40. Aukcja Dzieł Sztuki (15 X 2024)
Data aukcji: 2024-10-15
Krakowski Dom Aukcyjny®40. Aukcja Dzieł Sztuki
15 października (wtorek) 2024 - godz. 18.00 Krakowski Dom Aukcyjny - Kraków ul. Starowiślna 14 Licytacja live na bid.kda.pl |
Kraków - Starowiślna 14 Zaloguj się i złóż zlecenie aukcyjne
|
LOT 1 | ID: 040001 |
HOFMAN Wlastimil BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Anioł karmiący kawki (1921) |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 60 x 73 cm 80,5 x 93,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "Wlastimil Hofmann | 1921" Na odwrocie pieczęć oraz metka krakowskiego magazynu przyborów malarskich Róży Aleksandrowicz oraz pieczęć firmy Lefranc&Bourgeois. PRACA NIEDOSTĘPNA OPIS PRACY: Postać anioła przewija się w symbolicznej sztuce Wlastimila Hofmana od wczesnej jego twórczości, aż po jej późne etapy. Obraz "Anioł karmiący kawki" pochodzi z cenionego przez kolekcjonerów i historyków sztuki okresu w dorobku Wlastimila Hofmana – z początku lat 20. XX wieku. W oferowanym dziele anioł ukazany został w półakcie, jako młoda kobieta o rudobrązowych, spiętych w okalający głowę warkocz włosach i białych skrzydłach na plecach. Postać ujęta została w pozycji siedzącej, w trakcie karmienia czterech ptaków – kawek umieszczonych po lewej stronie kompozycji. Tło stanowi szarobłękitne niebo, w oddali, po lewej, widnieje zarys horyzontu wyznaczanego przez taflę wody. Prezentowany obraz Wlastimila Hofmana jest liryczny w swojej treści i formie, jawi się jako pełen spokoju i harmonii dzięki wąskiej, pastelowej, raczej chłodnej gamie barwnej oraz znakomitemu wyważeniu kompozycji. Warto zwrócić uwagę, że nawet niuanse kolorystyczne na ziemistym, czy może raczej skalistym podłożu, na którym umieszczona została postać i ptaki, zamykają się w kręgu fioletów i zieleni odpowiadających tkaninom stanowiącym ubiór anioła. Wrażenie harmonii potęguje również znakomity rysunek – ciało anioła ukazane zostało z dbałością o każdy szczegół anatomiczny, jego wyrysowany kontur został podkreślony charakterystyczną dla sztuki Wlastimila Hofmana linią w się odcieniach brązu, fioletu oraz zieleni. Akt, jako element kompozycji, często występował zresztą w pracach Wlastimila Hofmana z lat ok. 1910-1925 (por. np. "Zagubione szczęście" (1919) ze zbiorów Muzeum Narodowego w Warszawie). Dzięki nienachalnemu tematowi i symbolice oferowane dzieło Wlastimila Hofmana interpretować można na wiele sposobów. Jedną z możliwości odczytania treści obrazu jest przedstawienie dobra. Ukazana postać anioła karmi bowiem kawki, które bywają rozumiane w znaczeniu podobnym do symboliki kruka – raczej jako istoty powiązane ze złymi mocami, zwiastujące nieszczęścia, będące też emblematem chciwości. Tutaj ptaki te skupiają się przy aniele, który z niezwykłą cierpliwością i życzliwością karmi je, pobierając kolejne porcje jedzenia z trzymanej w lewej ręce miseczki. Scenę tę można rozumieć jako zwycięstwo dobra (ukazanego w postaci anioła), uzyskane nie przez otwarty konflikt czy walkę, ale poprzez miłosierdzie i oswojenie tego, co antropomorfizuje zło. |
LOT 2 | ID: 040002 |
MALCZEWSKI Jacek BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Studia z modela |
Technika: | ołówek, papier |
Wymiary: | 47,5 x 31 cm 60,5 x 43 cm (z passe-partout) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "JMalczewski" Na odwrocie pieczątka "ZE ZBIORÓW MARJI MALCZEWSKIEJ" z herbem Tarnawa. W górnej części rysunku widoczne przebarwienie papieru. |
Cena wywoławcza: | 2800 zł |
Cena uzyskana: | 14000 zł |
LOT 3 | ID: 040003 |
MICHAŁOWSKI Piotr BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Gniady koń |
Technika: | akwarela, ołówek, papier |
Wymiary: | 28,3 x 26,5 cm |
Uwagi: | Opisany na odwrocie ołówkiem przez Wlastimila Hofmana: "Otrzymałem dnia 17 | sierpnia 1934 r tego konia | od Państwa Ludwików Michałowskich | będąc z Adzią w Krzysztoforzycach | w odwiedzinach w dworku w którym | Piotr Michałowski żył i umarł | Wlastimil Hofman | 17/VIII 34" Zapis w dzienniku Wlastimila Hofmana z dn. 17 VIII 1934 roku: "Byliśmy dzisiaj z Adzią u Państwa Lud[w]ików Michałowskich w Krzysztoporzycach w dworku w którym mieszkał i umarł wielki Piotr Michałowski. Zapraszali nas od dawna. Bardzo mili ludzie. Obecni byli prócz ojca i matki (wnuczki Piotra Michałowskiego) 3 synowie (dwóch przed 6 laty namalowałem w wspólnym portrecie) i córka. Pokazywali nam wszystkie olejne obrazy, które posiadają. [...] Przypominają się Fragonard, Goja, Manet, Velázquez, ci najwięksi. Prócz tego pokazali nam jego genjalne rysunki i akwarele. Siła i życie oto ich cecha ogólna. Wśród nich są prawdziwe cuda. Narysowałem Panią, córkę, Ludwika Michałowskiego i najstarszego syna. Przed naszym odjazdem obdarowali mnie Państwo Michałowscy świetną akwarelą Piotra Michałowskiego przedstawiającą z profilu konia. Dzień ten mogę zaliczyć do pamiętnych [...]." [Cytat ze źródła dzięki uprzejmości Fundacji Wlastimila Hofmana] OPIS PRACY: Akwarela odgrywała duże znaczenie w dorobku Piotra Michałowskiego, właściwie już od początków jego twórczości, artysta malował dużo w tej technice podczas swojego studyjnego pobytu w Paryżu na początku lat 30. XIX wieku, ale także i później, już po powrocie do kraju. Trudno byłoby podejmować próbę ustalenia okresu, w którym powstała omawiana praca, gdyż, jak wspomina Jan K. Ostrowski*, specjalista m.in. w dziedzinie twórczości Piotra Michałowskiego, chronologię i drogę rozwoju stylistycznego artysty można odtworzyć tylko częściowo. Artysta nie tylko nie zawsze sygnował swoje prace, ale dodatkowo nie miał w zwyczaju opatrywać ich datowaniem. Prezentowana akwarela przedstawia stojącego w statycznej pozie gniadego konia, widocznego z profilu. Farba położona została na znakomity rysunek przygotowany wcześniej ołówkiem. Co do mistrzostwa Piotra Michałowskiego w wizerunkach koni nie ma chyba zresztą żadnych wątpliwości – artysta był nie tylko portrecistą, ale także miłośnikiem i hodowcą koni, pieczołowicie studiował ich anatomię, zarówno obserwując żywe zwierzęta, jak i badając ich budowę w rzeźni (była to powszechna metoda zdobywania wiedzy wśród XIX-wiecznych artystów). Koń, jak duża część zwierząt w dorobku Piotra Michałowskiego, został przedstawiony ze zmarszczonymi chrapami i lekko otwartym pyskiem, tutaj jednak bez elementów ogłowia. Ten ruch końskiego pyska dodaje wizerunkom ekspresji i, razem z błyskiem w oku, ożywia zwierzę. Warto zwrócić uwagę na opracowanie lśniącej sierści konia i oddanie migotania światła na jej powierzchni. Podobne akwarelowe statyczne studia koni wyizolowanych z tła są znane z innych przykładów dzieł Piotra Michałowskiego, by wymienić tylko prace "Koń arab" i "Koń stojący zwrócony w lewo" ze zbiorów Muzeum Narodowego w Warszawie (akwarele reprodukowane w katalogu Piotr Michałowski (1800-1855). Wystawa dzieł artysty w dwusetną rocznicę urodzin, red. Z. Czarnecka, Muzeum Narodowe w Krakowie, Kraków 2000). * Jan K. Ostrowski, Pomiędzy Paryżem i galicyjską prowincją. Malarska droga Piotra Michałowskiego, [w:] Piotr Michalowski (1800-1855). Wystawa dzieł artysty w dwusetną rocznicę urodzin, red. Z. Czarnecka, Muzeum Narodowe w Krakowie, Kraków 2000, s. 24. |
Cena wywoławcza: | 17000 zł |
Cena uzyskana: | 17000 zł |
LOT 4 | ID: 040004 |
MICHAŁOWSKI Piotr BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Szkice koni (rysunek dwustronny) |
Technika: | ołówek, tusz, papier |
Wymiary: | 52,5 x 36,7 cm |
Uwagi: | Opisany śr.d. ołówkiem przez Wlastimila Hofmana: "Piotr Michałowski | Otrzymałem od rodziny 1934 | Ludwików Michałowskich | Wlastimil Hofman" Rysunek składa się z dwóch przedzielonych wtórnie arkuszy. Widoczne zagięcia papieru na krawędziach oraz niewielkie przetarganie podłoża (p.g., 1,5 cm). |
LOT 5 | ID: 040005 |
KOSSAK Jerzy BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Wizja Napoleona w odwrocie spod Moskwy (1944) |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 49 x 72 cm 62 x 85,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany l.d.: "Jerzy Kossak | 1944" Na odwrocie pieczątka Jerzego Kossaka z potwierdzeniem autentyczności obrazu. |
Cena wywoławcza: | 15000 zł |
Cena uzyskana: | 27000 zł |
LOT 6 | ID: 040006 |
KOSSAK Jerzy BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Żołnierz napoleoński w odwrocie spod Moskwy (1932) |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 38 x 49,7 cm 53 x 64 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany l.d.: "Jerzy Kossak | 1932" Na odwrocie pieczęć krakowskiego magazynu przyborów malarskich Róży Aleksandrowicz. |
Cena wywoławcza: | 13000 zł |
Cena uzyskana: | 19000 zł |
LOT 7 | ID: 040007 |
KOSSAK Jerzy BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Pogoń ułanów za bolszewikami |
Technika: | olej, sklejka |
Wymiary: | 55 x 80 cm 74 x 98 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "Jerzy Kossak" Datowany p.d. [nieczytelne] Na odwrocie pieczątka Jerzego Kossaka z herbem rodu Kossaków i ręcznie wpisanym numerem "256" oraz pieczątka artysty z potwierdzeniem autentyczności obrazu [słabo widoczne]. Widoczne zabrudzenie malatury. OPIS PRACY: Temat walk polskich ułanów z wojskami rosyjskimi i samej wojny polsko-bolszewickiej wielokrotnie powracał w obrazach Jerzego Kossaka. Jednym z najbardziej znanych dzieł artysty poruszających ten temat jest alegoryczny "Cud nad Wisłą" (1930) ze zbiorów Muzeum Diecezjalnego w Toruniu. Oferowana kompozycja przedstawia jeden z momentów konfliktu Polaków i bolszewików, raczej abstrakcyjny, niemożliwy do powiązania z konkretnym historycznym wydarzeniem. Na obrazie artysta ukazał grupę polskich żołnierzy pędzących w pogoni za bolszewikami, z których jeden widnieje tuż przed dwójką ułanów, po lewej stronie pola obrazowego. Na pierwszym planie widoczny jest niski mur kamienny i zamknięta drewniana brama, chroniąca niegdyś dostępu do podwórza domu, którego zgliszcza rysują się po prawej – w ten sposób Jerzy Kossak ujął okrucieństwo znanej zresztą ze swojej bezwzględności armii bolszewickiej. Prezentowany obraz jest ciekawy nie tylko ze względu na sam temat przedstawienia, ale również w kontekście jego walorów artystycznych. Jerzy Kossak znakomicie ujął dynamikę pędzących, przeskakujących przeszkodę koni na pierwszym planie, różnicując przy tym układ ciał obu zwierząt i dbając o szczegół rozkładu światła na ich lśniącej sierści. Pietyzm widoczny jest również w oddaniu umundurowania żołnierzy. Trafny jest przy tym też charakter chłodnego, wilgotnego pejzażu. |
Cena wywoławcza: | 20000 zł |
Cena uzyskana: | 20000 zł |
LOT 8 | ID: 040008 |
RYCHTER-JANOWSKA Bronisława BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Szlachecki dworek (1946) |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 17,5 x 24 cm 26 x 31 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany l.d.: "B. RYCHTER-JANOWSKA. | 1946" Opisany na odwrocie: "Szlachecki dworek | zniszczony przez okupantów rok 1946 | BronisRychter-Janowska." |
Cena wywoławcza: | 7500 zł |
Cena uzyskana: | 8500 zł |
LOT 9 | ID: 040009 |
RYCHTER-JANOWSKA Bronisława BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Capri |
Technika: | olej, karton |
Wymiary: | 14,2 x 19,2 cm 24,5 x 29,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "B. RYCHTER-JANOWSKA" W lewym dolnym narożniku widoczny zarys wcześniejszego opisu (autorsko zamalowanego). Na odwrocie metka krakowskiego Salonu Dzieł Sztuki Kazimierza Wojciechowskiego. OPIS PRACY: Ze swoich licznych podróży na południe Europy Bronisława Rychter-Janowska przywoziła swobodnie malowane pejzaże. We włoskich krajobrazach upodobała sobie nadzwyczaj połączenie lokalnej architektury i natury, najczęściej więc w pracach z podróży przedstawiała antyczne ruiny i budowle, ale także sylwety klasztorów oraz willi. Zafascynowana zagadnieniem światła artystka ujmowała widoki zwykle w pełnym, ostrym słońcu lub w bardziej nastrojowej porze wieczornej – jak w przypadku prezentowanego pejzażu wyspy Capri. Oferowana kompozycja przedstawia plażę, nad którą góruje skalisty brzeg z oświetloną ciepłym blaskiem zachodzącego słońca budowlą i charakterystycznymi dla klimatu śródziemnomorskiego cyprysami. Ukazane morze jest spokojne, jedynie lekkie fale delikatnie podmywają brzeg. Morska linia horyzontu zlewa się subtelnie z fioletem nieba. Praca Bronisławy Rychter-Janowskiej malowana jest szerokimi i długimi pociągnięciami pędzla, cechuje się przy tym znakomitym wyczuciem barwy i kształtu. Trafnie uchwycona kolorystyka skutkuje zamknięciem w obrazie ciepła włoskiego wieczoru i uspokajającego szumu spokojnych morskich fal. |
Cena wywoławcza: | 8500 zł |
Cena uzyskana: | 8500 zł |
LOT 10 | ID: 040010 |
WYGRZYWALSKI Feliks Michał BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Nereidy (1927) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 89,5 x 175 cm 104 x 188,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "F. M. Wygrzywalski | 1927." Obraz do konserwacji. OPIS PRACY: Słoneczny klimat śródziemnomorski i głęboki błękit morza stanowiły, obok magii Orientu, jedną z głównych inspiracji Feliksa Michała Wygrzywalskiego. Malarz, jako jeden z bardziej cenionych lwowskich młodopolskich malarzy-realistów czerpiących nieco z symbolizmu, nie ograniczał się jednak do pejzażu samego w sobie, zwykle ożywiał ukazywane krajobrazy postaciami rzeczywistymi, ale także mitologicznymi. Prezentowany obraz przedstawia dwa akty kobiece na plaży, na samym brzegu morza. Kobiety te można utożsamić z nereidami – pięknymi nimfami morskimi. Postacie wybrały miejsce na piasku, które z każdą kolejną falą jest lekko podmywane przez morską wodę, łaskoczącą delikatnie ciała nimf. Kobiety ujęte zostały z dbałością o szczegóły anatomiczne, a subtelny erotyzm przedstawienia warunkowany jest brakiem dosłowności i ukazaniem aktów w pozach, które właściwie nie pokazują zbyt wiele. Szczególna maestria pędzla Feliksa Michała Wygrzywalskiego przejawia się w postaci nereidy o ciemnych włosach – kobieta sportretowana została w ruchu, w momencie delikatnego uniesienia ciała w oczekiwaniu na zbliżającą się falę. Wysoki realizm pejzażu uwidacznia się zaś w błękitno-zielonej toni morza (którego szum jest niemal słyszalny) oraz w ujęciu morskiej piany rozlewającej się po piasku. Warto przypomnieć, że Feliks Michał Wygrzywalski tworzył nie tylko malarstwo sztalugowe, ale zajmował się również sztuką monumentalną – wykonywał freski, projektował witraże. Stąd też nie były mu obce pokaźnych rozmiarów kompozycje, choć, trzeba przyznać, nie są one szczególnie częste. Fakt ten sprawia, że oferowane "Nereidy" z 1927 roku zyskują jeszcze na atrakcyjności. To niemal dwumetrowe płótno jest jednym z największych dzieł Feliksa Michała Wygrzywalskiego, jakie kiedykolwiek pojawiły się na rynku sztuki. |
Cena wywoławcza: | 70000 zł |
Cena uzyskana: | 70000 zł |
LOT 11 | ID: 040011 |
WYGRZYWALSKI Feliks Michał BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Akt na skale |
Technika: | 35 x 50 cm 51 x 66 cm (z oprawą) |
Wymiary: | olej, sklejka |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "F.M. Wygrzywalski senior" Na odwrocie pieczątka autorska Feliksa Michała Wygrzywalskiego oraz metka Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych we Lwowie z 1936 roku. |
Cena wywoławcza: | 19000 zł |
Cena uzyskana: | 23000 zł |
LOT 12 | ID: 040012 |
SZYMANOWSKI Wacław BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Płacząca - postać z grupy "Pochodu na Wawel" |
Technika: | brąz |
Wymiary: | 12,5 x 14 x 18,5 cm |
Uwagi: | Sygnowany na podstawie: "W. Szymanowski" |
LOT 13 | ID: 040013 |
TRUSZ Iwan BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Pejzaż południowy |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 24 x 33,5 cm 29 x 39 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "Iwan Trusz" |
Cena wywoławcza: | 14000 zł |
Cena uzyskana: | 19000 zł |
LOT 14 | ID: 040014 |
JAXA-MAŁACHOWSKI Soter August BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Pergola w słońcu (1933) |
Technika: | gwasz, tektura |
Wymiary: | 50 x 70 cm 88 x 67 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "S Jaxa | 1933" Na odwrocie pieczątka autorska Sotera Jaxa-Małachowskiego z odręcznym opisem obrazu. |
Cena wywoławcza: | 15000 zł |
Cena uzyskana: | 16000 zł |
LOT 15 | ID: 040015 |
JAXA-MAŁACHOWSKI Soter August BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Łodzie na spokojnym morzu (1935) |
Technika: | gwasz, akwarela, tektura |
Wymiary: | 20 x 40 cm 24 x 45 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "S Jaxa | 1935" |
Cena wywoławcza: | 9000 zł |
Cena uzyskana: | 17000 zł |
LOT 16 | ID: 040016 |
JAXA-MAŁACHOWSKI Soter August BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Bałtycka plaża (1926) |
Technika: | gwasz, papier naklejony na tekturę |
Wymiary: | 24,5 x 33 cm 32 x 41 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "S Jaxa | 1926" Na odwrocie odręczny napis: "5055" |
Cena wywoławcza: | 9000 zł |
Cena uzyskana: | 12000 zł |
LOT 17 | ID: 040017 |
MALCZEWSKI Rafał BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Przedwiośnie w Tatrach (widok na Giewont) |
Technika: | akwarela, karton |
Wymiary: | 35 x 49,3 cm 48 x 61 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany l.d.: "Rafał Malczewski" |
Cena wywoławcza: | 9000 zł |
Cena uzyskana: | 14000 zł |
LOT 18 | ID: 040018 |
WYCZÓŁKOWSKI Leon BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Kościół św. Wojciecha w Lublinie |
Technika: | akwarela, pastel, papier naklejony na tekturę |
Wymiary: | 29 x 41,5 cm 25 x 38 cm (w świetle passe-partout) 58 x 71 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany ołówkiem p.d.: "LWyczół" Na odwrocie metka Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie z wystawy "Leon Wyczółkowski (1852-1936). Wystawa pośmiertna" zorganizowanej w czerwcu 1937 roku. Praca (jako "Stara bożnica") została wymieniona na pozycji nr 37 w wykazie dzieł opublikowanym w katalogu "Leon Wyczółkowski (1852-1936). Wystawa pośmiertna", Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie, czerwiec 1937, s. 20. |
Cena wywoławcza: | 27000 zł |
Cena uzyskana: | 27000 zł |
LOT 19 | ID: 040019 |
AXENTOWICZ Teodor BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Gromniczna - Huculi w drodze na obchody |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 40,2 x 49,3 cm 53,5 x 62,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany l.d.: "T. Axentowicz" Proweniencja: - zakup w Desie w latach 60., - kolekcja prywatna. OPIS PRACY: Temat obchodów święta Matki Bożej Gromnicznej wielokrotnie przewijał się w twórczości zainspirowanego folklorem (głównie huculskim) Teodora Axentowicza. Artysta ukazywał różne momenty tego zimowego dnia, najczęściej jednak ujmował wiernych pojedynczo lub w niewielkich grupach zdążających dopiero na nabożeństwo – a więc niosących jeszcze niezapaloną święcę. Rzadziej malował same obrzędy lub ludzi powracających do domu z rozpaloną gromnicą. Zwykle samotną bohaterką takich przedstawień jest młoda dziewczyna w stroju huculskim, trzymająca w ręce świecę, na kolejnym miejscu plasują się ujęcia z dziewczyną i starcem. W bardziej rozbudowanych kompozycjach (jak ta oferowana na aukcji Krakowskiego Domu Aukcyjnego), ukazujących głównych bohaterów w całej postaci lub mniej więcej do linii kolan, artysta wzbogacał tło obrazów szkicowymi sylwetkami kolejnych postaci i zarysem wiosek huculskich. Mając w pamięci powtarzalność tematu w malarstwie Teodora Axentowicza, warto zaznaczyć mnogość i różnorodność ujęć oraz mistrzostwo artysty w oddawaniu prawdy, ale też budowaniu kompozycji, rytmu i harmonii kolorystycznej. W oferowanym obrazie ciężar kompozycji skupia się po lewej stronie, choć jedna z głównych postaci przedstawiona została centralnie. Zarówno ciężar ten, jak i dominanta ciepłych brązów w ubiorach portretowo ujętych dziewczynki i starca, przełamane zostały lekkim, monochromatycznym zarysem postaci w oddali, w prawym górnym narożniku pola obrazowego. Mocny akcent czerwonej chusty na głowie dziecka zrównoważony został znowuż oranżem chaty widocznej w tle. Dzięki swoistemu rozmyciu konturów oraz laserunkowo malowanym, szarobłękitnym połaciom śniegu z miejscowymi tylko impastami bieli całość jawi się harmonijnie i naturalnie, hamuje ostre kontrasty barwne i sytuuje postacie w realnym pejzażu, nie zaś w abstrakcyjnej przestrzeni bieli. Te wszystkie elementy wpływają na maestrię całej kompozycji. Jako że Teodor Axentowicz w swoich pracach o tematyce huculskiej upodobał sobie przedstawienia dwóch zimowych świąt – Jordanu oraz omówionego powyżej Matki Bożej Gromnicznej, nie zawsze można z łatwością rozróżnić je między sobą na obrazach mistrza. Wydaje się jednak, że w momencie, kiedy atrybutami przedstawionych postaci jest zarówno świeca, jak i dzban, mamy do czynienia z obrazem święta Jordanu, zaś sama świeca, tak jak w przypadku prezentowanej pracy olejnej, świadczy raczej o Gromnicznej. |
LOT 20 | ID: 040020 |
AXENTOWICZ Teodor BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Hucułka z koszykiem (przed 1917) |
Technika: | pastel, papier naklejony na tekturę |
Wymiary: | 98 x 54 cm 111 x 68 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany l.śr.: "T. Axentowicz" Na odwrocie metka Magazynu Artystycznego i Salonu Obrazów Juliana Burofa w Warszawie z dnia 21 października 1916 roku z opisem obrazu oraz dwie nalepki Składu Farb i Przyborów Malarskich Juliana Burofa. Więcej o obrazie Teodora Axentowicza w przekrojowym artykule na blogu [ZOBACZ]PRACA NIEDOSTĘPNA OPIS PRACY: Wiele miejsca w malarstwie Teodora Axentowicza zajmowała tematyka huculska. W pracach podejmujących ten motyw artysta najczęściej ukazywał w ujęciu portretowym Hucułów na tle pokrytego śniegiem wycinka szkicowo zaznaczonego pejzażu. W prezentowanym obrazie dostrzegalna jest finezja Teodora Axentowicza w ukazywaniu światłocienia i subtelność, z którą przy zawężonej gamie barwnej oddawał poszczególne tonacje kolorystyczne ożywiając całość w tym przypadku czerwonawym akcentem chusty na głowie dziewczynki i haftów na jej ciemnym okryciu. Niezwykle istotnym i powszechnie stosowanym przez artystę zabiegiem było wykorzystywanie barwy podłoża do budowania kompozycji - tutaj jasnobrązowy kolor papieru delikatnie prześwituje w dolnych partiach ukazujących śnieg, wpływając tym samym na głębię przedstawienia, z kolei w górnej części pola obrazowego stanowi delikatne tło dla ledwie naszkicowanego krajobrazu z zaznaczonymi sylwetami huculskich chat. Znamienna dla Teodora Axentowicza płynna i ekspresyjna zarazem linia, za pomocą której nakreślono sylwetkę postaci i pejzaż w tle, potęguje nastrój melancholii i zawieszenia w czasie. Warto podkreślić trafność, z jaką malarz oddał charakter klimatu Huculszczyzny, a także cechy charakterystyczne fizjonomii i stroju jej mieszkanki. |
LOT 21 | ID: 040021 |
SZCZYGLIŃSKI Henryk BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Słoneczniki |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 49,7 x 55 cm 64 x 68,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "H.Szczygliński" |
Cena wywoławcza: | 14000 zł |
Cena uzyskana: | 14000 zł |
LOT 22 | ID: 040022 |
KAMOCKI Stanisław BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Marcowy śnieg |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 36 x 51 cm 48,5 x 64 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany l.d.: "StKamocki" Opisany na odwrocie: "K. | MARCOWY | ŚNIEG" OPIS PRACY: Obraz Stanisława Kamockiego "Marcowy śnieg" ukazuje górzysty pejzaż wsi w okresie przedwiośnia. Artysta przedstawił fragment drewnianego domu z zaznaczoną błękitną szarością kamienną podmurówką oraz dobudówką po jednej stronie. Przed domem znajduje się murowana kapliczka, będąca właściwie dominantą kompozycji. Po prawej, na pierwszym planie, widnieje drewniane ogrodzenie, za nim bezlistne jeszcze drzewa, a w oddali szeroki krajobraz pól pokrytych miejscami topniejącym śniegiem. Stanisław Kamocki, dobierając gamę barwną i sposób prowadzenia narzędzia, dobrze oddał aurę marcowej przyrody. Widz patrzący na obraz może wręcz poczuć rześkie powietrze i zapach wilgotnej, odradzającej się po zimie do życia ziemi. Pod względem formalnym praca jest malowana zdecydowanymi, szerokimi pociągnięciami pędzla, miejscami pojawiają się impasty. Stanisław Kamocki to jeden z najbardziej cenionych pejzażystów – uczniów Jana Stanisławskiego. Studia pod okiem mistrza wpłynęły w dużej mierze na takie właśnie odważne traktowanie kompozycji oraz budowę obrazu w oparciu o plamę, światło i kolor, nie zaś o sztywny rysunek. To swoiste, raczej wrażeniowe niż studyjne podejście do malarstwa sprawia, że w obrazach Stanisława Kamockiego niezwykle trafnie zamknięty zostaje prawdziwy charakter przedstawianego krajobrazu. |
LOT 23 | ID: 040023 |
NEUMANN Abraham BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Zima w wiosce |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 49 x 55 cm 68 x 74,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany l.d.: "A. Neumann" |
Cena wywoławcza: | 11000 zł |
Cena uzyskana: | 11000 zł |
LOT 24 | ID: 040024 |
PIEŃKOWSKI Ignacy BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Pejzaż z rzeką |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 37,5 x 58,5 cm 48 x 69 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "Ign Pieńkowski" Lokalnie widoczne spękania warstwy malarskiej. |
Cena wywoławcza: | 5000 zł |
Cena uzyskana: | 8000 zł |
LOT 25 | ID: 040025 |
PAUTSCH Fryderyk BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Pejzaż górski z rzeką |
Technika: | olej, płyta |
Wymiary: | 42 x 63 cm 55 x 76,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "FPautsch" |
Cena wywoławcza: | 8000 zł |
Cena uzyskana: | 8000 zł |
LOT 26 | ID: 040026 |
BATOWSKI KACZOR Stanisław BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Nad wodą (1943) |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 33 x 42 cm 41 x 50 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany l.d.: "S. Batowski | 4.III.1943"
Ta praca jest dostępna w ofercie galeryjnej na www.galeria-attis.pl [KONTAKT w sprawie obrazu] |
LOT 27 | ID: 040027 |
GAŁEK Stanisław BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Góral nad potokiem tatrzańskim (1926) |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 35 x 49,5 cm 45,5 x 60 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "ST. GAŁEK | 1926" |
LOT 28 | ID: 040028 |
GAŁEK Stanisław BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Zima |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 29 x 39,5 cm 41 x 53 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "ST. GAŁEK"
PRACA NIEDOSTĘPNA |
LOT 29 | ID: 040029 |
KOSSAK Jerzy BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Wesele góralskie (1942) |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 49 x 69,5 cm 66 x 87 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "Jerzy Kossak | 1942" Na odwrocie pieczątka Jerzego Kossaka z herbem rodu Kossaków oraz pieczątka artysty z potwierdzeniem autentyczności obrazu. |
Cena wywoławcza: | 12000 zł |
Cena uzyskana: | 31000 zł |
LOT 30 | ID: 040030 |
KOSSAK Jerzy BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Ułan z koniem - powrót z patrolu (1926) |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 24 x 34 cm 33 x 42,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "Jerzy Kossak | 26" Na odwrocie pieczęć krakowskiej Fabryki Farb i Przyborów Malarskich "ISKRA & KARMAŃSKI". |
Cena wywoławcza: | 13000 zł |
Cena uzyskana: | 17000 zł |
LOT 31 | ID: 040031 |
KOSSAK Jerzy BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Strzelcy - epizod z wojny (1937) |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 29,5 x 39 cm 39 x 49 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "Jerzy Kossak | 1937" Na odwrocie pieczątka Jerzego Kossaka z herbem rodu Kossaków i ręcznie wpisanym numerem "1226" oraz pieczątka artysty z potwierdzeniem autentyczności obrazu [słabo widoczne]. |
Cena wywoławcza: | 15000 zł |
Cena uzyskana: | 17000 zł |
LOT 32 | ID: 040032 |
STUDENCKI Stanisław BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Ułani przed dworkiem (1931) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 70 x 98 cm 84,5 x 112 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany l.d.: "St. Studencki 1931." |
Cena wywoławcza: | 4800 zł |
Cena uzyskana: | 8000 zł |
LOT 33 | ID: 040033 |
KOTOWSKI Jan Erazm BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Ułani na patrolu |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 50 x 67,5 cm 63 x 80 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "Jan Kotowski" |
LOT 34 | ID: 040034 |
SICHULSKI Kazimierz BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Starość |
Technika: | akwarela, pastel, ołówek, papier |
Wymiary: | 31,5 x 21,5 cm 53,5 x 40,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "Sich" |
Cena wywoławcza: | 3000 zł |
Cena uzyskana: | 4200 zł |
LOT 35 | ID: 040035 |
MEHOFFER Józef BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Przestraszona księżniczka - studium do witraża "Św. Jerzy i Św. Michał" do katedry św. Mikołaja we Fryburgu (ok. 1908) |
Technika: | węgiel, papier |
Wymiary: | 60 x 47 cm 74,5 x 56,5 cm (z passe-partout) |
Uwagi: | Sygnowany l.d.: "Józef Mehoffer" Miejscami (przy krawędziach) widoczne przebarwienia papieru. Widoczne niewielkie uszkodzenie papieru (l.g.) oraz ślad po przerwaniu podłoża (śr.g.). OPIS PRACY: Zwycięstwo w konkursie na projekt witraży do kolegiaty (obecnie katedry) św. Mikołaja we Fryburgu (Szwajcaria) stanowiło ogromny sukces w karierze młodego jeszcze wówczas (choć bez wątpienia już doświadczonego w dziedzinie malarstwa monumentalnego) Józefa Mehoffera. Rozstrzygnięcie konkursu w 1895 roku było jednak dopiero początkiem – artysta przez dziesiątki kolejnych lat kontynuował pracę nad przeszkleniami prezbiterium i kaplic naw bocznych, współpracując z firmą witrażowniczą Vinzenza Kirscha i Karla Flecknera we Fryburgu. Warto przypomnieć, że zespół witraży w kościele św. Mikołaja we Fryburgu uważa się często za opus magnum Józefa Mehoffera. Oferowany rysunek stanowi studium artysty nad fragmentem witraża "Święci" , projektowanego do okna nawy południowej kolegiaty. Nad tym przeszkleniem Józef Mehoffer pracował w latach 1907-1910. Postać przestraszonej księżniczki znalazła się w dolnej partii lewej części dwudzielnego okna z wizerunkami św. Jerzego i św. Michała, dokładnie pod przedstawieniem tego pierwszego. Wizerunek księżniczki odwołuje się do legendy o św. Jerzym i smoku, który musiał otrzymywać ofiarę z owcy lub dziewczyny, by dopuścić mieszkańców miasta Silene do źródła. Któregoś razu, kiedy nie było owcy, którą można byłoby oddać bestii, w drodze losowania wybrano księżniczkę, a od decyzji tej nie było odwrotu. Gdy księżniczka była już przygotowana do złożenia w ofierze, pojawił się rycerz – św. Jerzy, który naznaczywszy się znakiem krzyża pokonał smoka, ochronił księżniczkę przed śmiercią, a miasto uwolnił od bestii. Księżniczka w witrażu Józefa Mehoffera ukazana została w momencie uśmiercenia smoka, z rękoma uniesionymi do góry w wyrazie przerażenia. Młoda kobieta ubrana jest w suknię i spięty na piersi płaszcz, jej głowę zdobi kwietny wieniec. Oferowany na aukcji rysunek jest ostatecznym projektem postaci księżniczki i odpowiada (nawet w szczegółach wieńca) jej przedstawieniu na przeszkleniu. Jako ciekawostkę warto w tym miejscu powiedzieć jeszcze dwa słowa o postaci bestii, ponieważ, choć nie została ona ujęta na prezentowanym rysunku, jej koncepcja zmieniała się w projektach artysty. Początkowo przybrała ona postać skrzydlatego, żywego smoka usytuowanego po prawej stronie księżniczki, ostatecznie Józef Mehoffer stworzył jednak fantastyczne monstrum bazując na figurze swojego kota z Jankówki i ukazał go w momencie uśmiercenia przez św. Jerzego – przebitego włócznią. A tak w ówczesnej epoce o witrażach Józefa Mehoffera we Fryburgu wyrażał się o. Joachim Berthier: "Atmosfera wielkiej poezji promienieje nad całem dziełem Mehoffera. Nadto znać u niego wszędzie niesłychaną pewność w posługiwaniu się potrzebnym mu materiałem który czerpie z legendy, z tradycyjnego symbolizmu, z historji i dawnych opowieści. Mehoffer nie maluje, gdy nie ma nic do powiedzenia. Nie poprzestaje nigdy na dekoracji jako takiej, lecz szuka prawdy życiowej. Dlatego sztuka jego nie będzie nigdy pustą i konwencjonalną. Jego postaci żyją, jak te, które nas otaczają w życiu codziennem. Budzą one w nas zainteresowanie i pociągają nas ku sobie swą duszą i życiem. Rzekłbyś, że żadnaz nich nie przybierała nigdy pozy pracownianej, tak są szczere i naturalne." [Cyt. za: T. Stryjeński, Witraże Józefa Mehoffera w kolegjacie św. Mikołaja we Fryburgu. Polacy we Fryburgu, Kraków 1929, s. 15.] |
Cena wywoławcza: | 6000 zł |
Cena uzyskana: | 24000 zł |
LOT 36 | ID: 040036 |
NITRA Henryk BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Taniec ludowy (1942) |
Technika: | drewno |
Wymiary: | 48,5 x 22 x 17 cm |
Uwagi: | Sygnowany i datowany: "Nitra | 1942" |
LOT 37 | ID: 040037 |
HOFMAN Wlastimil BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Ewangelista Marek (1953) |
Technika: | olej, sklejka |
Wymiary: | 50 x 60 cm 56 x 66 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany l.g.: "1953 | Wlastimil | Hofman" Opisany na odwrocie: "III cykl | 4 Ewangelistów | Marek" OPIS PRACY: W twórczości Wlastimila Hofmana przypadającej na okres po II wojnie światowej szczególną rolę odgrywa tematyka religijna – zarówno dosłowne przedstawienia scen biblijnych oraz postaci świętych, jak i ukazywanie zwykłego człowieka podczas modlitwy czy rozmowy z Bogiem (por. np. cykl "Ojcze nasz" czy prace ukazujące spowiedź). Chociaż podobne motywy pojawiały się również we wcześniejszych pracach, z czasem zyskały na sile zawartej w nich ekspresji. Po przeprowadzce do Szklarskiej Poręby Wlastimil Hofman malował obrazy i chorągwie, które miały stać się częścią wyposażenia świątyń, m.in. kościoła Bożego Ciała w Szklarskiej Porębie. W nim też, oprócz innych dzieł artysty, znajdują się wizerunki czterech Ewangelistów powstałe, podobnie jak prace oferowane na aukcji Krakowskiego Domu Aukcyjnego (lot 37-37), w 1953 roku. Co, ciekawe, powstałych w tym roku wersji cyklu Ewangelistów było jeszcze więcej, o czym świadczą archiwalne fotografie załączone poniżej. Wlastimil Hofman, pracując nad ostateczną wersją przeznaczoną do kościoła, tworzył odmienne propozycje, przedstawiając tych samych Ewangelistów w różnym wieku, o innych fizjonomiach i w zmiennych pozach, zawsze jednak widocznych z profilu, przy pracy, z piórem w ręku i odpowiadającemu danej postaci symbolowi w tle. W obrazach z kościoła Bożego Ciała św. Łukasz oraz św. Jan zostali przedstawieni jako młodzieńcy bez zarostu, szukający natchnienia do dalszych wersów tekstu. Św. Mateusza (siwy, brodaty starzec) oraz św. Marka (dojrzałego mężczyznę z ciemną brodą) artysta ujął znowuż w trakcie pisania. Niezwykle interesujący jest fakt, że Wlastimil Hofman przy konstruowaniu dzieła nie pracował na szkicach wstępnych, a na skończonych, dopracowanych z wielkim pietyzmem (zwłaszcza w kontekście charakteru jego powojennej twórczości) obrazach, których wersje powtarzał w różnych kombinacjach. Prezentowane w katalogu aukcji przedstawienia św. Marka (lot 37) i św. Łukasza (lot 38) są niemal bliźniacze i bez wątpliwości pochodzą z jednego cyklu – obie ukazują Ewangelistów, ujętych jako dojrzali mężczyźni z brodą, w przypominających mnisi habit szatach, w trakcie pisania, na tle pejzażu i błękitnego nieba, z przypisywanymi im symbolami – lwem i wołem. * Wlastimil Hofman, Cykl czterech Ewangelistów |
Cena wywoławcza: | 12000 zł |
Cena uzyskana: | 12000 zł |
LOT 38 | ID: 040038 |
HOFMAN Wlastimil BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Ewangelista Łukasz (1953) |
Technika: | olej, sklejka |
Wymiary: | 50 x 60 cm 56 x 66 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.g.: "1953 | Wlastimil | Hofman" Opisany na odwrocie: "III cykl | 4 Ewangelistów | Łukasz" Więcej o obrazie na podstronie pozycji 37 (Wlastimil Hofman, "Ewangelista Marek" (1953)) [ZOBACZ] |
Cena wywoławcza: | 12000 zł |
Cena uzyskana: | 12000 zł |
LOT 39 | ID: 040039 |
HOFMAN Wlastimil BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Na ścieżce (1964) |
Technika: | olej, płyta |
Wymiary: | 50 x 27,5 cm 61 x 38 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "Wlastimil Hofman 1964" |
Cena wywoławcza: | 3800 zł |
Cena uzyskana: | 5500 zł |
LOT 40 | ID: 040040 |
SETKOWICZ Adam BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Kulig (1916) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 32,5 x 52,5 cm 46 x 66 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany l.d.: "S. Adam 916-" Widoczne niewielkie uszkodzenie płótna w środkowej części obrazu (w partii gorsetu kobiety). PRACA NIEDOSTĘPNA |
LOT 41 | ID: 040041 |
GÓRSKI Stanisław BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Krakowianka w katanie |
Technika: | pastel, papier naklejony na tekturę |
Wymiary: | 68,5 x 49 cm 77 x 58 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "St. Górski" Opisany p.d. [nieczytelne] |
Cena wywoławcza: | 3600 zł |
Cena uzyskana: | 5500 zł |
LOT 42 | ID: 040042 |
KALETA Tadeusz BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Tryptyk krakowski |
Technika: | akwarela, gwasz, papier naklejony na tekturę |
Wymiary: | 17 x 34,5 cm (w świetle passe-partout) 35 x 52 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "T. Kaleta" |
Cena wywoławcza: | 1200 zł |
Cena uzyskana: | 3000 zł |
LOT 43 | ID: 040043 |
SŁABIAK Juliusz BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Krakowskie wesele |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 45 x 58 cm 60,5 x 73,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany l.d.: "Juliusz Słabiak" Widoczne zabrudzenie malatury. |
Cena wywoławcza: | 2600 zł |
Cena uzyskana: | 3000 zł |
LOT 44 | ID: 040044 |
BREITENWALD Roman BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Przed karczmą |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 60 x 80 cm 67,2 x 87 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany l.d.: "RBreitenwald" |
Cena wywoławcza: | 2200 zł |
Cena uzyskana: | 3200 zł |
LOT 45 | ID: 040045 |
BREITENWALD Roman BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Bryczka |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 50 x 70 cm 58,4 x 78 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "RBreitenwald" |
Cena wywoławcza: | 2000 zł |
Cena uzyskana: | 3600 zł |
LOT 46 | ID: 040046 |
STAŃKO Michał BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Zimowy pejzaż Podhala |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 49 x 71 cm 68,5 x 90 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "M. Stańko" Widoczne zabrudzenie malatury. |
Cena wywoławcza: | 3800 zł |
Cena uzyskana: | 3800 zł |
LOT 47 | ID: 040047 |
BUJAŃSKI Eugeniusz BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Hucuł z fajką |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 57 x 43 cm 63,5 x 49 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany na odwrocie: "E. Bujański" |
Cena wywoławcza: | 2800 zł |
Cena uzyskana: | 2800 zł |
LOT 48 | ID: 040048 |
GÓRSKI Stanisław BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Hucułka w czerwonej chuście |
Technika: | pastel, karton |
Wymiary: | 35 x 25 cm 41,5 x 31,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany l.d.: "St. Górski" |
Cena wywoławcza: | 2400 zł |
Cena uzyskana: | 4000 zł |
LOT 49 | ID: 040049 |
GÓRSKI Stanisław BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Kobieta z kwiatami róży |
Technika: | pastel, tektura |
Wymiary: | 50 x 35 cm 64 x 49,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany l.d.: "St. Górski" |
LOT 50 | ID: 050050 |
GÓRSKI Stanisław BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Chata na wsi |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 24,5 x 31 cm 31 x 37 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "St. Górski" |
LOT 51 | ID: 040051 |
BUKOWSKI Stefan BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Pejzaż z willą (1913) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 35 x 48,5 cm 42 x 55 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "S Bukowski 1913" Widoczne ubytki malatury przy górnej krawędzi obrazu (śr.g.). |
LOT 52 | ID: 040052 |
PROCAJŁOWICZ Antoni BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Widok na dolinę (1943) |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 54,5 x 43,5 cm 62,7 x 51,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany l.d.: "A‧S‧PROCAJŁOWICZ | ‧1943‧" Widoczne zabrudzenie malatury. Ta praca jest dostępna w ofercie galeryjnej na www.galeria-attis.pl [KONTAKT w sprawie obrazu] |
LOT 53 | ID: 040053 |
KNOBLOCH Joseph Rolf BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Pejzaż znad rzeki Loisach (1959) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 60 x 80 cm 83 x 103 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "J Rolf Knobloch | München 59" Na odwrocie metka autorska. Ta praca jest dostępna w ofercie galeryjnej na www.galeria-attis.pl [KONTAKT w sprawie obrazu] |
LOT 54 | ID: 040054 |
URTNOWSKI Theodor BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Gdańsk - widok na bazylikę Mariacką |
Technika: | olej, sklejka |
Wymiary: | 67 x 49 cm 82 x 64 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany l.d.: ".TH. URTNOWSKI." |
Cena wywoławcza: | 4000 zł |
Cena uzyskana: | 5500 zł |
LOT 55 | ID: 040055 |
CIEŚLEWSKI Tadeusz BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Wnętrze pałacowe |
Technika: | akwarela, gwasz, papier naklejony na tekturę |
Wymiary: | 45 x 58,5 cm 56 x 69 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "T. Cieślewski" |
Cena wywoławcza: | 2600 zł |
Cena uzyskana: | 2800 zł |
LOT 56 | ID: 040056 |
WYROŻEMSKI Marian BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Chopin |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 61 x 50,5 cm 69,2 x 58,4 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany l.d.: "M.WYROŻEMSKI" |
Cena wywoławcza: | 1400 zł |
Cena uzyskana: | 3000 zł |
LOT 57 | ID: 040057 |
POCHWALSKI Józef Mikołaj BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Portret dziecka w kapeluszu (1910) |
Technika: | kredka, papier |
Wymiary: | 37 x 29 cm (w świetle passe-partout) 62 x 53 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany ołówkiem p.d.: "19JP10." Opisany ołówkiem p.d. |
LOT 58 | ID: 040058 |
Autor nieznany BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Rudowłosa (1920) |
Technika: | pastel, papier |
Wymiary: | 60,5 x 44 cm 65,5 x 49 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Opisany i datowany p.g. Opisany p.d. |
Cena wywoławcza: | 1800 zł |
Cena uzyskana: | 6000 zł |
LOT 59 | ID: 040059 |
KLIMOWSKI Stanisław BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Blondynka z papierosem (1947) |
Technika: | olej, płyta |
Wymiary: | 52 x 40 cm 65 x 53,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany opisany p.d.: "SKlimowski | Wisła 1947 r"
PRACA NIEDOSTĘPNA |
LOT 60 | ID: 040060 |
JAKUBCZYK Stanisław BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Za zasłoną |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 99,5 x 54,5 cm 105 x 60 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany l.d.: "JAKUBCZYK" |
Cena wywoławcza: | 7000 zł |
Cena uzyskana: | 7000 zł |
LOT 61 | ID: 040061 |
BRZESKI Janusz Maria BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Wyzwolona (1933) |
Technika: | tusz, węgiel, papier |
Wymiary: | 25 x 15 cm (w świetle passe-partout) 50,5 x 40,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "J.M.B." Na odwrocie rysunek półaktu kobiecego. Praca jest reprodukowana w publikacji Andrzeja Wierzchowskiego Janusz Marja Brzeski (1907-1957) artysta prawdziwy (Kraków; s. 82). PROWENIENCJA: - zakup od rodziny artysty, - kolekcja Jerzego Kurczyny. |
Cena wywoławcza: | 2600 zł |
Cena uzyskana: | 4000 zł |
LOT 62 | ID: 040062 |
TALWIŃSKI Igor BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Akt z niebieską kokardą |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 56 x 47 cm 78,5 x 70 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "IGOR TALWINSKI" Na odwrocie metka z opisem obrazu. |
Cena wywoławcza: | 4600 zł |
Cena uzyskana: | 4600 zł |
LOT 63 | ID: 040063 |
ŻURAWSKI Stanisław BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Akt z kwiecistą parasolką |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 70 x 49,5 cm 88,5 x 69 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "St. Żurawski" |
LOT 64 | ID: 040064 |
ŻECHOWSKI Stefan BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Portret z paletą (1963) |
Technika: | olej, płyta |
Wymiary: | 89,5 x 69 cm 106 x 85,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany l.d.: "28.IV.1963 | STEFAN ŻECHOWSKI" OPIS PRACY: Stefan Żechowski to artysta rozpoznawalny dzięki niezwykle charakterystycznemu stylowi wypracowanemu w technikach rysunkowych, ale także pastelu i oleju. Choć malarz ten jest kojarzony zwykle ze zmysłowymi erotykami, które faktycznie stanowią dużą część jego dorobku, nie były one jedynym tematem w jego twórczości, czego doskonałym przekładem jest właśnie "Portret z paletą" z 1963 roku. Prezentowany obraz olejny to przedstawienie młodej kobiety o długich, gęstych blond włosach. Postać ubrana jest zgodnie z modą lat 60. - w białą sukienkę przepasaną w talii szeroką, szkarłatną szarfą. Prawe ramiączko sukienki opada delikatnie na ramię modelki, co dodaje przedstawieniu zalotności. Rysy twarzy kobiety są mocno zindywidualizowane, oddane z wielką starannością, co świadczy o portretowym ujęciu, nie zaś dziele wyobraźni autora. Kobieta z lekkością i wdziękiem zasiada na pniu, na rozłożonej czerwonej draperii. W lewej ręce modelka trzyma paletę malarską, w prawej pędzel. Obok, na pniu, widoczna jest jeszcze tubka żółtej farby oraz skrzynia z narzędziami malarskimi. Na niepowtarzalną, oniryczno-baśniową aurę omawianego obrazu wpływa jednak przede wszystkim sielsko zielony pejzaż w tle, przecięty krętym strumieniem i ożywiony fantastycznymi postaciami - wizerunkiem uskrzydlonego mężczyzny z wieńcem kwiatów unoszącego nagą kobietę oraz centaura celującego z łuku do tej osobliwej pary. Pod wznoszącymi się sylwetkami kobiety i mężczyzny została porzucona na trawie złota lira. Nie jest to jednak żaden wyjątek - postacie anielskie i mitologiczne (jak fauny czy centaury właśnie) przewijały się wielokrotnie w dziełach zainspirowanego sztuką Jacka Malczewskiego i tradycją młodopolską Stefana Żechowskiego. Symboliczne dzieła Stefana Żechowskiego są trudne, a często nawet niemożliwe do odczytania. Pewnym jest natomiast, że malarz w obrazie złączył prawdę portretu z baśniowością tła, dodając do tego specyficzną, niewulgarną nutę erotyzmu, a całość przedstawiając w indywidualnym stylu, stosując subtelne rozmycie konturów, nasyconą gamę barwną i silny światłocień. "Portret z paletą" (1963) wpisuje się w charakter innych przedstawień portretowych w dorobku artysty, w których to bazował na tradycji portretu romantycznego ukazywanego na tle pejzażu. Dzieło wykazuje duże podobieństwo względem nieco późniejszego portretu żony artysty "Marychna. Marianna z wachlarzem na tle pejzażu" z 1964 roku (olej, płyta; kolekcja prywatna; obraz reprodukowany w publikacji Stefan Żechowski (1912-1984). Katalog raisoneé, red. I. Rajkowska, Kielce 2014, poz. Nr 85, s. 37, 217). Obie prace (każda o dość pokaźnym formacie) ukazują w podobnej konwencji stylistycznej portrety kobiet na tle pejzażu z baśniowym sztafażem. |
LOT 65 | ID: 040065 |
KANAREK Eliasz BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Wiosenne kwiaty |
Technika: | enkaustyka, technika własna, płyta |
Wymiary: | 49,5 x 39,5 cm 65,5 x 56 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "E. Kanarek" |
LOT 66 | ID: 040066 |
GROTT Teodor BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Bukiet chryzantem na tle kilimu |
Technika: | akwarela, ołówek, karton |
Wymiary: | 62 x 45 cm 79 x 62 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany l.g.: "Teod. Grott"
PRACA NIEDOSTĘPNA |
LOT 67 | ID: 040067 |
WYROŻEMSKA Elżbieta BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Martwa natura z bukietem i fajką |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 99,5 x 81 cm 111,5 x 92,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: |
PROWENIENCJA: - kolekcja rodziny artystki. |
Cena wywoławcza: | 2400 zł |
Cena uzyskana: | 2400 zł |
LOT 68 | ID: 040068 |
HISZPAŃSKA-NEUMANN Maria BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Notatki portretowe - zestaw czterech rysunków (lata 40.) |
Technika: | tusz, ołówek, papier |
Wymiary: | szczegóły w uwagach |
Uwagi: | 1. "Kobiety" (1944) Technika: ołówek, papier | Wymiary: 21 x 14,5 cm Sygnowany rysunkiem myszy śr.d. | Datowany l.d. : "VII [?] 44" Widoczne naderwanie podłoża (ok. 2 cm) l.śr. 2. "Grupa" (1944) Technika: ołówek, papier | Wymiary: 21 x 14,5 cm Sygnowany rysunkiem myszy l.d. | Datowany l.d. : "VIII 44" P.d. późniejsza dedykacja autorska z 1945 roku. L.d. późniejsza dedykacja autorska z 1947 roku. Widoczne naderwania podłoża (ok. 2 cm) śr.g. 3. "W mroku" Technika: tusz, papier | Wymiary: 21,2 x 13,2 cm Sygnowany rysunkiem myszy l.d. 4. "Portret z papierosem" (1946) Technika: tusz, papier | Wymiary: 29,6 x 21 cm Sygnowany rysunkiem myszy l.d. Datowany l.d.: "1946" Te prace są dostępne w ofercie galeryjnej na www.galeria-attis.pl [KONTAKT w sprawie rysunków] |
LOT 69 | ID: 040069 |
HISZPAŃSKA-NEUMANN Maria BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Wichry wojny - zestaw dwóch rysunków (1939-1940) |
Technika: | tusz, papier |
Wymiary: | szczegóły w uwagach |
Uwagi: | 1. "Uchodźcy" (1939) Technika: tusz, papier | Wymiary: 16,5 x 23,8 cm Datowany l.d. : "18.XII.39." Sygnowany i opisany l.d.: "Widziałeś to - i ja widziałam. [rysunek myszy] Mysz" 2. "Ojciec" (1940) Technika: tusz, papier | Wymiary: 18 x 12,5 cm Sygnowany rysunkiem myszy l.d. Datowany l.d. : "1940." |
Cena wywoławcza: | 2600 zł |
Cena uzyskana: | 2600 zł |
LOT 70 | ID: 040070 |
HISZPAŃSKA-NEUMANN Maria BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Drzeworyty - zestaw pięciu prac |
Technika: | drzeworyt, papier |
Wymiary: | szczegóły w uwagach |
Uwagi: | 1. "Wieś góralska" (1938) Wymiary grafiki: 20,5 x 15,5 cm | Wymiary arkusza: 33 x 24,5 cm Sygnowany i datowany ołówkiem l.d.: "Mysza [rysunek myszy] 1938." Na krawędziach arkusza widoczne liczne zagięcia i naderwania. 2. "Tułaczka" (1940) Wymiary grafiki: 12,5 x 22,5 cm | Wymiary arkusza: 21,7 x 29,5 cm Sygnowany i datowany ołówkiem l.d.: "Mysza [rysunek myszy] 1940" Przy lewej krawędzi arkusza widoczne ubytki papieru. 3. "Modlitwa" (1946) Wymiary grafiki: 21 x 12 cm | Wymiary arkusza: 23 x 20,7 cm Sygnowany ołówkiem l.d.: "[rysunek myszy] MHiszpańska" Datowany ołówkiem p.d.: "1946" Śr.d. późniejsza dedykacja autorska z 1947 roku. 4. "Rodzina" Wymiary grafiki: 19 x 14,5 cm | Wymiary arkusza: 22,7 x 16,5 cm Widoczne zabrudzenie lica oraz ślad po zalaniu (l.d.). 5. "Miasto" (1946) Technika: bibuła, papier Wymiary grafiki: 15 x 11 cm | Wymiary arkusza: 16,5 x 13,2 cm Wymiary z passe-partout: 34 x 21,3 cm Sygnowany i datowany ołówkiem l.d.: "MHiszpańska | [rysunek myszy] 1946" Te prace są dostępne w ofercie galeryjnej na www.galeria-attis.pl [KONTAKT w sprawie rysunków] |
LOT 71 | ID: 040071 |
WALCZAK Zdzisław BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Z życia Podhala (1984) |
Technika: | malarstwo na szkle |
Wymiary: | 29 x 39 cm (w świetle oprawy) 25 x 45 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "Z. Walczak" Opisany ołówkiem na odwrocie: "Zdzisław Walczak | Zakopane | Zamoyskiego 2/8 | 1984" Ta praca jest dostępna w ofercie galeryjnej na www.galeria-attis.pl [KONTAKT w sprawie obrazu] |
LOT 72 | ID: 040072 |
WALCZAK Zdzisław BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Gloria in excelsis Deo |
Technika: | malarstwo na szkle |
Wymiary: | 29 x 39 cm (w świetle oprawy) 34,5 x 45 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany śr.d.: "Z. Walczak"
Ta praca jest dostępna w ofercie galeryjnej na www.galeria-attis.pl [KONTAKT w sprawie obrazu] |
LOT 73 | ID: 040073 |
WALCZAK Zdzisław BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Święta Agnieszka (1986) |
Technika: | malarstwo na szkle |
Wymiary: | 39,5 x 28,7 cm (w świetle oprawy) 45 x 34 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany śr.d.: "Z. Walczak 1986" |
Cena wywoławcza: | 2000 zł |
Cena uzyskana: | 2000 zł |
LOT 74 | ID: 040074 |
PĘKSOWA Ewelina BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Św. Jerzy |
Technika: | malarstwo na szkle |
Wymiary: | 39 x 30,5 cm (w świetle oprawy) 46 x 37,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "EPęksowa" Opisany na odwrocie: "Ewelina Pęksowa | Zakopane"; "Św. Jerzy" Ta praca jest dostępna w ofercie galeryjnej na www.galeria-attis.pl [KONTAKT w sprawie obrazu] |
LOT 75 | ID: 040075 |
WALCZAK-BANIECKI Władysław BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Madonna |
Technika: | malarstwo na szkle |
Wymiary: | 40,5 x 28,5 cm (w świetle oprawy) 46,5 x 34,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany l.d.: "Walczak"
Ta praca jest dostępna w ofercie galeryjnej na www.galeria-attis.pl [KONTAKT w sprawie obrazu] |
LOT 76 | ID: 040076 |
WALCZAK-BANIECKI Władysław BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Święta Katarzyna Aleksandryjska |
Technika: | malarstwo na szkle |
Wymiary: | 40 x 28 cm (w świetle oprawy) 47,3 x 35 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany śr.d.: "Walczak W"
Ta praca jest dostępna w ofercie galeryjnej na www.galeria-attis.pl [KONTAKT w sprawie obrazu] |
LOT 77 | ID: 040077 |
CHROMY Bronisław BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Lajkonik - medal z motywami krakowskimi |
Technika: | brąz patynowany |
Wymiary: | 20,5 cm (średnica) |
Uwagi: | Sygnowany na rancie: "B. CHROMY" Opisany l.d. na awersie: "JUWENALIA" Ta praca jest dostępna w ofercie galeryjnej na www.galeria-attis.pl [KONTAKT w sprawie medalu] |
LOT 78 | ID: 040078 |
CHROMY Bronisław BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Wawel - plakieta z legendą o smoku |
Technika: | brąz patynowany |
Wymiary: | 20 x 21 x 3 cm |
Uwagi: | Sygnowany na rancie: "B. CHROMY" |
Cena wywoławcza: | 1200 zł |
Cena uzyskana: | 1200 zł |
LOT 79 | ID: 040079 |
LASZCZKA Konstanty BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Smutna |
Technika: | brąz |
Wymiary: | 36,5 x 28,5 x 15,5 cm 39,5 cm (wysokość z podstawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "KLaszczka 1905" Odlew współczesny z oryginalnej formy gipsowej. |
LOT 80 | ID: 040080 |
ŚWIDER Michał BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Spacer z dalmatyńczykiem (1996) |
Technika: | technika własna, płótno |
Wymiary: | 100 x 130 cm 108,5 x 138,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "Świder" Opisany na odwrocie: "Michał Świder | Spacer | 1996" OPIS PRACY: Michał Świder był cenionym, krakowskim artystą, mistrzem technologii, współczesnym kontynuatorem tradycji epoki antyku i renesansu. Dzieła tego malarza rzadko pojawiają się w sprzedaży, a każdy przykład jego twórczości to wydarzenie na rynku sztuki. Oferowany obraz Michała Świdra "Spacer z dalmatyńczykiem" przedstawia tytułową scenę ukazaną na niemal neutralnym tle oszczędnego pejzażu, który przywodzi na myśl tła fresków imitujących zawieszone na ścianach tkaniny. Interesujący jest tutaj podział przestrzeni na dwie części – dół to migotliwa partia trawy, górę zaś stanowi lakonicznie potraktowane niebo. Postać kobiety zwrócona jest w lewą stronę, odwrotnie względem kierunku, w którym spogląda pies. Modelka przyjęła pełną gracji pozę, trzyma delikatną, splecioną ze złotych koralików smycz oburącz, okrytymi rękawiczkami dłońmi. Postać ubrana jest w długą suknię ozdobioną jak gdyby koronkowym, ornamentalnym wzorem, jej głowę okrywa złotawa chusta. Wystudiowane rysy twarzy nawiązują do kanonu klasycznych proporcji. Figura towarzyszącego kobiecie dalmatyńczyka jest natomiast nieco uproszczona i zgeometryzowana. Złotobrązowe łaty na beżowej sierści mają dekoracyjny, rytmiczny układ. Ich czworokątna forma, razem z bizantynizującym ornamentem stroju kobiety, stanowi swoiste echo secesyjnej estetyki malarstwa Gustava Klimta. Obraz Michała Świdra jest ambiwalentny w swojej doskonałości - oszczędny, a zarazem bogaty, swoiście hieratyczny i monumentalny mimo rodzajowego, codziennego przecież tematu. Poza jakością przedstawienia zachwyca również warstwą technologiczną, znakomitym rysunkiem i budowaną z pietyzmem fakturą. |
LOT 81 | ID: 040081 |
ZAKRZEWSKI Roman BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Kobieta z kwiatem (1996) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 92 x 65 cm 107 x 80 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "‧ RZ ‧ | 96" Opisany na odwrocie: "‧ R ‧ ZAKRZEWSKI ‧ | ‧ 1996 ‧ OLEJ ‧" REKORD SPRZEDAŻY NA RYNKU SZTUKI |
Cena wywoławcza: | 58000 zł |
Cena uzyskana: | 74000 zł |
LOT 82 | ID: 040082 |
ZAKRZEWSKI Roman BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Zamyślona (2014) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 55 x 38 cm 69 x 52,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany l.d.: "‧ R ‧ Z ‧ | ‧ 14 ‧" Opisany na odwrocie: "‧ R ‧ ZAKRZEWSKI ‧ | ‧ 2014 - OLEJ ‧" |
Cena wywoławcza: | 40000 zł |
Cena uzyskana: | 48000 zł |
LOT 83 | ID: 040083 |
ZAJĄC Ryszard BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Portret w kapeluszu (1973) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 73 x 54 cm 82 x 62,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "R | ZA | 73" Opisany p.g.: "BAX" Opisany na odwrocie: "RYSZARD ZAJĄC | PORTRET W KAPELUSZU | BAX | 73 x 54 | 1973" Lokalnie widoczne spękanie malatury. |
Cena wywoławcza: | 7000 zł |
Cena uzyskana: | 7000 zł |
LOT 84 | ID: 040084 |
STAROWIEYSKI Franciszek BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Akt siedzący (1996) |
Technika: | ołówek, papier |
Wymiary: | 28,5 x 20,3 cm (w świetle passe-partout) 42,7 x 32,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany monogramem wiązanym l.śr. Datowany l.śr.: "1696" Do rysunku dołączony certyfikat autentyczności wydany przez syna artysty - Jana Mikołaja Biberstein-Starowieyskiego. |
Cena wywoławcza: | 2600 zł |
Cena uzyskana: | 3800 zł |
LOT 85 | ID: 040085 |
STAROWIEYSKI Franciszek BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Kompozycja - projekty plakatu (lata 90.) |
Technika: | pastel, papier |
Wymiary: | 20 x 29,5 cm 32,5 x 42,7 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Do rysunku dołączony certyfikat autentyczności wydany przez syna artysty - Jana Mikołaja Biberstein-Starowieyskiego. |
LOT 86 | ID: 040086 |
ZIN Wiktor BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Cerkiew (1984) |
Technika: | akwarela, papier |
Wymiary: | 41,5 x 57 cm 51 x 65,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "84 | Wiktor Zin" Na odwrocie oprawy dedykacja autorska z 1985 roku. |
Cena wywoławcza: | 8500 zł |
Cena uzyskana: | 9500 zł |
LOT 87 | ID: 040087 |
ZIN Wiktor BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Puszcza Białowieska (1981) |
Technika: | akwarela, papier naklejony na tekturę |
Wymiary: | 50 x 35,5 cm 70,5 x 50 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "81 Wiktor Zin" Opisany p.d.: "PUSZCZA BIAŁOWIESKA" |
Cena wywoławcza: | 6000 zł |
Cena uzyskana: | 6000 zł |
LOT 88 | ID: 040088 |
ZIN Wiktor BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Sianokosy polskie (1989) |
Technika: | pastel, papier naklejony na tekturę |
Wymiary: | 17,3 x 33,4 cm (w świetle passe-partout) 36,2 x 52 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "89 WIKTOR ZIN" Na odwrocie metka autorska oraz dedykacja artysty. |
Cena wywoławcza: | 5000 zł |
Cena uzyskana: | 5000 zł |
LOT 89 | ID: 040089 |
DWURNIK Edward BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Rymanów (1990) z cyklu "Podróże autostopem" |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 146 x 114 cm |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "1990 | E. DWURNIK" Opisany l.d.: "RYMANÓW" Opisany na odwrocie: "1990 | E. DWURNIK | NR: IX.420.1390 | RYMANÓW" |
LOT 90 | ID: 040090 |
DWURNIK Edward BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Kraków (2017) z cyklu "Podróże autostopem" |
Technika: | olej, akryl, płótno |
Wymiary: | 55 x 46 cm 65,5 x 56 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "2017 | E. DWURNIK" Opisany na odwrocie: "2017 | E. DWURNIK | KRAKÓW | NR: IX.2281.6812" |
Cena wywoławcza: | 48000 zł |
Cena uzyskana: | 68000 zł |
LOT 91 | ID: 040091 |
BAJ Stanisław BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Rzeka Bug (2021) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 20 x 50 cm 33,8 x 63,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | p.d.: "S.Baj" Opisany na odwrocie: "Stanisław Baj | Rzeka Bug | w jesieni 2021" |
Cena wywoławcza: | 9000 zł |
Cena uzyskana: | 17000 zł |
LOT 92 | ID: 040092 |
MAŚLUSZCZAK Franciszek BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Las w Buku (1977) |
Technika: | akryl, płyta |
Wymiary: | 60 x 49 cm 66,5 x 56 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany l.d.: "Franciszek Maśluszczak 1997" Sygnowany, datowany i opisany na odwrocie. |
Cena wywoławcza: | 5000 zł |
Cena uzyskana: | 6500 zł |
LOT 93 | ID: 040093 |
ANUSZKIEWICZ Richard BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Red to Blue Portal (1977) |
Technika: | akryl, płyta, AP 2/9 |
Wymiary: | 212 x 122 cm |
Uwagi: | Sygnowany i opisany ołówkiem p.d.: "ANUSZKIEWICZ A.P. 2/9 1977" Na odwrocie pieczęć autorska: "20 | ©RICHARD ANUSZKIEWICZ - 1977" Widoczne drobne zadrapania malatury i wtórnie dopisany numer "#21". |
LOT 94 | ID: 040094 |
ANUSZKIEWICZ Richard BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Bez tytułu (1971) |
Technika: | serigrafia, papier |
Wymiary: | 88 x 57 cm 93,5 x 61 cm (arkusz w świetle oprawy) 96 x 63,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany flamastrem p.d.: "ANUSZKIEWICZ 1971" |
LOT 95 | ID: 040095 |
SZWACZ Bogusław BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Ars-Horme-Gram |
Technika: | akwarela, gwasz, długopis, papier naklejony na bibułę |
Wymiary: | 16 x 13 cm 17,5 x 13,8 cm (w świetle passe-partout) 28,7 x 21,8 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Autorski opis śr.g. |
LOT 96 | ID: 040096 |
SZWACZ Bogusław BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Ars-Horme |
Technika: | olej, technika mieszana, deska |
Wymiary: | 32 x 13 cm |
Uwagi: | Opisany l.d.: "ARS-HORME" |
LOT 97 | ID: 040097 |
BEREŹNICKI Kiejstut BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Martwa natura z maskami (2002?) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 40 x 50 cm 48 x 58 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "KBereźnicki" Sygnowany i datowany na odwrocie: "Kiejstut Bereźnicki | 2002 [?]" |
LOT 98 | ID: 040098 |
BEREŹNICKI Kiejstut BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Martwa natura z pędzlami (1996) |
Technika: | olej, płyta |
Wymiary: | 26 x 43,5 cm 48,8 x 66,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany śr.g.: "Bereźnicki | 1996" |
LOT 99 | ID: 040099 |
SOBEL Judyta BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Martwa natura |
Technika: | olej, płótno naklejone na tekturę |
Wymiary: | 80 x 100 cm 86,5 x 106,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "J. SOBEL" |
LOT 100 | ID: 040100 |
SĘTOWSKI Tomasz BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Królestwo ziemi |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 100 x 70 cm 132 x 99 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany l.d.: "T. Sętowski" Opisany na odwrocie: "Królestwo ziemi | olej płótno 70 x 100 cm" Do obrazu dołączony certyfikat autorski Tomasza Sętowskiego. |
LOT 101 | ID: 040101 |
SĘTOWSKI Tomasz BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Pensativo |
Technika: | olej, płótno naklejone na płytę |
Wymiary: | 40 x 30 cm 67 x 57 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany l.d.: "T. Sętowski" Opisany na odwrocie: "Pensativo | olej, płótno 40 cm x 3 cm | Tomasz Sętowski" Do obrazu dołączony certyfikat autorski Tomasza Sętowskiego. |
LOT 102 | ID: 040102 |
ROSIŃSKI Grzegorz BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Arachnea - wydanie komiksu z odręcznym rysunkiem artysty |
Technika: | ołówek, karton; druk, papier |
Wymiary: | 29 x 21,6 cm |
Uwagi: | Polskie wydanie komiksu "Thorgal", tom 24: "Arachnea", scenariusz: J. van Hamme, rysunek: G. Rosiński, wyd. Egmont Polska: 2000. Na tylnej stronie przedniej obwoluty odręczny rysunek Grzegorza Rosińskiego przedstawiający Thorgala (ołówek, karton). |
Cena wywoławcza: | 9000 zł |
Cena uzyskana: | 10000 zł |
LOT 103 | ID: 040103 |
PRZYJEMSKA Mariola BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Bez tytułu (1990) z cyklu "Obrazy mistyczne" |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 110 x 90 cm |
Uwagi: | Sygnowany i datowany na odwrocie: "MARIOLA PRZYJEMSKA 1990R" |
LOT 104 | ID: 040104 |
ŻEMOJTEL Janina BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Kompozycja abstrakcyjna |
Technika: | olej, płyta |
Wymiary: | 99,5 x 68 cm 102 x 70,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany l.d.: "JANIN ŻEMOJTEL" Widoczne ubytki malatury (l.g.) oraz pojedyncze ślady po gwoździach. |
Cena wywoławcza: | 6000 zł |
Cena uzyskana: | 6500 zł |
LOT 105 | ID: 040105 |
JONIAK Juliusz BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Port Lligat (1999) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 55 x 75 cm 67 x 87 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.g.: "Joniak 99." Opisany na odwrocie: "JULIUSZ JONIAK | PORT LLIGAT’99 | 55 x 75 | 1999" Na odwrocie metka Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie. |
Cena wywoławcza: | 9000 zł |
Cena uzyskana: | 11000 zł |
LOT 106 | ID: 040106 |
WALLIS-JONIAK Teresa BIOGRAFIA | |
Tytuł: | W Saint-Rémy (1999) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 50 x 73 cm 61,5 x 84 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "TWallis-J. | 99." Opisany na odwrocie: "TERESA WALLIS-JONIAK | W ST. REMY | 1999 50 x 73" Na odwrocie metka Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie. |
Cena wywoławcza: | 3600 zł |
Cena uzyskana: | 3600 zł |
LOT 107 | ID: 040107 |
ZIN Wiktor BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Wnętrze kościoła Kamedułów na Bielanach (1983) |
Technika: | akwarela, papier |
Wymiary: | 49 x 62 cm 77,5 x 87,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "WiktorZin | 1983" Opisany l.d.: "z teki bielańskiej - kościół" |
LOT 108 | ID: 040108 |
ZIN Wiktor BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Wiejskie chaty w pejzażu (1985) |
Technika: | tusz, papier |
Wymiary: | 23,5 x 31 cm 45 x 51 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "WiktorZin 85" |
Cena wywoławcza: | 2000 zł |
Cena uzyskana: | 3800 zł |
LOT 109 | ID: 040109 |
PANEK Jerzy BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Autoportret IV (1961) |
Technika: | olej, sklejka |
Wymiary: | 23,4 x 18 cm |
Uwagi: | Sygnowany i datowany na odwrocie śr.g.: "Panek 1961" Opisany na odwrocie. Na odwrocie metka Biura Wystaw Artystycznych w Krakowie. |
Cena wywoławcza: | 3000 zł |
Cena uzyskana: | 5500 zł |
LOT 110 | ID: 040110 |
PANEK Jerzy BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Autoportret I (1961-1962) |
Technika: | olej, sklejka |
Wymiary: | 18,4 x 15,7 cm |
Uwagi: | Sygnowany i datowany na odwrocie: "Jerzy Panek | 1962." Opisany na odwrocie. Na odwrocie oprawy metka Biura Wystaw Artystycznych w Krakowie. |
Cena wywoławcza: | 2000 zł |
Cena uzyskana: | 6500 zł |
LOT 111 | ID: 040111 |
PANEK Jerzy BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Bez tytułu (1961) |
Technika: | olej, płyta |
Wymiary: | 14,7 x 11,5 cm |
Uwagi: | Sygnowany p.g.: "Panek" Sygnowany i datowany na odwrocie śr.d.: "Panek | 1961" |
Cena wywoławcza: | 2000 zł |
Cena uzyskana: | 3600 zł |
LOT 112 | ID: 040112 |
ZACHAREWICZ Witold BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Ecce Homo |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 73,5 x 61 cm 88 x 74,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "Zachar" |
Cena wywoławcza: | 4600 zł |
Cena uzyskana: | 5000 zł |
LOT 113 | ID: 040113 |
ZACHAREWICZ Witold BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Dworek z werandą |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 27 x 35 cm 37 x 44,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany l.d.: "Zachar"
Ta praca jest dostępna w ofercie galeryjnej na www.galeria-attis.pl [KONTAKT w sprawie obrazu] |
LOT 114 | ID: 040114 |
WÓJCIK Henryk BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Wiosna - pejzaż z kwitnącym drzewem |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 50 x 60 cm 63 x 72,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "HEN WÓJCIK"
Ta praca jest dostępna w ofercie galeryjnej na www.galeria-attis.pl [KONTAKT w sprawie obrazu] |
LOT 115 | ID: 040115 |
SZWACZ Bogusław BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Pałac Kultury w budowie |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 46 x 38 cm |
Uwagi: | Widoczne spękania malatury. |
Cena wywoławcza: | 3400 zł |
Cena uzyskana: | 3400 zł |
LOT 116 | ID: 040116 |
SZWACZ Bogusław BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Ustka (1988) |
Technika: | gwasz, technika mieszana, papier |
Wymiary: | 10 x 8 cm (w świetle passe-partout) 22,5 x 16,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "SZWACZ | 1988" Opisany l.d.: "USTKA" Ta praca jest dostępna w ofercie galeryjnej na www.galeria-attis.pl [KONTAKT w sprawie obrazu] |
LOT 117 | ID: 040117 |
SZWACZ Bogusław BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Kompozycja wertykalna (2001) |
Technika: | gwasz, technika mieszana, papier |
Wymiary: | 21 x 10 cm 32 x 23 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany śr.d.: "szwacz | 2001"
Ta praca jest dostępna w ofercie galeryjnej na www.galeria-attis.pl [KONTAKT w sprawie obrazu] |
LOT 118 | ID: 040118 |
SUDER Stanisław Jerzy BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Zielonooki ptak z cyklu "Ptaki cudaki" |
Technika: | olej, płyta |
Wymiary: | 21 x 15 cm |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "S.J. Suder" Na odwrocie metka-certyfikat autorski z sygnaturą artysty oraz odciskiem kciuka. |
Cena wywoławcza: | 1000 zł |
Cena uzyskana: | 1700 zł |
LOT 119 | ID: 040119 |
SUDER Stanisław Jerzy BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Ptasi automobil z cyklu "Ptaki cudaki" |
Technika: | olej, płyta |
Wymiary: | 15 x 21 cm |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "S.J. Suder" Na odwrocie metka-certyfikat autorski z sygnaturą artysty oraz odciskiem kciuka. |
Cena wywoławcza: | 1000 zł |
Cena uzyskana: | 1700 zł |
LOT 120 | ID: 040120 |
SUDER Stanisław Jerzy BIOGRAFIA | |
Tytuł: | Bukiet |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 27 x 33 cm 34,5 x 41,5 cm ( z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "S.J. Suder" |
Cena wywoławcza: | 1200 zł |
Cena uzyskana: | 1400 zł |
O aukcji
40. Aukcja Dzieł Sztuki
Do zapoznania się z ofertą 40. Aukcji Dzieł Sztuki Krakowski Dom Aukcyjny® zaprasza kolekcjonerów malarstwa i rzeźby. Katalog aukcji obejmuje 120 dzieł począwszy od sztuki dawnej i prac powstałych jeszcze w XIX wieku, aż po współczesną sztukę XXI stulecia. Na liście obiektów znalazły się głównie dzieła polskich artystów.
Wystawa dzieł sztuki
Wszystkie obiekty z katalogu można zobaczyć na wystawie przedaukcyjnej prezentowanej w dniach od 30 września do 15 października 2024 roku w Krakowskim Domu Aukcyjnym [ul. Starowiślna 14 - Kraków] od poniedziałku do piątku w godzinach 10.00-18.00.
Jeśli życzą sobie Państwo więcej zdjęć obiektów, zapraszamy do kontaktu.
Przebieg aukcji
40. Aukcja Dzieł Sztuki odbędzie się z udziałem publiczności, 15 października 2024 roku o godzinie 18.00 w siedzibie Krakowskiego Domu Aukcyjnego - ul. Starowiślna 14, Kraków. Rejestracja uczestników rozpocznie się o godzinie 17.30.
W licytacji można także wziąć udział składając zlecenie z limitem, zlecenie telefoniczne oraz licytować live na bid.kda.pl
W razie pytań dotyczących udziału w aukcji zapraszamy do kontaktu.
Istnieje możliwość odbioru wylicytowanych prac w biurze KDA w Warszawie [więcej informacji]
licytacja live na onebid.pl
katalog i licytacja live na portalu