Oferta galeryjna
Tytuł: | Zestaw pięciu rysunków |
Technika: | tusz, ołówek, papier |
Wymiary: | szczegóły w uwagach poniżej |
Uwagi: | Jerzy Panek, "Portret mężczyzny" (1942) Technika: ołówek, papier | Wymiary: 28,5 x 20,5 cm Sygnowany i datowany p.d.: "Panek | 42" Jerzy Panek, "Akt stojący" Technika: ołówek, papier | Wymiary: 29,5 x 21 cm Sygnowany kredką l.d.: "Panek" Jerzy Panek, "Para" (1959) Technika: tusz, papier | Wymiary: 18,6 x 23,5 cm Datowany ołówkiem p.d.: "59" Opisany ołówkiem na odwrocie: "JERZY PANEK, 1960, WŁASNOŚĆ SPADKOBIERCÓW" Jerzy Panek, "Portret w swetrze" Technika: tusz, papier | Wymiary: 23,5 x 18,5 cm Opisany ołówkiem na odwrocie: "JERZY PANEK, 58/59, WŁASNOŚĆ SPADKOBIERCÓW (BM)" Jerzy Panek, "Koza" Technika: tusz, papier | Wymiary: 20 x 29,5 cm Opisany p.d.: "2.10." PROWENIENCJA: - kolekcja Jerzego Panka, - kolekcja prywatna. |
Tytuł: | Oferta galeryjna |
Technika: | Sprawdź pełną ofertę galeryjną ponad 300 prac artystów polskich |
Wymiary: | Sztuka dawna | sztuka współczesna |
Uwagi: | Zapoznaj się z pełną ofertą galeryjną na stronie Galerii Sztuki ATTIS [link] |
Tytuł: | Pies (1983) |
Technika: | olej, płyta |
Wymiary: | 26,5 x 26,5 cm 36 x 36 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany l.d.: "St. Kuskowski 83" Opisany na odwrocie: "St. Kuskowski 1983 | »PIES«" Na odwrocie dedykacja autorska. |
Tytuł: | Rykowisko (1992) |
Technika: | malarstwo na szkle |
Wymiary: | 31,5 x 38 cm (w świetle oprawy) 38 x 44,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "JPęksa" Opisany na odwrocie: "Rykowisko | Jolanta Pęksa | Zakopane 1992" |
Tytuł: | Dziecięcy strach |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 49,5 x 69 cm 57,5 x 78 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "HAJDUKIEWICZ.L." W górnych narożnikach widocznie niewielkie uszkodzenia malatury. |
Tytuł: | Ruiny zamku renesansowego w Krupem (1953) |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 30 x 53 cm 35,5 x 58 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "SPieniążek 953" Opisany na odwrocie: "Pieniążek Stefan | Ruiny zamku renesansowego | Krupe przed wschodem słońca | Krasnystaw | 1953" |
Tytuł: | Grające Anioły |
Technika: | malarstwo na szkle |
Wymiary: | 39 x 30 cm (w świetle oprawy) 47 x 37,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "EPęksowa" Opisany na odwrocie: "Ewelina Pęksowa | Zakopane"; "Grające Anioły" |
Tytuł: | Muzykanci (1996) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 50 x 38 cm 62 x 50 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "A.M. 96"
|
Tytuł: | Kuszenie na pustyni |
Technika: | olej, płótno dublowane |
Wymiary: | 58 x 46 cm 71,5 x 60 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Widoczne zabrudzenie warstwy malarskiej. |
Tytuł: | Dwie biedronki (1995) |
Technika: | olej, płyta |
Wymiary: | 34,5 x 37,2 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.śr.: "Edward 95" Opisany na odwrocie: "EDWARD NARKIEWICZ | DWIE BIEDRONKI 1995 | (37,2 x 34,5) CM. | OLEJ + PILŚŃ" |
Tytuł: | Pablo Picasso jesienny (2005) |
Technika: | olej, akryl, płyta |
Wymiary: | 50 x 73 cm 53 x 76 cm ( z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "Edward 2005" Opisany na odwrocie: "EDWARD NARKIEWICZ | PABLO PICASSO JESIENNY 2005 | (73 x 50) CM. | OLEJ + ACRYLIC + PILŚŃ" OPIS PRACY: Twórczość Edwarda Narkiewicza wpisuje się w nurt tzw. realizmu magicznego. Artysta w swoich pracach najczęściej przedstawiał motywy zaczerpnięte ze świata fauny i flory, które komponował w interesujące wizualnie i złożone treściowo całości. W oferowanej pracy malarz przedstawił w centrum Pabla Picassa, który jest otoczony wieńcem gwiazd i patrzy na wprost na odbiorcę. Postaci słynnego artysty towarzyszą charakterystyczne dla kompozycji autorstwa Edwarda Narkiewicza grzyby, ukazana z profilu głowa egzotycznego ptaka oraz zwisająca z finezyjnie ukształtowanej gałęzi larwa. Wszystkie elementy są umieszczone na jednolitym jasnooliwkowym tle. Praca została zbudowana w oparciu o poetykę marzenia sennego i surrealistycznych zabiegów formalnych. To właśnie niczym niepohamowana fantazja artysty, wysmakowany humor i niepowtarzalny styl sprawiają, że malarstwo Edwarda Narkiewicza jest rozpoznawalne i zatrzymuje na dłużej wzrok odbiorców jego sztuki. |
Tytuł: | Krajobraz z domem (1990) |
Technika: | olej, płyta |
Wymiary: | 36,5 x 39,5 cm 45,5 x 49 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany na odwrocie: "1990 | JERZY WRÓBLEWSKI" |
Tytuł: | Erotyk (2008) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 24 x 30 cm |
Uwagi: | Sygnowany i opisany p.d.: "Joanna Sierko | 494/2008 | Lucień" |
Tytuł: | Pejzaż z zabudową |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 31 x 39 cm 42 x 52 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "H. Szczygliński" OPIS PRACY: Na malarstwo Henryka Szczyglińskiego silnie wpłynęła twórczość Jana Stanisławskiego, u którego artysta kształcił się w okresie studiów w krakowskiej Akademii. To właśnie wtedy u młodego twórcy rozkwitło zamiłowanie do wysmakowanych kolorystycznie, szeroko malowanych, nastrojowych pejzaży. Ukazany przez Henryka Szczyglińskiego wiejski krajobraz z drewnianą chatą i znajdującymi się w tle murowanymi zabudowaniami został osadzony w iście idyllicznej scenerii. Bujne trawy i rozłożyste drzewa tworzą fantazyjną oprawę dla całej kompozycji. Ekspresja wyrazu w kształtowaniu plamy w połączeniu z subtelną gamą barwną dały w efekcie postimpresjonistyczny w swoim charakterze obraz przepełnionego spokojem wiejskiego życia. Praca ponadto posiada wysokie walory malarskie i dekoracyjne, które wpływają na jej atrakcyjność. |
Tytuł: | Zmierzch nad ścierniskiem |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 33 x 65 cm 49 x 80,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany l.d.: "P Stachiewicz | Pab(nieczytelne)" Na licu obrazu widoczne krakelury. |
Tytuł: | Grosz czynszowy |
Technika: | olej, płótno dublowane |
Wymiary: | 35 x 45 cm 56 x 67 cm (z oprawą) |
Uwagi: |
OPIS PRACY: Prezentowany obraz stanowi niezwykle interesujący przykład dawnego malarstwa w katalogu XXXIII Aukcji Dzieł Sztuki. Praca podejmuje popularny w epoce nowożytnej, zaczerpnięty z Ewangelii św. Mateusza temat grosza czynszowego, który to, począwszy od Masaccia, był podejmowany przez najwybitniejszych europejskich twórców, jak m.in. Tycjan. Prezentowany obraz cechuje złożona kompozycja, w której znaczącą, a przy tym tytułową rolę odgrywa grupa postaci na pierwszym planie. Na uwagę zasługuje starannie wykreślona w partii tła architektura, która poprzez obecność arkad wprowadza do całości wizualne uporządkowanie. Scena została ukazana w pogrążonej w półmroku przestrzeni wnętrza lub dziedzińca. Z grupy ukazanych osób wyróżnia się sylwetka Jezusa w nieco jaśniejszych szatach – jego postać emanuje blaskiem otaczającym w postaci nimbu Jego głowę. Poprzez ten zabieg, a także dzięki zaznaczeniu kontynuacji pomieszczeń za arkadami, całość kompozycji nabrała silnego światłocieniowego charakteru. Obraz cechuje duża precyzja rysunku, wysoka klasa artystyczna oraz subtelna gama barwna skupiona wokół ciepłych odcieni brązu skontrastowanych z chłodem błękitnoszarych ścian. Dzieło zarówno pod względem kompozycji, zastosowanej kolorystyki, jak i sposobu malowania wpisuje się w nurt późnobarokowego malarstwa europejskiego i prawdopodobnie pochodzi z XVIII wieku. |
Tytuł: | Bez tytułu II (2021-2023) |
Technika: | technika mieszana, karton |
Wymiary: | 69,5 x 50 cm 90,5 x 70 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "Żmijewski | ALTHAMER" Na odwrocie certyfikat autorski. |
Tytuł: | Bez tytułu I (2021-2023) |
Technika: | technika mieszana, karton |
Wymiary: | 53,5 x 38 cm 69 x 55,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany l.d.: "Żmijewski | ALTHAMER" Na odwrocie certyfikat autorski. |
Tytuł: | Zmysłowy grejpfrut (Pamplemousse Érotique) z cyklu Flordali - Les Fruits (1969) |
Technika: | litografia barwna, papier, ed. 51/200 |
Wymiary: | 57 x 36 cm (odcisk płyty) 74,5 x 55 cm (wymiary arkusza) |
Uwagi: | Sygnowana ołówkiem p.d.: "Dali" Opisana ołówkiem l.d.: "51/200" Więcej o pracach z cyklu "Flordali - Les Fruits" w artykule na blogu [ZOBACZ] |
Tytuł: | "Narodziny Afrodyty" (1963/1965) oraz "Zeus" (1964) z cyklu "Mitologia" (zestaw dwóch prac) |
Technika: | akwaforta, sucha igła, papier |
Wymiary: | wymiary w uwagach |
Uwagi: | "Narodziny Afrodyty" (1963/1965) z cyklu "Mitologia" - ed. 26/150, wydanie: Pierre Argillet, Paryż Wymiary grafiki: 49,5 x 39,5 cm | 66,5 x 50 cm (w świetle passe-partout) | 97 x 79 cm (z oprawą) Sygnowana i datowana ołówkiem p.d.: "Dali / 1963" Opisana l.d.: "26/150" Praca posiada certyfikat autentyczności wydany przez Serge’a Goldenberga, jednego z czołowych specjalistów w dziedzinie twórczości graficznej Salvadora Dalego. "Zeus" (1965) z cyklu "Mitologia" - ed. 65/150, wydanie: Pierre Argillet, Paryż Wymiary grafiki: 49 x 38,5 cm | 67 x 49,5 cm (w świetle passe-partout) | 97 x 79 cm (z oprawą) Sygnowana i datowana ołówkiem p.d.: "Dali / 1964" Opisana l.d.: "65/150" Praca posiada pismo potwierdzające autentyczność wydane przez Serge’a Goldenberga, jednego z czołowych specjalistów w dziedzinie twórczości graficznej Salvadora Dalego. Salvador Dali w swojej sztuce wielokrotnie inspirował się grecką mitologią oraz jej symboliką. W latach 1961-1965 stworzył cykl szesnastu grafik pt. "Mitologia", który przez wielu uznawany jest za jeden z najciekawszych w dorobku artysty. Przy jej tworzeniu Salvador Dali wykorzystywał różne techniki graficzne: grawerowanie, wytrawianie, suchą igłę oraz ręcznym podkolorowywanie. Rozpoczynał pracę nad każdą z grafik od abstrakcyjnej smugi - "znaczącej manifestacji przypadku" stanowiącej punkt wyjścia do dalszej pracy mistrza. Zbiór ten ostatecznie wydany został przez Pierre’a Argilleta - wydawcę oraz przyjaciela artysty. Grafiki Salvadora Dalego wchodzące w skład Pierre Argillet Collection reprezentują najwyższe standardy jakości. Świadectwem ich wyjątkowej atrakcyjności jest fakt, że były wystawiane w najbardziej renomowanych muzeach na świecie, mają także stałe miejsce w Muzeum Salvadora Dalego w Figueres w Hiszpanii. |
Tytuł: | "Pegaz" (1964) z cyklu "Mitologia" |
Technika: | akwaforta, akwatinta, sucha igła, papier japoński, ed. LXXIX/C; wydanie: Pierre Argillet, Paryż |
Wymiary: | 53 x 62 cm (wymiary grafiki) 55,5 x 73 cm (w świetle passe-partout) 85 x 103 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowana ołówkiem p.d.: "Dali" Opisana l.d.: "LXXIX/C" Grafiki Salvadora Dalego wchodzące w skład Pierre Argillet Collection reprezentują najwyższe standardy jakości. Świadectwem ich wyjątkowej atrakcyjności jest fakt, że były wystawiane w najbardziej renomowanych muzeach na świecie, mają także stałe miejsce w Muzeum Salvadora Dalego w Figueres w Hiszpanii |
Tytuł: | Iza - Free Tibet (2003) z cyklu XXIV "Plener" |
Technika: | olej, akryl, płótno |
Wymiary: | 70 x 50 cm |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "E. DWURNIK | 2003" Opisany śr.d.: "= IZA - FREE TIBET = MYCZKOWCE" Opisany na odwrocie: "2003 | E. DWURNIK | FREE TIBET | Iza - Myczkowce | PLENER | NR: XXIV | 27 | 3042" PROWENIENCJA: - kolekcja Izabelli Pajonk, - dar od artysty. OPIS PRACY: Portret właściwie od początku aktywności twórczej Edwarda Dwurnika stanowił ważną, aczkolwiek nie dominującą część dorobku artysty. Malarz z niebywałą sprawnością, nie tracąc przy tym na ekspresji wyrazu, potrafił uchwycić cechy charakterystyczne danej postaci. Prezentowana praca powstała w czasie pobytu malarza w bieszczadzkich Myczkowcach. Obraz przedstawia Izabellę Pajonk - malarkę i współuczestniczkę artystycznego wyjazdu. Strój sportretowanej, a konkretniej jej T-shirt z nazwą organizacji "Free Tibet", nadaje kompozycji znaczenia ideologicznego, co zresztą podkreślił sam autor w odnotowanym na płótnie tytule pracy. Ogniste włosy modelki korespondują z oranżem bluzki i stanowiły właściwie dla malarza punkt wyjścia dla kształtowania kolorystycznego konturów ukazanych w obrazie elementów. W tle widoczny jest pejzaż z górami otaczającymi błękitną taflę jeziora. Soczyście zielony krajobraz Bieszczad nawiązuje poniekąd do pejzażu krainy Tybetu. |
Tytuł: | Obraz nr 353 (2015) |
Technika: | akryl, płótno |
Wymiary: | 30 x 30 cm |
Uwagi: | Sygnowany i opisany na odwrocie: "2015 | E. DWURNIK | OBRAZ NR: 353 | NR: XXV-353- | -5398" |
Tytuł: | Wyrok (2015) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 100 x 80 cm 109 x 89 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "Rosiński | 2015" Opisany na odwrocie: "ROSIŃSKI | WYROK | 100 x 80 | 2015" Obraz jest reprodukowany w wydaniu powieści Krzysztofa Gibaszewskiego W poszukiwaniu tego czegoś (Skarżysko-Kamienna 2015, s. 146 oraz na tyle okładki). Obraz jest wymieniany i reprodukowany w albumie prac Ryszarda Rosińskiego Surrealizm (tekst K. Gibaszewski, Skarżysko-Kamienna 2018, s. 90-91). Do obrazu dołączone zostaną dwie wspomniane wyżej publikacje opatrzone autografami Ryszarda Rosińskiego oraz Krzysztofa Gibaszewskiego. Fragment powieści Krzysztofa Gibaszewskiego W poszukiwaniu tego czegoś: "Facet znajdował się w jasnym pomieszczeniu bez ścian, sufitu i podłogi. Otaczał go błękit. [...] Przed sobą widział cztery postacie, ubrane w brązowe, niewidzialne habity z zaciągniętymi wielkimi, czarnymi kapturami, spod których nie było widać twarzy. Postacie te zlewały się z otoczeniem w jeden błękit. Byli to członkowie trybunału. Między nimi a Facetem, trochę z lewej strony, stał oskarżyciel, który wygłaszał przemowę. [...] Z obejrzanego materiału wynika, że oskarżony odrzucił łaskę, którą otrzymał. A otrzymał wiele. Oświecenie, powołanie do wielkich rzeczy. Mógł być prorokiem, ale on zaniechał. Wybrał mamonę i cielesność. Za to może być tylko jedna kara, o którą wnioskuję. Życie. Domagam się dla niego kary doumarcia. Życia, dopóki nie umrze. [...] Niech żyje wśród ludzi, którzy nigdy go nie zrozumieją [...]. To będzie jego karą. Bo wiedział, a nie przekazał wiedzy, nie poszerzył jej, ani nie wykorzystał jej do niczego dobrego. Za to powinien po raz kolejny zostać wygnanym z raju. Za pierworodny grzech zaniechania." |
Tytuł: | Kalwa (1996) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 69 x 90 cm |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "Maria Anto" Opisany na odwrocie: "Maria Anto 96 | 1038" Opisany na blejtramie: "MARIA ANTO KALWA 1996 69 x 90 DZIENNIK B" OPIS PRACY: Maria Anto była malarką i poetką, w swojej twórczości czerpała inspiracje z naiwnego realizmu i surrealizmu, tworząc niepowtarzalne, oniryczne kompozycje. Na twórczość Marii Anto oddziaływały traumatyczne doświadczenia drugiej wojny światowej, które wpłynęły zarówno na tematykę, jak i formę jej prac. W związku z tym artystka wielokrotnie wykorzystywała w swoich pracach poetykę marzeń sennych. W prezentowanym obrazie Maria Anto ukazała charakterystyczny dla siebie, złożony jakby z wycinków rzeczywistości, wieczorny krajobraz przesycony aurą tajemniczości. Malarka w centrum kompozycji ujęła krucyfiks na tle skały. Krzyż otaczają fragmenty zabudowań kościelnych, cmentarza i pejzażu z drzewem na wzgórzu. W malarstwie tej artystki główną rolę odgrywały emocje i przeżycia, które przekładała na fantastyczny świat niejednoznacznych, otwierających szerokie drogi interpretacyjne symboli. |
Tytuł: | Raj utracony | Szkic kobiety (praca dwustronna) |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 68,5 x 48,8 cm 88,5 x 69 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.g.: "Wl Hofman" Opisany na odwrocie: "raj utracony" OPIS PRACY: W obrazach Wlastimila Hofmana często powracającym tematem była zaduma nad przemijaniem. W prezentowanej pracy artysta zastosował charakterystyczną dla siebie kompozycję, w której na pierwszym planie ukazał siedzącą na skale kobietę, z kolei w tle przedstawił rozległy pejzaż z symbolicznym sztafażem. W pracy "Raj utracony" można dostrzec wymowę wanitatywną, na którą wskazuje postać z kosą, będąca prawdopodobnie personifikacją Thanatos. Melancholijny nastrój jest spotęgowany przez sam autorski tytuł, sugerujący poniekąd interpretację dzieła, ale także postać zamyślonej kobiety, jak gdyby nieświadomej sceny rozgrywającej się za jej plecami. |
Tytuł: | Czerwony kwiat |
Technika: | ceramika szkliwiona |
Wymiary: | 29 x 19 x 1,5 cm |
Uwagi: | Sygnowany p.d. monogramem "KB" |
Tytuł: | Pióro |
Technika: | ceramika szkliwiona |
Wymiary: | 37 x 17 x 2 cm |
Uwagi: | Sygnowany p.d. monogramem "KB" |
Tytuł: | Chrystus Frasobliwy |
Technika: | drewno polichromowane |
Wymiary: | 24,5 x 8 x 8 cm |
Uwagi: | Opisany na spodzie podstawy obcą ręką. Widoczne ubytki w partii cierni korony Chrystusa. OPIS PRACY: Jędrzej Wowro był rzeźbiarzem ludowym, który jest uważany za najwybitniejszego z polskich świątkarzy. Artysta tworzył wizerunki licznych świętych, wykazując się przy tym znakomitą znajomością ikonografii oraz wyjątkową wrażliwością na formę rzeźbiarską. Prezentowaną figurę "Chrystusa Frasobliwego" charakteryzuje indywidualny dla Jędrzeja Wowro sposób kształtowania bryły, w którym miękki modelunek jest łączony z ostrymi cięciami detali. Praca jest polichromowana, co wzmacnia jej całościowy ekspresyjny wyraz i poprzez namalowane elementy flory sytuuje postać Chrystusa w kontekście natury. Warto wspomnieć, że rzeźby Jędrzeja Wowro są obiektem zainteresowania wielu kolekcjonerów i są rzadkością na rynku sztuki. |
Tytuł: | Kompozycja florystyczna |
Technika: | ceramika szkliwiona |
Wymiary: | 19 x 19 x 1,5 cm |
Uwagi: | Sygnowany l.d. monogramem "KB" |