oceaniczny skrzypek | olej, płótno | Tomek Sętowski 2008"
zapytaj o cenę
RUDOWICZ Teresa
RUDOWICZ TeresaRUDOWICZ TeresaRUDOWICZ Teresa
Tytuł:Kompozycja 76 | 50 (1976)
Technika:technika własna, collage, płótno
Wymiary:33 x 24,5 cm
35 x 26,5 cm (z oprawą autorską)
Uwagi:
Sygnowany i opisany na odwrocie: "Teresa | Rudowicz | 76/50"
zapytaj o cenę
KARPOWICZ-WESTNER  Anna
KARPOWICZ-WESTNER  AnnaKARPOWICZ-WESTNER  AnnaKARPOWICZ-WESTNER  Anna
Tytuł:Dziewczyna z listem (2007)
Technika:olej, płótno
Wymiary:80 x 70 cm
100,5 x 90,5 cm (z oprawą)
Uwagi:
Sygnowany l.d.: "A Karpowicz-W"
Sygnowany i opisany na odwrocie: "ANNA KARPOWICZ-WESTNER | Dziewczyna z listem | olej | płótno | 80 x 70 cm | 2007 | AKarpowicz-W."

OPIS PRACY:
Głównymi bohaterkami obrazów Anny Karpowicz-Westner są kobiety. Artystka ukazuje postacie na tle pejzażu bądź we wnętrzach - prezentowany obraz "Dziewczyna z listem" (2007) jest w tym kontekście kompozycją bardzo interesującą, gdyż poprzez ukazanie tytułowej sylwetki siedzącej blisko parapetu otwartego na krajobraz okna, łączy w sobie oba rozwiązania. Dzieło zostało namalowane w ciepłej, stonowanej kolorystyce, przełamanej akcentem kwiatów korespondujących z czerwienią ust modelki.
Malarstwo Anny Karpowicz-Westner cechuje geometryzacja kształtów i obecność silnego konturu. Ważną rolę w jej twórczości odgrywa tajemniczy, a zarazem intymny i zmysłowy nastrój towarzyszący zwłaszcza ujmowanym przez malarkę aktom.
W prezentowanej pracy "Dziewczyna z listem" (2007) dostrzec można więc zarówno charakterystyczne dla artystki rozwiązania formalne, jak i kompozycyjne. 
zapytaj o cenę
DWURNIK Edward
DWURNIK EdwardDWURNIK Edward
Tytuł:Niebieskie oko (2015)
Technika:olej, płótno
Wymiary:13 x 18 cm
Uwagi:
Sygnowany śr.d.: "E.DWURNIK"
Datowany l.d.: "2015"
Opisany na odwrocie: "E.DWURNIK | 2015"

Praca posiada autorski certyfikat autentyczności wydany przez Edwarda Dwurnika.
zapytaj o cenę
RAPACKI Józef
RAPACKI JózefRAPACKI JózefRAPACKI Józef
Tytuł:Tryptyk przemijania (Poranek, Wieczór i Noc)
Technika:olej, deska
Wymiary:18-19,5 x 10 cm (w świetle oprawy)
35,5 x 47 cm (wymiary z oprawą)
Uwagi:
Sygnowany na każdej z prac: "Poranek" śr.d.: "JÓZEF RAPACKI", "Noc" l.d.: "J. Rapacki", "Wieczór" śr. d.: "J Rapacki"

Obraz wystawiany na aukcji "Sztuka Dawna: XIX wiek, Modernizm, Międzywojnie" w Domu Aukcyjnym DESA UNICUM (13.12.2018).

OPIS PRACY:
Józef Rapacki był jednym z najpopularniejszych pejzażystów działających w środowisku warszawskim na przełomie XIX i XX wieku. Prezentowany na aukcji "Tryptyk przemijania" można nazwać esencją malarstwa krajobrazowego epoki Młodej Polski – są to trzy niewielkie pejzaże mazowieckiej wsi, ukazujące różne miejsca w odmiennych porach doby – poranek rozciągający się nad porośniętymi nenufarami mokradłami, nad którymi krążą jaskółki, wieczór z zielonym polem i przechadzającą się po nim młodą, wiejską dziewczyną oraz nastrojowy nokturn z migoczącymi ciepłym światłem oknami chat i zimnym blaskiem księżyca w pełni. Każdy z widoków jest malowany z niezwykłym wyczuciem, dobrze oddaje charakter ukazanego pejzażu, pory dnia i roku. Cykl ten można interpretować w kontekście popularnej w sztukach plastycznych i literackich przełomu wieków koncepcji "pejzażu duszy", czyli próby symbolicznego wyrażania uczuć i nastrojów artysty poprzez obrazy natury.
zapytaj o cenę
REYZNER Mieczysław
REYZNER MieczysławREYZNER MieczysławREYZNER Mieczysław
Tytuł:Portret kobiety (1905)
Technika:olej, płótno
Wymiary:54 x 81 cm
100,5 x 70 cm (z oprawą)
Uwagi:
Sygnowany i datowany l.śr.: "Mieczysław Reyzner | 1905"
Widoczne jasne zarysowanie malatury (l.g.).
Łatka na odwrocie płótna.

OPIS PRACY:
Mieczysław Reyzner był artystą podejmującym różnorodną tematykę, jednak przede wszystkim ceniony był jako portrecista. W prezentowanym obrazie malarz ukazał postać siedzącej kobiety w podeszłym wieku. Została ona sportretowana na neutralnym, oliwkowozielonym tle ściany wnętrza, po lewej stronie kompozycji widoczny jest fragment siedziska pokrytego wzorzystą tkaniną.
Wzrok kobiety skierowany jest w lewą stronę, ma ona upięte siwiejące włosy, a w rękach położonych na podołku trzyma okulary. Postać została przedstawiona w ciemnym, eleganckim stroju. Mieczysław Reyzner z niezwykłą drobiazgowością przedstawił fizjonomię portretowanej postaci, oddając przy tym jej cechy psychologiczne.
Wizerunek zachwyca realistycznym traktowaniem twarzy i dłoni oraz swobodą w kształtowaniu ubioru i przestrzeni.
zapytaj o cenę
HOFMAN Wlastimil
HOFMAN WlastimilHOFMAN WlastimilHOFMAN Wlastimil
Tytuł:Śpiąca - portret żony artysty (1944)
Technika:olej, karton
Wymiary:32 x 17,5 cm
43,7 x 31,5 cm (z oprawą)
Uwagi:
Sygnowany i opisany l.g.: "Wlastimil | Hofman | Nazaret 1944"

PROWENIENCJA:
- kolekcja dra Jana Freundlicha.

Więcej na temat twórczości Wlastimila Hofmana z okresu II wojny światowej mogą Państwo przeczytać w artykule na blogu KDA [ZOBACZ]
zapytaj o cenę
HOFMAN Wlastimil
HOFMAN WlastimilHOFMAN Wlastimil
Tytuł:Portret Wacława z kwiatami piwonii (1968)
Technika:olej, płótno
Wymiary:64,7 x 55 cm
Uwagi:
Sygnowany i datowany p.d.: "Wlastimil Hofman | 1968"

PROWENIENCJA:
- kolekcja Wacława Jędrzejczaka,
- dar od artysty.
zapytaj o cenę
HOFMAN Wlastimil
HOFMAN WlastimilHOFMAN WlastimilHOFMAN Wlastimil
Tytuł:Jesienny pejzaż z karmnikiem
Technika:olej, płyta
Wymiary:122 x 61 cm
129 x 67,5 cm (z oprawą)
Uwagi:
Sygnowany p.d.: "Wlastimil Hofman"
Obraz składa się z dwóch osobnych płyt (74,8 x 61 cm; 47,2 x 61 cm).

PROWENIENCJA:
– kolekcja prywatna,
– dar od artysty.
zapytaj o cenę
HOFMAN Wlastimil
HOFMAN WlastimilHOFMAN WlastimilHOFMAN Wlastimil
Tytuł:W Karkonoszach (1959)
Technika:olej, płyta
Wymiary:34,5 x 43,5 cm
45,5 x 54 cm (z oprawą)
Uwagi:
Sygnowany i datowany l.d.: "Wlastimil Hofman | 1959"

OPIS PRACY:
W tym pejzażu Wlastimil Hofman ukazał delikatne górskie wzniesienie, na którego szczycie zostały przedstawione cztery sarny. Z kolei z prawej strony skały jest widoczna sylwetka kozła.
Kompozycja została zbudowana z trzech poziomych stref. Strefa zieleni, ciemnego wzgórza i nieba są wyraźnie od siebie oddzielone. Drobne sylwetki zwierząt wyraźnie odznaczają się na tle białych kłębów chmur.
Artysta w 1947 roku przeprowadził się do Szklarskiej Poręby, gdzie mieszkał do końca swojego życia. Obcowanie na co dzień z karkonoskimi krajobrazami dało w efekcie takie prace, jak prezentowany pejzaż, będący zapisem miejsca i związanych z nim przeżyć.
zapytaj o cenę
ALBINOWSKA-MINKIEWICZOWA Zofia
ALBINOWSKA-MINKIEWICZOWA ZofiaALBINOWSKA-MINKIEWICZOWA ZofiaALBINOWSKA-MINKIEWICZOWA Zofia
Tytuł:Wiosenny sad
Technika:46 x 51,5 cm
60,5 x 63,5 cm (wymiary z oprawą)
Wymiary:olej, tektura
Uwagi:
Sygnowany p.d.: "Zofia Albinowska"

OPIS PRACY:
"Wiosenny sad" będący fragmentem pejzażu, wyróżnia się na tle twórczości Zofii Albinowskiej-Minkiewiczowej zdominowanej przez wizerunki wnętrz, martwe natury oraz przedstawienia bukietów kwiatów.
Praca ukazuje trzy rozłożyste drzewa znajdujące się w niedookreślonej przestrzeni sadu. W całości obrazu dominują różne odcienie zieleni. Artystka w charakterystyczny dla siebie sposób stworzyła obraz za pomocą krótkich pociągnięć pędzla, które w ukazanej scenie wpływają na wrażenie ruchu. Praktycznie całe pole obrazowe wypełniła roślinnością i drzewami, pozostawiając tylko niewielki skrawek pustego nieba w prawym górnym rogu.
zapytaj o cenę
MACIEJEWSKI Zbysław
MACIEJEWSKI ZbysławMACIEJEWSKI ZbysławMACIEJEWSKI Zbysław
Tytuł:Klomb (1984)
Technika:gwasz, akwarela, papier
Wymiary:48,8 x 61,5 cm
48,3 x 60 cm (w świetle passe-partout)
68,5 x 78 cm (z oprawą)
Uwagi:
Sygnowany i datowany p.d. ołówkiem: "Zbysław Maciejewski 84"

OPIS PRACY:
Prezentowana praca Zbysława Maciejewskiego wpisuje się w zespół powstałych w latach 80. portretów czystej, pozbawionej fizycznej obecności człowieka natury. Obraz ten, dzięki niesemantycznej tematyce, a także jasnej, harmonijnej, nieco odrealnionej kolorystyce i wyczuwalnej lekkości prowadzenia pędzla, jest źródłem przyjemnych doznań estetycznych. Warto zwrócić uwagę również na "świeżość" przedstawienia, której wrażenie malarz uzyskał dzięki mistrzowskiemu oddaniu światła.
Natura, a w szczególności właśnie flora, przez wiele lat stanowiła inspirację dla Zbysława Maciejewskiego. Była ona swoistym odpoczynkiem od literackich, groteskowych kompozycji figuratywnych w jego twórczości, tematem, który artysta odkrywał wciąż na nowo, studiując ją w plenerze, malując alla prima, pod wpływem uniesienia i wrażenia chwili - niczym XIX-wieczni impresjoniści.
zapytaj o cenę
BOROWSKI Andrzej
BOROWSKI AndrzejBOROWSKI AndrzejBOROWSKI Andrzej
Tytuł:Martwa natura z arbuzami (lata 90.)
Technika:olej, płótno
Wymiary:81 x 129,5 cm
86,5 x 135,5 cm (wymiary z oprawą)
Uwagi:
Sygnowany i datowany p.d.: "Borowski 9[nieczytelne]"
Zwichrowany blejtram i rama obrazu.

OPIS PRACY:
Andrzej Borowski uprawia malarstwo sztalugowe i monumentalne. Artysta w swoich obrazach przedstawia głównie słoneczne, śródziemnomorskie pejzaże i złożone martwe natury.
"Martwa natura z arbuzami" jest obrazem o dekoracyjnym charakterze, w którym artysta przedstawił wiele elementów, takich jak różnorodne owoce, kwiaty i tkaniny. W całości dominują odcienie czerwieni i bieli. W obrazie zastosowano jasną i ciepłą gamę barwną, której towarzyszy intensywny światłocień.
zapytaj o cenę
HOFFMANN Adam
HOFFMANN AdamHOFFMANN Adam
Tytuł:Sceny z życia kobiety
Technika:węgiel, papier
Wymiary:60,3 x 46,5 cm (w świetle oprawy)
86,5 x 70,5 cm (z oprawą)
zapytaj o cenę
OFERTA GALERYJNA
Tytuł:Oferta galeryjna
Technika:Sprawdź pełną ofertę galeryjną
ponad 300 prac artystów polskich
Wymiary:Sztuka dawna | sztuka współczesna
Uwagi:
Strony:
x
«
»