Oferta galeryjna
Tytuł: | Powitanie - sarmata z koniem (1889) |
Technika: | akwarela, papier |
Wymiary: | 18,8 x 14,5 cm (w świetle passe-partout) 57 x 54 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany l.d.: "JK | 1889" Do obrazu dołączona opinia wydana w 1942 roku przez Tadeusza Dobrowolskiego. Fragment opinii Tadeusza Dobrowolskiego: "Akwarela ta przedstawia szlachcica z podgoloną czupryną, trzymającego za uzdę konia i zdejmującego z głowy rogatywkę. Ponieważ poza nim widać drewniane wrota, wolno się domyślić, że szlachcic ów przybył do jakiegoś dworu i wita jego mieszkańców. [...] Swojski temat związany z polską tradycją rycerską jest bowiem typowy dla twórczości J. Kossaka. Na tego samego malarza jako autora malowidła, wskazuje jeszcze ostrożna technika akwarelowa, delikatny światłocień, pewna skłonność do linearnego konturowania formy, ilustratorski charakter całości, wreszcie atmosfera uczuciowa akwareli." |
![]() |
Tytuł: | Ułan (1920) |
Technika: | olej, płótno naklejone na tekturę |
Wymiary: | 38 x 30 cm (wymiary płótna) 36,5 x 27 cm (w świetle passe-partout) 58 x 47 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Opisany śr.d.: "Madzi | Tato | 1920" |
![]() |
Tytuł: | Widzenie św. Huberta (1940) |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 101,5 x 72 cm 109 x 80 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany l.d.: "Jerzy Kossak | 1940" Opisany na odwrocie: "Poświadczam autentyczność | Jerzy Kossak | Kraków 27/X.40." OPIS PRACY: W twórczości Jerzego Kossaka wielokrotnie powracał hagiograficzny motyw ikonograficzny wizji św. Huberta z Liège. Ukazana scena jest podporządkowana średniowiecznej legendzie głoszącej, że pochodzącemu z królewskiego rodu, korzystającemu z uciech życia Hubertowi, który wybrał się w dzień Wielkiego Piątku na samotne polowanie, ukazał się biały jeleń ze znakiem krzyża migocącym pośród poroża. Wydarzenie to miało przyczynić się do nawrócenia mężczyzny na wiarę chrześcijańską. Jerzy Kossak z dużą precyzją oddał detale przedstawionego świata. W pracy jest wyczuwalna również atmosfera niezwykłości, na którą wpływa rozświetlony nimb nad głową św. Huberta oraz krzyż ponad łbem zwierzęcia, a także idylliczność leśnej natury otaczającej opisywane przedstawienie. Warte uwagi jest samo ujęcie kompozycyjne sceny – jak wspomniano, Jerzy Kossak niejednokrotnie podejmował w swojej sztuce temat wizji św. Huberta, zwykle jednak przedstawiał tę legendę w sposób horyzontalny, z figurą mężczyzny dosiadającego konia. Tutaj wertykalne ujęcie jest wyjątkowe, dużo bardziej oryginalne, imponujące harmonią układu, dopracowaniem szczegółu, a także formatem. Reasumując – oferowany obraz Jerzego Kossaka ukazuje (w ciekawy pod względem artystyczno-formalnym sposób) historię powrotu człowieka do Boga i wpływu opatrzności na życie ludzkie. |
![]() |
Tytuł: | Martwa natura z różami |
Technika: | olej, płótno naklejone na tekturę |
Wymiary: | 45 x 63 cm 59 x 77 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "AKarpiński" OPIS PRACY: Alfons Karpiński był krakowskim malarzem, znanym jako twórca nastrojowych, dekoracyjnych obrazów o secesyjnym charakterze. Dużym uznaniem, już za życia artysty, cieszyły się malowane przez niego martwe natury z kwiatami. Oferowany obraz zawiera w sobie wiele charakterystycznych cech malarstwa Alfonsa Karpińskiego. Artysta wielokrotnie wykorzystywał motyw imponującego bukietu kwiatów, najczęściej właśnie róż, który jest umieszczony w jasnym porcelanowym wazonie. Realizmu pracom malarza dodają pojedyncze, opadłe na stół płatki kwiatów. Ukazanie w tle fragmentów obrazów w złotych ramach również wielokrotnie powracało w tłach jego prac i stanowiło wysmakowane rozświetlenie kompozycji – błysk ram korespondował bowiem zazwyczaj z jakimś złotym przedmiotem usytuowanym obok wspomnianego już bukietu. Realistyczna na swój sposób konwencja przedstawienia w twórczości Alfonsa Karpińskiego łączy w sobie malarskie kształtowanie form, płynny kontur, pastelową, opartą jednak przy tym na kontrastach gamę barwną i interesujące zabiegi światłocieniowe. |
![]() |
Tytuł: | Martwa natura z hortensją |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 73,5 x 35 cm 91,5 x 54 cm (z oprawą) |
![]() |
Tytuł: | Ruiny twierdzy w Bałakławie |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 14 x 17 cm 19,5 x 32,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany l.d.: "I. Trusz" OPIS PRACY: Iwan Trusz (1869-1941) jest uznawany za jednego z najwybitniejszych ukraińskich artystów impresjonistycznych. Artysta malował przede wszystkim pejzaże, wśród których wiele miejsca zajmują krymskie krajobrazy. Jego obrazy cechuje bogata faktura i nastrojowa kolorystyka. Oferowana praca przedstawia tytułowe ruiny twierdzy w Bałakławie na Krymie. Majestatyczna sylwetka fortu od wieków zwracała uwagę wielu artystów i poetów, m.in. Adam Mickiewicz poświęcił tej budowli jeden ze swoich Sonetów krymskich, który zaczyna się od słów: "Te zamki, połamane w zwaliska bez ładu, | Zdobiły cię i strzegły, o niewdzięczny Krymie!". Na uwagę zasługuje również starożytna metryka tego miejsca - przypuszcza się, że wzmianki o tym miejscu znajdują się nawet w Odysei Homera. Obraz prezentuje wysoką klasę artystyczną, a dzięki swojej malarskości, impresjonistycznej formie, a także znakomitym wyczuciu kolorystycznym i światłocieniowym posiada duże walory dekoracyjne. |
![]() |
Tytuł: | Autoportret z rycerzem |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 61,5 x 47,5 cm 80 x 66 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.g.: "Ludwik Stasiak" Widoczne zabrudzenie warstwy malarskiej oraz lokalne spękania malatury. |
![]() |
Tytuł: | Wesele krakowskie |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 55,5 x 79 cm 71,5 x 95 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany l.d.: "A. Setkowicz" Lokalnie widoczne drobne ubytki malatury (l.d.). |
![]() |
Tytuł: | Przed domostwem |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 22,5 x 29,7 cm |
Uwagi: | Sygnowany l.d.: "A. Setkowicz" |
![]() |
Tytuł: | Martwa natura ze stożkiem |
Technika: | pastel, papier |
Wymiary: | 42,5 x 63 cm (w świetle passe-partout) 69 x 90 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany l.d.: "M. Michalik" OPIS PRACY: Marian Michalik to współczesny malarz, którego prace, a szczególnie martwe natury, są w ostatnim czasie coraz bardziej cenione na rynku sztuki. Artysta upodobał sobie niełatwą technikę pastelu, w której potrafił z najdrobniejszymi niuansami oddawać rzeczywistość. Charakterystyczna dla prac Mariana Michalika jest aura nierealności, stąd też niekiedy jego twórczość dość swobodnie łączona jest z nurtem realizmu magicznego. Prezentowana "Martwa natura ze stożkiem" przedstawia tytułowy układ przedmiotów, wśród których znajdują się m.in. cebule, kamienie, drewniana skrzynka czy kartonowe pudełko. Wspomniana powyżej "magiczność" jest tutaj wykreowana poprzez ujęcie spadających lub może lewitujących w przestrzeni kartek papieru. Obrazy Mariana Michalika cechuje duże wyczucie kolorystyczne – w oferowanej martwej naturze dominantę stanowią ciepłe odcienie brązu i oranżu, skontrastowane z zimną, metaliczną szarością. Stosunkowo ciemna gama barwna nasuwa skojarzenia z nowożytnym malarstwem holenderskim, w którym tematyka martwej natury odgrywała duże znaczenie. |
![]() |
Tytuł: | Portal barokowy (1971) |
Technika: | tusz, papier |
Wymiary: | 32 x 23 cm 36 x 28 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i opisany p.g.: "Krzysiowi na pamiątkę | 1971 Wiktor Zin" |
![]() |
Tytuł: | Świecznik |
Technika: | brąz patynowany |
Wymiary: | 50,5 x 15,5 x 14,5 cm |
![]() |
Tytuł: | Motyl |
Technika: | ceramika szkliwiona, metal |
Wymiary: | 30 x 42,5 x ok. 2,5 cm |
Uwagi: | Sygnowany p.d. monogramem "KB" |
![]() |
Tytuł: | Pejzaż z zabudową |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 60 x 73 cm 72,5 x 85,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "Rzepiński" |
![]() |
Tytuł: | Chrystus Frasobliwy i upadek Pana Jezusa |
Technika: | olej, płyta |
Wymiary: | 40 x 60,8 cm 46,5 x 67,3 cm (z oprawą) |
![]() |
Tytuł: | U studni |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 50 x 69 cm 63,5 x 83 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "RBreitenwald" |
![]() |
Tytuł: | Konie na postoju |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 50 x 70 cm 65 x 85,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "RBreitenwald" |
![]() |
Tytuł: | Portret kobiety |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 23 x 17,5 cm 34,5 x 29 cm (z oprawą) |
![]() |
Tytuł: | Ołtarz św. Stanisława w katedrze na Wawelu |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 29 x 20 cm 27,5 x 20 cm (w świetle passe-partout) 43 x 33,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "W Błocki" Na odwrocie metka z odręcznym opisem. |
![]() |
Tytuł: | Dziedziniec arkadowy na Wawelu (1929) |
Technika: | akwarela, gwasz, ołówek, karton naklejony na tekturę |
Wymiary: | 47 x 32,5 cm 55,5 x 40 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany l.d.: "St. Fabijański | 1929" |
![]() |
Tytuł: | Parada |
Technika: | akwarela, gwasz, ołówek, papier |
Wymiary: | 22,7 x 27 cm 25,5 x 29,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "Eugeniusz Geppert" Na odwrocie szkic ołówkiem z przedstawieniem jeźdźca na koniu i towarzyszącej mu postaci. |
![]() |
Tytuł: | Starość i młodość (Huculszczyzna) |
Technika: | pastel, gwasz, akwarela, papier naklejony na tekturę |
Wymiary: | 65 x 50 cm 88 x 73,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany śr.d.: "T. Axentowicz" Na odwrocie pieczęć krakowskiego magazynu przyborów malarskich Róży Aleksandrowicz. OPIS PRACY: W twórczości Teodora Axentowicza wielokrotnie uwidacznia się dosyć powszechna w sztuce Młodej Polski chłopomania. Artysta zafascynowany tematyką związaną z życiem wsi i polskim folklorem - ze szczególnym naciskiem na tereny Karpat, wielokrotnie tworzył kompozycje ukazujące huculskiego starca z młodą dziewczyną lub chłopcem. W tego rodzaju przedstawieniach malarz kontrastował wiek postaci, nadając tym samym swoim pracom wymowę symboliczną. Do tego typu dzieł należy prezentowany obraz "Starość i młodość (Huculszczyzna)". Obecna w pracy charakterystyczna fizjonomia starszego mężczyzny w kożuchu wielokrotnie pojawiała się w twórczości artysty. Podobnie subtelna postać dziewczyny w jasnoróżowej chuście na głowie i samo osadzenie kompozycji w zimowej scenerii jest symptomatyczne dla malarstwa Teodora Axentowicza. W tym konkretnym przykładzie chłód karpackiej zimy podkreślony został jeszcze przez gest ogrzewającej zmarznięte dłonie dziewczyny. Przedstawieni bohaterowie kompozycji ukazani zostali na tle białej połaci śniegu, wyraźnie odcinając się od niej kolorystycznie, co buduje przestrzeń w obrazie i skupia uwagę na pierwszym planie. Warto jednak na chwilę oderwać wzrok od pary Hucułów i przyjrzeć się wyjątkowo w kontekście podobnych obrazów malarza rozbudowanemu tłu. W oddali bowiem majaczą zaśnieżone wzniesienia oraz uśpione, pozbawione liści drzewa i krzewy. Pejzaż ożywiony został tajemniczą sylwetką przemierzającą pokryte śniegiem pola. |
![]() |
Tytuł: | Krajobraz - Bucheben (2003) |
Technika: | gwasz, papier |
Wymiary: | 32 x 40 cm 42,5 x 50,7 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "St. Rodziński" Opisany na odwrocie: "2 Bucheben. Sierpień 2003. St. Rodziński" |
![]() |
Tytuł: | Pejzaż z sosną |
Technika: | olej, sklejka |
Wymiary: | 32 x 44,5 cm 40 x 53 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "M. Janikowski" Widoczne zabrudzenie warstwy malarskiej oraz lekkie wygięcie i lokalne spękania podłoża. Przy krawędziach pracy (l.d., śr.d., p.g., p.d.) widoczne niewielkie otwory (po szpilkach?). PROWENIENCJA: - kolekcja rodziny artysty. |
![]() |
Tytuł: | Żyd przy lekturze |
Technika: | olej, płótno dublowane |
Wymiary: | 26 x 35,5 cm 38 x 45 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d. |
![]() |
Tytuł: | Iza - Free Tibet (2003) z cyklu XXIV "Plener" |
Technika: | olej, akryl, płótno |
Wymiary: | 70 x 50 cm |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "E. DWURNIK | 2003" Opisany śr.d.: "= IZA - FREE TIBET = MYCZKOWCE" Opisany na odwrocie: "2003 | E. DWURNIK | FREE TIBET | Iza - Myczkowce | PLENER | NR: XXIV | 27 | 3042" PROWENIENCJA: - kolekcja Izabelli Pajonk, - dar od artysty. OPIS PRACY: Portret właściwie od początku aktywności twórczej Edwarda Dwurnika stanowił ważną, aczkolwiek nie dominującą część dorobku artysty. Malarz z niebywałą sprawnością, nie tracąc przy tym na ekspresji wyrazu, potrafił uchwycić cechy charakterystyczne danej postaci. Prezentowana praca powstała w czasie pobytu malarza w bieszczadzkich Myczkowcach. Obraz przedstawia Izabellę Pajonk - malarkę i współuczestniczkę artystycznego wyjazdu. Strój sportretowanej, a konkretniej jej T-shirt z nazwą organizacji "Free Tibet", nadaje kompozycji znaczenia ideologicznego, co zresztą podkreślił sam autor w odnotowanym na płótnie tytule pracy. Ogniste włosy modelki korespondują z oranżem bluzki i stanowiły właściwie dla malarza punkt wyjścia dla kształtowania kolorystycznego konturów ukazanych w obrazie elementów. W tle widoczny jest pejzaż z górami otaczającymi błękitną taflę jeziora. Soczyście zielony krajobraz Bieszczad nawiązuje poniekąd do pejzażu krainy Tybetu. |
![]() |
Tytuł: | Kwiaty w błękitnej donicy (1995) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 92 x 72,5 cm 100,5 x 81 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "Marczukiewicz 95" |
![]() |
Tytuł: | Oferta galeryjna |
Technika: | Sprawdź pełną ofertę galeryjną ponad 300 prac artystów polskich |
Wymiary: | Sztuka dawna | sztuka współczesna |
Uwagi: | Zapoznaj się z pełną ofertą galeryjną na stronie Galerii Sztuki ATTIS [link] |
Tytuł: | Anioł grający na harfie (1980) |
Technika: | drewno polichromowane |
Wymiary: | 36,5 x 48 x 3 cm |
Uwagi: | Sygnowany i opisany na odwrocie ołówkiem: "Praca | Majewski Stanisław | 46-3[nieczytelne] | Wsp. Częstochowa | 1980 r" |
![]() |
Tytuł: | Św. Piotr (1980) |
Technika: | drewno polichromowane |
Wymiary: | 40 x 24 x 2,5 cm |
Uwagi: | Sygnowany i opisany na odwrocie ołówkiem: "Majewski | Stanisław | Św. Piotr 1980 r" |
![]() |