Oferta galeryjna
Tytuł: | Martwa natura (1981) |
Technika: | akryl, tusz, bawełna |
Wymiary: | 79 x 77,5 cm (w świetle oprawy) 87,5 x 83,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Na odwrocie metka z opisem obrazu.
PROWENIENCJA: - kolekcja prywatna; - zakup w Galerii Artemis w Krakowie. |
Tytuł: | Kobieta z hybrydą (2002) |
Technika: | pastel, papier |
Wymiary: | 50 x 70 cm 76 x 94,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany śr.g.: "FrStarowieyski | 1702" Do pracy dołączony dokument z galerii Artemis potwierdzający proweniencję obrazu bezpośrednio z pracowni Franciszka Starowieyskiego. OPIS PRACY: Franciszek Starowieyski, jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich artystów współczesnych, czerpał inspiracje ze sztuki secesji i surrealizmu, wypracowując ostatecznie zindywidualizowany styl malarski. W oferowanej pracy artysta zastosował wielokrotnie powracający w jego twórczości motyw sylwetki kobiety o pełnych kształtach, której towarzyszy surrealistyczne hybrydalne stworzenie. Postać widziana jest od tyłu i znajduje się blisko hybrydy mającej tułów konia (z fragmentami nasuwającymi skojarzenia raczej z umięśnionym ciałem lwa) i ptasią czaszkę w miejscu głowy. Całość wywiera na widzu silne wrażenie będące swoistą mieszanką zachwytu i niepokoju. W kompozycji został również zawarty tak znamienny dla malarstwa Franciszka Starowieyskiego erotyzm, przejawiający się nie tylko w samym ukazaniu kobiety w akcie, ale także w spleceniu nóg postaci i hybrydy. Obraz został wykonany za pomocą pewnych, energicznych, kotłujących się linii, które kształtują ekspresyjne sylwetki. Franciszek Starowieyski w tej swobodnej kompozycji zawarł szereg charakterystycznych dla swojego malarstwa środków - wyraźny kontur, zawężenie gamy barwnej do dwóch kontrastujących ze sobą kolorów, sugestywny światłocień, jak i skupienie się na pięknie ciała. Artysta antydatował swoje prace o 300 lat wstecz, w związku z czym pastel "Kobieta z hybrydą", który powstał na początku XXI wieku, został przez malarza opatrzony datą 1702. |
Tytuł: | Pejzaż z ciemnym niebem |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 70 x 80 cm 81,5 x 92,5 cm |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "Szancenbach" |
Tytuł: | Akt (ok. 1988) |
Technika: | długopis, papier |
Wymiary: | 29,7 x 14,6 cm 42,5 x 32,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany monogramem wiązanym śr.d. Do rysunku dołączony certyfikat autentyczności wydany przez syna artysty - Jana Mikołaja Biberstein-Starowieyskiego. |
Tytuł: | Buldog |
Technika: | kolaż, gwasz, ołówek, papier |
Wymiary: | 20,7 x 40,5 cm (w świetle passe-partout) 45,5 x 65,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Do pracy dołączony certyfikat autentyczności wydany przez syna artysty - Jana Mikołaja Biberstein-Starowieyskiego. |
Tytuł: | Martwa natura z kawałkiem mięsa (2004) |
Technika: | akryl, pastel, płótno |
Wymiary: | 60 x 70 cm |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "NORMAN" Opisany na odwrocie: "BANACH | 2004 | #64 | MARTWA NATURA | Z KAWAŁKIEM MIĘSA" Widoczny ubytek farby (l.d.). |
Tytuł: | Motyw architektoniczny (1982) |
Technika: | akwarela, papier |
Wymiary: | 46,7 x 30 cm (w świetle passe-partout) 72,5 x 55 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "WiktorZin 82" |
Tytuł: | Owocująca jabłoń (1974) |
Technika: | akwarela, papier naklejony na tekturę |
Wymiary: | 38,2 x 25 cm (w świetle passe-partout) 56,3 x 42 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "WiktorZin | 1974" Opisany p.d.: "Owocująca jabłoń" Na odwrocie oprawy dedykacja autorska z 1977 roku. |
Tytuł: | Konie u studni |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 50 x 70 cm 63,5 x 83,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "RBreitenwald" |
Tytuł: | Żydzi w miasteczku |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 50 x 70 cm 58,5 x 78,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "RBreitenwald" |
Tytuł: | Fajerant II (1999) z cyklu "Nasz wiek" |
Technika: | olej, płótno naklejone na płytę |
Wymiary: | 57,5 x 107 cm |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "SOBOCKI 99" Opisany na odwrocie: "PINXIT: L. SOBOCKI, Z CYKLU: NASZ WIEK – FAJERANT II 999"; "PINXIT: L. SOBOCKI. AD. 999 Z CYKLU: NASZ WIEK – FAJERANT II 57 x 108 cm." |
Tytuł: | Pejzaż z Zarzecza (1983) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 50 x 73 cm 66,5 x 89,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i opisany na blejtramie: "PINXIT L. SOBOCKI PEJZAŻ Z ZARZECZA 83" |
Tytuł: | Przed bramą (1988) |
Technika: | brąz |
Wymiary: | 33 x 29,3 x 28,7 cm |
Uwagi: | Na spodzie podstawy metka autorska z sygnaturą artystki i opisem rzeźby. |
Tytuł: | Kobieta w płaszczu (1927) |
Technika: | tusz, papier |
Wymiary: | 16,5 x 13 cm 46,5 x 38 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "JMB.1927" Praca jest reprodukowana w publikacji Andrzeja Wierzchowskiego Janusz Marja Brzeski (1907-1957) rysunki i obrazy (Kraków; s. 11). PROWENIENCJA: - zakup od rodziny artysty, - kolekcja Jerzego Kurczyny. |
Tytuł: | Młodzieniec (1927) |
Technika: | tusz, papier |
Wymiary: | 16,5 x 14 cm (w świetle passe-partout) 46,5 x 38,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "JMB.1927." Praca jest reprodukowana w publikacji Andrzeja Wierzchowskiego Janusz Marja Brzeski (1907-1957) rysunki i obrazy (Kraków; s. 11). PROWENIENCJA: - zakup od rodziny artysty, - kolekcja Jerzego Kurczyny. |
Tytuł: | Górnik (1943) |
Technika: | drewno |
Wymiary: | 41,5 x 13 x 11 cm (z podstawą) |
Uwagi: | Sygnowana i datowana na podstawie: "1943 | Nitra" |
Tytuł: | Lis (1943) |
Technika: | drewno |
Wymiary: | 24,8 x 10,5 x 20 cm (z podstawą) |
Uwagi: | Sygnowana i datowana na podstawie: "Nitra | 1943" |
Tytuł: | Wieża kościoła Wszystkich Świętych we Lwowie |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 49,5 x 35 cm 52 x 38 cm (z oprawą) |
Uwagi: |
PROWENIENCJA: - kolekcja rodziny artysty. |
Tytuł: | Pejzaż ze snopkami |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 19 x 28,5 cm (w świetle passe-partout) 33 x 43 cm (z oprawą) |
Uwagi: |
PROWENIENCJA: - kolekcja rodziny artysty. |
Tytuł: | Rydwan Apolla |
Technika: | akwarela, ołówek, tektura |
Wymiary: | 26,7 x 49 cm 29 x 52 cm (z oprawą) |
Tytuł: | Wiatrowały w Tatrach (1927) |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 49,3 x 69 cm 67,5 x 87,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "ALFRED TERLECKI. 1927." |
Tytuł: | Letni pejzaż z rzeką |
Technika: | olej, sklejka |
Wymiary: | 28,5 x 31 cm 37,5 x 40,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "M. W. CZEPITA." |
Tytuł: | Na spacerze - widok na Wawel |
Technika: | olej, płótno naklejone na tekturę |
Wymiary: | 31,6 x 45 cm 40,3 x 53,3 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "AGramatyka" Na odwrocie fragment metki z 1920 roku. |
Tytuł: | W starożytnych Syrakuzach (1914) |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 47,5 x 61,8 cm 53,5 x 67,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i opisany l.d.: "B. RYCHTER-JANOWSKA. | SYRAKUZA. 1914." Na odwrocie metka Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych z 1918 roku z opisem obrazu. Na odwrocie list Bronisławy Rychter-Janowskiej do przyjaciela z 1 września 1919 oraz kartka z kalendarza z tą datą. |
Tytuł: | Giewont w zimie |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 35 x 50 cm 61 x 45 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "St. Żurawski" |
Tytuł: | Hucułka - portret Czukutychy |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 62 x 47 cm |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "E. Bujański" Opisany na odwrocie: "E. Bujański" |
Tytuł: | Staw tatrzański (1966) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 50 x 62 cm 55,5 x 68 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "K. Pustelnik | 1966." |
Tytuł: | Katedra na Wawelu - kaplica Zygmuntowska z cyklu "Stary Kraków" |
Technika: | akwarela, papier |
Wymiary: | 45,5 x 32 cm (wymiary pracy) 60 x 44 cm (wymiary arkusza) 64 x 48,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i opisany ołówkiem p.d.: "Katedra na Wawelu - kaplica Zygmuntowska z cyklu Stary Kraków - Wiktor Pawlikowski" |
Tytuł: | Hucułki - święto Jordanu |
Technika: | pastel, akwarela, papier naklejony na tekturę |
Wymiary: | 67,7 x 48 cm 66 x 46 cm (w świetle passe-partout) 91 x 70,3 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany śr.d.: "Axentowicz" [sygnatura słabo widoczna] |
Tytuł: | Młoda Arabka |
Technika: | olej, sklejka |
Wymiary: | 20,3 x 14 cm 26 x 20 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany l.d.: "K. SZEWCZENKO" |