Oferta galeryjna

Pełna oferta galeryjna - zobacz

PĘKSOWA Ewelina
Tytuł:Muzykujące Anioły
Technika:malarstwo na szkle
Wymiary:39,5 x 30 cm (w świetle oprawy)
46,3 x 37 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany l.d.: "EPęksowa"
zapytaj o cenę
WALCZAK Zdzisław
WALCZAK ZdzisławWALCZAK ZdzisławWALCZAK Zdzisław
Tytuł:Polana Jamy w Dolinie Chochołowskiej (1985)
Technika:gwasz, karton
Wymiary:31,5 x 41,6 cm
38 x 49 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany i datowany p.d.: "Z. Walczak | 14.V.1985"
Opisany ołówkiem śr.d.: "Polana Jamy"
Opisany na odwrocie: "Polana Jamy | 14.V.1985 | ZWalczak"
zapytaj o cenę
PĘKSA Jolanta
Tytuł:Uczta weselna (1977)
Technika:malarstwo na szkle
Wymiary:39,5 x 30 cm (w świetle oprawy)
46 x 36,7 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany i datowany l.śr.: "JPęksa | 1977"
Opisany na odwrocie: "Jolanta Pęksa | Zakopane 1977"
zapytaj o cenę
ŚWIDERSKI Jan
ŚWIDERSKI JanŚWIDERSKI Jan
Tytuł:Miasteczko
Technika:olej, papier naklejony na tekturę
Wymiary:29,5 x 42 cm
Uwagi:Sygnowany p.d.: "Jan Świderski"
zapytaj o cenę
Autor nieznany
Autor nieznanyAutor nieznanyAutor nieznany
Tytuł:Portret cesarzowej Marii Teresy Habsburg jako wdowy
Technika:olej, płótno
Wymiary:94,5 x 74 cm
107 x 86,5 cm (z oprawą)
Uwagi:

OPIS PRACY:
Maria Teresa Walburga Amalia Christina von Habsburg (1717-1780) była córką cesarza Karola VI Habsburga, niekoronowaną cesarzową Austrii i Cesarzową Rzymską.
Po śmierci męża, Franciszka I Stefana Lotaryńskiego, w 1765 roku Maria Teresa przybrała wdowie szaty i okazywała w ten sposób żałobę już do końca swojego życia, powstałe po tym wydarzeniu portrety cesarzowej przedstawiają ją zatem właśnie w takim stroju. Jednym z najbardziej znanych wizerunków Marii Teresy Habsburg jako wdowy jest dzieło Antona von Marona (1733-1808) z 1772 roku (obecnie w zbiorach Muzeum Regionalnego w Ptuj Ormož w Słowenii). Na podstawie wspomnianego obrazu powstawały wierne kopie, ale także nieco swobodniej nawiązujące do tego przedstawienia wizerunki, z których jeden prezentujemy Państwu w tym miejscu.
Cesarzowa Maria Teresa została ukazana tutaj w wieku dojrzałym, w konwencji portretu reprezentacyjnego, w pozycji siedzącej, w stroju wdowim z krzyżem gwiaździstym na lewej piersi i czarnym, upiętym charakterystycznie welonem na głowie. Cesarzowa trzyma w dłoni dokument, po lewej stronie kompozycji widnieją regalia symbolizujące jej władzę.
zapytaj o cenę
WÓJTOWICZ Stanisław
WÓJTOWICZ StanisławWÓJTOWICZ StanisławWÓJTOWICZ Stanisław
Tytuł:Kobieta
Technika:olej, płyta
Wymiary:45 x 29,5 cm
49 x 33 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany p.d.: "S. Wójtowicz"
zapytaj o cenę
TRYBALSKI Paweł
TRYBALSKI PawełTRYBALSKI PawełTRYBALSKI Paweł
Tytuł:Z cyklu "Fałdyliery" (2003)
Technika:akryl, papier
Wymiary:28 x 33,5 cm
26,5 x 32,3 cm (w świetle passe-partout)
40,5 x 50,5 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany i datowany l.g.: "PAWEŁ TRYBALSKI 2003"
Na odwrocie pieczątka autorska Pawła Trybalskiego.
zapytaj o cenę
Autor nieznany
Autor nieznanyAutor nieznany
Tytuł:Góral przy orce
Technika:olej, płótno
Wymiary:52 x 68,5 cm
zapytaj o cenę
KARCZ Włodzimierz
KARCZ WłodzimierzKARCZ WłodzimierzKARCZ Włodzimierz
Tytuł:Kraków - zestaw czterech prac
Technika:olej, płótno
Wymiary:50 x 40 cm/40 x 50 cm (każdy)
61,5 x 51,5 cm/51,5 x 61,5 cm (z oprawą każdy)
Uwagi:Sygnowany i opisany p.d.: "Karcz | 5.05." ("Zakole Wisły z widokiem na Wawel")
Sygnowany i opisany l.d.: "Karcz | 6.05." ("Salwator - widok na Klasztor Sióstr Norbertanek i Wawel")
Sygnowany i opisany p.d.: "Karcz | 6.05." ("Kazimierz - widok na kościół Bożego Ciała")
Sygnowany i opisany p.d.: "Karcz 6.05" ("Ulica Kanonicza")
zapytaj o cenę
FILIPKIEWICZ Mieczysław
FILIPKIEWICZ MieczysławFILIPKIEWICZ MieczysławFILIPKIEWICZ Mieczysław
Tytuł:Zima w górach
Technika:olej, tektura
Wymiary:49 x 68 cm
66 x 85 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany p.d.: "MIECZYSŁAW FILIPKIEWICZ"
Widoczne wybrzuszenie podłoża.
zapytaj o cenę
KANTOR Tadeusz
KANTOR TadeuszKANTOR Tadeusz
Tytuł:Kuźnica z wyobraźni (1974)
Technika:tusz, flamaster, papier
Wymiary:20,8 x 29,9 cm
24 x 33 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany p.d.: "T Kantor"
Opisany p.d.: "Kuźnica 6/74"
zapytaj o cenę
RUDOWICZ Teresa
RUDOWICZ TeresaRUDOWICZ Teresa
Tytuł:Anioły - zestaw dwóch prac
Technika:szczegóły w uwagach poniżej
Wymiary:szczegóły w uwagach poniżej
Uwagi:1. "Anioł w fiolecie"
Technika: monotypia, kredka, tusz, papier
Wymiary: 15 x 11 cm
Sygnowany p.d.: "T. Rudowicz"
Na odwrocie opis autorski z życzeniami.

2. "Anioł"
Technika: akwarela, pastel, karton
Wymiary: 15 x 10,5 cm
Sygnowany p.d.: "T. Rudowicz"
zapytaj o cenę
RYCHTER-JANOWSKA Bronisława
RYCHTER-JANOWSKA BronisławaRYCHTER-JANOWSKA BronisławaRYCHTER-JANOWSKA Bronisława
Tytuł:Spacer
Technika:olej, tektura
Wymiary:13,5 x 22 cm
15,3 x 23,8 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany l.d.: "B. RYCHTER-J."

OPIS PRACY:
Bronisława Rychter-Janowska była nie tylko malarką dworków szlacheckich, ale również pejzaży, często wzbogacanych sztafażem. Charakterystyczne dla jej twórczości są małe formaty prac.
Oferowana niewielka kompozycja zaskakuje swoją złożonością. Obraz ukazuje kobietę w trakcie spaceru po ogrodzie pełnym krzewów i kwiatów. Postać ubrana jest na czarno, jej głowę nakrywa biały kapelusz. W tle artystka umieściła mur i bramę oddzielające pierwszy plan od zielonego gaju. Praca jest przepełniona światłem, które przywodzi skojarzenia ze słonecznym letnim dniem. Ze względu na swój niewielki rozmiar kompozycja jest pozbawiona szczegółów, co wpływa na jej nieprzytłoczoną niczym malarskość.
Obraz posiada wysokie walory dekoracyjne i stanowi interesujący przykład tematyki rodzajowej w malarstwie Bronisławy Rychter-Janowskiej.
zapytaj o cenę
BUNSCH Adam
BUNSCH AdamBUNSCH Adam
Tytuł:Las (1938)
Technika:pastel, papier
Wymiary:68 x 49 cm
73 x 54 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany i datowany l.d.: "Adam Bunsch 1938."
Opisany p.d.: "703."
Na odwrocie oprawy opinia Leszka Ludwikowskiego z 1977 roku.
zapytaj o cenę
CZAJKOWSKI Stanisław
CZAJKOWSKI StanisławCZAJKOWSKI StanisławCZAJKOWSKI Stanisław
Tytuł:Bukiet łubinu (1910)
Technika:olej, płótno dublowane
Wymiary:82 x 71 cm
Uwagi:Sygnowany i datowany l.d.: "STANISŁAW CZAJKOWSKI 1910"
Widoczne zabrudzenie malatury.
zapytaj o cenę
FOGTT Andrzej
FOGTT AndrzejFOGTT AndrzejFOGTT Andrzej
Tytuł:Auguste Rodin (2020)
Technika:akryl, płótno
Wymiary:100 x 70 cm
Uwagi:Sygnowany p.d. "Fogtt 20"
Opisany na odwrocie: "Fogtt | Auguste | Rodin | akryl"
zapytaj o cenę
WYCZÓŁKOWSKI Leon
WYCZÓŁKOWSKI LeonWYCZÓŁKOWSKI LeonWYCZÓŁKOWSKI Leon
Tytuł:Kościół Dominikanów w Lublinie z teki "Lublin" (1918-1919)
Technika:litografia, papier chiński naklejony na karton, tektura
Wymiary:34,5 x 25,5 cm (wymiary grafiki)
61 x 49 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany ołówkiem p.d.: "LWyczół"
zapytaj o cenę
PRONASZKO Zbigniew
PRONASZKO ZbigniewPRONASZKO ZbigniewPRONASZKO Zbigniew
Tytuł:Pejzaż z drzewami i kościołem św. Józefa w Wadowicach
Technika:akwarela, papier naklejony na tekturę
Wymiary:34 x 49 cm (w świetle passe-partout)
50,5 x 64,5 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany p.d.: "z. pronaszko"
Opisany ołówkiem na odwrocie: "Z.E. Nr 5. Pejzaż z drzewami Zbigniew Pronaszko"

OPIS PRACY:
W dorobku Zbigniewa Pronaszki odnaleźć można wiele prac o charakterze pejzażowym, najczęściej ukazują one osadzone w letniej scenerii wiejskie krajobrazy. Warto zauważyć, że w pejzażach artysta chętnie wykorzystywał właśnie technikę akwareli.
Prezentowana praca przedstawia kościół przy klasztorze Karmelitów Bosych w Wadowicach, na co wskazują zarówno bryła budynku, jak i jej charakterystyczne otwory okienne. Widoki z Wadowic i okolic tego miasta wielokrotnie powracały w malarstwie Zbigniewa Pronaszki.
W oferowanej akwareli formistyczne podejście do formy łączy się z subtelną gamą kolorystyczną. Na duże plamy barwne nałożone zostały drobne pociągnięcia pędzla. Zabieg ten buduje głębię i wpływa na walory dekoracyjne kompozycji. Artysta w znamienny dla siebie sposób przetworzył istniejącą przestrzeń w poetycki i pełen wyciszenia lokalny krajobraz. 
zapytaj o cenę
KSIĄŻEK Bolesław
KSIĄŻEK BolesławKSIĄŻEK Bolesław
Tytuł:Kinkiet z motywem florystycznym
Technika:ceramika szkliwiona
Wymiary:36,5 x 23,5 x 7,5 cm
Uwagi:Sygnowany śr.d. monogramem "KB"
zapytaj o cenę
ZIN Wiktor
ZIN WiktorZIN WiktorZIN Wiktor
Tytuł:Na łodzi
Technika:węgiel, papier
Wymiary:49 x 71 cm
52 x 74 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany p.d.: "Wiktor Zin"
PROWENIENCJA:
- dar od artysty,
- kolekcja prywatna.
zapytaj o cenę
ZIN Wiktor
ZIN WiktorZIN Wiktor
Tytuł:Lapidarium
Technika:tusz, papier naklejony na tekturę
Wymiary:30,5 x 48 cm
33 x 50,2 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany p.d.: "Wiktor Zin"
Przy krawędziach miejscami widoczne ślady zmarszczenia papieru. W prawym górnym narożniku widoczny ślad po zagięciu, w prawym dolnym narożniku widoczny ślad po naderwaniu papierowego podłoża.
zapytaj o cenę
BORATYŃSKI (XIX w.)
BORATYŃSKI (XIX w.)BORATYŃSKI (XIX w.)
Tytuł:Portret mężczyzny ze szmaragdowym sygnetem
Technika:olej, płótno dublowane
Wymiary:86 x 67,5 cm
103 x 84 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany l.d.: "[nieczytelne]Boratyński"
Lokalnie widoczne krakelury, zarysowania oraz pojedyncze ubytki warstwy malarskiej.

Autorstwo obrazu prawdopodobnie można przypisać Emilowi Boratyńskiemu (1806/1810-1876) [zobacz biografię artysty]
zapytaj o cenę
HOFMAN Wlastimil
HOFMAN WlastimilHOFMAN WlastimilHOFMAN Wlastimil
Tytuł:Portret doktora Jana Freundlicha (1950)
Technika:olej, płyta
Wymiary:43,5 x 37,5 cm
55,7 x 48,5 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany i datowany l.g.: "Wlastimil | Hofman | 1950"
Opisany na odwrocie: "Naszemu Kochanemu | prawdziwemu i przezacnemu | Przyjacielowi Doktorowi Janowi | Freundlichowi | na pamiątkę Wlastimil i Ada | Hofmanowie | Szklarska Poręba | 1950"

PROWENIENCJA:
- kolekcja dra Jana Freundlicha.

OPIS PRACY:
Obraz przedstawia doktora Jana Freundlicha, którego Wlastimil Hofman poznał w latach 40. w Nazarecie. Mężczyźni utrzymywali ze sobą kontakt jeszcze długo po wojnie, czego przykładem jest również ta praca powstała w 1950 roku.
Prezentowany obraz został namalowany z dbałością o detale. Praca przywodzi na myśl portrety z okresu międzywojennego, które charakteryzowała miękkość i delikatność w ukazaniu twarzy portretowanej osoby. W tle obrazu został ukazany charakterystyczny dla Szklarskiej Poręby krajobraz z dominującym nad otoczeniem szczytem Szrenicy.

Hofmanowie i dr Jan Freundlich

*Fotografia z Nazaretu przedstawiająca od lewej: Adę Hofman, doktora Jana Freundlicha i Wlastimila Hofmana
[Fot. ze zbiorów rodziny]



Więcej na temat twórczości Wlastimila Hofmana z okresu II wojny światowej i znajomości artysty z doktorem Janem Freundlichem mogą Państwo przeczytać w artykule na blogu KDA [ZOBACZ]


Więcej na temat późnej twórczości Wlastimila Hofmana mogą Państwo przeczytać w artykule na blogu KDA [ZOBACZ]
zapytaj o cenę
HOFMAN Wlastimil
HOFMAN WlastimilHOFMAN Wlastimil
Tytuł:Chrystus Frasobliwy i upadek Pana Jezusa
Technika:olej, płyta
Wymiary:40 x 60,8 cm
46,5 x 67,3 cm (z oprawą)
zapytaj o cenę
HOFMAN Wlastimil
HOFMAN WlastimilHOFMAN Wlastimil
Tytuł:Studnia na podwórzu
Technika:olej, tektura
Wymiary:31 x 30 cm
38 x 37 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany śr.d. monogramem "WH"
zapytaj o cenę
HOFMAN Wlastimil
HOFMAN WlastimilHOFMAN Wlastimil
Tytuł:Z nogą w gipsie (tryptyk) (1955)
Technika:olej, panel malarski, sklejka, płyta
Wymiary:30,5 x 19,5 cm (każdy)
35,3 x 64,3 cm (z oprawą)
Uwagi:Część lewa ("Z nogą w gipsie - przy lekturze"): olej, panel malarski; sygnowany i datowany l.d.: "Wlastimil | 1955 Hofman"
Część środkowa ("Z nogą w gipsie - przy robótkach"): olej, sklejka; sygnowany i datowany l.d.: "1955 | Wlastimil | Hofman", opisany na odwrocie: "Z nogą w gipsie"
Część prawa ("Z nogą w gipsie - sen"): olej, płyta; sygnowany i datowany l.d.: "Wlastimil | Hofman | 1955"

Więcej na temat późnej twórczości Wlastimila Hofmana mogą Państwo przeczytać w artykule na blogu KDA [ZOBACZ]

OPIS PRACY:
Praca składa się z trzech obrazów przedstawiających żonę Wlastimila Hofmana - Adę, która została sportretowana w trakcie różnych czynności (lektury, robótek ręcznych i snu), podczas rekonwalescencji w łóżku po złamaniu nogi.
Artysta zastosował formę tryptyku, powszechnie wiązaną z malarstwem sakralnym, bądź symbolicznym, do ukazania scen z życia codziennego. Dodatkowo kompozycyjnie prace nasuwają skojarzenie z wybitnym dziełem Andrei Mantegni "Opłakiwanie zmarłego Chrystusa". Zestawienie tych elementów wywołuje pewien dysonans i może wskazywać na chęć podkreślenia przez artystę wagi życia, również w jego prozaicznych i czysto ludzkich przejawach.
Mając na uwadze biografię malarza i jego głębokie uczucie względem żony, można powyższą pracę interpretować jako prywatny i intymny obraz z życia artysty, który postanowił w formie trzech niewielkich, realistycznych obrazów ukazać ukochaną osobę.
zapytaj o cenę
STYRYLSKA-TARANCZEWSKA Celina
STYRYLSKA-TARANCZEWSKA CelinaSTYRYLSKA-TARANCZEWSKA CelinaSTYRYLSKA-TARANCZEWSKA Celina
Tytuł:Martwa natura w zieleni (1985)
Technika:gwasz, papier
Wymiary:38,4 x 50,4 cm
64 x 76 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany p.d.: "Celina Styrylska"
Opisany na odwrocie.
zapytaj o cenę
STYRYLSKA-TARANCZEWSKA Celina
STYRYLSKA-TARANCZEWSKA CelinaSTYRYLSKA-TARANCZEWSKA CelinaSTYRYLSKA-TARANCZEWSKA Celina
Tytuł:Martwa natura z butelką i trzema muszlami
Technika:tempera, papier
Wymiary:39 x 57,3 cm
64 x 82,5 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany p.d.: "Celina Styrylska"
Opisany na odwrocie.
zapytaj o cenę
PĘKSOWA Ewelina
PĘKSOWA EwelinaPĘKSOWA Ewelina
Tytuł:Matka Boska Karmiąca
Technika:malarstwo na szkle
Wymiary:26 x 20 cm (w świetle oprawy)
33,5 x 27 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany p.d.: "EPęksowa"
Opisany na odwrocie: "Ewelina Pęksowa „Matka Boska Karmiąca” | Zakopane"
zapytaj o cenę
PANEK Jerzy
PANEK JerzyPANEK JerzyPANEK Jerzy
Tytuł:Zestaw sześciu prac o tematyce portretowo-animalistycznej
Technika:pastel, akwarela, kredka, tusz, papier
Wymiary:szczegóły w uwagach poniżej
Uwagi:Jerzy Panek, "Lew" (1945)
Technika: tusz, papier | Wymiary: 22 x 31,5 cm
Sygnowany i opisany ołówkiem l.d.: "Panek | 45 ASP"
Widoczne drobne naderwania papieru przy krawędziach podłoża.
Widoczne przetarganie papieru (ok. 3,5 cm) w środkowej części górnej krawędzi podłoża.

Jerzy Panek, "Autoportret"
Technika: tusz, papier | Wymiary: 20,5 x 15 cm
Opisany kredką śr.g.: "19.VII."
Widoczne przetarganie papieru (ok. 1 cm) przy lewej dolnej krawędzi podłoża.

Jerzy Panek, "Portret w błękicie" (1973)
Technika: akwarela, kredka, papier | Wymiary: 20,5 x 15 cm
Datowany l.g.: "9.12.73."

Jerzy Panek, "Portret" (1995)
Technika: pastel, papier | Wymiary: 29,5 x 20,7 cm
Sygnowany i datowany ołówkiem p.d.: "Panek 95r"
Opisany ołówkiem na odwrocie: "JERZY PANEK, SPIS 11.II.2001"

Jerzy Panek, "Portret z fioletem"
Technika: pastel, papier | Wymiary: 14 x 21 cm
Sygnowany ołówkiem l.d.: "Panek"

Jerzy Panek, "Mężczyzna"
Technika: tusz, papier | Wymiary: 23,7 x 19,3 cm
Opisany ołówkiem na odwrocie: "JERZY PANEK, 1958/59, WŁASNOŚĆ SPADKOBIERCÓW (BM)"

PROWENIENCJA:
- kolekcja Jerzego Panka,
- kolekcja prywatna.
zapytaj o cenę
Strony:
x
«
»