Oferta galeryjna

Galeria sztuki

 

WYCZÓŁKOWSKI Leon
WYCZÓŁKOWSKI LeonWYCZÓŁKOWSKI LeonWYCZÓŁKOWSKI Leon
Tytuł:Portret Juliana Dobrzańskiego w wieku dziecięcym (1879-1880)
Technika:olej, płótno
Wymiary:45,5 x 31,5 cm (w świetle oprawy)
58,5 x 43 cm (wymiary z oprawą)
Uwagi:
sygn. l.d.: "LWyczółkowski"
Na odwrocie:
- pierwotne płótno dublażowe obecnie luzem: "Leon Wyczółkowski / mal. w roku 1879-1880"
- na krośnie "1879-80 | Lwów", "569"

Do obrazu dołączona jest ekspertyza Fundacji Monumentis Patriae autorstwa Krystyny Kulig-Janarek oraz Wacławy Milewskiej (Kraków 2001).

Więcej o obrazie Leona Wyczółkowskiego w artykule na blogu [ZOBACZ]

zapytaj o cenę
RAPACKI Józef
RAPACKI JózefRAPACKI JózefRAPACKI Józef
Tytuł:Tryptyk przemijania (Poranek, Wieczór i Noc)
Technika:olej, deska
Wymiary:18-19,5 x 10 cm (w świetle oprawy)
35,5 x 47 cm (wymiary z oprawą)
Uwagi:
Sygnowany na każdej z prac: "Poranek" śr.d.: "JÓZEF RAPACKI", "Noc” l.d.: "J. Rapacki", "Wieczór" śr. d.: "J Rapacki”

Obraz wystawiany na aukcji "Sztuka Dawna: XIX wiek, Modernizm, Międzywojnie" w Domu Aukcyjnym DESA UNICUM (13.12.2018).

OPIS PRACY:
Józef Rapacki był jednym z najpopularniejszych pejzażystów działających w środowisku warszawskim na przełomie XIX i XX wieku. Prezentowany na aukcji "Tryptyk przemijania" można nazwać esencją malarstwa krajobrazowego epoki Młodej Polski – są to trzy niewielkie pejzaże mazowieckiej wsi, ukazujące różne miejsca w odmiennych porach doby – poranek rozciągający się nad porośniętymi nenufarami mokradłami, nad którymi krążą jaskółki, wieczór z zielonym polem i przechadzającą się po nim młodą, wiejską dziewczyną oraz nastrojowy nokturn z migoczącymi ciepłym światłem oknami chat i zimnym blaskiem księżyca w pełni. Każdy z widoków jest malowany z niezwykłym wyczuciem, dobrze oddaje charakter ukazanego pejzażu, pory dnia i roku. Cykl ten można interpretować w kontekście popularnej w sztukach plastycznych i literackich przełomu wieków koncepcji „pejzażu duszy”, czyli próby symbolicznego wyrażania uczuć i nastrojów artysty poprzez obrazy natury.
zapytaj o cenę
PRZEBINDOWSKI Artur
PRZEBINDOWSKI ArturPRZEBINDOWSKI ArturPRZEBINDOWSKI Artur
Tytuł:Z cyklu "Kamienne Jezioro" (2002)
Technika:tempera, akryl, płótno
Wymiary:55 x 61 cm
75,5 x 81,5 cm (z oprawą)
Uwagi:
Sygnowany i datowany l.d.: "ARTUR PRZEBINDOWSKI 2002"
Opisany na odwrocie: "Artur Przebindowski, 2002 | Z CYKLU: "KAMIENNE jezioro"
Cykl prac "Kamienne jezioro" powstawał w latach 1999-2004. Jak podkreśla sam artysta, w swoim wyrazie nawiązywał do m.in. secesji.
zapytaj o cenę
DUDA-GRACZ Jerzy
DUDA-GRACZ JerzyDUDA-GRACZ JerzyDUDA-GRACZ Jerzy
Tytuł:Autoportret
Technika:8 x 7 cm
54 x 23 cm (z oprawą)
Wymiary:olej, płyta
Uwagi:
Obraz posiada certyfikat wystawiony przez córkę artysty, Agatę Dudę-Gracz.

OPIS PRACY:
Temat autoportretu wielokrotnie przewijał się przez twórczość Jerzego Dudy-Gracza. Artysta podchodził do własnego wizerunku z charakterystyczną dla swojej sztuki ironią i groteską, włączał sam siebie do świata bohaterów "polskiej nierzeczywistości" ukazywanej w kolejnych obrazach.
Jerzy Duda-Gracz malował autoportrety w różnych przebraniach, poprzez które komentował sytuację społeczną, odpowiadał na składane mu zarzuty czy nawiązywał dialog z historią sztuki, nierzadko irytując przy tym nierozumiejącą tej intelektualnej gry publiczność.
Prezentowana w katalogu praca bliska jest słynnej kompozycji "Autoportret - Czapa" z 1981 roku (Nowohuckie Centrum Kultury, Kraków), w której Jerzy Duda-Gracz ukazał siebie jako Sancho Pansę, z niemalże naciągniętą na oczy czapką, analogiczną do tej widocznej na oferowanym na aukcji obrazie.

Poza samym dziełem Jerzego Dudy-Gracza, warta uwagi jest również rama, do której to specjalnie artysta namalował swój autoportret, o czym świadczy chociażby kształt wykorzystanego podobrazia.
Rama nawiązuje swym kształtem do XIX-wiecznych mosiężnych zapinek góralskich zbliżonych kształtem do motywu parzenicy i wykorzystywanych jako ozdoby przez mieszkańców Podhala i fascynatów stylu zakopiańskiego.
Przykład tego typu zapinki znajduje się m.in. w zbiorach Muzeum Narodowego w Krakowie:


Zapinka góralska, Muzeum Narodowe w Krakowie Zapinka góralska, XIX wiek, Muzeum Narodowe w Krakowie
Źródło: Zbiory Cyfrowe MNK

zapytaj o cenę
STAROWIEYSKI Franciszek
STAROWIEYSKI FranciszekSTAROWIEYSKI FranciszekSTAROWIEYSKI Franciszek
Tytuł:Zuzanna i starcy (2003)
Technika:pastel, papier
Wymiary:30 x 42 cm
28,5 x 41 cm (w świetle passe-partout)
Uwagi:
Sygnowany i datowany p.g.: "FrStarowieyski | 1703"
Opisany l.g.: "martwa i żywa ZUZANNA oraz | skazani na śmierć starcy" Opisany p.g.: "Ł"
zapytaj o cenę
SKOCZEK-WOJNICKA Mira
SKOCZEK-WOJNICKA MiraSKOCZEK-WOJNICKA MiraSKOCZEK-WOJNICKA Mira
Tytuł:Trzecia kawa z Rembrandtem (2017)
Technika:olej, płótno
Wymiary:100 x 100 cm
106 x 100 cm (wymiary z oprawą)
Uwagi:
Sygnowany l.d.: "M | MIRA | 2017", opisany: "Trzecia kawa z Rembrandtem"
Na odwrocie autorski opis.
zapytaj o cenę
HOFMAN Wlastimil
HOFMAN WlastimilHOFMAN WlastimilHOFMAN Wlastimil
Tytuł:Śpiąca - portret żony artysty (1944)
Technika:olej, karton
Wymiary:32 x 17,5 cm
43,7 x 31,5 cm (wymiary z oprawą)
Uwagi:
Sygnowany i opisany l.g.: "Wlastimil | Hofman | Nazaret 1944"

PROWENIENCJA:
- kolekcja Jana Freundlicha.
zapytaj o cenę
HOFMAN Wlastimil
HOFMAN WlastimilHOFMAN WlastimilHOFMAN Wlastimil
Tytuł:Akt męski w pejzażu
Technika:olej, płótno naklejone na tekturę
Wymiary:40,5 x 33 cm
47 x 39,5 cm (wymiary z oprawą)
Uwagi:
Sygnowany p.d.: "Wlastimil Hofman"
zapytaj o cenę
HOFMAN Wlastimil
HOFMAN WlastimilHOFMAN WlastimilHOFMAN Wlastimil
Tytuł:Córko, wiara Twa Cię uzdrowiła (1964)
Technika:olej, tektura
Wymiary:16,1 x 16,5 cm
17,5 x 17,7 cm (z oprawą)
Uwagi:
Sygnowany i datowany śr.d.: "Wlastimil | Hofman 1964"
Opis autorski na odwrocie: "Córko, | wiara Twa Cię | uzdrowiła"

PROWENIENCJA:
– kolekcja prywatna,
– dar od artysty.

OPIS PRACY:
Olejna praca "Córko, wiara Twa Cię uzdrowiła" ukazuje scenę jednego z cudów Jezusa w Galilei, zaczerpniętą z tekstu Ewangelii św. Marka (Mk 5, 21-43). Pismo opowiada o ogarniętej wieloletnią chorobą kobiecie, która uwierzyła w boskość Jezusa słysząc jedynie opowieści o Nim. Kiedy pewnego dnia kobieta dowiedziała się o możliwości spotkania z Mesjaszem, przyszła na miejsce i dotknęła Jego płaszcza, dzięki czemu dostąpiła cudu uzdrowienia.
W kontekście prezentowanej pracy warto pamiętać, że religia chrześcijańska odegrała dużą rolę w życiu Wlastimila Hofmana, a Biblia stanowiła stałe źródło inspiracji artysty.
zapytaj o cenę
HOFMAN Wlastimil
HOFMAN WlastimilHOFMAN WlastimilHOFMAN Wlastimil
Tytuł:Chrystus Frasobliwy (1966)
Technika:olej, płyta
Wymiary:71,2 x 50,8 cm
80 x 59,6 cm (wymiary z oprawą)
Uwagi:
Sygnowany i datowany l.śr.: "Wlastimil Hofman | 24/XII 1966"
Na odwrocie opisany przez artystę fragmentem poematu Cypriana Kamila Norwida "Promethidion":
"O, gdybym jedną kaplicę zobaczył,
Choćby jak pokój ten, wielkości takiej,
Gdzie by się polski duch raz wytłumaczył,
Usymbolicznił rozkwitłymi znaki..."

OPIS PRACY:
Wlastimil Hofman był osobą gruntownie wykształconą, oczytaną i obytą ze sztuką europejską. Jedną z pasji artysty nie było jednak "wysokie" malarstwo salonowe, a twórczość prymitywów. Dowodem na żywe zainteresowanie sztuką ludową jest samo wyposażenie szklarskoporębiańskiej pracowni Wlastimila Hofmana, w której zobaczyć można było niemałą kolekcję świątków i rzeźb ludowych. Wśród nich szczególne miejsce zajmowała stosunkowo niewielka (ok. 37 cm wysokości) drewniana figura Chrystusa Frasobliwego, pierwotnie mająca stanowić własność Jacka Malczewskiego1, która do dzisiaj znajduje się we Wlastimilówce (zob. fot. poniżej).
Surowość, a także szczerość wyrazu rzeźby nieustannie inspirowała Wlastimila Hofmana, który wielokrotnie ujmował figurę w swoich kompozycjach, często umieszczając ją, powiększoną do nienaturalnych względem oryginału rozmiarów, w pejzażu.
Sam motyw Chrystusa Frasobliwego pojawił się w sztuce Wlastimila Hofmana w 1905 roku wraz z powstaniem obrazu "Spowiedź", wspomnianego już tutaj w kontekście pozycji nr 4 w katalogu niniejszej aukcji. Warto wspomnieć, że temat ten ewoluował na przestrzeni twórczości artysty.
W kolejnych latach Chrystus Frasobliwy wielokrotnie jeszcze pełnił rolę spowiednika w licznych w twórczości Wlastimila Hofmana obrazach spowiedzi, niekiedy, szczególnie zaś często w latach 50. i 60., bywał również przedstawiany samodzielnie, jako główny element kompozycji, jak w publikowanym w katalogu obrazie "Chrystus Frasobliwy" z 1966 roku.
Prezentowany na aukcji obraz przedstawia Chrystusa Frasobliwego na tle zimowego pejzażu. Samotność Jezusa dzielą z Nim tylko trzy sikorki siedzące u Jego stóp. Obraz stanowi przejmujące studium nad opuszczeniem i zapomnieniem. Melancholijny nastrój pogłębia jeszcze wszechobecny chłód zaśnieżonego krajobrazu.

Chrystus Frasobliwy w pracowni Hofmana* Rzeźba Chrystusa Frasobliwego w pracowni Wlastimila Hofmana
[Źródło: Dom Wlastimila Hofmana, https://visitpoland.online/szklarskaporeba/spacery/muzeumhofmana/]





Przypisy:
1. Szymon Kurpios SchP, Malarstwo religijne Wlastimila Hofmana, Kraków 2006, s. 70-71.



Temat Spowiedzi w twórczości Hofmana* Wybrane prace Wlastimila Hofmana z tematem Chrystusa Frasobliwego
[Źródło: Księga pamiątkowa Wlastimila Hofmana]



zapytaj o cenę
WEISS Wojciech
WEISS WojciechWEISS WojciechWEISS Wojciech
Tytuł:Portret mężczyzny (1946)
Technika:olej, płótno
Wymiary:65,5 x 54,5 cm
80 x 70 cm (z oprawą)
Uwagi:
Sygnowany i datowany l.śr: "WWeiss | 1946"
zapytaj o cenę
CZAJKOWSKI Stanisław
CZAJKOWSKI StanisławCZAJKOWSKI StanisławCZAJKOWSKI Stanisław
Tytuł:Krzyż przydrożny (1929)
Technika:olej, sklejka
Wymiary:55 x 37,5 cm
73 x 55 cm (z oprawą)
Uwagi:
Sygnowany i datowany l.d.: "STANISŁAW CZAJKOWSKI | 1929"
Na odwrocie metka z wystawy "Malarstwo Stanisława Czajkowskiego" prezentowanej w 1981 roku w Muzeum Okręgowym w Sandomierzu oraz fragment metki z Międzynarodowej Wystawy Komunikacji i Turystyki w Poznaniu (1930 r.).
Na odwrocie numery inwentarzowe: "St.Cz. | inw. 345"
Na odwrocie opis: "w. Jakubowice | Kieleckie"
Obraz wymieniony na pozycji nr 312 w kategorii malarstwo olejne w katalogu wystawy monograficznej Stanisław Czajkowski (1878-1954), red. B. Mitschein, "Zachęta" Centralne Biuro Wystaw Artystycznych, grudzień 1980 - styczeń 1981, Warszawa 1981, s. nn.
zapytaj o cenę
RODZIŃSKI Stanisław
RODZIŃSKI StanisławRODZIŃSKI StanisławRODZIŃSKI Stanisław
Tytuł:Martwa natura vanitas (1980/84)
Technika:olej, płótno
Wymiary:100 x 75 cm
Uwagi:
Sygnowany i opisany na odwrocie: "STANISŁAW RODZIŃSKI | MARTWA | NATURA | VANITAS | 1980/84"

Obraz wystawiany na aukcji "Art Outlet: Sztuka Współczesna" w Domu Aukcyjnym DESA UNICUM (26.10.2017).
zapytaj o cenę
MACIEJEWSKI Zbysław
MACIEJEWSKI ZbysławMACIEJEWSKI ZbysławMACIEJEWSKI Zbysław
Tytuł:Klomb (1984)
Technika:gwasz, akwarela, papier
Wymiary:48,8 x 61,5 cm
48,3 x 60 cm (w świetle passe-partout)
68,5 x 78 cm (z oprawą)
Uwagi:
Sygnowany i datowany p.d. ołówkiem: "Zbysław Maciejewski 84"

OPIS PRACY:
Prezentowana praca Zbysława Maciejewskiego wpisuje się w zespół powstałych w latach 80. portretów czystej, pozbawionej fizycznej obecności człowieka natury. Obraz ten, dzięki niesemantycznej tematyce, a także jasnej, harmonijnej, nieco odrealnionej kolorystyce i wyczuwalnej lekkości prowadzenia pędzla, jest źródłem przyjemnych doznań estetycznych. Warto zwrócić uwagę również na "świeżość" przedstawienia, której wrażenie malarz uzyskał dzięki mistrzowskiemu oddaniu światła.
Natura, a w szczególności właśnie flora, przez wiele lat stanowiła inspirację dla Zbysława Maciejewskiego. Była ona swoistym odpoczynkiem od literackich, groteskowych kompozycji figuratywnych w jego twórczości, tematem, który artysta odkrywał wciąż na nowo, studiując ją w plenerze, malując alla prima, pod wpływem uniesienia i wrażenia chwili - niczym XIX-wieczni impresjoniści.
zapytaj o cenę
HOFMAN Wlastimil
HOFMAN WlastimilHOFMAN Wlastimil
Tytuł:Kobieta (1938)
Technika:tusz, karton
Wymiary:15,2 x 11,5 cm
Uwagi:
Sygnowany i datowany p.d.: "Wlastimil | Hofman | 1938"

PROWENIENCJA:
- kolekcja Heleny Fliszewskiej.
zapytaj o cenę
HOFMAN Wlastimil
HOFMAN WlastimilHOFMAN Wlastimil
Tytuł:Portret kobiety w czepcu (1956)
Technika:ołówek, karton
Wymiary:22 x 22 cm
Uwagi:
Sygnowany i opisany śr.d.: "Wlastimil Hofman | 6/IX 1956 | Szkl. Poręba"
Widoczny niewielki ślad zalania krawędzi podłoża (l.śr.).

PROWENIENCJA:
- kolekcja Jana Freundlicha.

OPIS PRACY:
Rysunki Wlastimila Hofmana cechują się linearyzmem oraz budowaniem głębi za pomocą ostrego, zwykle jedno- lub dwukierunkowego szrafunku.
Prezentowana praca pt. "Portret kobiety w czepcu" (1956) to znakomite studium rysunkowe eleganckiej kobiety w średnim wieku.
Wlastimil Hofman skupił się na dwóch aspektach wizerunku - rysach fizjonomii portretowanej oraz wyraźnym zaznaczeniu jej biżuterii: kolczyków, naszyjnika, a w szczególności dekoracyjnej broszy.
zapytaj o cenę
HOFMAN Wlastimil
HOFMAN WlastimilHOFMAN Wlastimil
Tytuł:Katedra św. Wita w Pradze (1937)
Technika:ołówek, papier
Wymiary:8,5 x 14 cm
Uwagi:
Sygnowany i datowany p.d.: "21/XII | WH 37"
Opisany śr.d.: "Z Bogiem Prago."

PROWENIENCJA:
– kolekcja prywatna,
– dar od artysty.
zapytaj o cenę
HOFMAN Wlastimil
HOFMAN WlastimilHOFMAN WlastimilHOFMAN Wlastimil
Tytuł:Geniusz rozerwał kajdany/Sztuka wolna, rozkuta Polska (rysunek dwustronny)
Technika:kredka, papier
Wymiary:33,9 x 21 cm
Uwagi:
Sygnowany p.d. monogramem "WH" na stronie z kompozycją "Geniusz rozerwał kajdany"
Opisany p.d.: "Geniusz rozerwał | kajdany" na stronie z kompozycją "Geniusz rozerwał kajdany"
Sygnowany l.d. monogramem "WH" na stronie z kompozycją "Sztuka wolna, rozkuta Polska"
Opisany p.d.: "Sztuka | wolna | rozkuta | Polska" oraz p.g.: "środek trypt" na stronie z kompozycją "Sztuka wolna, rozkuta Polska"

PROWENIENCJA:
– kolekcja prywatna,
– dar od artysty.
zapytaj o cenę
WODZINOWSKI Wincenty
WODZINOWSKI WincentyWODZINOWSKI WincentyWODZINOWSKI Wincenty
Tytuł:Małżeńska rozmowa
Technika:olej, tektura
Wymiary:50 x 69,7 cm
69 x 89 cm (z oprawą)
Uwagi:
Sygnowany p.d.: "W. Wodzinowski"
zapytaj o cenę
KRZYŻAK Mieczysław
KRZYŻAK MieczysławKRZYŻAK MieczysławKRZYŻAK Mieczysław
Tytuł:Wesele góralskie
Technika:olej, płótno
Wymiary:60 x 80 cm
70 x 91 cm (z oprawą)
Uwagi:
Sygnowany p.d.: "M. Krzyżak"
zapytaj o cenę
TERLIKOWSKI Włodzimierz
TERLIKOWSKI WłodzimierzTERLIKOWSKI WłodzimierzTERLIKOWSKI Włodzimierz
Tytuł:Most w Avignon (1946)
Technika:olej, płótno
Wymiary:47 x 60,5 cm
68 x 83,5 cm (z oprawą)
Uwagi:
Sygnowany l.d.: "Terlikowski 1946"

OPIS PRACY:
Obraz Włodzimierza Terlikowskiego przedstawia fragment tytułowego Mostu Świętego Benedykta rozciągającego się nad rzeką Rodan w Awinionie. Praca należy do cyklu dzieł, w którym artysta wciąż na nowo ukazywał ten sam temat o różnych porach dnia, badając tym samym zmienność światła i barwy. Obraz namalowany został w charakterystyczny dla Włodzimierza Terlikowskiego sposób – grubą warstwą farby olejnej nakładanej szpachlą i szerokim pędzlem.
zapytaj o cenę
HOFMAN Wlastimil
HOFMAN WlastimilHOFMAN WlastimilHOFMAN Wlastimil
Tytuł:Portret księdza
Technika:olej, tektura
Wymiary:94 x 73,5 cm
100,5 x 79,5 cm (z oprawą)
Uwagi:
Sygnowany p.d. monogramem "WH"
Na odwrocie malarskie szkice zwierząt gospodarczych oraz szkic kompozycji z opisem: "Pokusa | św. Antoniego"
Widoczny ślad po zagięciu lewego dolnego rogu podłoża.

PROWENIENCJA:
– kolekcja prywatna,
– dar od artysty.
zapytaj o cenę
HOFMAN Wlastimil
HOFMAN WlastimilHOFMAN WlastimilHOFMAN Wlastimil
Tytuł:Portret Wacława (1967)
Technika:olej, płyta
Wymiary:60,5 x 40,5 cm
69,5 x 49 cm (z oprawą)
Uwagi:
Sygnowany i datowany l.d: "Wlastimil Hofman 1967"

PROWENIENCJA:
- kolekcja Wacława Jędrzejczaka,
- dar od artysty.

Więcej o przyjaźni Wlastimila Hofmana z Wacławem Jędrzejczakiem można przeczytać w wywiadzie z Barbarą Mańkowską na naszym blogu [LINK]
zapytaj o cenę
HOFMAN Wlastimil
HOFMAN WlastimilHOFMAN Wlastimil
Tytuł:Serce Jezusa
Technika:olej, płótno
Wymiary:64,7 x 55 cm
72 x 61,5 cm (z oprawą)
Uwagi:
Sygnowany p.d.: "Wlastimil Hofman"

PROWENIENCJA:
– kolekcja prywatna,
– dar od artysty.

OPIS PRACY:
Postać Chrystusa wielokrotnie występowała w kompozycjach Wlastimila Hofmana, wiadomym jest zresztą, że artysta nie unikał tematyki religijnej w swojej twórczości.
Prezentowany obraz stanowi kompilację ikonograficznego motywu Serca Jezusa oraz Dobrego Pasterza.
Podobne przedstawienia Wlastimil Hofman wykonywał jako elementy wyposażenia kościołów, by wspomnieć tylko realizacje do kościoła pw. Bożego Ciała w Szklarskiej Porębie: chorągwie procesyjne czy ołtarzowy obraz z wizerunkiem Chrystusa Eucharystycznego.
zapytaj o cenę
FOGTT Andrzej
FOGTT AndrzejFOGTT AndrzejFOGTT Andrzej
Tytuł:Brda (2021)
Technika:akryl, płótno
Wymiary:100 x 130 cm
Uwagi:
Sygnowany i datowany p.d.: "2021 Fogtt"
Opisany na odwrocie: "Fogtt | BRDA | 2021 | akryl | 100 x 130 cm"
zapytaj o cenę
FOGTT Andrzej
FOGTT AndrzejFOGTT AndrzejFOGTT Andrzej
Tytuł:Halina Judt i Michał Choromański (2019)
Technika:akryl, pastel, papier
Wymiary:56 x 42 cm
59 x 45 cm (z oprawą)
Uwagi:
Sygnowany i datowany p.d.: "Fogtt 2019"
Opisany l.d.: "Halina Judt i Michał Choromański"
Obraz reprodukowany w katalogu Fogtt o Witkacym (Fundacja A.M. Fogtt, Warszawa 2021), poz. kat. 14, s. 49.

OPIS PRACY:
"Od dawna mieliśmy z Witkacym sobie coś do powiedzenia. Jest z pewnością iskra wspólnej duchowej energii oraz kontynuacja sztuki portretowania, jako wnikania w istotę duszy samej, z nieograniczoną możliwością osobistej formy, jaką tworzy nasz umysł."
~ Andrzej Fogtt

W 2019 roku Andrzej Fogtt stworzył cykl prac nawiązujących dialog z portretami autorstwa Witkacego. Prezentowany obraz to interpretacja "Wspólnego portretu Haliny Judt i Michała Choromańskiego" (1930) znajdującego się obecnie w zbiorach Muzeum Pomorza Środkowego w Słupsku.
zapytaj o cenę
ALBINOWSKA-MINKIEWICZOWA Zofia
ALBINOWSKA-MINKIEWICZOWA ZofiaALBINOWSKA-MINKIEWICZOWA ZofiaALBINOWSKA-MINKIEWICZOWA Zofia
Tytuł:Wiosenny sad
Technika:46 x 51,5 cm
60,5 x 63,5 cm (wymiary z oprawą)
Wymiary:olej, tektura
Uwagi:
Sygnowany p.d.: "Zofia Albinowska"
zapytaj o cenę
OFERTA GALERYJNA
Tytuł:Oferta galeryjna
Technika:Sprawdź pełną ofertę galeryjną
ponad 300 prac artystów polskich
Wymiary:Sztuka dawna | sztuka współczesna
Uwagi:
HOFMAN Wlastimil
HOFMAN WlastimilHOFMAN WlastimilHOFMAN Wlastimil
Tytuł:Oszczepnik
Technika:tusz, papier
Wymiary:81 x 65,5 cm
82 x 66 cm (z oprawą)
Uwagi:
Sygnowany p.d. monogramem "WH"
Widoczne lekkie pofalowanie papieru.

PROWENIENCJA:
- kolekcja Heleny Fliszewskiej.

OPIS PRACY:
Wlastimil Hofman z wielką wnikliwością studiował wysportowane męskie ciało. Świadczą o tym liczne liczne prace przedstawiające sportowców. Powstawały one głównie w latach 20. i ukazywały mężczyzn na tle pejzażu. Wśród nich występują między innymi atleci rzucający dyskiem (np. "Dyskobol", 1926) czy sceny pchnięcia kulą.
Prezentowana na aukcji praca przedstawia wyjątkową scenę rzutu oszczepem, która bardzo rzadko pojawiała się w twórczości Wlastimila Hofmana. Zanotowany pewną ręką szkic postaci młodego mężczyzny zapewne miał stanowić podstawę kompozycji olejnej powtarzającej ten układ.

Zdjęcia prac Wlastimila Hofmana z lat 20.*Zdjęcia prac Wlastimila Hofmana z lat 20.

zapytaj o cenę
HOFMAN Wlastimil
HOFMAN WlastimilHOFMAN WlastimilHOFMAN Wlastimil
Tytuł:Archanioł Michał
Technika:węgiel, papier
Wymiary:40,9 x 34,5 cm
52 x 42,2 cm (z oprawą)
Uwagi:

PROWENIENCJA:
- kolekcja Heleny Fliszewskiej.

OPIS PRACY:
Postaci aniołów pojawiały się wielokrotnie w malarstwie Wlastimila Hofmana. Artysta umieszczał je w obrazach jako główny motyw sceny, np. ujmując anioły towarzyszące dzieciom, innym razem tylko zaznaczał ich obecność przedstawiając ich sylwetki w oddalonym pejzażu.
Sposób kreacji postaci anielskich zbliża twórczość Wlastimila Hofmana do malarstwa jego przyjaciela i nauczyciela - Jacka Malczewskiego.
Prezentowany na aukcji szkic pochodzi z dojrzałego etapu twórczości artysty. Kompozycja przedstawia Archanioła Michała wraz ze zwróconą ku niemu młodą kobietą. Nagość oraz gest zasłaniania twarzy kobiety może wskazywać na walkę z słabościami ludzkiej cielesności.

Postaci aniołów w twórczości Wlastimila Hofmana* Kompozycje Wlastimila Hofmana z postaciami aniołów.
[Źródło: Księga pamiątkowa Wlastimila Hofmana oraz archiwum Krakowskiego Domu Aukcyjnego]



zapytaj o cenę
Strony:
x
«
»