Oferta galeryjna

Galeria sztuki

RUDOWICZ Teresa
RUDOWICZ TeresaRUDOWICZ Teresa
Tytuł:Anioły - zestaw dwóch prac
Technika:szczegóły w uwagach poniżej
Wymiary:szczegóły w uwagach poniżej
Uwagi:1. "Anioł w fiolecie"
Technika: monotypia, kredka, tusz, papier
Wymiary: 15 x 11 cm
Sygnowany p.d.: "T. Rudowicz"
Na odwrocie opis autorski z życzeniami.

2. "Anioł"
Technika: akwarela, pastel, karton
Wymiary: 15 x 10,5 cm
Sygnowany p.d.: "T. Rudowicz"
zapytaj o cenę
RYCHTER-JANOWSKA Bronisława
RYCHTER-JANOWSKA BronisławaRYCHTER-JANOWSKA BronisławaRYCHTER-JANOWSKA Bronisława
Tytuł:Spacer
Technika:olej, tektura
Wymiary:13,5 x 22 cm
15,3 x 23,8 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany l.d.: "B. RYCHTER-J."

OPIS PRACY:
Bronisława Rychter-Janowska była nie tylko malarką dworków szlacheckich, ale również pejzaży, często wzbogacanych sztafażem. Charakterystyczne dla jej twórczości są małe formaty prac.
Oferowana niewielka kompozycja zaskakuje swoją złożonością. Obraz ukazuje kobietę w trakcie spaceru po ogrodzie pełnym krzewów i kwiatów. Postać ubrana jest na czarno, jej głowę nakrywa biały kapelusz. W tle artystka umieściła mur i bramę oddzielające pierwszy plan od zielonego gaju. Praca jest przepełniona światłem, które przywodzi skojarzenia ze słonecznym letnim dniem. Ze względu na swój niewielki rozmiar kompozycja jest pozbawiona szczegółów, co wpływa na jej nieprzytłoczoną niczym malarskość.
Obraz posiada wysokie walory dekoracyjne i stanowi interesujący przykład tematyki rodzajowej w malarstwie Bronisławy Rychter-Janowskiej.
zapytaj o cenę
STACHIEWICZ Piotr
STACHIEWICZ PiotrSTACHIEWICZ PiotrSTACHIEWICZ Piotr
Tytuł:Zmierzch nad ścierniskiem
Technika:olej, płótno
Wymiary:33 x 65 cm
49 x 80,5 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany l.d.: "P Stachiewicz | Pab(nieczytelne)"
Na licu obrazu widoczne krakelury.
zapytaj o cenę
BUNSCH Adam
BUNSCH AdamBUNSCH Adam
Tytuł:Las (1938)
Technika:pastel, papier
Wymiary:68 x 49 cm
73 x 54 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany i datowany l.d.: "Adam Bunsch 1938."
Opisany p.d.: "703."
Na odwrocie oprawy opinia Leszka Ludwikowskiego z 1977 roku.
zapytaj o cenę
VOLKOV Efim
VOLKOV EfimVOLKOV EfimVOLKOV Efim
Tytuł:Spacer polną drogą
Technika:olej, deska fazowana
Wymiary:22 x 15,5 cm
Uwagi:Sygnowany l.d.: "E Волков"
Na odwrocie stempel Lefranc & Bourgeois.
zapytaj o cenę
CZAJKOWSKI Stanisław
CZAJKOWSKI StanisławCZAJKOWSKI StanisławCZAJKOWSKI Stanisław
Tytuł:Bukiet łubinu (1910)
Technika:olej, płótno dublowane
Wymiary:82 x 71 cm
Uwagi:Sygnowany i datowany l.d.: "STANISŁAW CZAJKOWSKI 1910"
Widoczne zabrudzenie malatury.
zapytaj o cenę
FOGTT Andrzej
FOGTT AndrzejFOGTT AndrzejFOGTT Andrzej
Tytuł:Auguste Rodin (2020)
Technika:akryl, płótno
Wymiary:100 x 70 cm
Uwagi:Sygnowany p.d. "Fogtt 20"
Opisany na odwrocie: "Fogtt | Auguste | Rodin | akryl"
zapytaj o cenę
DWURNIK Edward
DWURNIK EdwardDWURNIK Edward
Tytuł:Obraz nr 353 (2015)
Technika:akryl, płótno
Wymiary:30 x 30 cm
Uwagi:Sygnowany i opisany na odwrocie: "2015 | E. DWURNIK | OBRAZ NR: 353 | NR: XXV-353- | -5398"
zapytaj o cenę
TARANCZEWSKI Wacław
TARANCZEWSKI WacławTARANCZEWSKI WacławTARANCZEWSKI Wacław
Tytuł:Owoce na krześle
Technika:olej, płótno
Wymiary:96,5 x 77,5 cm
100,5 x 82 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany p.d.: "T"
Na odwrocie metka Muzeum Wielkopolskiego w Poznaniu z Wystawy Zbiorowej Wacława Taranczewskiego (listopad 1949) oraz fragment innej metki z opisem obrazu.
zapytaj o cenę
WYCZÓŁKOWSKI Leon
WYCZÓŁKOWSKI LeonWYCZÓŁKOWSKI LeonWYCZÓŁKOWSKI Leon
Tytuł:Kościół Dominikanów w Lublinie z teki "Lublin" (1918-1919)
Technika:litografia, papier chiński naklejony na karton, tektura
Wymiary:34,5 x 25,5 cm (wymiary grafiki)
61 x 49 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany ołówkiem p.d.: "LWyczół"
zapytaj o cenę
PRONASZKO Zbigniew
PRONASZKO ZbigniewPRONASZKO ZbigniewPRONASZKO Zbigniew
Tytuł:Pejzaż z drzewami i kościołem św. Józefa w Wadowicach
Technika:akwarela, papier naklejony na tekturę
Wymiary:34 x 49 cm (w świetle passe-partout)
50,5 x 64,5 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany p.d.: "z. pronaszko"
Opisany ołówkiem na odwrocie: "Z.E. Nr 5. Pejzaż z drzewami Zbigniew Pronaszko"

OPIS PRACY:
W dorobku Zbigniewa Pronaszki odnaleźć można wiele prac o charakterze pejzażowym, najczęściej ukazują one osadzone w letniej scenerii wiejskie krajobrazy. Warto zauważyć, że w pejzażach artysta chętnie wykorzystywał właśnie technikę akwareli.
Prezentowana praca przedstawia kościół przy klasztorze Karmelitów Bosych w Wadowicach, na co wskazują zarówno bryła budynku, jak i jej charakterystyczne otwory okienne. Widoki z Wadowic i okolic tego miasta wielokrotnie powracały w malarstwie Zbigniewa Pronaszki.
W oferowanej akwareli formistyczne podejście do formy łączy się z subtelną gamą kolorystyczną. Na duże plamy barwne nałożone zostały drobne pociągnięcia pędzla. Zabieg ten buduje głębię i wpływa na walory dekoracyjne kompozycji. Artysta w znamienny dla siebie sposób przetworzył istniejącą przestrzeń w poetycki i pełen wyciszenia lokalny krajobraz. 
zapytaj o cenę
KSIĄŻEK Bolesław
KSIĄŻEK BolesławKSIĄŻEK Bolesław
Tytuł:Kinkiet z motywem florystycznym
Technika:ceramika szkliwiona
Wymiary:36,5 x 23,5 x 7,5 cm
Uwagi:Sygnowany śr.d. monogramem "KB"
zapytaj o cenę
ZIN Wiktor
ZIN WiktorZIN WiktorZIN Wiktor
Tytuł:Na łodzi
Technika:węgiel, papier
Wymiary:49 x 71 cm
52 x 74 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany p.d.: "Wiktor Zin"

PROWENIENCJA:
- dar od artysty,
- kolekcja prywatna.
zapytaj o cenę
ZIN Wiktor
ZIN WiktorZIN Wiktor
Tytuł:Lapidarium
Technika:tusz, papier naklejony na tekturę
Wymiary:30,5 x 48 cm
33 x 50,2 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany p.d.: "Wiktor Zin"
Przy krawędziach miejscami widoczne ślady zmarszczenia papieru. W prawym górnym narożniku widoczny ślad po zagięciu, w prawym dolnym narożniku widoczny ślad po naderwaniu papierowego podłoża.
zapytaj o cenę
ANTO Maria
ANTO MariaANTO Maria
Tytuł:Kalwa (1996)
Technika:olej, płótno
Wymiary:69 x 90 cm
Uwagi:Sygnowany p.d.: "Maria Anto"
Opisany na odwrocie: "Maria Anto 96 | 1038"
Opisany na blejtramie: "MARIA ANTO KALWA 1996 69 x 90 DZIENNIK B"

OPIS PRACY:
Maria Anto była malarką i poetką, w swojej twórczości czerpała inspiracje z naiwnego realizmu i surrealizmu, tworząc niepowtarzalne, oniryczne kompozycje. Na twórczość Marii Anto oddziaływały traumatyczne doświadczenia drugiej wojny światowej, które wpłynęły zarówno na tematykę, jak i formę jej prac. W związku z tym artystka wielokrotnie wykorzystywała w swoich pracach poetykę marzeń sennych.
W prezentowanym obrazie Maria Anto ukazała charakterystyczny dla siebie, złożony jakby z wycinków rzeczywistości, wieczorny krajobraz przesycony aurą tajemniczości. Malarka w centrum kompozycji ujęła krucyfiks na tle skały. Krzyż otaczają fragmenty zabudowań kościelnych, cmentarza i pejzażu z drzewem na wzgórzu. W malarstwie tej artystki główną rolę odgrywały emocje i przeżycia, które przekładała na fantastyczny świat niejednoznacznych, otwierających szerokie drogi interpretacyjne symboli.
zapytaj o cenę
STERN Jonasz
Tytuł:Na strzelnicy z cyklu Motywy Krakowa
Technika:drzeworyt, bibuła, ed. 5/10
Wymiary:24,5 x 35,3 cm (grafika)
34,7 x 43,5 cm (arkusz)
38,8 x 48,8 cm (z passe-partout)
Uwagi:Praca odbita po śmierci artysty w 2018 roku przez Sławomira Chrystowa. Drzeworyt pochodzi z oryginalnego klocka z ok. 1935 roku (informacja zapisana przez autora odbitki na odwrocie passe-partout).
zapytaj o cenę
STERN Jonasz
STERN JonaszSTERN Jonasz
Tytuł:Dancing
Technika:drzeworyt, bibuła, ed. 8/10
Wymiary:22,3 x 35,2 cm (grafika)
31 x 42,5 cm (arkusz)
37,5 x 48,5 cm (wymiary z pass-partout)
Uwagi:Praca odbita po śmierci artysty w 2012 roku przez Sławomira Chrystowa.
Drzeworyt pochodzi z oryginalnego klocka z ok. 1936 roku (informacja zapisana przez autora odbitki na odwrocie passe-partout).
zapytaj o cenę
SZCZERBIŃSKI Marian
SZCZERBIŃSKI MarianSZCZERBIŃSKI MarianSZCZERBIŃSKI Marian
Tytuł:Zima na wsi
Technika:olej, tektura
Wymiary:49,5 x 69,5 cm
62 x 81,5 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany l.d.: "MSZCZERBIŃSKI"
zapytaj o cenę
BRZESKI Janusz Maria
BRZESKI Janusz MariaBRZESKI Janusz Maria
Tytuł:Ponad miastem (1929)
Technika:drzeworyt, bibuła
Wymiary:12,2 x 12,2 cm (grafika)
15 x 14,8 cm (w świetle passe-partout)
30,5 x 24,5 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany i opisany tuszem p.d.: "janusz Maria Brzeski | Paris 1929"
zapytaj o cenę
BRZESKI Janusz Maria
BRZESKI Janusz MariaBRZESKI Janusz Maria
Tytuł:Portret Żyda (1930)
Technika:drzeworyt, bibuła
Wymiary:12 x 12 cm (grafika)
12,5 x 13,5 cm (w świetle passe-partout)
30,5 x 24,5 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany opisany tuszem p.d.: "janusz Maria Brzeski | Paris 1930"
Opisany tuszem l.d.: "№2 - (1-100)"
zapytaj o cenę
BORATYŃSKI (XIX w.)
BORATYŃSKI (XIX w.)BORATYŃSKI (XIX w.)
Tytuł:Portret mężczyzny ze szmaragdowym sygnetem
Technika:olej, płótno dublowane
Wymiary:86 x 67,5 cm
103 x 84 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany l.d.: "[nieczytelne]Boratyński"
Lokalnie widoczne krakelury, zarysowania oraz pojedyncze ubytki warstwy malarskiej.

Autorstwo obrazu prawdopodobnie można przypisać Emilowi Boratyńskiemu (1806/1810-1876) [zobacz biografię artysty]
zapytaj o cenę
WALCZAK Zdzisław
WALCZAK ZdzisławWALCZAK Zdzisław
Tytuł:Matka Boska z Dzieciątkiem
Technika:malarstwo na szkle
Wymiary:23,7 x 16,5 cm (w świetle oprawy)
28,5 x 20,5 cm ( z oprawą)
Uwagi:Opisany na odwrocie: "Zdzisław Walczak | Zakopane"
zapytaj o cenę
PĘKSOWA Ewelina
PĘKSOWA EwelinaPĘKSOWA EwelinaPĘKSOWA Ewelina
Tytuł:Św. Jerzy
Technika:malarstwo na szkle
Wymiary:39 x 30,5 cm (w świetle oprawy)
46 x 37,5 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany p.d.: "EPęksowa"
Opisany na odwrocie: "Ewelina Pęksowa | Zakopane"; "Św. Jerzy"
zapytaj o cenę
HOFMAN Wlastimil
HOFMAN WlastimilHOFMAN WlastimilHOFMAN Wlastimil
Tytuł:Portret doktora Jana Freundlicha (1950)
Technika:olej, płyta
Wymiary:43,5 x 37,5 cm
55,7 x 48,5 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany i datowany l.g.: "Wlastimil | Hofman | 1950"
Opisany na odwrocie: "Naszemu Kochanemu | prawdziwemu i przezacnemu | Przyjacielowi Doktorowi Janowi | Freundlichowi | na pamiątkę Wlastimil i Ada | Hofmanowie | Szklarska Poręba | 1950"

PROWENIENCJA:
- kolekcja dra Jana Freundlicha.

OPIS PRACY:
Obraz przedstawia doktora Jana Freundlicha, którego Wlastimil Hofman poznał w latach 40. w Nazarecie. Mężczyźni utrzymywali ze sobą kontakt jeszcze długo po wojnie, czego przykładem jest również ta praca powstała w 1950 roku.
Prezentowany obraz został namalowany z dbałością o detale. Praca przywodzi na myśl portrety z okresu międzywojennego, które charakteryzowała miękkość i delikatność w ukazaniu twarzy portretowanej osoby. W tle obrazu został ukazany charakterystyczny dla Szklarskiej Poręby krajobraz z dominującym nad otoczeniem szczytem Szrenicy.

Hofmanowie i dr Jan Freundlich

*Fotografia z Nazaretu przedstawiająca od lewej: Adę Hofman, doktora Jana Freundlicha i Wlastimila Hofmana
[Fot. ze zbiorów rodziny]



Więcej na temat twórczości Wlastimila Hofmana z okresu II wojny światowej i znajomości artysty z doktorem Janem Freundlichem mogą Państwo przeczytać w artykule na blogu KDA [ZOBACZ]


Więcej na temat późnej twórczości Wlastimila Hofmana mogą Państwo przeczytać w artykule na blogu KDA [ZOBACZ]
zapytaj o cenę
HOFMAN Wlastimil
HOFMAN WlastimilHOFMAN Wlastimil
Tytuł:Chrystus Frasobliwy i upadek Pana Jezusa
Technika:olej, płyta
Wymiary:40 x 60,8 cm
46,5 x 67,3 cm (z oprawą)
zapytaj o cenę
HOFMAN Wlastimil
HOFMAN WlastimilHOFMAN Wlastimil
Tytuł:Studnia na podwórzu
Technika:olej, tektura
Wymiary:31 x 30 cm
38 x 37 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany śr.d. monogramem "WH"
zapytaj o cenę
HOFMAN Wlastimil
HOFMAN WlastimilHOFMAN Wlastimil
Tytuł:Z nogą w gipsie (tryptyk) (1955)
Technika:olej, panel malarski, sklejka, płyta
Wymiary:30,5 x 19,5 cm (każdy)
35,3 x 64,3 cm (z oprawą)
Uwagi:Część lewa ("Z nogą w gipsie - przy lekturze"): olej, panel malarski; sygnowany i datowany l.d.: "Wlastimil | 1955 Hofman"
Część środkowa ("Z nogą w gipsie - przy robótkach"): olej, sklejka; sygnowany i datowany l.d.: "1955 | Wlastimil | Hofman", opisany na odwrocie: "Z nogą w gipsie"
Część prawa ("Z nogą w gipsie - sen"): olej, płyta; sygnowany i datowany l.d.: "Wlastimil | Hofman | 1955"

Więcej na temat późnej twórczości Wlastimila Hofmana mogą Państwo przeczytać w artykule na blogu KDA [ZOBACZ]

OPIS PRACY:
Praca składa się z trzech obrazów przedstawiających żonę Wlastimila Hofmana - Adę, która została sportretowana w trakcie różnych czynności (lektury, robótek ręcznych i snu), podczas rekonwalescencji w łóżku po złamaniu nogi.
Artysta zastosował formę tryptyku, powszechnie wiązaną z malarstwem sakralnym, bądź symbolicznym, do ukazania scen z życia codziennego. Dodatkowo kompozycyjnie prace nasuwają skojarzenie z wybitnym dziełem Andrei Mantegni "Opłakiwanie zmarłego Chrystusa". Zestawienie tych elementów wywołuje pewien dysonans i może wskazywać na chęć podkreślenia przez artystę wagi życia, również w jego prozaicznych i czysto ludzkich przejawach.
Mając na uwadze biografię malarza i jego głębokie uczucie względem żony, można powyższą pracę interpretować jako prywatny i intymny obraz z życia artysty, który postanowił w formie trzech niewielkich, realistycznych obrazów ukazać ukochaną osobę.
zapytaj o cenę
STYRYLSKA-TARANCZEWSKA Celina
STYRYLSKA-TARANCZEWSKA CelinaSTYRYLSKA-TARANCZEWSKA CelinaSTYRYLSKA-TARANCZEWSKA Celina
Tytuł:Martwa natura w zieleni (1985)
Technika:gwasz, papier
Wymiary:38,4 x 50,4 cm
64 x 76 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany p.d.: "Celina Styrylska"
Opisany na odwrocie.
zapytaj o cenę
STYRYLSKA-TARANCZEWSKA Celina
STYRYLSKA-TARANCZEWSKA CelinaSTYRYLSKA-TARANCZEWSKA CelinaSTYRYLSKA-TARANCZEWSKA Celina
Tytuł:Martwa natura z butelką i trzema muszlami
Technika:tempera, papier
Wymiary:39 x 57,3 cm
64 x 82,5 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany p.d.: "Celina Styrylska"
Opisany na odwrocie.
zapytaj o cenę
PĘKSOWA Ewelina
PĘKSOWA EwelinaPĘKSOWA Ewelina
Tytuł:Matka Boska Karmiąca
Technika:malarstwo na szkle
Wymiary:26 x 20 cm (w świetle oprawy)
33,5 x 27 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany p.d.: "EPęksowa"
Opisany na odwrocie: "Ewelina Pęksowa „Matka Boska Karmiąca” | Zakopane"
zapytaj o cenę
Strony:
x
«
»