Oferta galeryjna

Galeria sztuki

CHWISTEK Leon
CHWISTEK LeonCHWISTEK LeonCHWISTEK Leon
Tytuł:Portret Tytusa Czyżewskiego | Projekt hotelu w Zakopanem (praca dwustronna) (lata 20.)
Technika:akwarela, ołówek, papier
Wymiary:34 x 21 cm
33 x 19,7 cm (w świetle passe-partout)
63 x 48,5 cm (z oprawą)
Uwagi:
Widoczne uzupełnione wtórnie ubytki podłoża w górnej i dolnej części pracy oraz ślady klejenia przetargań papieru przy krawędziach.
zapytaj o cenę
JAXA-MAŁACHOWSKI Soter August
JAXA-MAŁACHOWSKI Soter AugustJAXA-MAŁACHOWSKI Soter AugustJAXA-MAŁACHOWSKI Soter August
Tytuł:Weduta śródziemnomorska (1904-38)
Technika:gwasz, karton naklejony na tekturę
Wymiary:23,8 x 31,4 cm
35 x 43 cm (z oprawą)
Uwagi:
Sygnowany i datowany p.d.: "S Jaxa | 1904-38"
Na odwrocie pieczątka autorska Sotera Jaxa-Małachowskiego.

OPIS PRACY:
W twórczości Sotera Jaxa-Małachowskiego dominowały pejzaże nadbałtyckie, jednak w malarstwie artysty wiele miejsca zajmuje również tematyka śródziemnomorska, będąca wynikiem wielokrotnych zagranicznych podróży oraz plenerów malarskich.
Italię artysta odwiedził już na początku XX wieku, kiedy wraz z rodziną przebywał w okolicach Florencji i Capri. Warto odnotować, że na pierwszej indywidualnej wystawie malarza w 1912 roku połowa prezentowanych obrazów była namalowana we Włoszech, z kolei w 1926 roku artysta wziął udział w wystawie "Krajobraz włoski w malarstwie polskim". Soter Jaxa-Małachowski do tego stopnia był zafascynowany kulturą i sztuką Italii, że dla własnej przyjemności tworzył kopie rzeźb włoskich.
Prezentowana w katalogu "Weduta śródziemnomorska" została namalowana w jasnej i ciepłej tonacji barwnej. Praca przedstawia rozległy widok na niedookreślone miasto, za którym znajduje się górski krajobraz. Obraz w trafny i przekonujący sposób oddaje charakter oraz klimat miejsca i regionu.
Interesującym elementem pracy jest jej autorskie datowanie, które może wskazywać na to, że w 1938 roku Soter Jaxa-Małachowski powrócił wspomnieniami do swojej podróży po południowej Europie w 1904 roku i namalował jeden z zapamiętanych widoków.
zapytaj o cenę
RYCHTER-JANOWSKA Bronisława
RYCHTER-JANOWSKA BronisławaRYCHTER-JANOWSKA BronisławaRYCHTER-JANOWSKA Bronisława
Tytuł:Dworek w jesiennym pejzażu (1946)
Technika:pastel, ołówek, papier naklejony na tekturę
Wymiary:13 x 20,7 cm (w świetle passe-partout)
26,5 x 33 cm (z oprawą)
Uwagi:
Sygnowany i datowany śr.d.: "B. RYCHTER-JANOWSKA. 8. V 1946"
zapytaj o cenę
BATOWSKI KACZOR Stanisław
BATOWSKI KACZOR StanisławBATOWSKI KACZOR StanisławBATOWSKI KACZOR Stanisław
Tytuł:Na wsi
Technika:olej, tektura
Wymiary:33 x 52,5 cm
45,5 x 65,5 cm (z oprawą)
Uwagi:
Sygnowany p.d.: "Batowski"

OPIS PRACY:
Stanisław Batowski Kaczor – mimo, iż znany głównie jako batalista – zajmował się także malarstwem pejzażowym, rodzajowym i portretowym. Sceny z polskiej wsi, podobnie zresztą jak przedstawienia walk niepodległościowych, stanowiły dla artysty pretekst do wyrażenia uczuć patriotycznych.
Obraz Stanisława Batowskiego Kaczora "Na wsi" przedstawia haftującą dziewczynkę na tle stogów siana i pokrytych strzechą domów. Po prawej stronie kompozycji pasie się przydomowe ptactwo. Malarz ukazał tę sielankową scenę z dużą swobodą. Przyglądając się malarskiej warstwie obrazu można śledzić energiczne pociągnięcia pędzla i podziwiać śmiałe, kontrastowe decyzje w dobrze gamy barwnej, dzięki którym praca trafnie oddaje klimat letniego, ciepłego dnia.
zapytaj o cenę
CZAJKOWSKI Stanisław
CZAJKOWSKI StanisławCZAJKOWSKI Stanisław
Tytuł:W lesie (1924)
Technika:olej, tektura
Wymiary:23,7 x 32,6 cm
Uwagi:
Sygnowany i datowany p.d.: "ST. CZAJKOWSKI 1924"
Na odwrocie numery inwentarzowe: "St.Cz. | inw. 88"
Na odwrocie metka z Centralnego Biura Wystaw Artystycznych informująca o udziale obrazu w Wystawie Pośmiertnej Stanisława Czajkowskiego w gmachu "Zachęty" (grudzień 1980 - styczeń 1981).
Opisany na odwrocie obcą ręką.
Obraz wymieniony na pozycji nr 247 w kategorii malarstwo olejne w katalogu wystawy monograficznej Stanisław Czajkowski (1878-1954), red. B. Mitschein, "Zachęta" Centralne Biuro Wystaw Artystycznych, grudzień 1980 - styczeń 1981, Warszawa 1981, s. nn.
zapytaj o cenę
DWURNIK Edward
DWURNIK EdwardDWURNIK EdwardDWURNIK Edward
Tytuł:Chrystus z dziećmi (1984)
Technika:olej, płótno
Wymiary:146 x 96,7 cm
151,5 x 103 cm (z oprawą)
Uwagi:
Sygnowany i datowany p.d.: "E.D.84."
Opisany śr.d.: "CHRYSTUS Z DZIEĆMI"
Na odwrocie opis autorski: "993 | CHRYSTUS Z DZIEĆMI"; "1984 | E. DWURNIK | NR: XVI-93- | 993"
W dolnej części obrazu widoczny ślad łączenia płócien.

OPIS PRACY:
Malarstwo Edwarda Dwurnika w latach 80. cechowało się ekspresją i dramatyzmem wyrazu. Artysta zaczął wówczas tworzyć prace malowane energicznymi pociągnięciami pędzla i utrzymane w ciemnej tonacji barwnej.
Do takich dzieł należy obraz "Chrystus z dziećmi", który w swojej brunatno-szarej, stonowanej kolorystyce oddaje nastrój ówczesnej rzeczywistości w Polsce. Tłum ukazanych postaci został przez artystę uproszczony, stając się niemal zbiorem swobodnych linii wypełnionych plamą barwną.
W centrum kompozycji znajduje się lekko pochylony, trzymany przez stojącego na podium mężczyznę z dzieckiem niesionym "na barana" monumentalny krucyfiks. Wokół niego zebrała się liczna grupa ludzi, z których część unosi w górę, jak gdyby w egzorcystycznym geście modlitewne krzyże. W lewym dolnym rogu artysta przedstawił czerwoną głowę w uszance, która wyróżnia się na tle innych postaci i może odwoływać się do ówczesnego opresyjnego systemu politycznego.
Praca niesie ze sobą wiele treści związanych z trudnymi realiami życia, konfliktem na drodze relacji oraz interesów państwa ludowego i Kościoła. W tym miejscu warto również dodać, że w latach 1979-1984 Edward Dwurnik pracował nad cyklem "Krzyż", którego obrazy ukazywały sceny biblijne we współczesnym otoczeniu wsi i miast.
zapytaj o cenę
DWURNIK Edward
DWURNIK EdwardDWURNIK EdwardDWURNIK Edward
Tytuł:Rewolucion Latine (1986)
Technika:olej, płótno
Wymiary:146 x 113 cm
151,5 x 118,8 cm (z oprawą)
Uwagi:
Sygnowany p.d.: "E. DWURNIK"
Opisany śr.d.: "REWOLUCION LATINE"
Opisany na płótnie, na krawędziach blejtramu l.g.: "REWOLUCION LATINE"; p.g.: "LATINA"; l.d.: "ŁACIŃSKA REWOLUCJA"
Na odwrocie opis autorski: "1170 | DWURNIK | 1986 | NR: XVI-186-1170 | REWOLUCIONLA- | -TINE"
Obraz był prezentowany na wystawie Edward Dwurnik. Malarstwo w Galerii BWA w Gdańsku (1986) - na odwrocie metka z listopada 1986 roku. Obraz był prezentowany na wystawie Nasza Galeria. Edward Dwurnik w Muzeum Narodowym we Wrocławiu - na odwrocie metka ze stycznia 1987 roku.
zapytaj o cenę
DWURNIK Edward
DWURNIK EdwardDWURNIK EdwardDWURNIK Edward
Tytuł:Rajski ogród (2006)
Technika:olej, akryl, płótno
Wymiary:120 x 280 cm
Uwagi:
Na odwrocie opis autorski: "2006 | E. DWURNIK | RAJSKI OGRÓD | NR: XXIII-191-3466"

OPIS PRACY:
Sztuka Edwarda Dwurnika z lat dwutysięcznych kojarzona jest przede wszystkim z pracami będącymi widokami miast, malarskimi satyrycznymi komentarzami współczesnych realiów, a także ikonicznymi przedstawieniami tulipanów i kontrabasistów. Prezentowany obraz ma z kolei charakter czysto pejzażowy. Kompozycja zarówno swoim tematem, jak i rozmiarami (120 x 280 cm) stanowi interesujący przykład twórczości tego artysty.
Praca została namalowana za pomocą długich, energicznych pociągnięć pędzla. Intensywna gama barwna w której dominuje oranż, żółć i błękit została poniekąd zrównoważona bielą i ciemną zielenią. Autorski tytuł pracy oraz pulsujące jaskrawe kolory i dynamicznie ujęte, wzbogacone impastami drzewa wpływają na pozytywny, nastrajający dobrą energią odbiór dzieła.
Obraz od strony formalnej wpisuje się w rozpoznawalną stylistykę sztuki artysty, ukazując tym samym artystyczną finezję wypracowanych przez Edwarda Dwurnika środków malarskich w monumentalnej skali.
zapytaj o cenę
MACIEJEWSKI Zbysław
MACIEJEWSKI ZbysławMACIEJEWSKI ZbysławMACIEJEWSKI Zbysław
Tytuł:Sznur pereł (1985)
Technika:olej, płótno
Wymiary:46 x 61 cm
77 x 92 cm (z oprawą)
Uwagi:
Sygnowany i datowany p.d.: "Zbs. Maciejewski 1985"
Opisany na odwrocie: "Zbysław Marek | Maciejewski"
zapytaj o cenę
PRZEBINDOWSKI Artur
PRZEBINDOWSKI ArturPRZEBINDOWSKI ArturPRZEBINDOWSKI Artur
Tytuł:Wejście na plażę (2006-2007)
Technika:tempera, akryl, płótno
Wymiary:79,5 x 104,5 cm
85 x 110,5 cm (z oprawą)
Uwagi:
Sygnowany l.d.: "ARTUR PRZEBINDOWSKI"
Opisany na odwrocie: "Artur Przebindowski | 2006/7 | Wejście na plażę"
zapytaj o cenę
SAWKA Jan
SAWKA JanSAWKA JanSAWKA Jan
Tytuł:Chorągwie (tryptyk)
Technika:technika mieszana, akryl, płótno, drewno
Wymiary:wymiary z listwami: 182 x 137 cm (brązowa), 150,5 x 92 cm (czerwona), 171 x 116,5 cm (zielona)
Uwagi:
Sygnowany na czerwonej chorągwi l.śr. "SAWKA"
Na zielonej chorągwi, w górnej partii widoczny ubytek malatury (ok. 0,7 x 1,5 cm).
zapytaj o cenę
BERDYSZAK Jan
BERDYSZAK JanBERDYSZAK JanBERDYSZAK Jan
Tytuł:Z cyklu "Koła podwójne" (1963)
Technika:gwasz, papier milimetrowy
Wymiary:41,5 x 29,6 cm
52,5 x 42,3 cm (z oprawą)
Uwagi:
Sygnowany i datowany ołówkiem l.d.: "JAN | BER | DYSZ | AK | 1963"
Niewielkie przerwanie krawędzi arkusza l.śr.
zapytaj o cenę
MICHALIK Marian
MICHALIK MarianMICHALIK MarianMICHALIK Marian
Tytuł:Zieleń nad mokradłem
Technika:pastel, papier
Wymiary:49,5 x 69,5 cm
42 x 63,5 cm (w świetle passe-partout)
70,5 x 92 cm (z oprawą)
Uwagi:
Sygnowany l.d.: "M. Michalik"
zapytaj o cenę
MICHALIK Marian
MICHALIK MarianMICHALIK MarianMICHALIK Marian
Tytuł:Wieczorne chmury nad jeziorem
Technika:pastel, papier
Wymiary:70 x 94 cm
60 x 80 cm (w świetle passe-partout)
84,5 x 105 cm (z oprawą)
Uwagi:
Sygnowany l.d.: "M. Michalik"

OPIS PRACY:
Marian Michalik kojarzony jest przede wszystkim z niemal hiperrealistycznymi, a przy tym klimatycznymi przedstawieniami martwych natur, jednak w malarstwie tego artysty duże znaczenie odgrywały także kompozycje o charakterze pejzażowym.
Widoki natury autorstwa Mariana Michalika były zwykle wykonywane w technice pastelu. W ukazywanych przez artystę krajobrazach zdecydowaną większość pola obrazowego wypełniają przedstawienia zachmurzonego nieba, pod którym malarz umieszczał rozległą równinę lub taflę wody. Te wysmakowane kolorystycznie pejzaże, jak oferowane "Wieczorne chmury nad jeziorem", są nasycone interesującymi efektami świetlnymi, które budują tajemniczy, idylliczny nastrój.
zapytaj o cenę
MICHALIK Marian
MICHALIK MarianMICHALIK MarianMICHALIK Marian
Tytuł:Po burzy
Technika:pastel, papier
Wymiary:48 x 70 cm
41,5 x 61,5 cm (w świetle passe-partout)
72,5 x 92,5 cm (z oprawą)
Uwagi:
Sygnowany l.d.: "M. Michalik"
zapytaj o cenę
STAROWIEYSKI Franciszek
STAROWIEYSKI FranciszekSTAROWIEYSKI FranciszekSTAROWIEYSKI Franciszek
Tytuł:Akty | Salome (praca dwustronna)
Technika:ołówek, papier
Wymiary:29 x 20 cm (w świetle passe-partout)
74 x 61,5 cm (z oprawą)
Uwagi:
Sygnowany długopisem na stronie z aktami śr.d. monogramem wiązanym.

OPIS PRACY:
Na stronie recto prezentowana praca ukazuje dwa kobiece akty. Krągłe ciała przywodzą skojarzenia z malarstwem doby baroku, które stanowiło ciągłe źródło inspiracji dla malarza i kolekcjonera – Franciszka Starowieyskiego. Charakterystyczne jest pominięcie ukazania głów, co w twórczości artysty było zabiegiem celowym. Brak ukazania twarzy w kompozycjach tego rodzaju miał w zamyśle twórcy wpłynąć na nieodwracanie uwagi odbiorcy od ludzkiego ciała.
Z kolei na stronie verso znajdują się zapiski, którym towarzyszy półpostaciowy wizerunek Salome. Franciszek Starowieyski w swojej sztuce wielokrotnie powracał do motywu kobiecej, nierzadko hybrydalnej postaci trzymającej głowę mężczyzny. Artysta w ten sposób podejmował dialog z ikonografią sztuki europejskiej, ukazując bądź to Judytę z głową Holofernesa, bądź to Salome z głową Jana Chrzciciela. Niekiedy artysta dokonywał syntez tych dwóch motywów, ukazując na przykład Judytę z głową Jana Baptysty.
zapytaj o cenę
NIKIFOR Krynicki
NIKIFOR KrynickiNIKIFOR Krynicki
Tytuł:Przy ołtarzu
Technika:ołówek, tektura
Wymiary:7 x 6 cm
17,7 x 17 cm (z oprawą)
Uwagi:
Opisany na odwrocie: "10 ZŁ"
Na odwrocie pieczątka autorska: "MISTRZ Z KRYNICY NIKIFOR"
zapytaj o cenę
NIKIFOR Krynicki
NIKIFOR KrynickiNIKIFOR Krynicki
Tytuł:Na ambonie
Technika:ołówek, tektura
Wymiary:7 x 6 cm
17,7 x 17 cm (z oprawą)
Uwagi:
Opisany na odwrocie: "10 ZŁ"
Na odwrocie pieczątka autorska: "MISTRZ Z KRYNICY NIKIFOR"
zapytaj o cenę
WOWRO Jędrzej
WOWRO JędrzejWOWRO JędrzejWOWRO Jędrzej
Tytuł:Chrystus Frasobliwy
Technika:drewno polichromowane
Wymiary:24,5 x 8 x 8 cm
Uwagi:
Opisany na spodzie podstawy obcą ręką.
Widoczne ubytki w partii cierni korony Chrystusa.

OPIS PRACY:
Jędrzej Wowro był rzeźbiarzem ludowym, który jest uważany za najwybitniejszego z polskich świątkarzy. Artysta tworzył wizerunki licznych świętych, wykazując się przy tym znakomitą znajomością ikonografii oraz wyjątkową wrażliwością na formę rzeźbiarską.
Prezentowaną figurę "Chrystusa Frasobliwego" charakteryzuje indywidualny dla Jędrzeja Wowro sposób kształtowania bryły, w którym miękki modelunek jest łączony z ostrymi cięciami detali. Praca jest polichromowana, co wzmacnia jej całościowy ekspresyjny wyraz i poprzez namalowane elemnty flory sytuuje postać Chrystusa w kontekście natury.
Warto wspomnieć, że rzeźby Jędrzeja Wowro są obiektem zainteresowania wielu kolekcjonerów i są rzadkością na rynku sztuki.
zapytaj o cenę
SETKOWICZ Adam
SETKOWICZ AdamSETKOWICZ AdamSETKOWICZ Adam
Tytuł:Powrót do wsi
Technika:akwarela, gwasz, papier naklejony na tekturę
Wymiary:16 x 31 cm
25 x 40 cm (z oprawą)
Uwagi:
Sygnowany l.d.: "A. Setkowicz"
zapytaj o cenę
SETKOWICZ Adam
SETKOWICZ AdamSETKOWICZ AdamSETKOWICZ Adam
Tytuł:Kulig
Technika:akwarela, gwasz, papier naklejony na tekturę
Wymiary:34,5 x 49,5 cm
45,5 x 60 cm (z oprawą)
Uwagi:
Sygnowany l.d.: "A. Setkowicz"
Lokalnie widoczne zabrudzenia warstwy malarskiej.
zapytaj o cenę
KANIA Stefan
KANIA StefanKANIA StefanKANIA Stefan
Tytuł:Szkicownik artysty (Monachium 1891-1892)
Technika:ołówek, węgiel, sangwina, karton
Wymiary:46 x 31,5 cm (wymiary kart szkicownika)
Uwagi:
Szkicownik zawiera: 17 kart (13 z rysunkami na stronie recto, 1 z rysunkiem na stronie verso, 3 z rysunkami recto-verso) oraz 7 kart luzem (opis poniżej).
Okładka opisana i datowana p.g.: "Stefan Kania. | 1892. München."; śr.g.: "Stefen lassen." oraz na stronie verso śr.g.: "Stefan Kania. | 1892. München."
Na wewnętrznej stronie tylnej części okładki rysunek ołówkiem przedstawiający pejzaż oraz szkic twarzy.

Karty szkicownika przedstawiają głównie studia aktów kobiecych oraz męskich, ale także pojedyncze studia portretowe i anatomiczne.

Rysunki luzem:
"Studium anatomiczne nogi", ołówek, karton, 45 x 21,5 cm
"Pejzaż z chatą oraz studia leżących psów", ołówek, papier, 26,5 x 20,5 cm
"Mężczyzna z szablą", kredka, papier, 33 x 21 cm (arkusz złożony w pół; na nim dwa rysunki postaci). Widoczne ubytki i zagięcia przy krawędziach podłoża.
"Studia portretowe", ołówek, tektura, 20 x 32 cm
"Siedzący chłopiec" (1891), ołówek, karton, 36 x 23 cm, opisany p.d. "Orońsko | 1891"
"Rewolucja | Wizja skrzypka" (rysunek dwustronny), akwarela, ołówek, tusz, tektura, 22 x 16,8 cm
"Kosynier", ołówek, tektura, 27,7 x 22,3 cm
zapytaj o cenę
GOSTWICKI Zbigniew
GOSTWICKI ZbigniewGOSTWICKI ZbigniewGOSTWICKI Zbigniew
Tytuł:Z okna (1935)
Technika:tempera, papier
Wymiary:27 x 33 cm (w świetle passe-partout)
50 x 55 cm (z oprawą)
Uwagi:
Sygnowany i datowany l.d.: "Zbigniew Gostwicki | 1955"
Sygnowany p.d.: "Zbigniew Gostwicki"
Na odwrocie metka z Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie.
zapytaj o cenę
CHROMY Bronisław
CHROMY BronisławCHROMY BronisławCHROMY Bronisław
Tytuł:Koty
Technika:brąz patynowany, kamień
Wymiary:21 x 33 x 21 cm
Uwagi:
Sygnowana trzykrotnie na głowie kocicy: "BCHROMY"

OPIS PRACY:
Bronisław Chromy był krakowskim artystą-rzeźbiarzem, który tworzył prace o charakterze pomnikowym oraz kameralne rzeźby o tematyce animalistycznej. W swojej sztuce wykorzystywał najczęściej brąz i starannie dobierany pod względem formy kamień.
Prezentowana rzeźba ukazuje główki tytułowych zwierząt w charakterystycznym dla artysty, nieco groteskowym, przekoloryzowanym formalnie kształcie. Właściwym tematem prezentowanej pracy jest macierzyństwo – nad widocznie mniejszymi łebkami czterech kociąt ujęta została głowa kocicy, matki-opiekunki.
W pracy zwraca uwagę znamienne dla Bronisława Chromego zestawienie ze sobą materiałów o różnej fakturze i barwie.
zapytaj o cenę
VASARELY Victor
VASARELY VictorVASARELY Victor
Tytuł:Ter-Ur 3
Technika:serigrafia, papier, ed. EA4
Wymiary:94,5 x 64 cm (wymiary grafiki)
106 x 73 cm (wymiary arkusza)
107 x 74 cm (z oprawą)
Uwagi:
Sygnowana ołówkiem p.d.: "Vasarely"
Opisana ołówkiem l.d.: "EA4"
zapytaj o cenę
WANTUCH Wacław
WANTUCH WacławWANTUCH WacławWANTUCH Wacław
Tytuł:Ciało - 20017 (2020)
Technika:olej, płyta
Wymiary:80 x 120 cm
81 x 121 cm (z oprawą)
Uwagi:
Sygnowany p.d.: "WANTUCH"
Sygnowany i opisany na odwrocie: "WACŁAW WANTUCH - 2020 | 80 x 120 cm | OLEJ NA PŁYCIE HDF | 20017 WANT."
zapytaj o cenę
WANTUCH Wacław
WANTUCH WacławWANTUCH WacławWANTUCH Wacław
Tytuł:Balet- 22050 (2022)
Technika:olej, płyta
Wymiary:80 x 120 cm
81 x 121 cm (z oprawą)
Uwagi:
Sygnowany p.d.: "WANTUCH"
Sygnowany i opisany na odwrocie: "WACŁAW WANTUCH / 2022 | 80 x 120 cm | OLEJ NA PŁYCIE HDF | 22050"
zapytaj o cenę
WANTUCH Wacław
WANTUCH WacławWANTUCH WacławWANTUCH Wacław
Tytuł:Zbliżenie - 21027 (2021)
Technika:olej, płyta
Wymiary:80 x 120 cm
81 x 121 cm (z oprawą)
Uwagi:
Sygnowany i opisany na odwrocie: "WACŁAW WANTUCH - 2021 | 80 x 120 cm | OLEJ NA PŁYCIE HDF | 21027"
zapytaj o cenę
HOFMAN Wlastimil
HOFMAN WlastimilHOFMAN WlastimilHOFMAN Wlastimil
Tytuł:Portret doktora Jana Freundlicha (1950)
Technika:olej, płyta
Wymiary:43,5 x 37,5 cm
55,7 x 48,5 cm (z oprawą)
Uwagi:
Sygnowany i datowany l.g.: "Wlastimil | Hofman | 1950"
Opisany na odwrocie: "Naszemu Kochanemu | prawdziwemu i przezacnemu | Przyjacielowi Doktorowi Janowi | Freundlichowi | na pamiątkę Wlastimil i Ada | Hofmanowie | Szklarska Poręba | 1950"

PROWENIENCJA:
- kolekcja dra Jana Freundlicha.

OPIS PRACY:
Obraz przedstawia doktora Jana Freundlicha, którego Wlastimil Hofman poznał w latach 40. w Nazarecie. Mężczyźni utrzymywali ze sobą kontakt jeszcze długo po wojnie, czego przykładem jest również ta praca powstała w 1950 roku.
Prezentowany obraz został namalowany z dbałością o detale. Praca przywodzi na myśl portrety z okresu międzywojennego, które charakteryzowała miękkość i delikatność w ukazaniu twarzy portretowanej osoby. W tle obrazu został ukazany charakterystyczny dla Szklarskiej Poręby krajobraz z dominującym nad otoczeniem szczytem Szrenicy.

Hofmanowie i dr Jan Freundlich

*Fotografia z Nazaretu przedstawiająca od lewej: Adę Hofman, doktora Jana Freundlicha i Wlastimila Hofmana
[Fot. ze zbiorów rodziny]



Więcej na temat twórczości Wlastimila Hofmana z okresu II wojny światowej i znajomości artysty z doktorem Janem Freundlichem mogą Państwo przeczytać w artykule na blogu KDA [ZOBACZ]


Więcej na temat późnej twórczości Wlastimila Hofmana mogą Państwo przeczytać w artykule na blogu KDA [ZOBACZ]
zapytaj o cenę
BREITENWALD Roman
BREITENWALD RomanBREITENWALD Roman
Tytuł:Wesele Krakowiaków
Technika:olej, płótno
Wymiary:59,5 x 80 cm
78 x 96,5 cm (z oprawą)
Uwagi:
Sygnowany l.d.: "RBreitenwald"
zapytaj o cenę
Strony:
x
«
»