Oferta galeryjna

Pełna oferta galeryjna - zobacz

SETKOWICZ Adam
SETKOWICZ AdamSETKOWICZ Adam
Tytuł:Spotkanie przy studni
Technika:olej, płótno
Wymiary:55 x 75 cm
67 x 87 cm (z oprawą)
Uwagi:Obraz po konserwacji.
zapytaj o cenę
SETKOWICZ Adam
SETKOWICZ AdamSETKOWICZ AdamSETKOWICZ Adam
Tytuł:Krakowiacy - orszak weselny
Technika:olej, płótno
Wymiary:55 x 74,3 cm
67,5 x 87 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany p.d.: "A. Setkowicz"
Obraz po konserwacji.
zapytaj o cenę
AXENTOWICZ Teodor
AXENTOWICZ TeodorAXENTOWICZ TeodorAXENTOWICZ Teodor
Tytuł:Hucułka z koszykiem (przed 1917)
Technika:pastel, papier naklejony na tekturę
Wymiary:98 x 54 cm
111 x 68 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany l.śr.: "T. Axentowicz"
Na odwrocie metka Magazynu Artystycznego i Salonu Obrazów Juliana Burofa w Warszawie z dnia 21 października 1916 roku z opisem obrazu oraz dwie nalepki Składu Farb i Przyborów Malarskich Juliana Burofa.

Więcej o obrazie Teodora Axentowicza w przekrojowym artykule na blogu [ZOBACZ]


OPIS PRACY:
Wiele miejsca w malarstwie Teodora Axentowicza zajmowała tematyka huculska. W pracach podejmujących ten motyw artysta najczęściej ukazywał w ujęciu portretowym Hucułów na tle pokrytego śniegiem wycinka szkicowo zaznaczonego pejzażu.
W prezentowanym obrazie dostrzegalna jest finezja Teodora Axentowicza w ukazywaniu światłocienia i subtelność, z którą przy zawężonej gamie barwnej oddawał poszczególne tonacje kolorystyczne ożywiając całość w tym przypadku czerwonawym akcentem chusty na głowie dziewczynki i haftów na jej ciemnym okryciu. Niezwykle istotnym i powszechnie stosowanym przez artystę zabiegiem było wykorzystywanie barwy podłoża do budowania kompozycji - tutaj jasnobrązowy kolor papieru delikatnie prześwituje w dolnych partiach ukazujących śnieg, wpływając tym samym na głębię przedstawienia, z kolei w górnej części pola obrazowego stanowi delikatne tło dla ledwie naszkicowanego krajobrazu z zaznaczonymi sylwetami huculskich chat. Znamienna dla Teodora Axentowicza płynna i ekspresyjna zarazem linia, za pomocą której nakreślono sylwetkę postaci i pejzaż w tle, potęguje nastrój melancholii i zawieszenia w czasie.
Warto podkreślić trafność, z jaką malarz oddał charakter klimatu Huculszczyzny, a także cechy charakterystyczne fizjonomii i stroju jej mieszkanki.
zapytaj o cenę
AXENTOWICZ Teodor
AXENTOWICZ TeodorAXENTOWICZ TeodorAXENTOWICZ Teodor
Tytuł:Huculi - dwa pokolenia
Technika:pastel, akwarela, tektura
Wymiary:97,5 x 67 cm
120 x 90 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany śr.d.: "T. Axentowicz"

OPIS PRACY:
"Huculi - dwa pokolenia" to imponujących rozmiarów, podkolorowany miejscami akwarelą pastel Teodora Axentowicza. Obraz ukazuje pełny melancholijnej nastrojowości podwójny portret ubranych w codzienne, typowe dla Huculszczyzny stroje postaci – młodej dziewczyny w białej koszuli, brązowym kożuchu i zielonej chustce na głowie oraz siedzącego obok, opartego drewnianym kiju starca w ciemnym okryciu.
Dzieło wpisuje się w częstą w malarstwie Teodora Axentowicza konwencję symbolicznego ujęcia kontrastu starości i młodości, stanowiącego swoisty obraz przemijania, tutaj podkreślonego jeszcze ujętym przy górnej krawędzi uschniętym liściem drzewa, pod którym umiejscowiono Hucułów. W tle rozciąga się pejzaż z widocznym pasmem Karpat, na polach widoczne są ślady pierwszego śniegu.
Teodor Axentowicz powtarzał w swoich kompozycjach huculskich wizerunki tych samych modeli, umiejscawiając ich jednak w różnych sytuacjach i kontekstach symbolicznych. Gwoli przykładu wspomnieć można o obrazie artysty pt. "Wizja – wspomnienie" ze zbiorów Muzeum Narodowego w Warszawie, w którym w podobnym układzie ujęta została postać tego samego starca ukazanego w półpostaci pod drzewem, tym razem w jednak w towarzystwie pięknej zjawy – wspomnienia z młodości.
Fascynacja Huculszczyzną pojawiła się w twórczości Teodora Axentowicza już w latach 80. XIX wieku i trwała przez kolejne dekady. Tematyka ludowa i folklor w malarstwie tego artysty wyróżnia się jednak na tle młodopolskiej chłopomaniisztuka Teodora Axentowicza nie wychwala, jak to ma miejsce u wielu innych malarzy, barwności życia oraz tradycji chłopskich i ich wolności w naturze, a także braku miejskiego, dekadenckiego zepsucia. Skupia się ona natomiast na symbolicznych treściach dotyczących każdego człowieka, porusza zagadnienie śmierci i przemijania, pokazuje obrzędy religijne – ale te charakteryzujące się wielką powagą, jak pogrzeby czy Święto Jordanu.
zapytaj o cenę
JAXA-MAŁACHOWSKI Soter August
JAXA-MAŁACHOWSKI Soter AugustJAXA-MAŁACHOWSKI Soter August
Tytuł:Łódź u brzegu - widok na molo w Orłowie (1939)
Technika:gwasz, akwarela, papier naklejony na tekturę
Wymiary:35,5 x 50,5 cm
49 x 64,5 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany i datowany p.d.: "S Jaxa | 1939" [sygnatura częściowo wyblakła]
Na odwrocie metka z Salonu Sztuki Alfreda Wawrzeckiego w Krakowie.
zapytaj o cenę
RYCHTER-JANOWSKA Bronisława
RYCHTER-JANOWSKA BronisławaRYCHTER-JANOWSKA BronisławaRYCHTER-JANOWSKA Bronisława
Tytuł:Pejzaż z topolami
Technika:gwasz, tektura
Wymiary:9 x 12 cm
28 x 29,5 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany p.d.: "B. RYCHTER-JANOWSKA"
Na odwrocie dedykacja autorska z 1931 roku.
zapytaj o cenę
KOŁPANOWICZ Marcin
KOŁPANOWICZ MarcinKOŁPANOWICZ Marcin
Tytuł:Katedra (2002)
Technika:pastel, papier naklejony na tekturę
Wymiary:81,5 x 68 cm
101 x 89 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany i datowany l.d.: "Marcin | Kołpanowicz | 2002"
zapytaj o cenę
SOBEL Judyta
SOBEL JudytaSOBEL Judyta
Tytuł:Martwa natura z rudym kotem
Technika:olej, płótno
Wymiary:60,5 x 50,5 cm
Uwagi:Sygnowany l.d.: "J. SOBEL"
zapytaj o cenę
WIĘCKOWSKA Maria
WIĘCKOWSKA MariaWIĘCKOWSKA Maria
Tytuł:Chłopiec (Jędrek) (1965)
Technika:olej, płótno
Wymiary:70 x 54 cm
Uwagi:Sygnowany i datowany l.d.: "Maria Więckowska 1965"
zapytaj o cenę
KISLING Mojżesz
KISLING MojżeszKISLING Mojżesz
Tytuł:Bukiet (lwie paszcze)
Technika:litografia, papier, ed. 73/150
Wymiary:56,5 x 38,5 cm (wymiary grafiki)
74,5 x 54,5 cm (z oprawą)
Uwagi:Opisana ołówkiem p.d. przez syna artysty: "Jean Kisling"
Sucha pieczęć "ATELIER | KISLING" p.d.
Opisana ołówkiem l.d.: "73/150"
zapytaj o cenę
MALCZEWSKI Jacek
MALCZEWSKI JacekMALCZEWSKI JacekMALCZEWSKI Jacek
Tytuł:Dzieci w pejzażu - portret Julii i Rafała (1914)
Technika:olej, tektura
Wymiary:40 x 47,5 cm
55 x 64 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany i datowany l.d.: "J. Malczewski | 1914"

OPIS PRACY:
Schemat kompozycyjny prezentowanego portretu składa się z charakterystycznych dla twórczości Jacka Malczewskiego elementów. Kompozycja pracy jest symetryczna i została zbudowana za pomocą centralnie umieszczonego pnia drzewa, dzielącego całość pola obrazowego na dwie części. Po jego bokach znajdują się dwie postacie. Obraz przedstawia dwójkę dzieci, które można zidentyfikować jako córkę i syna Jacka Malczewskiego - Julię oraz Rafała.
W obrazie wyraźnie dostrzegalne są również inne znamienne cechy malarstwa artysty, jak zdynamizowanie wyważonej gamy barwy poprzez zastosowanie intensywnych akcentów kolorystycznych oraz samo ukazanie postaci dziecięcych, które w większości prac mistrza miały znaczenie symboliczne związane z refleksją nad przemijaniem.
Prezentowany obraz powstał w 1914 roku, kiedy dzieci Jacka Malczewskiego były już dorosłe, jednak artysta prawdopodobnie stworzył tę kompozycję bazując na wcześniejszych szkicach i fotografiach, które umożliwiły mu stworzenie obrazu będącego intymnym powrotem do przeszłości. W takim rozumieniu praca staje się wizualizacją wspomnienia.
Na uwagę zasługuje ubiór Rafała - kobaltowy strój z peleryną i jasny kapelusz z dużym rondem. Ten rodzaj ubioru wielokrotnie powracał w przedstawieniach syna w otoczeniu ogrodu powstałych około 1900 roku. Faktem jest, że wraz z wyjazdem syna na studia w 1910 roku do Wiednia, kontakt pomiędzy Jackiem Malczewskim a Rafałem osłabł, jednak po wybuchu I wojny światowej ojciec i syn wspólnie znajdowali się w stolicy Austrii - być może właśnie tam został namalowany prezentowany obraz.
Praca, pomimo swojego szkicowego charakteru, posiada duże walory dekoracyjne i w niezwykle trafny sposób oddaje nastrój dzikiego ogrodu lub bujnego sadu, na którego tle ukazano zamyślone sylwetki dzieci. Całość jest przepełniona nastrojem melancholii, tak znamiennej dla symbolistycznego malarstwa Jacka Malczewskiego.
Warto podkreślić, że choć znane są liczne pojedyncze portrety dzieci artysty, to jednak kompozycje jak ta, tj. ukazujące dwie postacie, są wyjątkowe i stanowią rzadkość na rynku aukcyjnym.
zapytaj o cenę
ERB Erno
ERB ErnoERB ErnoERB Erno
Tytuł:Na targu
Technika:olej, tektura
Wymiary:37 x 53 cm
53,5 x 70 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany l.d.: "EErb"
zapytaj o cenę
HOFMAN Wlastimil
HOFMAN WlastimilHOFMAN Wlastimil
Tytuł:Pejzaż zimowy (1968)
Technika:olej, płyta
Wymiary:60,5 x 40,5 cm
Uwagi:Sygnowany i datowany l.g.: "Wlastimil | Hofman | 1968"
zapytaj o cenę
Autor nieznany
Autor nieznanyAutor nieznanyAutor nieznany
Tytuł:Kościół św. Anny w Krakowie (1938)
Technika:akwarela, papier
Wymiary:61,5 x 80,5 cm
81 x 100 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany i opisany p.d.: "A. K[nieczytelne]ski Kraków 1938"
Akwarela stanowi kopię kompozycji Aleksandra Gryglewskiego opublikowanej w "Tygodniku Illustrowanym" (nr 49, 1868, seria II, t. II, s. 269).
zapytaj o cenę
RYCHTER-JANOWSKA Bronisława
RYCHTER-JANOWSKA BronisławaRYCHTER-JANOWSKA BronisławaRYCHTER-JANOWSKA Bronisława
Tytuł:Wnętrze dworku w słoneczny dzień
Technika:olej, tektura
Wymiary:24,6 x 34,5 cm
33,5 x 43,5 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany p.d.: "B. RYCHTER-JANOWSKA"
zapytaj o cenę
RYCHTER-JANOWSKA Bronisława
RYCHTER-JANOWSKA BronisławaRYCHTER-JANOWSKA BronisławaRYCHTER-JANOWSKA Bronisława
Tytuł:Za murem
Technika:olej, tektura
Wymiary:34 x 48 cm
44,5 x 58,5 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany p.d.: "B. RYCHTER-JANOWSKA"

Na odwrocie pieczęć krakowskiej Fabryki Farb i Przyborów Malarskich "ISKRA & KARMAŃSKI".
Obraz w przeszłości poddany konserwacji. Widoczny niewielki ubytek malatury (o średnicy ok. 1 cm) przy krawędzi obrazu (l.d.).
zapytaj o cenę
STAROWIEYSKI Franciszek
STAROWIEYSKI FranciszekSTAROWIEYSKI FranciszekSTAROWIEYSKI Franciszek
Tytuł:Kobieta z hybrydą (2002)
Technika:pastel, papier
Wymiary:50 x 70 cm
76 x 94,5 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany i datowany śr.g.: "FrStarowieyski | 1702"
Do pracy dołączony dokument z galerii Artemis potwierdzający proweniencję obrazu bezpośrednio z pracowni Franciszka Starowieyskiego.

OPIS PRACY:
Franciszek Starowieyski, jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich artystów współczesnych, czerpał inspiracje ze sztuki secesji i surrealizmu, wypracowując ostatecznie zindywidualizowany styl malarski. W oferowanej pracy artysta zastosował wielokrotnie powracający w jego twórczości motyw sylwetki kobiety o pełnych kształtach, której towarzyszy surrealistyczne hybrydalne stworzenie. Postać widziana jest od tyłu i znajduje się blisko hybrydy mającej tułów konia (z fragmentami nasuwającymi skojarzenia raczej z umięśnionym ciałem lwa) i ptasią czaszkę w miejscu głowy. Całość wywiera na widzu silne wrażenie będące swoistą mieszanką zachwytu i niepokoju. W kompozycji został również zawarty tak znamienny dla malarstwa Franciszka Starowieyskiego erotyzm, przejawiający się nie tylko w samym ukazaniu kobiety w akcie, ale także w spleceniu nóg postaci i hybrydy.
Obraz został wykonany za pomocą pewnych, energicznych, kotłujących się linii, które kształtują ekspresyjne sylwetki. Franciszek Starowieyski w tej swobodnej kompozycji zawarł szereg charakterystycznych dla swojego malarstwa środków - wyraźny kontur, zawężenie gamy barwnej do dwóch kontrastujących ze sobą kolorów, sugestywny światłocień, jak i skupienie się na pięknie ciała. Artysta antydatował swoje prace o 300 lat wstecz, w związku z czym pastel "Kobieta z hybrydą", który powstał na początku XXI wieku, został przez malarza opatrzony datą 1702.
zapytaj o cenę
NOWOSIELSKI Jerzy
NOWOSIELSKI JerzyNOWOSIELSKI Jerzy
Tytuł:Portret (1992)
Technika:tusz, karton
Wymiary:40 x 30,5 cm
50,5 x 41 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany i datowany l.g.: "JERZY NOWOSIELSKI 1992"

OPIS PRACY:
Jerzy Nowosielski jest znany ze swojego unikalnego stylu, na który składały się tradycyjne tematy i motywy ikonograficzne oraz na wskroś współczesna forma artystyczna. Artysta bywa określany jako jeden z najbardziej wyjątkowych twórców w polskiej historii sztuki.
Prezentowany ujęty z profilu portret został wykonany w charakterystyczny dla Jerzego Nowosielskiego sposób, przy użyciu cienkiej, ostrej linii tuszu. Malarz w znamienny dla siebie, uproszczony i precyzyjny zarazem sposób ukazał hieratyczną w wyrazie postać, najpewniej kobiety, na co wskazują z lekka zaznaczone jedynie długie włosy okalające twarz. Oferowana praca zaskakuje finezją w kształtowaniu postaci i ukazuje jednocześnie rolę rysunku w twórczości artystycznej. Prezentowany obiekt wpisuje się w cykl podobnych prac Jerzego Nowosielskiego rysowanych tuszem i ukazujących ascetyczne anonimowe portrety w ujęciu profilowym.
zapytaj o cenę
CHROMY Bronisław
CHROMY BronisławCHROMY BronisławCHROMY Bronisław
Tytuł:Anioł
Technika:brąz patynowany, kamień
Wymiary:37 x 21 x 16 cm
Uwagi:Sygnowany na podstawie: "B. CHROMY"
zapytaj o cenę
MONSIEL Edmund
MONSIEL EdmundMONSIEL EdmundMONSIEL Edmund
Tytuł:Wizja
Technika:ołówek, papier
Wymiary:28,5 x 20,5 cm
32,4 x 23,4 cm (z oprawą)
Uwagi: PROWENIENCJA:
- kolekcja rodziny artysty.
zapytaj o cenę
GRYGNY Władysław
GRYGNY WładysławGRYGNY WładysławGRYGNY Władysław
Tytuł:Niepożądana obecność (1990)
Technika:technika własna, płyta
Wymiary:71,5 x 50 cm
Uwagi:Opisany i sygnowany na odwrocie: "[nieczytelne] | 23 XI 90r | GRYGNY"
zapytaj o cenę
LACHUR Maciej
LACHUR MaciejLACHUR Maciej
Tytuł:Góral z Beskidu Śląskiego (1958)
Technika:olej, płótno
Wymiary:80 x 69,5 cm
88,5 x 78,5 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany i datowany l.d.: "M. LACHUR 58"
zapytaj o cenę
GAŁEK Stanisław
GAŁEK StanisławGAŁEK Stanisław
Tytuł:Zima
Technika:olej, tektura
Wymiary:29 x 39,5 cm
41 x 53 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany p.d.: "ST. GAŁEK"
zapytaj o cenę
RODZIŃSKI Stanisław
RODZIŃSKI StanisławRODZIŃSKI StanisławRODZIŃSKI Stanisław
Tytuł:Żółta chmura (2014)
Technika:gwasz, akryl, papier
Wymiary:30 x 40,5 cm
55 x 65 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany p.d.: "St. Rodziński"
Opisany na odwrocie: "St. Rodziński | Żółta chmura, gwasz 2014"
zapytaj o cenę
KUSKOWSKI Kamil
KUSKOWSKI Kamil
Tytuł:Cracovia (2004) z cyklu "Barwy klubowe"
Technika:akryl, płótno
Wymiary:38 x 30 cm
Uwagi:Sygnowany i opisany na odwrocie: "KAMIL KUSKOWSKI | CRACOVIA | 2004, 38 x 30 cm."
zapytaj o cenę
ZITZMAN Franciszek
ZITZMAN FranciszekZITZMAN Franciszek
Tytuł:Chrystus Król (1934)
Technika:olej, tektura naklejona na płytę
Wymiary:50 x 35,5 cm
52,5 x 38,5 cm (z oprawą)
Uwagi:Na odwrocie dedykacja Jerzego Zitzmana, syna artysty, z 1987 roku. W dolnej części obrazu widoczny ślad po przełamaniu podłoża.
zapytaj o cenę
MARKOWSKI Eugeniusz
MARKOWSKI EugeniuszMARKOWSKI EugeniuszMARKOWSKI Eugeniusz
Tytuł:Jeździec
Technika:tempera, papier
Wymiary:29 x 20 cm (w świetle passe-partout)
66,5 x 57 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany p.d.: "E. Markowski"
zapytaj o cenę
BOROWSKI Andrzej
BOROWSKI AndrzejBOROWSKI AndrzejBOROWSKI Andrzej
Tytuł:Ewa z cyklu "Złota łazienka" (2010)
Technika:akryl, technika własna, płótno
Wymiary:99,5 x 70 cm
106 x 76 cm (z oprawą)
Uwagi:Sygnowany i datowany p.d.: "Borowski | 2010"
Opisany na odwrocie: "Z CYKLU | ZŁOTA ŁAZIENKA | AKT PIONOWY | EWA"; "ABorowski | 2010 | akryl | złoto | tech. | własna"
zapytaj o cenę
OFERTA GALERYJNA
Tytuł:Oferta galeryjna
Technika:Sprawdź pełną ofertę galeryjną
ponad 300 prac artystów polskich
Wymiary:Sztuka dawna | sztuka współczesna
Uwagi:Zapoznaj się z pełną ofertą galeryjną na stronie Galerii Sztuki ATTIS [link]
HOFMAN Wlastimil
HOFMAN WlastimilHOFMAN Wlastimil
Tytuł:Akt grecki (pod okiem Jeana-Léona Gérôme'a) (XIX/XX w.)
Technika:ołówek, papier
Wymiary:58,5 x 28,3 cm
Uwagi:Sygnowany l.d. monogramem "WH"
Opisany na odwrocie: "L'école de beaux arts | á Paris | chez Lêon Gerome | WH"
zapytaj o cenę
Strony:
x
«
»