Oferta galeryjna
Tytuł: | Muzykujące Anioły |
Technika: | malarstwo na szkle |
Wymiary: | 39,5 x 30 cm (w świetle oprawy) 46,3 x 37 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany l.d.: "EPęksowa" |
Tytuł: | Polana Jamy w Dolinie Chochołowskiej (1985) |
Technika: | gwasz, karton |
Wymiary: | 31,5 x 41,6 cm 38 x 49 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "Z. Walczak | 14.V.1985" Opisany ołówkiem śr.d.: "Polana Jamy" Opisany na odwrocie: "Polana Jamy | 14.V.1985 | ZWalczak" |
Tytuł: | Uczta weselna (1977) |
Technika: | malarstwo na szkle |
Wymiary: | 39,5 x 30 cm (w świetle oprawy) 46 x 36,7 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany l.śr.: "JPęksa | 1977" Opisany na odwrocie: "Jolanta Pęksa | Zakopane 1977" |
Tytuł: | Miasteczko |
Technika: | olej, papier naklejony na tekturę |
Wymiary: | 29,5 x 42 cm |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "Jan Świderski" |
Tytuł: | Portret cesarzowej Marii Teresy Habsburg jako wdowy |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 94,5 x 74 cm 107 x 86,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | OPIS PRACY: Maria Teresa Walburga Amalia Christina von Habsburg (1717-1780) była córką cesarza Karola VI Habsburga, niekoronowaną cesarzową Austrii i Cesarzową Rzymską. Po śmierci męża, Franciszka I Stefana Lotaryńskiego, w 1765 roku Maria Teresa przybrała wdowie szaty i okazywała w ten sposób żałobę już do końca swojego życia, powstałe po tym wydarzeniu portrety cesarzowej przedstawiają ją zatem właśnie w takim stroju. Jednym z najbardziej znanych wizerunków Marii Teresy Habsburg jako wdowy jest dzieło Antona von Marona (1733-1808) z 1772 roku (obecnie w zbiorach Muzeum Regionalnego w Ptuj Ormož w Słowenii). Na podstawie wspomnianego obrazu powstawały wierne kopie, ale także nieco swobodniej nawiązujące do tego przedstawienia wizerunki, z których jeden prezentujemy Państwu w tym miejscu. Cesarzowa Maria Teresa została ukazana tutaj w wieku dojrzałym, w konwencji portretu reprezentacyjnego, w pozycji siedzącej, w stroju wdowim z krzyżem gwiaździstym na lewej piersi i czarnym, upiętym charakterystycznie welonem na głowie. Cesarzowa trzyma w dłoni dokument, po lewej stronie kompozycji widnieją regalia symbolizujące jej władzę. |
Tytuł: | Kobieta |
Technika: | olej, płyta |
Wymiary: | 45 x 29,5 cm 49 x 33 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "S. Wójtowicz" |
Tytuł: | Z cyklu "Fałdyliery" (2003) |
Technika: | akryl, papier |
Wymiary: | 28 x 33,5 cm 26,5 x 32,3 cm (w świetle passe-partout) 40,5 x 50,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany l.g.: "PAWEŁ TRYBALSKI 2003" Na odwrocie pieczątka autorska Pawła Trybalskiego. |
Tytuł: | Góral przy orce |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 52 x 68,5 cm |
Tytuł: | Kraków - zestaw czterech prac |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 50 x 40 cm/40 x 50 cm (każdy) 61,5 x 51,5 cm/51,5 x 61,5 cm (z oprawą każdy) |
Uwagi: | Sygnowany i opisany p.d.: "Karcz | 5.05." ("Zakole Wisły z widokiem na Wawel") Sygnowany i opisany l.d.: "Karcz | 6.05." ("Salwator - widok na Klasztor Sióstr Norbertanek i Wawel") Sygnowany i opisany p.d.: "Karcz | 6.05." ("Kazimierz - widok na kościół Bożego Ciała") Sygnowany i opisany p.d.: "Karcz 6.05" ("Ulica Kanonicza") |
Tytuł: | Zima w górach |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 49 x 68 cm 66 x 85 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "MIECZYSŁAW FILIPKIEWICZ" Widoczne wybrzuszenie podłoża. |
Tytuł: | Kuźnica z wyobraźni (1974) |
Technika: | tusz, flamaster, papier |
Wymiary: | 20,8 x 29,9 cm 24 x 33 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "T Kantor" Opisany p.d.: "Kuźnica 6/74" |
Tytuł: | Anioły - zestaw dwóch prac |
Technika: | szczegóły w uwagach poniżej |
Wymiary: | szczegóły w uwagach poniżej |
Uwagi: | 1. "Anioł w fiolecie" Technika: monotypia, kredka, tusz, papier Wymiary: 15 x 11 cm Sygnowany p.d.: "T. Rudowicz" Na odwrocie opis autorski z życzeniami. 2. "Anioł" Technika: akwarela, pastel, karton Wymiary: 15 x 10,5 cm Sygnowany p.d.: "T. Rudowicz" |
Tytuł: | Spacer |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 13,5 x 22 cm 15,3 x 23,8 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany l.d.: "B. RYCHTER-J." OPIS PRACY: Bronisława Rychter-Janowska była nie tylko malarką dworków szlacheckich, ale również pejzaży, często wzbogacanych sztafażem. Charakterystyczne dla jej twórczości są małe formaty prac. Oferowana niewielka kompozycja zaskakuje swoją złożonością. Obraz ukazuje kobietę w trakcie spaceru po ogrodzie pełnym krzewów i kwiatów. Postać ubrana jest na czarno, jej głowę nakrywa biały kapelusz. W tle artystka umieściła mur i bramę oddzielające pierwszy plan od zielonego gaju. Praca jest przepełniona światłem, które przywodzi skojarzenia ze słonecznym letnim dniem. Ze względu na swój niewielki rozmiar kompozycja jest pozbawiona szczegółów, co wpływa na jej nieprzytłoczoną niczym malarskość. Obraz posiada wysokie walory dekoracyjne i stanowi interesujący przykład tematyki rodzajowej w malarstwie Bronisławy Rychter-Janowskiej. |
Tytuł: | Las (1938) |
Technika: | pastel, papier |
Wymiary: | 68 x 49 cm 73 x 54 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany l.d.: "Adam Bunsch 1938." Opisany p.d.: "703." Na odwrocie oprawy opinia Leszka Ludwikowskiego z 1977 roku. |
Tytuł: | Bukiet łubinu (1910) |
Technika: | olej, płótno dublowane |
Wymiary: | 82 x 71 cm |
Uwagi: | Sygnowany i datowany l.d.: "STANISŁAW CZAJKOWSKI 1910" Widoczne zabrudzenie malatury. |
Tytuł: | Auguste Rodin (2020) |
Technika: | akryl, płótno |
Wymiary: | 100 x 70 cm |
Uwagi: | Sygnowany p.d. "Fogtt 20" Opisany na odwrocie: "Fogtt | Auguste | Rodin | akryl" |
Tytuł: | Kościół Dominikanów w Lublinie z teki "Lublin" (1918-1919) |
Technika: | litografia, papier chiński naklejony na karton, tektura |
Wymiary: | 34,5 x 25,5 cm (wymiary grafiki) 61 x 49 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany ołówkiem p.d.: "LWyczół" |
Tytuł: | Pejzaż z drzewami i kościołem św. Józefa w Wadowicach |
Technika: | akwarela, papier naklejony na tekturę |
Wymiary: | 34 x 49 cm (w świetle passe-partout) 50,5 x 64,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "z. pronaszko" Opisany ołówkiem na odwrocie: "Z.E. Nr 5. Pejzaż z drzewami Zbigniew Pronaszko" OPIS PRACY: W dorobku Zbigniewa Pronaszki odnaleźć można wiele prac o charakterze pejzażowym, najczęściej ukazują one osadzone w letniej scenerii wiejskie krajobrazy. Warto zauważyć, że w pejzażach artysta chętnie wykorzystywał właśnie technikę akwareli. Prezentowana praca przedstawia kościół przy klasztorze Karmelitów Bosych w Wadowicach, na co wskazują zarówno bryła budynku, jak i jej charakterystyczne otwory okienne. Widoki z Wadowic i okolic tego miasta wielokrotnie powracały w malarstwie Zbigniewa Pronaszki. W oferowanej akwareli formistyczne podejście do formy łączy się z subtelną gamą kolorystyczną. Na duże plamy barwne nałożone zostały drobne pociągnięcia pędzla. Zabieg ten buduje głębię i wpływa na walory dekoracyjne kompozycji. Artysta w znamienny dla siebie sposób przetworzył istniejącą przestrzeń w poetycki i pełen wyciszenia lokalny krajobraz. |
Tytuł: | Kinkiet z motywem florystycznym |
Technika: | ceramika szkliwiona |
Wymiary: | 36,5 x 23,5 x 7,5 cm |
Uwagi: | Sygnowany śr.d. monogramem "KB" |
Tytuł: | Na łodzi |
Technika: | węgiel, papier |
Wymiary: | 49 x 71 cm 52 x 74 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "Wiktor Zin"
PROWENIENCJA: - dar od artysty, - kolekcja prywatna. |
Tytuł: | Lapidarium |
Technika: | tusz, papier naklejony na tekturę |
Wymiary: | 30,5 x 48 cm 33 x 50,2 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "Wiktor Zin" Przy krawędziach miejscami widoczne ślady zmarszczenia papieru. W prawym górnym narożniku widoczny ślad po zagięciu, w prawym dolnym narożniku widoczny ślad po naderwaniu papierowego podłoża. |
Tytuł: | Portret mężczyzny ze szmaragdowym sygnetem |
Technika: | olej, płótno dublowane |
Wymiary: | 86 x 67,5 cm 103 x 84 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany l.d.: "[nieczytelne]Boratyński" Lokalnie widoczne krakelury, zarysowania oraz pojedyncze ubytki warstwy malarskiej. Autorstwo obrazu prawdopodobnie można przypisać Emilowi Boratyńskiemu (1806/1810-1876) [zobacz biografię artysty] |
Tytuł: | Portret doktora Jana Freundlicha (1950) |
Technika: | olej, płyta |
Wymiary: | 43,5 x 37,5 cm 55,7 x 48,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany l.g.: "Wlastimil | Hofman | 1950" Opisany na odwrocie: "Naszemu Kochanemu | prawdziwemu i przezacnemu | Przyjacielowi Doktorowi Janowi | Freundlichowi | na pamiątkę Wlastimil i Ada | Hofmanowie | Szklarska Poręba | 1950" PROWENIENCJA: - kolekcja dra Jana Freundlicha. OPIS PRACY: Obraz przedstawia doktora Jana Freundlicha, którego Wlastimil Hofman poznał w latach 40. w Nazarecie. Mężczyźni utrzymywali ze sobą kontakt jeszcze długo po wojnie, czego przykładem jest również ta praca powstała w 1950 roku. Prezentowany obraz został namalowany z dbałością o detale. Praca przywodzi na myśl portrety z okresu międzywojennego, które charakteryzowała miękkość i delikatność w ukazaniu twarzy portretowanej osoby. W tle obrazu został ukazany charakterystyczny dla Szklarskiej Poręby krajobraz z dominującym nad otoczeniem szczytem Szrenicy. *Fotografia z Nazaretu przedstawiająca od lewej: Adę Hofman, doktora Jana Freundlicha i Wlastimila Hofmana Więcej na temat późnej twórczości Wlastimila Hofmana mogą Państwo przeczytać w artykule na blogu KDA [ZOBACZ] |
Tytuł: | Chrystus Frasobliwy i upadek Pana Jezusa |
Technika: | olej, płyta |
Wymiary: | 40 x 60,8 cm 46,5 x 67,3 cm (z oprawą) |
Tytuł: | Studnia na podwórzu |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 31 x 30 cm 38 x 37 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany śr.d. monogramem "WH" |
Tytuł: | Z nogą w gipsie (tryptyk) (1955) |
Technika: | olej, panel malarski, sklejka, płyta |
Wymiary: | 30,5 x 19,5 cm (każdy) 35,3 x 64,3 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Część lewa ("Z nogą w gipsie - przy lekturze"): olej, panel malarski; sygnowany i datowany l.d.: "Wlastimil | 1955 Hofman" Część środkowa ("Z nogą w gipsie - przy robótkach"): olej, sklejka; sygnowany i datowany l.d.: "1955 | Wlastimil | Hofman", opisany na odwrocie: "Z nogą w gipsie" Część prawa ("Z nogą w gipsie - sen"): olej, płyta; sygnowany i datowany l.d.: "Wlastimil | Hofman | 1955" Więcej na temat późnej twórczości Wlastimila Hofmana mogą Państwo przeczytać w artykule na blogu KDA [ZOBACZ] OPIS PRACY: Praca składa się z trzech obrazów przedstawiających żonę Wlastimila Hofmana - Adę, która została sportretowana w trakcie różnych czynności (lektury, robótek ręcznych i snu), podczas rekonwalescencji w łóżku po złamaniu nogi. Artysta zastosował formę tryptyku, powszechnie wiązaną z malarstwem sakralnym, bądź symbolicznym, do ukazania scen z życia codziennego. Dodatkowo kompozycyjnie prace nasuwają skojarzenie z wybitnym dziełem Andrei Mantegni "Opłakiwanie zmarłego Chrystusa". Zestawienie tych elementów wywołuje pewien dysonans i może wskazywać na chęć podkreślenia przez artystę wagi życia, również w jego prozaicznych i czysto ludzkich przejawach. Mając na uwadze biografię malarza i jego głębokie uczucie względem żony, można powyższą pracę interpretować jako prywatny i intymny obraz z życia artysty, który postanowił w formie trzech niewielkich, realistycznych obrazów ukazać ukochaną osobę. |
Tytuł: | Martwa natura w zieleni (1985) |
Technika: | gwasz, papier |
Wymiary: | 38,4 x 50,4 cm 64 x 76 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "Celina Styrylska" Opisany na odwrocie. |
Tytuł: | Martwa natura z butelką i trzema muszlami |
Technika: | tempera, papier |
Wymiary: | 39 x 57,3 cm 64 x 82,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "Celina Styrylska" Opisany na odwrocie. |
Tytuł: | Matka Boska Karmiąca |
Technika: | malarstwo na szkle |
Wymiary: | 26 x 20 cm (w świetle oprawy) 33,5 x 27 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "EPęksowa" Opisany na odwrocie: "Ewelina Pęksowa „Matka Boska Karmiąca” | Zakopane" |
Tytuł: | Zestaw sześciu prac o tematyce portretowo-animalistycznej |
Technika: | pastel, akwarela, kredka, tusz, papier |
Wymiary: | szczegóły w uwagach poniżej |
Uwagi: | Jerzy Panek, "Lew" (1945) Technika: tusz, papier | Wymiary: 22 x 31,5 cm Sygnowany i opisany ołówkiem l.d.: "Panek | 45 ASP" Widoczne drobne naderwania papieru przy krawędziach podłoża. Widoczne przetarganie papieru (ok. 3,5 cm) w środkowej części górnej krawędzi podłoża. Jerzy Panek, "Autoportret" Technika: tusz, papier | Wymiary: 20,5 x 15 cm Opisany kredką śr.g.: "19.VII." Widoczne przetarganie papieru (ok. 1 cm) przy lewej dolnej krawędzi podłoża. Jerzy Panek, "Portret w błękicie" (1973) Technika: akwarela, kredka, papier | Wymiary: 20,5 x 15 cm Datowany l.g.: "9.12.73." Jerzy Panek, "Portret" (1995) Technika: pastel, papier | Wymiary: 29,5 x 20,7 cm Sygnowany i datowany ołówkiem p.d.: "Panek 95r" Opisany ołówkiem na odwrocie: "JERZY PANEK, SPIS 11.II.2001" Jerzy Panek, "Portret z fioletem" Technika: pastel, papier | Wymiary: 14 x 21 cm Sygnowany ołówkiem l.d.: "Panek" Jerzy Panek, "Mężczyzna" Technika: tusz, papier | Wymiary: 23,7 x 19,3 cm Opisany ołówkiem na odwrocie: "JERZY PANEK, 1958/59, WŁASNOŚĆ SPADKOBIERCÓW (BM)" PROWENIENCJA: - kolekcja Jerzego Panka, - kolekcja prywatna. |