Oferta galeryjna
Tytuł: | Anioły - zestaw dwóch prac |
Technika: | szczegóły w uwagach poniżej |
Wymiary: | szczegóły w uwagach poniżej |
Uwagi: | 1. "Anioł w fiolecie" Technika: monotypia, kredka, tusz, papier Wymiary: 15 x 11 cm Sygnowany p.d.: "T. Rudowicz" Na odwrocie opis autorski z życzeniami. 2. "Anioł" Technika: akwarela, pastel, karton Wymiary: 15 x 10,5 cm Sygnowany p.d.: "T. Rudowicz" |
![]() |
Tytuł: | Spacer |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 13,5 x 22 cm 15,3 x 23,8 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany l.d.: "B. RYCHTER-J." OPIS PRACY: Bronisława Rychter-Janowska była nie tylko malarką dworków szlacheckich, ale również pejzaży, często wzbogacanych sztafażem. Charakterystyczne dla jej twórczości są małe formaty prac. Oferowana niewielka kompozycja zaskakuje swoją złożonością. Obraz ukazuje kobietę w trakcie spaceru po ogrodzie pełnym krzewów i kwiatów. Postać ubrana jest na czarno, jej głowę nakrywa biały kapelusz. W tle artystka umieściła mur i bramę oddzielające pierwszy plan od zielonego gaju. Praca jest przepełniona światłem, które przywodzi skojarzenia ze słonecznym letnim dniem. Ze względu na swój niewielki rozmiar kompozycja jest pozbawiona szczegółów, co wpływa na jej nieprzytłoczoną niczym malarskość. Obraz posiada wysokie walory dekoracyjne i stanowi interesujący przykład tematyki rodzajowej w malarstwie Bronisławy Rychter-Janowskiej. |
![]() |
Tytuł: | Zmierzch nad ścierniskiem |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 33 x 65 cm 49 x 80,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany l.d.: "P Stachiewicz | Pab(nieczytelne)" Na licu obrazu widoczne krakelury. |
![]() |
Tytuł: | Las (1938) |
Technika: | pastel, papier |
Wymiary: | 68 x 49 cm 73 x 54 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany l.d.: "Adam Bunsch 1938." Opisany p.d.: "703." Na odwrocie oprawy opinia Leszka Ludwikowskiego z 1977 roku. |
![]() |
Tytuł: | Spacer polną drogą |
Technika: | olej, deska fazowana |
Wymiary: | 22 x 15,5 cm |
Uwagi: | Sygnowany l.d.: "E Волков" Na odwrocie stempel Lefranc & Bourgeois. |
![]() |
Tytuł: | Bukiet łubinu (1910) |
Technika: | olej, płótno dublowane |
Wymiary: | 82 x 71 cm |
Uwagi: | Sygnowany i datowany l.d.: "STANISŁAW CZAJKOWSKI 1910" Widoczne zabrudzenie malatury. |
![]() |
Tytuł: | Auguste Rodin (2020) |
Technika: | akryl, płótno |
Wymiary: | 100 x 70 cm |
Uwagi: | Sygnowany p.d. "Fogtt 20" Opisany na odwrocie: "Fogtt | Auguste | Rodin | akryl" |
![]() |
Tytuł: | Obraz nr 353 (2015) |
Technika: | akryl, płótno |
Wymiary: | 30 x 30 cm |
Uwagi: | Sygnowany i opisany na odwrocie: "2015 | E. DWURNIK | OBRAZ NR: 353 | NR: XXV-353- | -5398" |
![]() |
Tytuł: | Owoce na krześle |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 96,5 x 77,5 cm 100,5 x 82 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "T" Na odwrocie metka Muzeum Wielkopolskiego w Poznaniu z Wystawy Zbiorowej Wacława Taranczewskiego (listopad 1949) oraz fragment innej metki z opisem obrazu. |
![]() |
Tytuł: | Kościół Dominikanów w Lublinie z teki "Lublin" (1918-1919) |
Technika: | litografia, papier chiński naklejony na karton, tektura |
Wymiary: | 34,5 x 25,5 cm (wymiary grafiki) 61 x 49 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany ołówkiem p.d.: "LWyczół" |
![]() |
Tytuł: | Pejzaż z drzewami i kościołem św. Józefa w Wadowicach |
Technika: | akwarela, papier naklejony na tekturę |
Wymiary: | 34 x 49 cm (w świetle passe-partout) 50,5 x 64,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "z. pronaszko" Opisany ołówkiem na odwrocie: "Z.E. Nr 5. Pejzaż z drzewami Zbigniew Pronaszko" OPIS PRACY: W dorobku Zbigniewa Pronaszki odnaleźć można wiele prac o charakterze pejzażowym, najczęściej ukazują one osadzone w letniej scenerii wiejskie krajobrazy. Warto zauważyć, że w pejzażach artysta chętnie wykorzystywał właśnie technikę akwareli. Prezentowana praca przedstawia kościół przy klasztorze Karmelitów Bosych w Wadowicach, na co wskazują zarówno bryła budynku, jak i jej charakterystyczne otwory okienne. Widoki z Wadowic i okolic tego miasta wielokrotnie powracały w malarstwie Zbigniewa Pronaszki. W oferowanej akwareli formistyczne podejście do formy łączy się z subtelną gamą kolorystyczną. Na duże plamy barwne nałożone zostały drobne pociągnięcia pędzla. Zabieg ten buduje głębię i wpływa na walory dekoracyjne kompozycji. Artysta w znamienny dla siebie sposób przetworzył istniejącą przestrzeń w poetycki i pełen wyciszenia lokalny krajobraz. |
![]() |
Tytuł: | Kinkiet z motywem florystycznym |
Technika: | ceramika szkliwiona |
Wymiary: | 36,5 x 23,5 x 7,5 cm |
Uwagi: | Sygnowany śr.d. monogramem "KB" |
![]() |
Tytuł: | Na łodzi |
Technika: | węgiel, papier |
Wymiary: | 49 x 71 cm 52 x 74 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "Wiktor Zin" PROWENIENCJA: - dar od artysty, - kolekcja prywatna. |
![]() |
Tytuł: | Lapidarium |
Technika: | tusz, papier naklejony na tekturę |
Wymiary: | 30,5 x 48 cm 33 x 50,2 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "Wiktor Zin" Przy krawędziach miejscami widoczne ślady zmarszczenia papieru. W prawym górnym narożniku widoczny ślad po zagięciu, w prawym dolnym narożniku widoczny ślad po naderwaniu papierowego podłoża. |
![]() |
Tytuł: | Kalwa (1996) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 69 x 90 cm |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "Maria Anto" Opisany na odwrocie: "Maria Anto 96 | 1038" Opisany na blejtramie: "MARIA ANTO KALWA 1996 69 x 90 DZIENNIK B" OPIS PRACY: Maria Anto była malarką i poetką, w swojej twórczości czerpała inspiracje z naiwnego realizmu i surrealizmu, tworząc niepowtarzalne, oniryczne kompozycje. Na twórczość Marii Anto oddziaływały traumatyczne doświadczenia drugiej wojny światowej, które wpłynęły zarówno na tematykę, jak i formę jej prac. W związku z tym artystka wielokrotnie wykorzystywała w swoich pracach poetykę marzeń sennych. W prezentowanym obrazie Maria Anto ukazała charakterystyczny dla siebie, złożony jakby z wycinków rzeczywistości, wieczorny krajobraz przesycony aurą tajemniczości. Malarka w centrum kompozycji ujęła krucyfiks na tle skały. Krzyż otaczają fragmenty zabudowań kościelnych, cmentarza i pejzażu z drzewem na wzgórzu. W malarstwie tej artystki główną rolę odgrywały emocje i przeżycia, które przekładała na fantastyczny świat niejednoznacznych, otwierających szerokie drogi interpretacyjne symboli. |
![]() |
Tytuł: | Na strzelnicy z cyklu Motywy Krakowa |
Technika: | drzeworyt, bibuła, ed. 5/10 |
Wymiary: | 24,5 x 35,3 cm (grafika) 34,7 x 43,5 cm (arkusz) 38,8 x 48,8 cm (z passe-partout) |
Uwagi: | Praca odbita po śmierci artysty w 2018 roku przez Sławomira Chrystowa. Drzeworyt pochodzi z oryginalnego klocka z ok. 1935 roku (informacja zapisana przez autora odbitki na odwrocie passe-partout). |
![]() |
Tytuł: | Dancing |
Technika: | drzeworyt, bibuła, ed. 8/10 |
Wymiary: | 22,3 x 35,2 cm (grafika) 31 x 42,5 cm (arkusz) 37,5 x 48,5 cm (wymiary z pass-partout) |
Uwagi: | Praca odbita po śmierci artysty w 2012 roku przez Sławomira Chrystowa. Drzeworyt pochodzi z oryginalnego klocka z ok. 1936 roku (informacja zapisana przez autora odbitki na odwrocie passe-partout). |
![]() |
Tytuł: | Zima na wsi |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 49,5 x 69,5 cm 62 x 81,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany l.d.: "MSZCZERBIŃSKI" |
![]() |
Tytuł: | Ponad miastem (1929) |
Technika: | drzeworyt, bibuła |
Wymiary: | 12,2 x 12,2 cm (grafika) 15 x 14,8 cm (w świetle passe-partout) 30,5 x 24,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i opisany tuszem p.d.: "janusz Maria Brzeski | Paris 1929" |
![]() |
Tytuł: | Portret Żyda (1930) |
Technika: | drzeworyt, bibuła |
Wymiary: | 12 x 12 cm (grafika) 12,5 x 13,5 cm (w świetle passe-partout) 30,5 x 24,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany opisany tuszem p.d.: "janusz Maria Brzeski | Paris 1930" Opisany tuszem l.d.: "№2 - (1-100)" |
![]() |
Tytuł: | Portret mężczyzny ze szmaragdowym sygnetem |
Technika: | olej, płótno dublowane |
Wymiary: | 86 x 67,5 cm 103 x 84 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany l.d.: "[nieczytelne]Boratyński" Lokalnie widoczne krakelury, zarysowania oraz pojedyncze ubytki warstwy malarskiej. Autorstwo obrazu prawdopodobnie można przypisać Emilowi Boratyńskiemu (1806/1810-1876) [zobacz biografię artysty] |
![]() |
Tytuł: | Matka Boska z Dzieciątkiem |
Technika: | malarstwo na szkle |
Wymiary: | 23,7 x 16,5 cm (w świetle oprawy) 28,5 x 20,5 cm ( z oprawą) |
Uwagi: | Opisany na odwrocie: "Zdzisław Walczak | Zakopane" |
![]() |
Tytuł: | Św. Jerzy |
Technika: | malarstwo na szkle |
Wymiary: | 39 x 30,5 cm (w świetle oprawy) 46 x 37,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "EPęksowa" Opisany na odwrocie: "Ewelina Pęksowa | Zakopane"; "Św. Jerzy" |
![]() |
Tytuł: | Portret doktora Jana Freundlicha (1950) |
Technika: | olej, płyta |
Wymiary: | 43,5 x 37,5 cm 55,7 x 48,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany l.g.: "Wlastimil | Hofman | 1950" Opisany na odwrocie: "Naszemu Kochanemu | prawdziwemu i przezacnemu | Przyjacielowi Doktorowi Janowi | Freundlichowi | na pamiątkę Wlastimil i Ada | Hofmanowie | Szklarska Poręba | 1950" PROWENIENCJA: - kolekcja dra Jana Freundlicha. OPIS PRACY: Obraz przedstawia doktora Jana Freundlicha, którego Wlastimil Hofman poznał w latach 40. w Nazarecie. Mężczyźni utrzymywali ze sobą kontakt jeszcze długo po wojnie, czego przykładem jest również ta praca powstała w 1950 roku. Prezentowany obraz został namalowany z dbałością o detale. Praca przywodzi na myśl portrety z okresu międzywojennego, które charakteryzowała miękkość i delikatność w ukazaniu twarzy portretowanej osoby. W tle obrazu został ukazany charakterystyczny dla Szklarskiej Poręby krajobraz z dominującym nad otoczeniem szczytem Szrenicy. *Fotografia z Nazaretu przedstawiająca od lewej: Adę Hofman, doktora Jana Freundlicha i Wlastimila Hofmana Więcej na temat późnej twórczości Wlastimila Hofmana mogą Państwo przeczytać w artykule na blogu KDA [ZOBACZ] |
![]() |
Tytuł: | Chrystus Frasobliwy i upadek Pana Jezusa |
Technika: | olej, płyta |
Wymiary: | 40 x 60,8 cm 46,5 x 67,3 cm (z oprawą) |
![]() |
Tytuł: | Studnia na podwórzu |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 31 x 30 cm 38 x 37 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany śr.d. monogramem "WH" |
![]() |
Tytuł: | Z nogą w gipsie (tryptyk) (1955) |
Technika: | olej, panel malarski, sklejka, płyta |
Wymiary: | 30,5 x 19,5 cm (każdy) 35,3 x 64,3 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Część lewa ("Z nogą w gipsie - przy lekturze"): olej, panel malarski; sygnowany i datowany l.d.: "Wlastimil | 1955 Hofman" Część środkowa ("Z nogą w gipsie - przy robótkach"): olej, sklejka; sygnowany i datowany l.d.: "1955 | Wlastimil | Hofman", opisany na odwrocie: "Z nogą w gipsie" Część prawa ("Z nogą w gipsie - sen"): olej, płyta; sygnowany i datowany l.d.: "Wlastimil | Hofman | 1955" Więcej na temat późnej twórczości Wlastimila Hofmana mogą Państwo przeczytać w artykule na blogu KDA [ZOBACZ] OPIS PRACY: Praca składa się z trzech obrazów przedstawiających żonę Wlastimila Hofmana - Adę, która została sportretowana w trakcie różnych czynności (lektury, robótek ręcznych i snu), podczas rekonwalescencji w łóżku po złamaniu nogi. Artysta zastosował formę tryptyku, powszechnie wiązaną z malarstwem sakralnym, bądź symbolicznym, do ukazania scen z życia codziennego. Dodatkowo kompozycyjnie prace nasuwają skojarzenie z wybitnym dziełem Andrei Mantegni "Opłakiwanie zmarłego Chrystusa". Zestawienie tych elementów wywołuje pewien dysonans i może wskazywać na chęć podkreślenia przez artystę wagi życia, również w jego prozaicznych i czysto ludzkich przejawach. Mając na uwadze biografię malarza i jego głębokie uczucie względem żony, można powyższą pracę interpretować jako prywatny i intymny obraz z życia artysty, który postanowił w formie trzech niewielkich, realistycznych obrazów ukazać ukochaną osobę. |
![]() |
Tytuł: | Martwa natura w zieleni (1985) |
Technika: | gwasz, papier |
Wymiary: | 38,4 x 50,4 cm 64 x 76 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "Celina Styrylska" Opisany na odwrocie. |
![]() |
Tytuł: | Martwa natura z butelką i trzema muszlami |
Technika: | tempera, papier |
Wymiary: | 39 x 57,3 cm 64 x 82,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "Celina Styrylska" Opisany na odwrocie. |
![]() |
Tytuł: | Matka Boska Karmiąca |
Technika: | malarstwo na szkle |
Wymiary: | 26 x 20 cm (w świetle oprawy) 33,5 x 27 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "EPęksowa" Opisany na odwrocie: "Ewelina Pęksowa „Matka Boska Karmiąca” | Zakopane" |
![]() |