Oferta galeryjna

Galeria sztuki

BATOWSKI KACZOR Stanisław
BATOWSKI KACZOR StanisławBATOWSKI KACZOR StanisławBATOWSKI KACZOR Stanisław
Tytuł:Na wsi
Technika:olej, tektura
Wymiary:33 x 52,5 cm
45,5 x 65,5 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany p.d.: "Batowski"

OPIS PRACY:
Stanisław Batowski Kaczor – mimo, iż znany głównie jako batalista – zajmował się także malarstwem pejzażowym, rodzajowym i portretowym. Sceny z polskiej wsi, podobnie zresztą jak przedstawienia walk niepodległościowych, stanowiły dla artysty pretekst do wyrażenia uczuć patriotycznych.
Obraz Stanisława Batowskiego Kaczora "Na wsi" przedstawia haftującą dziewczynkę na tle stogów siana i pokrytych strzechą domów. Po prawej stronie kompozycji pasie się przydomowe ptactwo. Malarz ukazał tę sielankową scenę z dużą swobodą. Przyglądając się malarskiej warstwie obrazu można śledzić energiczne pociągnięcia pędzla i podziwiać śmiałe, kontrastowe decyzje w dobrze gamy barwnej, dzięki którym praca trafnie oddaje klimat letniego, ciepłego dnia.
zapytaj o cenę
MESJASZ Edward
MESJASZ EdwardMESJASZ EdwardMESJASZ Edward
Tytuł:Pejzaż wiejski z furmanką (1989)
Technika:olej, płótno
Wymiary:50 x 70 cm
66 x 85,5 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany i datowany p.d.: "EMesjasz | 1989"
zapytaj o cenę
Autor nieznany
Autor nieznanyAutor nieznany
Tytuł:Portret damy z broszą
Technika:olej, płótno dublowane
Wymiary:63 x 51 cm
Uwagi:Obraz po konserwacji.
zapytaj o cenę
Autor nieznany
Autor nieznanyAutor nieznanyAutor nieznany
Tytuł:Portret kobiety w koronkowym welonie
Technika:olej, płótno dublowane
Wymiary:57,5 x 49,5 cm
73,5 x 65 cm (z oprawą)
Uwagi:Obraz po konserwacji.
Lokalnie, w prawej górnej części obrazu widoczne niewielkie ubytki warstwy malarskiej.
Widoczny ubytek malatury śr.d.
zapytaj o cenę
CHROMY Bronisław
CHROMY BronisławCHROMY BronisławCHROMY Bronisław
Tytuł:Koty
Technika:brąz patynowany, kamień
Wymiary:21 x 33 x 21 cm
Uwagi:Sygnowana trzykrotnie na głowie kocicy: "BCHROMY"

OPIS PRACY:
Bronisław Chromy był krakowskim artystą-rzeźbiarzem, który tworzył prace o charakterze pomnikowym oraz kameralne rzeźby o tematyce animalistycznej. W swojej sztuce wykorzystywał najczęściej brąz i starannie dobierany pod względem formy kamień.
Prezentowana rzeźba ukazuje główki tytułowych zwierząt w charakterystycznym dla artysty, nieco groteskowym, przekoloryzowanym formalnie kształcie. Właściwym tematem prezentowanej pracy jest macierzyństwo – nad widocznie mniejszymi łebkami czterech kociąt ujęta została głowa kocicy, matki-opiekunki.
W pracy zwraca uwagę znamienne dla Bronisława Chromego zestawienie ze sobą materiałów o różnej fakturze i barwie.
zapytaj o cenę
DALI Salvador
DALI SalvadorDALI Salvador
Tytuł:Ukłon agrestu (Révérence du groseillier)
z cyklu Flordali - Les Fruits (1969)
Technika:litografia barwna, papier, ed. 20/35
Wymiary:56 x 36 cm (odcisk płyty)
74,5 x 55 cm (wymiary arkusza)
Uwagi:Sygnowana ołówkiem śr.d.: "Dali"
Opisana ołówkiem l.d.: "20/35"

Więcej o pracach z cyklu "Flordali - Les Fruits" w artykule na blogu [ZOBACZ]

zapytaj o cenę
DALI Salvador
DALI SalvadorDALI SalvadorDALI Salvador
Tytuł:Zmysłowy grejpfrut (Pamplemousse Érotique) z cyklu Flordali - Les Fruits (1969)
Technika:litografia barwna, papier, ed. 51/200
Wymiary:57 x 36 cm (odcisk płyty)
74,5 x 55 cm (wymiary arkusza)
Uwagi:Sygnowana ołówkiem p.d.: "Dali"
Opisana ołówkiem l.d.: "51/200"

Więcej o pracach z cyklu "Flordali - Les Fruits" w artykule na blogu [ZOBACZ]

zapytaj o cenę
KORECKI Wiktor
KORECKI WiktorKORECKI Wiktor
Tytuł:Wzburzone morze
Technika:olej, tektura
Wymiary:35 x 49 cm
43,5 x 57 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany p.d.: "WIKTOR KORECKI"
Widoczne zabrudzenie malatury oraz wybrzuszenie podłoża.
zapytaj o cenę
MACIEJEWSKI Zbysław
MACIEJEWSKI ZbysławMACIEJEWSKI ZbysławMACIEJEWSKI Zbysław
Tytuł:Klomb (1984)
Technika:gwasz, akwarela, papier
Wymiary:48,8 x 61,5 cm
48,3 x 60 cm (w świetle passe-partout)
68,5 x 78 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany i datowany p.d. ołówkiem: "Zbysław Maciejewski 84"

OPIS PRACY:
Prezentowana praca Zbysława Maciejewskiego wpisuje się w zespół powstałych w latach 80. portretów czystej, pozbawionej fizycznej obecności człowieka natury. Obraz ten, dzięki niesemantycznej tematyce, a także jasnej, harmonijnej, nieco odrealnionej kolorystyce i wyczuwalnej lekkości prowadzenia pędzla, jest źródłem przyjemnych doznań estetycznych. Warto zwrócić uwagę również na "świeżość" przedstawienia, której wrażenie malarz uzyskał dzięki mistrzowskiemu oddaniu światła.
Natura, a w szczególności właśnie flora, przez wiele lat stanowiła inspirację dla Zbysława Maciejewskiego. Była ona swoistym odpoczynkiem od literackich, groteskowych kompozycji figuratywnych w jego twórczości, tematem, który artysta odkrywał wciąż na nowo, studiując ją w plenerze, malując alla prima, pod wpływem uniesienia i wrażenia chwili - niczym XIX-wieczni impresjoniści.
zapytaj o cenę
MISKY Ludwik
MISKY LudwikMISKY Ludwik
Tytuł:Pasterka kóz (Motyw z Żelaznej Wody)
Technika:olej, tektura
Wymiary:49 x 68 cm
60,5 x 79 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany p.d.: "LMISKY"
Opisany na odwrocie.
zapytaj o cenę
PENDL Erwin
PENDL ErwinPENDL ErwinPENDL Erwin
Tytuł:Amerling-Haus przy Mollardgasse w Wiedniu (1916)
Technika:akwarela, ołówek, papier
Wymiary:21,5 x 31 cm
25,5 x 36 cm (wymiary arkusza)
39,6 x 48 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany l.d.: "Erwin Pendl."
Opisany i datowany l.d.
Na odwrocie naklejka z odręcznym opisem: "1064 | Bild"
zapytaj o cenę
HOFMAN Wlastimil
HOFMAN WlastimilHOFMAN Wlastimil
Tytuł:Z nogą w gipsie (tryptyk) (1955)
Technika:olej, panel malarski, sklejka, płyta
Wymiary:30,5 x 19,5 cm (każdy)
35,3 x 64,3 cm (z oprawą)
Uwagi:Część lewa ("Z nogą w gipsie - przy lekturze"): olej, panel malarski; sygnowany i datowany l.d.: "Wlastimil | 1955 Hofman"
Część środkowa ("Z nogą w gipsie - przy robótkach"): olej, sklejka; sygnowany i datowany l.d.: "1955 | Wlastimil | Hofman", opisany na odwrocie: "Z nogą w gipsie"
Część prawa ("Z nogą w gipsie - sen"): olej, płyta; sygnowany i datowany l.d.: "Wlastimil | Hofman | 1955"

OPIS PRACY:
Praca składa się z trzech obrazów przedstawiających żonę Wlastimila Hofmana - Adę, która została sportretowana w trakcie różnych czynności (lektury, robótek ręcznych i snu), podczas rekonwalescencji w łóżku po złamaniu nogi.
Artysta zastosował formę tryptyku, powszechnie wiązaną z malarstwem sakralnym, bądź symbolicznym, do ukazania scen z życia codziennego. Dodatkowo kompozycyjnie prace nasuwają skojarzenie z wybitnym dziełem Andrei Mantegni "Opłakiwanie zmarłego Chrystusa". Zestawienie tych elementów wywołuje pewien dysonans i może wskazywać na chęć podkreślenia przez artystę wagi życia, również w jego prozaicznych i czysto ludzkich przejawach.
Mając na uwadze biografię malarza i jego głębokie uczucie względem żony, można powyższą pracę interpretować jako prywatny i intymny obraz z życia artysty, który postanowił w formie trzech niewielkich, realistycznych obrazów ukazać ukochaną osobę.

Więcej na temat późnej twórczości Wlastimila Hofmana mogą Państwo przeczytać w artykule na blogu KDA [ZOBACZ]
zapytaj o cenę
HOFMAN Wlastimil
HOFMAN WlastimilHOFMAN WlastimilHOFMAN Wlastimil
Tytuł:W Karkonoszach (1959)
Technika:olej, płyta
Wymiary:34,5 x 43,5 cm
45,5 x 54 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany i datowany l.d.: "Wlastimil Hofman | 1959"

OPIS PRACY:
W tym pejzażu Wlastimil Hofman ukazał delikatne górskie wzniesienie, na którego szczycie zostały przedstawione cztery sarny. Z kolei z prawej strony skały jest widoczna sylwetka kozła.
Kompozycja została zbudowana z trzech poziomych stref. Strefa zieleni, ciemnego wzgórza i nieba są wyraźnie od siebie oddzielone. Drobne sylwetki zwierząt wyraźnie odznaczają się na tle białych kłębów chmur.
Artysta w 1947 roku przeprowadził się do Szklarskiej Poręby, gdzie mieszkał do końca swojego życia. Obcowanie na co dzień z karkonoskimi krajobrazami dało w efekcie takie prace, jak prezentowany pejzaż, będący zapisem miejsca i związanych z nim przeżyć.
zapytaj o cenę
HOFMAN Wlastimil
HOFMAN WlastimilHOFMAN WlastimilHOFMAN Wlastimil
Tytuł:W smutku i utrapieniu (1968)
Technika:olej, płótno
Wymiary:64,5 x 54,5 cm
Uwagi:Sygnowany i datowany l.d.: "Wlastimil | 1968 Hofman"
Opisany na odwrocie: "W smutku i utrapieniu"

PROWENIENCJA:
- kolekcja Wacława Jędrzejczaka,
- dar od artysty.

OPIS PRACY:
Prezentowany obraz ma charakter portretowy i ukazuje przyjaciela Wlastimila Hofmana - Wacława Jędrzejczaka. Po prawej stronie kompozycji ukazana została z profilu postać siedzącego mężczyzny opierającego głowę na dłoni i skierowanego w stronę otwartej księgi, nad którą znajduje się niewielki krucyfiks. Postać jest pogrążona w myślach. Jej nieobecne spojrzenie, które zostało uchwycone w momencie oderwania wzroku od lektury, potęguje melancholijny nastrój obrazu. Tytułowy smutek i utrapienie są zestawione z aktem modlitwy. Praca pochodzi z ostatnich lat życia i twórczości Wlastimila Hofmana oraz jest swoistym dowodem na stałość artysty w doborze tematów, gdyż motyw indywidualnej modlitwy powracał w całej jego twórczości. Obraz został namalowany w silnie wrażeniowy sposób, jednak w partiach ukazujących portretowaną postać zaskakuje bogatą fakturą, będącą wynikiem energicznych pociągnięć pędzla.

Więcej na temat późnej twórczości Wlastimila Hofmana mogą Państwo przeczytać w artykule na blogu KDA [ZOBACZ]
zapytaj o cenę
HOFMAN Wlastimil
HOFMAN WlastimilHOFMAN WlastimilHOFMAN Wlastimil
Tytuł:Śpiąca - portret żony artysty (1944)
Technika:olej, karton
Wymiary:32 x 17,5 cm
43,7 x 31,5 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany i opisany l.g.: "Wlastimil | Hofman | Nazaret 1944"

PROWENIENCJA:
- kolekcja dra Jana Freundlicha.

Więcej na temat twórczości Wlastimila Hofmana z okresu II wojny światowej mogą Państwo przeczytać w artykule na blogu KDA [ZOBACZ]
zapytaj o cenę
HOFMAN Wlastimil
HOFMAN WlastimilHOFMAN Wlastimil
Tytuł:Portret Wacława z kwiatami piwonii (1968)
Technika:olej, płótno
Wymiary:64,7 x 55 cm
Uwagi:Sygnowany i datowany p.d.: "Wlastimil Hofman | 1968"

PROWENIENCJA:
- kolekcja Wacława Jędrzejczaka,
- dar od artysty.
zapytaj o cenę
HOFMAN Wlastimil
HOFMAN WlastimilHOFMAN WlastimilHOFMAN Wlastimil
Tytuł:Jesienny pejzaż z karmnikiem
Technika:olej, płyta
Wymiary:122 x 61 cm
129 x 67,5 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany p.d.: "Wlastimil Hofman"
Obraz składa się z dwóch osobnych płyt (74,8 x 61 cm; 47,2 x 61 cm).

PROWENIENCJA:
– kolekcja prywatna,
– dar od artysty.
zapytaj o cenę
GERLACH Eugeniusz
Tytuł:Przydrożny świątek (1978)
Technika:olej, płótno
Wymiary:72 x 54 cm
Uwagi:Sygnowany i datowany p.d.: "EGerlach | 78"
Opisany na odwrocie: "AUTOR: EUGENIUSZ GERLACH | PRZYDROŻNY ŚWIĄTEK - 1978 | OLEJ NA PŁÓTNIE - 72 x 54 cm | SYGNOWANY: pd. EGERLACH 78 | EGerlach"

OPIS PRACY:
Eugeniusz Gerlach jest twórcą wszechstronnym. Artysta dobrze czuje się w malarstwie abstrakcyjnym, jak i figuracji. "Przydrożny świątek" powstał w 1978 roku. Splątane linie układają się w kształt prostej figury. Świątki należą do sztuki ludowej, najczęściej mają wymiar sakralny. Jeszcze dziś możemy spotkać w przydrożnych kapliczkach uproszczone w kształtach drewniane rzeźby. Prace te napełnione są szczerością i ekspresją - taka jest też figura na opisywanym obrazie.
zapytaj o cenę
OFERTA GALERYJNA
Tytuł:Oferta galeryjna
Technika:Sprawdź pełną ofertę galeryjną
ponad 300 prac artystów polskich
Wymiary:Sztuka dawna | sztuka współczesna
Uwagi:Zapoznaj się z pełną ofertą galeryjną na stronie Galerii Sztuki ATTIS [link]
Strony:
x
«
»