Oferta galeryjna
Tytuł: | Zestaw sześciu prac o tematyce portretowo-animalistycznej |
Technika: | pastel, akwarela, kredka, tusz, papier |
Wymiary: | szczegóły w uwagach poniżej |
Uwagi: | Jerzy Panek, "Lew" (1945) Technika: tusz, papier | Wymiary: 22 x 31,5 cm Sygnowany i opisany ołówkiem l.d.: "Panek | 45 ASP" Widoczne drobne naderwania papieru przy krawędziach podłoża. Widoczne przetarganie papieru (ok. 3,5 cm) w środkowej części górnej krawędzi podłoża. Jerzy Panek, "Autoportret" Technika: tusz, papier | Wymiary: 20,5 x 15 cm Opisany kredką śr.g.: "19.VII." Widoczne przetarganie papieru (ok. 1 cm) przy lewej dolnej krawędzi podłoża. Jerzy Panek, "Portret w błękicie" (1973) Technika: akwarela, kredka, papier | Wymiary: 20,5 x 15 cm Datowany l.g.: "9.12.73." Jerzy Panek, "Portret" (1995) Technika: pastel, papier | Wymiary: 29,5 x 20,7 cm Sygnowany i datowany ołówkiem p.d.: "Panek 95r" Opisany ołówkiem na odwrocie: "JERZY PANEK, SPIS 11.II.2001" Jerzy Panek, "Portret z fioletem" Technika: pastel, papier | Wymiary: 14 x 21 cm Sygnowany ołówkiem l.d.: "Panek" Jerzy Panek, "Mężczyzna" Technika: tusz, papier | Wymiary: 23,7 x 19,3 cm Opisany ołówkiem na odwrocie: "JERZY PANEK, 1958/59, WŁASNOŚĆ SPADKOBIERCÓW (BM)" PROWENIENCJA: - kolekcja Jerzego Panka, - kolekcja prywatna. |
Tytuł: | Zestaw pięciu rysunków |
Technika: | tusz, ołówek, papier |
Wymiary: | szczegóły w uwagach poniżej |
Uwagi: | Jerzy Panek, "Portret mężczyzny" (1942) Technika: ołówek, papier | Wymiary: 28,5 x 20,5 cm Sygnowany i datowany p.d.: "Panek | 42" Jerzy Panek, "Akt stojący" Technika: ołówek, papier | Wymiary: 29,5 x 21 cm Sygnowany kredką l.d.: "Panek" Jerzy Panek, "Para" (1959) Technika: tusz, papier | Wymiary: 18,6 x 23,5 cm Datowany ołówkiem p.d.: "59" Opisany ołówkiem na odwrocie: "JERZY PANEK, 1960, WŁASNOŚĆ SPADKOBIERCÓW" Jerzy Panek, "Portret w swetrze" Technika: tusz, papier | Wymiary: 23,5 x 18,5 cm Opisany ołówkiem na odwrocie: "JERZY PANEK, 58/59, WŁASNOŚĆ SPADKOBIERCÓW (BM)" Jerzy Panek, "Koza" Technika: tusz, papier | Wymiary: 20 x 29,5 cm Opisany p.d.: "2.10." PROWENIENCJA: - kolekcja Jerzego Panka, - kolekcja prywatna. |
Tytuł: | Grosz czynszowy |
Technika: | olej, płótno dublowane |
Wymiary: | 35 x 45 cm 56 x 67 cm (z oprawą) |
Uwagi: |
OPIS PRACY: Prezentowany obraz stanowi niezwykle interesujący przykład dawnego malarstwa. Praca podejmuje popularny w epoce nowożytnej, zaczerpnięty z Ewangelii św. Mateusza temat grosza czynszowego, który to, począwszy od Masaccia, był podejmowany przez najwybitniejszych europejskich twórców, jak m.in. Tycjan. Prezentowany obraz cechuje złożona kompozycja, w której znaczącą, a przy tym tytułową rolę odgrywa grupa postaci na pierwszym planie. Na uwagę zasługuje starannie wykreślona w partii tła architektura, która poprzez obecność arkad wprowadza do całości wizualne uporządkowanie. Scena została ukazana w pogrążonej w półmroku przestrzeni wnętrza lub dziedzińca. Z grupy ukazanych osób wyróżnia się sylwetka Jezusa w nieco jaśniejszych szatach – jego postać emanuje blaskiem otaczającym w postaci nimbu Jego głowę. Poprzez ten zabieg, a także dzięki zaznaczeniu kontynuacji pomieszczeń za arkadami, całość kompozycji nabrała silnego światłocieniowego charakteru. Obraz cechuje duża precyzja rysunku, wysoka klasa artystyczna oraz subtelna gama barwna skupiona wokół ciepłych odcieni brązu skontrastowanych z chłodem błękitnoszarych ścian. Dzieło zarówno pod względem kompozycji, zastosowanej kolorystyki, jak i sposobu malowania wpisuje się w nurt późnobarokowego malarstwa europejskiego i prawdopodobnie pochodzi z XVIII wieku. |
Tytuł: | Iza - Free Tibet (2003) z cyklu XXIV "Plener" |
Technika: | olej, akryl, płótno |
Wymiary: | 70 x 50 cm |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "E. DWURNIK | 2003" Opisany śr.d.: "= IZA - FREE TIBET = MYCZKOWCE" Opisany na odwrocie: "2003 | E. DWURNIK | FREE TIBET | Iza - Myczkowce | PLENER | NR: XXIV | 27 | 3042" PROWENIENCJA: - kolekcja Izabelli Pajonk, - dar od artysty. OPIS PRACY: Portret właściwie od początku aktywności twórczej Edwarda Dwurnika stanowił ważną, aczkolwiek nie dominującą część dorobku artysty. Malarz z niebywałą sprawnością, nie tracąc przy tym na ekspresji wyrazu, potrafił uchwycić cechy charakterystyczne danej postaci. Prezentowana praca powstała w czasie pobytu malarza w bieszczadzkich Myczkowcach. Obraz przedstawia Izabellę Pajonk - malarkę i współuczestniczkę artystycznego wyjazdu. Strój sportretowanej, a konkretniej jej T-shirt z nazwą organizacji "Free Tibet", nadaje kompozycji znaczenia ideologicznego, co zresztą podkreślił sam autor w odnotowanym na płótnie tytule pracy. Ogniste włosy modelki korespondują z oranżem bluzki i stanowiły właściwie dla malarza punkt wyjścia dla kształtowania kolorystycznego konturów ukazanych w obrazie elementów. W tle widoczny jest pejzaż z górami otaczającymi błękitną taflę jeziora. Soczyście zielony krajobraz Bieszczad nawiązuje poniekąd do pejzażu krainy Tybetu. |
Tytuł: | Wachlarz |
Technika: | ceramika szkliwiona |
Wymiary: | 29 x 19 x 2 cm |
Uwagi: | Sygnowany p.d. monogramem "KB" |
Tytuł: | Czerwony kwiat |
Technika: | ceramika szkliwiona |
Wymiary: | 29 x 19 x 1,5 cm |
Uwagi: | Sygnowany p.d. monogramem "KB" |
Tytuł: | Pióro |
Technika: | ceramika szkliwiona |
Wymiary: | 37 x 17 x 2 cm |
Uwagi: | Sygnowany p.d. monogramem "KB" |
Tytuł: | Wejście na plażę (2006-2007) |
Technika: | tempera, akryl, płótno |
Wymiary: | 79,5 x 104,5 cm 85 x 110,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany l.d.: "ARTUR PRZEBINDOWSKI" Opisany na odwrocie: "Artur Przebindowski | 2006/7 | Wejście na plażę" |
Tytuł: | Po burzy (1929) |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 70 x 97 cm 76 x 103,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "LESZKO | 1929" Na licu obrazu widoczne drobne uszkodzenia malatury. |
Tytuł: | Górzysty pejzaż z drogą (2001) |
Technika: | tempera, akryl, płótno |
Wymiary: | 41 x 46 cm 60 x 65 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany l.d.: "ARTUR PRZEBINDOWSKI | 2001" |
Tytuł: | Obraz nr 276 (2009) |
Technika: | inkografia, papier, E/A |
Wymiary: | 59,8 x 47,5 cm (wymiary grafiki) 69 x 55,5 cm (wymiary arkusza) 70 x 57 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowana i datowana ołówkiem p.d.: "EDwurnik | 2009" Opisana ołówkiem l.d.: "E/A"; śr.d.: "OBRAZ NR: 276" PROWENIENCJA: - kolekcja Izabelli Pajonk, - dar od artysty. OPIS PRACY: Na początku lat dwutysięcznych Edward Dwurnik zaczął tworzyć nowy cykl malarski, tym razem abstrakcyjny, odwołujący się do sztuki Jacksona Pollocka oraz oparty na tzw. technice action painting. Malarz wylewał i rzucał na powierzchnię płócien farby tworząc ekspresyjne, rytmiczne kompozycje sumując wizję artystyczną z elementami przypadku. Niekiedy dzieła wzbogacane były formą kolażu, poprzez doklejanie groszowych monet. Zdarzało się, że w cyklu abstrakcyjnym Edward Dwurnik jako podłoża malarskie wykorzystywał obrazy innych artystów (ale także i swoje wcześniejsze prace). Taka sytuacja miała miejsce właśnie w przypadku "Obrazu nr 276", na podstawie którego powstała oferowana inkografia, stanowiąca rodzaj specyficznego "zadośćuczynienia" - została bowiem ofiarowana Izabelli Pajonk, autorce pierwotnej, namalowanej w 2000 roku, warstwy dzieła ("Pietrasanta - Massa Carrara"). |
Tytuł: | Zieleń nad mokradłem |
Technika: | pastel, papier |
Wymiary: | 49,5 x 69,5 cm 42 x 63,5 cm (w świetle passe-partout) 70,5 x 92 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany l.d.: "M. Michalik" |
Tytuł: | Habibi (2010) |
Technika: | ołówek, papier |
Wymiary: | 32 x 23,7 cm 42,5 x 32,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i opisany l.d.: "HABIBI | E. DWURNIK" Datowany p.d.: "10.01.2010" Na odwrocie pieczątka autorska Edwarda Dwurnika z numerem "12590". |
Tytuł: | Koty |
Technika: | brąz patynowany, kamień |
Wymiary: | 21 x 33 x 21 cm |
Uwagi: | Sygnowana trzykrotnie na głowie kocicy: "BCHROMY" OPIS PRACY: Bronisław Chromy był krakowskim artystą-rzeźbiarzem, który tworzył prace o charakterze pomnikowym oraz kameralne rzeźby o tematyce animalistycznej. W swojej sztuce wykorzystywał najczęściej brąz i starannie dobierany pod względem formy kamień. Prezentowana rzeźba ukazuje główki tytułowych zwierząt w charakterystycznym dla artysty, nieco groteskowym, przekoloryzowanym formalnie kształcie. Właściwym tematem prezentowanej pracy jest macierzyństwo – nad widocznie mniejszymi łebkami czterech kociąt ujęta została głowa kocicy, matki-opiekunki. W pracy zwraca uwagę znamienne dla Bronisława Chromego zestawienie ze sobą materiałów o różnej fakturze i barwie. |
Tytuł: | Śpiąca - portret żony artysty (1944) |
Technika: | olej, karton |
Wymiary: | 32 x 17,5 cm 43,7 x 31,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i opisany l.g.: "Wlastimil | Hofman | Nazaret 1944"
PROWENIENCJA: - kolekcja dra Jana Freundlicha. Więcej na temat twórczości Wlastimila Hofmana z okresu II wojny światowej mogą Państwo przeczytać w artykule na blogu KDA [ZOBACZ] |
Tytuł: | Portret rudowłosej (1968) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 40 x 60 cm |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "Wlastimil | Hofman | 1968" |
Tytuł: | Portret Wacława z kwiatami piwonii (1968) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 64,7 x 55 cm |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "Wlastimil Hofman | 1968" PROWENIENCJA: - kolekcja Wacława Jędrzejczaka, - dar od artysty. |
Tytuł: | Jesienny pejzaż z karmnikiem |
Technika: | olej, płyta |
Wymiary: | 122 x 61 cm 129 x 67,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "Wlastimil Hofman" Obraz składa się z dwóch osobnych płyt (74,8 x 61 cm; 47,2 x 61 cm). PROWENIENCJA: – kolekcja prywatna, – dar od artysty. |
Tytuł: | Przydrożny świątek (1978) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 72 x 54 cm |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "EGerlach | 78" Opisany na odwrocie: "AUTOR: EUGENIUSZ GERLACH | PRZYDROŻNY ŚWIĄTEK - 1978 | OLEJ NA PŁÓTNIE - 72 x 54 cm | SYGNOWANY: pd. EGERLACH 78 | EGerlach" OPIS PRACY: Eugeniusz Gerlach jest twórcą wszechstronnym. Artysta dobrze czuje się w malarstwie abstrakcyjnym, jak i figuracji. "Przydrożny świątek" powstał w 1978 roku. Splątane linie układają się w kształt prostej figury. Świątki należą do sztuki ludowej, najczęściej mają wymiar sakralny. Jeszcze dziś możemy spotkać w przydrożnych kapliczkach uproszczone w kształtach drewniane rzeźby. Prace te napełnione są szczerością i ekspresją - taka jest też figura na opisywanym obrazie. |
Tytuł: | Oferta galeryjna |
Technika: | Sprawdź pełną ofertę galeryjną ponad 300 prac artystów polskich |
Wymiary: | Sztuka dawna | sztuka współczesna |
Uwagi: | Zapoznaj się z pełną ofertą galeryjną na stronie Galerii Sztuki ATTIS [link] |