DWURNIK Edward
Edward Dwurnik - notowania aukcyjne
Aktualna oferta aukcyjna aukcyjna Edwarda Dwurnika. Wyniki aukcyjne. Biografia
Zachęcamy do zgłaszania prac Edwarda Dwurnika na aukcję [kontakt]
Tytuł: | Rymanów (1990) z cyklu "Podróże autostopem" |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 146 x 114 cm |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "1990 | E. DWURNIK" Opisany l.d.: "RYMANÓW" Opisany na odwrocie: "1990 | E. DWURNIK | NR: IX.420.1390 | RYMANÓW" |
Tytuł: | Kraków (2017) z cyklu "Podróże autostopem" |
Technika: | olej, akryl, płótno |
Wymiary: | 55 x 46 cm 65,5 x 56 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "2017 | E. DWURNIK" Opisany na odwrocie: "2017 | E. DWURNIK | KRAKÓW | NR: IX.2281.6812" |
Sprzedane: | 40. Aukcja Dzieł Sztuki (15 X 2024) |
Cena wywoławcza: | 48000 zł |
Cena uzyskana: | 68000 zł |
Tytuł: | Kraków - widok na Plac Mariacki i Rynek Główny |
Technika: | inkografia, papier, ed. 5/25A |
Wymiary: | 27 x 33,5 cm (wymiary grafiki) 42 x 48 cm (wymiary arkusza) 45,5 x 51,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowana ołówkiem p.d.: "EDwurnik" Opisana ołówkiem l.d.: "5/25A" |
Sprzedane: | XXXIX Aukcja Dzieł Sztuki (27 VIII 2024) |
Cena wywoławcza: | 5000 zł |
Cena uzyskana: | 6500 zł |
Tytuł: | Obraz nr 353 (2015) |
Technika: | akryl, płótno |
Wymiary: | 30 x 30 cm |
Uwagi: | Sygnowany i opisany na odwrocie: "2015 | E. DWURNIK | OBRAZ NR: 353 | NR: XXV-353- | -5398" |
Sprzedane: | 41. Aukcja Dzieł Sztuki (19 XI 2024) |
Cena wywoławcza: | 15000 zł |
Cena uzyskana: | 15000 zł |
Tytuł: | Kraków (2009) z cyklu "Podróże autostopem" |
Technika: | olej, akryl, płótno |
Wymiary: | 110 x 150 cm |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "KRAKÓK 2009 | E. DWURNIK" Sygnowany i opisany na odwrocie: "2009 | E. DWURNIK | "KRAKÓW" | (RYNEK GŁÓWNY) |NR: IX - 1501 - 4223" Na odwrocie portret mężczyzny. Sygnowany i datowany p.d.: "E. DWURNIK | 6.03.2009" Praca jest wymieniona w spisie prac Edwarda Dwurnika pod nr 1501 w cyklu "Podróże autostopem", numer końcowy 4223. |
Sprzedane: | XXXVIII Aukcja Dzieł Sztuki (18 VI 2024) |
Cena wywoławcza: | 80000 zł |
Cena uzyskana: | 110000 zł |
Tytuł: | Kraków - Podgórze (2003) |
Technika: | gwasz, papier |
Wymiary: | 45,5 x 55 cm 72 x 80 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "2003 E. DWURNIK." Opisany p.d.: "KRAKÓW | PODGÓRZE" |
Sprzedane: | XXXVIII Aukcja Dzieł Sztuki (18 VI 2024) |
Cena wywoławcza: | 14000 zł |
Cena uzyskana: | 20000 zł |
Tytuł: | Orzechy włoskie (2006) |
Technika: | olej, akryl, płótno |
Wymiary: | 33 x 41 cm 48 x 56 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "2006 E. DWURNIK" Opisany l.d.: "ORZECHY WŁOSKIE" Opisany na odwrocie: "2006 | E. DWURNIK | Orzechy włoskie | NR: XXIII | 216"; "3582" |
Sprzedane: | XXXVIII Aukcja Dzieł Sztuki (18 VI 2024) |
Cena wywoławcza: | 28000 zł |
Cena uzyskana: | 29000 zł |
Tytuł: | Czerwony tulipan (2017) |
Technika: | olej, akryl, płótno |
Wymiary: | 18 x 13 cm 23 x 18 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "2017 | E. DWURNIK" Opisany na odwrocie: "2017 | E. DWURNIK" |
Sprzedane: | XXXVIII Aukcja Dzieł Sztuki (18 VI 2024) |
Cena wywoławcza: | 9000 zł |
Cena uzyskana: | 13000 zł |
Tytuł: | Czerwony tulipan (2018) |
Technika: | olej, akryl, płótno |
Wymiary: | 18 x 13 cm |
Uwagi: | Sygnowany i datowany śr.d.: "2018 E. DWURNIK" Opisany na odwrocie: "E. DWURNIK" |
Sprzedane: | XXXVI Aukcja Dzieł Sztuki (16 IV 2024) |
Cena wywoławcza: | 9000 zł |
Cena uzyskana: | 14000 zł |
Tytuł: | Iza - Free Tibet (2003) z cyklu XXIV "Plener" |
Technika: | olej, akryl, płótno |
Wymiary: | 70 x 50 cm |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "E. DWURNIK | 2003" Opisany śr.d.: "= IZA - FREE TIBET = MYCZKOWCE" Opisany na odwrocie: "2003 | E. DWURNIK | FREE TIBET | Iza - Myczkowce | PLENER | NR: XXIV | 27 | 3042" PROWENIENCJA: - kolekcja Izabelli Pajonk, - dar od artysty. Ta praca jest dostępna w ofercie galeryjnej na www.galeria-attis.pl [KONTAKT w sprawie obrazu] OPIS PRACY: Portret właściwie od początku aktywności twórczej Edwarda Dwurnika stanowił ważną, aczkolwiek nie dominującą część dorobku artysty. Malarz z niebywałą sprawnością, nie tracąc przy tym na ekspresji wyrazu, potrafił uchwycić cechy charakterystyczne danej postaci. Prezentowana praca powstała w czasie pobytu malarza w bieszczadzkich Myczkowcach. Obraz przedstawia Izabellę Pajonk - malarkę i współuczestniczkę artystycznego wyjazdu. Strój sportretowanej, a konkretniej jej T-shirt z nazwą organizacji "Free Tibet", nadaje kompozycji znaczenia ideologicznego, co zresztą podkreślił sam autor w odnotowanym na płótnie tytule pracy. Ogniste włosy modelki korespondują z oranżem bluzki i stanowiły właściwie dla malarza punkt wyjścia dla kształtowania kolorystycznego konturów ukazanych w obrazie elementów. W tle widoczny jest pejzaż z górami otaczającymi błękitną taflę jeziora. Soczyście zielony krajobraz Bieszczad nawiązuje poniekąd do pejzażu krainy Tybetu. |
Tytuł: | Rajski ogród (2006) |
Technika: | olej, akryl, płótno |
Wymiary: | 120 x 280 cm |
Uwagi: | Sygnowany i opisany na odwrocie: "2006 | E. DWURNIK | RAJSKI OGRÓD | NR: XXIII-191-3466" OPIS PRACY: Sztuka Edwarda Dwurnika z lat dwutysięcznych kojarzona jest przede wszystkim z pracami będącymi widokami miast, malarskimi satyrycznymi komentarzami współczesnych realiów, a także ikonicznymi przedstawieniami tulipanów i kontrabasistów. Prezentowany obraz ma z kolei charakter czysto pejzażowy. Kompozycja zarówno swoim tematem, jak i rozmiarami (120 x 280 cm) stanowi interesujący przykład twórczości tego artysty. Praca została namalowana za pomocą długich, energicznych pociągnięć pędzla. Intensywna gama barwna, w której dominuje oranż, żółć i błękit, została poniekąd zrównoważona bielą i ciemną zielenią. Autorski tytuł pracy oraz pulsujące jaskrawe kolory i dynamicznie ujęte, wzbogacone impastami drzewa wpływają na pozytywny, nastrajający dobrą energią odbiór dzieła. Obraz od strony formalnej wpisuje się w rozpoznawalną stylistykę sztuki artysty, ukazując tym samym artystyczną finezję wypracowanych przez Edwarda Dwurnika środków malarskich w monumentalnej skali. |
Sprzedane: | XXXIV Aukcja Dzieł Sztuki (29 XII 2023) |
Cena wywoławcza: | 98000 zł |
Cena uzyskana: | 100000 zł |
Tytuł: | Obraz nr 276 (2009) |
Technika: | inkografia, papier, E/A |
Wymiary: | 59,8 x 47,5 cm (wymiary grafiki) 69 x 55,5 cm (wymiary arkusza) 70 x 57 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowana i datowana ołówkiem p.d.: "EDwurnik | 2009" Opisana ołówkiem l.d.: "E/A"; śr.d.: "OBRAZ NR: 276" PROWENIENCJA: - kolekcja Izabelli Pajonk, - dar od artysty. Ta praca jest dostępna w ofercie galeryjnej na www.galeria-attis.pl [KONTAKT w sprawie inkografii] OPIS PRACY: Na początku lat dwutysięcznych Edward Dwurnik zaczął tworzyć nowy cykl malarski, tym razem abstrakcyjny, odwołujący się do sztuki Jacksona Pollocka oraz oparty na tzw. technice action painting. Malarz wylewał i rzucał na powierzchnię płócien farby tworząc ekspresyjne, rytmiczne kompozycje sumując wizję artystyczną z elementami przypadku. Niekiedy dzieła wzbogacane były formą kolażu, poprzez doklejanie groszowych monet. Zdarzało się, że w cyklu abstrakcyjnym Edward Dwurnik jako podłoża malarskie wykorzystywał obrazy innych artystów (ale także i swoje wcześniejsze prace). Taka sytuacja miała miejsce właśnie w przypadku "Obrazu nr 276", na podstawie którego powstała oferowana inkografia, stanowiąca rodzaj specyficznego "zadośćuczynienia" - została bowiem ofiarowana Izabelli Pajonk, autorce pierwotnej, namalowanej w 2000 roku, warstwy dzieła ("Pietrasanta - Massa Carrara"). |
Tytuł: | Plac Zamkowy (2018) |
Technika: | akryl, płótno |
Wymiary: | 46 x 55 cm 75,5 x 84,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "2018 | E. DWURNIK" Opisany na odwrocie: "2018 | E. DWURNIK | PLAC ZAMKOWY | NR: XI-895-7457" Do obrazu dołączony autorski certyfikat podpisany przez Edwarda Dwurnika. |
Sprzedane: | XXXII Aukcja Dzieł Sztuki (25 X 2023) |
Cena wywoławcza: | 48000 zł |
Cena uzyskana: | 56000 zł |
Tytuł: | Habibi (2010) |
Technika: | ołówek, papier |
Wymiary: | 32 x 23,7 cm 42,5 x 32,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i opisany l.d.: "HABIBI | E. DWURNIK" Datowany p.d.: "10.01.2010" Na odwrocie pieczątka autorska Edwarda Dwurnika z numerem "12590". Ta praca jest dostępna w ofercie galeryjnej na www.galeria-attis.pl [KONTAKT w sprawie obrazu] |
Tytuł: | Pomarańczowe tulipany |
Technika: | gwasz, sucha igła, papier |
Wymiary: | 69 x 50 cm (wymiary kompozycji) 78 x 59 cm (wymiary arkusza) 101,5 x 77,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i opisany ołówkiem p.d.: "E. Dwurnik 85 | (Imp)" Opisany ołówkiem l.d.: "Sucha igła | (odbitka próbna)" Opisany ołówkiem śr.d.: "Zmory" Kompozycja z tulipanami namalowana wtórnie przez Edwarda Dwurnika na jego autorskiej grafice "Zmory" z 1985 roku. |
Sprzedane: | XXXV Aukcja Dzieł Sztuki (28 II 2024) |
Cena wywoławcza: | 11000 zł |
Cena uzyskana: | 16000 zł |
Tytuł: | Zurych (1994) z cyklu "Podróże autostopem" |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 146 x 114 cm 151 x 119 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "94 | E.DWURNIK" Opisany śr.d.: "ZURICH" Opisany na odwrocie: "NR: IX.707. | 1994"; "1994"; "1994 marzec | E. DWURNIK | ZURYCH | (ZURICH)" Praca jest wymieniona w publikacji: "Dwurnik. Spis prac malarskich", [red.] Pola Dwurnik, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa 2001, w ramach wystawy "Edward Dwurnik. Malarstwo. Próba retrospektywy" (8 IX-7 X 2001), Cykl "Podróże autostopem", poz. 707, 1-31 III 1994, nr 1994, s. nn. OPIS PRACY: Zapoczątkowany w latach 60. cykl "Podróże autostopem" stanowi ważną część twórczości Edwarda Dwurnika. Malowane z tzw. ptasiej perspektywy, inspirowane sztuką Nikifora Krynickiego widoki miast Polski i świata przykuwają wzrok wielością elementów i szczegółów. Prace te są interesujące ze względu na autorskie przetworzenie wedut i przedstawianie ich zgodnie z własną wizją artysty - z zachowaniem jednak charakterystycznych elementów, pozwalających zazwyczaj na bezproblemowe rozpoznanie sportretowanego miejsca. Szwajcarski Zurych kilkakrotnie pojawiał się w wielkoformatowych obrazach Edwarda Dwurnika z lat 90. Oferowana praca przedstawia fragment centrum miasta z rzeką Limmat i znamiennymi zabytkami - romańskim kościołem Grossmünster, wyróżnionym flagami Szwajcarii budynkiem Helmhaus (po prawej) i graniczącym z nim Wasserkirche, a także mostem Münsterbrücke. W tym konkretnym przypadku artysta dosyć skrupulatnie odwzorował architekturę miasta, uwzględniając nawet linię komunikacji miejskiej, nieco swobodniej natomiast traktując to, co rozgrywa się w tle. Warto zaznaczyć, że w latach 90. w ramach cyklu "Podróże autostopem" powstała nieoficjalna pod-seria "niebieskie miasta", do której zaliczyć należy prezentowany "Zurych" z 1994 roku. Monochromatyczną, błękitną kolorystykę obrazu przełamują akcenty czerwono-białych flag Szwajcarii. |
Sprzedane: | XXX Aukcja Dzieł Sztuki | Edward Dwurnik (29 VIII 2023) |
Cena wywoławcza: | 100000 zł |
Cena uzyskana: | 125000 zł |
Tytuł: | Miechów (2013) z cyklu "Podróże autostopem" |
Technika: | olej, akryl, płótno |
Wymiary: | 65 x 54 cm 78 x 67 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "2013. E.DWURNIK" Opisany l.d.: "MIECHÓW." Opisany na odwrocie: "2013 | E. DWURNIK | MIECHÓW | NR: XI-1774-49|3" |
Sprzedane: | XXX Aukcja Dzieł Sztuki | Edward Dwurnik (29 VIII 2023) |
Cena wywoławcza: | 45000 zł |
Cena uzyskana: | 49000 zł |
Tytuł: | Żółty tulipan (2015) |
Technika: | olej, akryl, płótno |
Wymiary: | 18 x 13 cm 24 x 19 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany śr.d.: "E. DWURNIK" Datowany p.d.: "2015" Opisany na odwrocie: "E. DWUR- | NIK" |
Sprzedane: | XXX Aukcja Dzieł Sztuki | Edward Dwurnik (29 VIII 2023) |
Cena wywoławcza: | 8000 zł |
Cena uzyskana: | 12000 zł |
Tytuł: | Katowice (2002) |
Technika: | akwaforta, akwatinta, technika własna, papier, E/A |
Wymiary: | 34,5 x 44,5 cm (wymiary grafiki) 49,3 x 69,5 cm (wymiary arkusza) |
Uwagi: | Sygnowana i datowana ołówkiem p.d.: "EDwurnik 2002" Opisana ołówkiem l.d.: "E/A"; śr.d.: "Katowice" |
Sprzedane: | XXX Aukcja Dzieł Sztuki | Edward Dwurnik (29 VIII 2023) |
Cena wywoławcza: | 8000 zł |
Cena uzyskana: | 8000 zł |
Tytuł: | Rajski ogród (2006) |
Technika: | olej, akryl, płótno |
Wymiary: | 120 x 280 cm |
Uwagi: | Sygnowany i opisany na odwrocie: "2006 | E. DWURNIK | RAJSKI OGRÓD | NR: XXIII-191-3466" SPRZEDAŻ WARUNKOWA OPIS PRACY: Sztuka Edwarda Dwurnika z lat dwutysięcznych kojarzona jest przede wszystkim z pracami będącymi widokami miast, malarskimi satyrycznymi komentarzami współczesnych realiów, a także ikonicznymi przedstawieniami tulipanów i kontrabasistów. Prezentowany obraz ma z kolei charakter czysto pejzażowy. Kompozycja zarówno swoim tematem, jak i rozmiarami (120 x 280 cm) stanowi interesujący przykład twórczości tego artysty. Praca została namalowana za pomocą długich, energicznych pociągnięć pędzla. Intensywna gama barwna, w której dominuje oranż, żółć i błękit, została poniekąd zrównoważona bielą i ciemną zielenią. Autorski tytuł pracy oraz pulsujące jaskrawe kolory i dynamicznie ujęte, wzbogacone impastami drzewa wpływają na pozytywny, nastrajający dobrą energią odbiór dzieła. Obraz od strony formalnej wpisuje się w rozpoznawalną stylistykę sztuki artysty, ukazując tym samym artystyczną finezję wypracowanych przez Edwarda Dwurnika środków malarskich w monumentalnej skali. |
Sprzedane: | XXX Aukcja Dzieł Sztuki | Edward Dwurnik (29 VIII 2023) |
Cena wywoławcza: | 100000 zł |
Cena uzyskana: | 100000 zł |
Tytuł: | Białe głowy poetów na postumentach (1991) z cyklu Podróże autostopem |
Technika: | olej, akryl, płótno |
Wymiary: | 97 x 146 cm 102 x 151 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "1991 | E. DWURNIK" Opisany p.d.: "BIAŁE GŁOWY | POETÓW NA POSTUMENTACH" Opisany na odwrocie: "1991 | E. DWURNIK | NR: IX-603 | -1660 | BIAŁE GŁOWY | NA POSTUMENTACH" Opisany na odwrocie: "1660" Praca jest wymieniona w publikacji: "Dwurnik. Spis prac malarskich", [red.] Pola Dwurnik, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa 2001, w ramach wystawy "Edward Dwurnik. Malarstwo. Próba retrospektywy" (8 IX-7 X 2001), Cykl "Podróże autostopem", poz. 603, 9-11 IV 1991, nr 1660, s. nn. PROWENIENCJA: - kolekcja prywatna, - zakup od artysty. OPIS PRACY: Wielkoformatowe prace autorstwa Edwarda Dwurnika powstałe w latach 80. i 90. podejmowały tematykę ówczesnych realiów życia w Polsce, demaskując przy tym obawy i nastroje społeczne, jak i również ukazując obraz społeczeństwa w okresie przemian ustrojowych. Każda kompozycja stanowiła przemyślany komentarz artysty. Oferowany obraz "Białe głowy poetów na postumentach" (1991) przedstawia blisko trzydzieści tytułowych monumentów – posągowych głów w zdecydowanej większości upamiętniających najistotniejszych poetów z historii polskiej literatury. Wśród sportretowanych wymienić można np. Adama Mickiewicza, Leopolda Staffa, Krzysztofa Kamila Baczyńskiego, Stanisława Grochowiaka, Edwarda Stachurę czy Jerzego Andrzejewskiego – pisarzy, których dzieła bywały w czasach PRL-u obejmowane odgórnie cenzurą. Warto zaznaczyć, że temat polskich poetów powracał w dorobku Edwarda Dwurnika kilkukrotnie, m.in. w cyklu malarskim "Romantycy". Co ciekawe, nie wszystkie z przedstawionych na obrazie "Białe głowy poetów na postumentach" (1991) postaci zostały opatrzone podpisem, a pośród kanonu poetów sportretowana została "Pola" – Apolonia Dwurnik, 12-letnia wówczas córka artysty. Pomniki uwiecznione zostały na stworzonym w wyobraźni artysty miejskim placu, wokół którego rozciągają się budynki i ulice tętniące codziennym życiem ich mieszkańców. "Białe głowy poetów na postumentach" (1991) należą do cyklu "Podróże autostopem", z którym to formalnie łączy je dominanta odcieni błękitu, kontekst miasta i charakterystyczna dla Edwarda Dwurnika ptasia perspektywa. Nie jest to jednak zdecydowanie "klasyczny" przykład dzieła ze wspomnianej serii, motywem pojedynczych głów nawiązuje ono bowiem poniekąd do cyklów "Gipsowy plener" (realizowany w latach 1970-1971, 1985 i 1990) oraz "Niech żyje wojna" (tworzony od 1991 roku), czyniąc je pracą wyjątkową. Różne podejścia formalne we wspomnianych seriach i oferowanym w katalogu aukcji obrazie spaja obecność gigantycznych, posągowych głów, które zdają się być osamotnionymi reliktami. |
Sprzedane: | XXI Aukcja Dzieł Sztuki (15 XII 2022) |
Cena wywoławcza: | 100000 zł |
Cena uzyskana: | 125000 zł |
Tytuł: | Plac Zamkowy (2017) |
Technika: | olej, akryl, płótno |
Wymiary: | 65 x 81 cm 71 x 87 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "2017 | E. DWURNIK" Opisany na odwrocie: "2017 | E. DWURNIK | PLAC ZAMKOWY | NR: XI-879-7276" SPRZEDAŻ WARUNKOWA |
Sprzedane: | XXI Aukcja Dzieł Sztuki (15 XII 2022) |
Cena wywoławcza: | 90000 zł |
Cena uzyskana: | 90000 zł |
Tytuł: | Złoty tulipan (2016) |
Technika: | olej, akryl, płótno |
Wymiary: | 18 x 13 cm 23,8 x 19 cm (wymiary z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "2016 | E. DWURNIK" |
Sprzedane: | XXI Aukcja Dzieł Sztuki (15 XII 2022) |
Cena wywoławcza: | 8000 zł |
Cena uzyskana: | 9000 zł |
Tytuł: | Poznań |
Technika: | inkografia, papier, ed. 10/25 A |
Wymiary: | 26,5 x 33 cm (wymiary grafiki) 42 x 47,3 cm (wymiary arkusza) 45,5 x 51 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowana ołówkiem p.d.: "E. Dwurnik" Opisana ołówkiem l.d.: "10/25 A" |
Sprzedane: | XXI Aukcja Dzieł Sztuki (15 XII 2022) |
Cena wywoławcza: | 4000 zł |
Cena uzyskana: | 4000 zł |
Tytuł: | Warszawa - Zamek |
Technika: | inkografia, papier, ed. 16/50 |
Wymiary: | 26,5 x 33 cm (wymiary grafiki) 42 x 47 cm (wymiary arkusza) 45,5 x 50,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowana ołówkiem p.d.: "E. Dwurnik" Opisana ołówkiem l.d.: "16/50" |
Sprzedane: | XXI Aukcja Dzieł Sztuki (15 XII 2022) |
Cena wywoławcza: | 4000 zł |
Cena uzyskana: | 4000 zł |
Tytuł: | Ursynów (2004) |
Technika: | tempera, akwarela, papier |
Wymiary: | 18 x 24 cm 42 x 47 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "2004 E. DWURNIK" Opisany l.d.: "URSYNÓW" Opisany tuszem na odwrocie: "Ursynów", "spis NR: 1192 | 46 x 55 | 31.I.2004 | 18 x 24 cm" Na odwrocie dwie pieczątki autorskie Edwarda Dwurnika (w tym pieczątka z numerem "18360") oraz opis techniki. |
Sprzedane: | XX Aukcja Dzieł Sztuki (18 X 2022) |
Cena wywoławcza: | 6000 zł |
Cena uzyskana: | 7000 zł |
Tytuł: | Poznań |
Technika: | inkografia, papier, edycja: 7/25 A |
Wymiary: | 26,5 x 33 cm 42 x 47,3 cm (wymiary arkusza) 45,5 x 51 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowana ołówkiem p.d.: "E. Dwurnik" Opisana ołówkiem l.d.: "7/25 A" |
Cena uzyskana: | 6000 zł |
Tytuł: | Warszawa - Zamek |
Technika: | inkografia, papier, edycja: 10/50 |
Wymiary: | 26,5 x 33 cm 42 x 47 cm (wymiary arkusza) 45,5 x 50,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowana ołówkiem p.d.: "E. Dwurnik" Opisana ołówkiem l.d.: "10/50" |
Cena uzyskana: | 5500 zł |
Tytuł: | Podpisany przez Edwarda Dwurnika egzemplarz książki: Małgorzata Czyńska, Moje królestwo. Rozmowa z Edwardem Dwurnikiem, Wydawnictwo Czarne: Wołowiec 2016. |
Technika: | opis fizyczny: 237, s., il., ISBN 978-83-8049-355-1 |
Wymiary: | 22 x 13,5 x 2,3 cm |
Uwagi: | Podpis artysty ołówkiem na pierwszej stronie: "E Dwurnik" Licytacja charytatywna na rzecz Stowarzyszenia "Psi Azyl u Żanety" zajmującego się pomocą psom bezdomnym. W przypadku tej pozycji nie będzie doliczana opłata aukcyjna. |
Cena uzyskana: | 900 zł |
Tytuł: | Kraków (widok na Rynek Główny) (2008) |
Technika: | gwasz, tempera, akwarela, papier |
Wymiary: | 46 x 55 cm 63 x 71 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "E.DWURNIK.2008" Opisany ołówkiem na odwrocie: "Kraków", "spis NR: 2044 | 46 x 55 | 3-4.XI.2008." Na odwrocie dwie pieczątki autorskie Edwarda Dwurnika (w tym pieczątka z numerem "12184") oraz opis techniki. Praca posiada autorski certyfikat autentyczności wydany przez Edwarda Dwurnika. PROWENIENCJA: - kolekcja prywatna, - zakup od artysty. |
Cena uzyskana: | 26000 zł |
Tytuł: | Kraków (dżokeje na Rynku Głównym) (2008) |
Technika: | tempera, akwarela, papier |
Wymiary: | 46 x 55 cm 63 x 71 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i opisany p.d.: "KRAKÓW | E.DWURNIK.2008" Opisany ołówkiem na odwrocie: "Kraków", "spis NR: | 2010 | 46 x 56 | 15-17.08.2008." Na odwrocie dwie pieczątki autorskie Edwarda Dwurnika (w tym pieczątka z numerem "12129") oraz opis techniki. Praca posiada certyfikat zakupu w galerii sztuki. |
Cena uzyskana: | 20000 zł |
Tytuł: | Zamek Królewski w Warszawie (2008) |
Technika: | gwasz, tempera, akwarela, papier |
Wymiary: | 46 x 55 cm 63 x 71 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "E.DWURNIK | 2008" Opisany ołówkiem na odwrocie: "Zamek Królewski w Warszawie", "spis NR: | 1981 | 28.06-08.07.2008. | 46 x 55 cm" Na odwrocie dwie pieczątki autorskie Edwarda Dwurnika (w tym pieczątka z numerem "12059") oraz opis techniki. Praca posiada autorski certyfikat autentyczności wydany przez Edwarda Dwurnika. PROWENIENCJA: - kolekcja prywatna, - zakup od artysty. |
Cena uzyskana: | 12000 zł |
Tytuł: | Kraków - Barbakan (2008) |
Technika: | gwasz, tempera, akwarela, papier |
Wymiary: | 46 x 55 cm 63 x 71 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i opisany p.d.: "KRAKÓW E.DWURNIK 2008" Opisany ołówkiem na odwrocie: "Kraków-Barbakan", "21-22.XII.2008. | spis NR: 2063 | 46 x 55 cm" Na odwrocie dwie pieczątki autorskie Edwarda Dwurnika (w tym pieczątka z numerem "12227") oraz opis techniki. Praca posiada autorski certyfikat autentyczności wydany przez Edwarda Dwurnika. PROWENIENCJA: - kolekcja prywatna, - zakup od artysty. |
Cena uzyskana: | 16000 zł |
Tytuł: | W-wa Zamek (2008) |
Technika: | gwasz, tempera, akwarela, papier |
Wymiary: | 46 x 55 cm 63 x 71 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany l.d.: "E.DWURNIK. 2008." Opisany l.d.: "W-WA ZAMEK" Opisany ołówkiem na odwrocie: "Zamek", "46 x 55 cm | spis NR: | -2051 | 8-10.XII.2008." Na odwrocie dwie pieczątki autorskie Edwarda Dwurnika (w tym pieczątka z numerem "12212") oraz opis techniki. We fragmentach koron drzew, lokalnie (p.d.) widoczne łuszczenie się zielonej farby. Praca posiada autorski certyfikat autentyczności wydany przez Edwarda Dwurnika. PROWENIENCJA: - kolekcja prywatna, - zakup od artysty. |
Cena uzyskana: | 14000 zł |
Tytuł: | Rotunda w Otwocku (2009) |
Technika: | tempera, akwarela, papier |
Wymiary: | 42 x 27,5 cm 60 x 43,5 cm (wymiary z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "2009 | E.DWURNIK" Opisany l.d.: "ROTUNDA | OTWOCK" Opisany ołówkiem na odwrocie: "Rotunda | w Otwocku", "25.04.-02.05. | 2009 | spis NR | 2126 | 42 x 27,5 cm" Na odwrocie dwie pieczątki autorskie Edwarda Dwurnika (w tym pieczątka z numerem "2374") oraz opis techniki. Praca posiada certyfikat zakupu w galerii sztuki. |
Cena uzyskana: | 8000 zł |
Tytuł: | Kogut Wiesio (2007) |
Technika: | tempera, akwarela, papier |
Wymiary: | 32 x 24 cm 50 x 40,5 cm (wymiary z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "E.DWURNIK 07" Opisany l.d.: "Kogut Wiesio" Opisany ołówkiem na odwrocie: "Kogut Wiesio", "spis NR: 1856 | 32 x 24 cm | 4-5.XII.2007" Na odwrocie dwie pieczątki autorskie Edwarda Dwurnika (w tym pieczątka z numerem "11888") oraz opis techniki. |
Cena uzyskana: | 11000 zł |
Tytuł: | Czerwony tulipan (2018) |
Technika: | olej, akryl, płótno |
Wymiary: | 18 x 13 cm 23,2 x 18,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany śr.d.: "2018 E. DWURNIK" Sygnowany na odwrocie: "E. DWURNIK" |
Sprzedane: | XVI Aukcja Dzieł Sztuki (14 VI 2022) |
Cena wywoławcza: | 10000 zł |
Cena uzyskana: | 16000 zł |
Tytuł: | Pomarańczowe tulipany (2018) |
Technika: | olej, akryl, płótno |
Wymiary: | 30 x 40 cm 49 x 58,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "2018 E. DWURNIK" Sygnowany i opisany na odwrocie: "2018 | E. DWURNIK | "POMARAŃCZOWE TULIPANY" | NR: XXIII-1633-7579" |
Sprzedane: | XVI Aukcja Dzieł Sztuki (14 VI 2022) |
Cena wywoławcza: | 32000 zł |
Cena uzyskana: | 32000 zł |
Tytuł: | Poznań (2015) |
Technika: | olej, akryl, płótno |
Wymiary: | 65 x 81 cm 71 x 87 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "E. DWURNIK | 2015" Sygnowany i opisany na odwrocie: "2015 | E. DWURNIK | "POZNAŃ" | NR: IX-1096 | 5328" PROWENIENCJA: – kolekcja prywatna, – zakup od artysty. |
Cena uzyskana: | 140000 zł |
Tytuł: | Różowy sztandar z cyklu "W cieniu budowli" (1971) |
Technika: | linoryt, flamaster, pastel, karton |
Wymiary: | 49,3 x 34 cm 75,5 x 55,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Pieczęć autorska oraz numer "3615" p.d. Sygnowany i datowany na odwrocie: "E. Dwurnik | 1971. IV" Opis autorski na odwrocie. PROWENIENCJA: – kolekcja prywatna, – zakup od artysty. OPIS PRACY: Prezentowany obiekt stanowi część rysunkowo-graficznego cyklu "W cieniu budowli", będącego formą komentarza Edwarda Dwurnika odnoszącego się do współczesnych realiów społeczno-politycznych oraz zapisu tego, jak sam malarz ówczesną rzeczywistość widział i odbierał. W omawianej pracy artysta ujął defiladę mundurowych, z których jeden niesie tytułowy sztandar. Postacie ukazane zostały na tle ikonicznych przykładów florenckiej architektury zaprojektowanej przez Filippo Brunelleschiego: kopuły katedry Santa Maria del Fiore oraz jednego ze skrzydeł Ospedale degli Innocenti (Szpitala Niewiniątek). |
Cena uzyskana: | 10000 zł |
Tytuł: | Pstrokate tulipany (2018) |
Technika: | olej, akryl, płótno |
Wymiary: | 30 x 30 cm 35,5 x 35,5 cm (wymiary z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany śr.d.: "2018 E. DWURNIK" Sygnowany i opisany na odwrocie: "2018 | E. DWURNIK PSTROKATE | TULIPANY | NR: XXIII-1628 | -7574" PROWENIENCJA: – kolekcja prywatna, – zakup od artysty. |
Cena uzyskana: | 39000 zł |
Tytuł: | Kontrabasista (2016) |
Technika: | olej, akryl, płótno |
Wymiary: | 18 x 13 cm 31,5 x 26,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "2016 | E. DWURNIK" |
Cena uzyskana: | 17000 zł |
Tytuł: | Pomarańczowe tulipany (2018) |
Technika: | olej, akryl, płótno |
Wymiary: | 30 x 40 cm 35 x 45,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "2018 E. DWURNIK" Sygnowany i opisany na odwrocie: "2018 | E. DWURNIK | "POMARAŃCZOWE TULIPANY" | NR: XXIII-1634-7580" PROWENIENCJA: – kolekcja prywatna, – zakup od artysty. |
Cena uzyskana: | 42000 zł |
Tytuł: | Żółty tulipan (2018) |
Technika: | olej, akryl, płótno |
Wymiary: | 18 x 13 cm 23,2 x 18,3 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany śr.d.: "2018 E. DWURNIK" Sygnowany i datowany na odwrocie: "2018 | E. DWURNIK" PROWENIENCJA: – kolekcja prywatna, – zakup od artysty. |
Cena uzyskana: | 14000 zł |
Tytuł: | Podpisany przez Edwarda Dwurnika egzemplarz książki: Małgorzata Czyńska, Moje królestwo. Rozmowa z Edwardem Dwurnikiem, Wydawnictwo Czarne: Wołowiec 2016 |
Technika: | opis fizyczny: 237, s., il.; ISBN 978-83-8049-355-1 |
Wymiary: | 22 x 13,5 x 2,3 cm |
Uwagi: | Sygnowany na pierwszej stronie: "E Dwurnik" Licytacja charytatywna na rzecz Stowarzyszenia "Psi Azyl u Żanety" zajmującego się pomocą psom bezdomnym. W przypadku tej pozycji nie będzie doliczana opłata aukcyjna. |
Sprzedane: | XV Aukcja Dzieł Sztuki | Edward Dwurnik (1 VI 2022) |
Cena wywoławcza: | 100 zł |
Cena uzyskana: | 1100 zł |
Tytuł: | Warszawa - Zamek |
Technika: | inkografia, papier, edycja: 28/50 |
Wymiary: | 26,5 x 33 cm (wymiary grafiki) 42 x 47 cm (wymiary arkusza) 45,5 x 50,5 cm (wymiary z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowana ołówkiem p.d.: "E. Dwurnik" Opisana ołówkiem l.d.: "28/50" |
Cena uzyskana: | 6500 zł |
Tytuł: | Wawel |
Technika: | inkografia, papier, edycja: 16/50 |
Wymiary: | 34 x 27 cm (wymiary grafiki) 50 x 42 cm (wymiary arkusza) 54 x 45,5 cm (wymiary z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowana ołówkiem p.d.: "E. Dwurnik" Opisana ołówkiem l.d.: "16/50" |
Cena uzyskana: | 6500 zł |
Tytuł: | Księga Mojżesza (1977) |
Technika: | kserografia, papier, edycja: 1/5 |
Wymiary: | 29,7 x 21 cm 32,5 x 24,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Opis autorski ołówkiem l.d.: "1/5 xero", "2.149", śr.d.: "Księga Mojżesza", p.d.: "1977" Dwa stemple p.d. ("E.D.") oraz p.g. Na odwrocie pieczątka autorska Edwarda Dwurnika. |
Cena uzyskana: | 1200 zł |
Tytuł: | "Trzy wspomnienia" z cyklu "W cieniu budowli" (1971) |
Technika: | linoryt, flamaster, tusz, kredka, papier |
Wymiary: | 50 x 35 cm 84,5 x 68,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "E. DWURNIK 71. | II" Pieczęć autorska oraz numer "3636" p.d. Opisany na odwrocie. OPIS PRACY: Prace Edwarda Dwurnika z cyklu "W cieniu budowli" stanowią formę komentarza odnoszącego się do współczesnej powstawaniu dzieł sytuacji społeczno-politycznej oraz zapis tego, jak sam malarz ówczesną rzeczywistość widział i odbierał. W prezentowanej pracy "Trzy wspomnienia" (1971) Edward Dwurnik ukazał agresję, przemoc, krzyk i cierpienie, które dotykają ogrom społeczeństwa w imię zapędów politycznych jednostek. Niezwykle silny wyraz kompozycji artysta uzyskał nie tylko przez samo przedstawienie, ale również dzięki różnorodności użytych technik i ekspresjonistycznym zabiegom formalnym: zastosowaniu silnej linii, kontrastowej kolorystyki oraz karykaturalnego przerysowania twarzy i dłoni ukazanych postaci. |
Sprzedane: | XIII Aukcja Dzieł Sztuki (16 III 2022) |
Cena wywoławcza: | 15000 zł |
Cena uzyskana: | 15000 zł |
Tytuł: | Pomarańczowy tulipan (2017) |
Technika: | olej, akryl, płótno |
Wymiary: | 18 x 12,7 cm 24 x 19 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "2017 | E. DWURNIK" Opisany na odwrocie: "2017 | E. DWURNIK" |
Sprzedane: | XIII Aukcja Dzieł Sztuki (16 III 2022) |
Cena wywoławcza: | 12000 zł |
Cena uzyskana: | 13000 zł |
Tytuł: | Pomarańczowe tulipany (2017) |
Technika: | olej, akryl, płótno |
Wymiary: | 30 x 30 cm 33,2 x 33,2 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "2017 | E. DWURNIK" Opisany na odwrocie: "2017 | E. DWURNIK | POMARAŃCZOWE | "TULIPANY" | NR: XXIII - 1378 - | - 7212" |
Sprzedane: | XIII Aukcja Dzieł Sztuki (16 III 2022) |
Cena wywoławcza: | 30000 zł |
Cena uzyskana: | 30000 zł |
Tytuł: | Erika (1978) |
Technika: | 69,7 x 60 cm 80 x 70 cm (wymiary z oprawą) |
Wymiary: | olej, sklejka |
Uwagi: | Sygnowany i opisany p.d.: "(ERIKA) | E. DWURNIK | 1978 | AMELSDIREN." Praca posiada certyfikat autentyczności wydany przez Fundację Edwarda Dwurnika. |
Sprzedane: | XII Aukcja Dzieł Sztuki (14 XII 2021) |
Cena wywoławcza: | 60000 zł |
Cena uzyskana: | 60000 zł |
Tytuł: | Kontrabasista (2017) |
Technika: | olej, akryl, płótno |
Wymiary: | 18 x 13 cm 24 x 19 cm (wymiary z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany l.g.: "2017 E. DWURNIK" Opisany na odwrocie: "2017 | E. DWURNIK" |
Sprzedane: | XII Aukcja Dzieł Sztuki (14 XII 2021) |
Cena wywoławcza: | 12500 zł |
Cena uzyskana: | 14000 zł |
Tytuł: | Kolekcjonerski zestaw trzech inkografii z książką Małgorzaty Czyńskiej Moje królestwo opatrzoną autografem Edwarda Dwurnika |
Technika: | inkografia, papier |
Wymiary: | wymiary prac podane są w uwagach |
Uwagi: | Edward Dwurnik, "Warszawa - Zamek", ed. 20/50, 26,5 x 33 cm (wymiary pracy), 42 x 47 cm (wymiary arkusza), 45,5 x 51 cm (wymiary z oprawą) Edward Dwurnik, "Kraków - widok na Plac Mariacki i Rynek Główny", ed. 29/100, 27 x 33,5 cm (wymiary pracy), 42 x 47,5 cm (wymiary arkusza), 45,5 x 51 cm (wymiary z oprawą) Edward Dwurnik, "Pomarańczowe tulipany", ed. 11/100, 33,5 x 28 cm (wymiary pracy), 49 x 42 cm (wymiary arkusza), 52,5 x 46 cm (wymiary z oprawą) Każda z inkografii sygnowana ołówkiem p.d.: "EDwurnik" i opisana numerem edycji l.d. Niniejsza pozycja obejmuje również podpisaną i opieczętowaną przez Edwarda Dwurnika publikację: Małgorzata Czyńska, Moje królestwo. Rozmowa z Edwardem Dwurnikiem, Wydawnictwo Czarne: Wołowiec 2016. |
Sprzedane: | XI Aukcja Dzieł Sztuki (13 X 2021) |
Cena wywoławcza: | 9000 zł |
Cena uzyskana: | 9500 zł |
Tytuł: | Żółte tulipany (2016) |
Technika: | olej, akryl, płótno |
Wymiary: | 30 x 30 cm 35,3 x 35,3 cm (wymiary z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "2016 | E. DWURNIK" Opisany na odwrocie: "2016 | E. DWURNIK | "ŻÓŁTE TULIPANY" | NR: XXIII-1092 | -6647" |
Sprzedane: | XI Aukcja Dzieł Sztuki (13 X 2021) |
Cena wywoławcza: | 25000 zł |
Cena uzyskana: | 28000 zł |
Tytuł: | Czerwone tulipany (2017) |
Technika: | olej, akryl, płótno |
Wymiary: | 33 x 24 cm |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "2017 | E. DWURNIK" Opisany na odwrocie: "2017 | E. DWURNIK | "CZERWONE | TULIPANY" | NR: XXIII- | - 1166-6828" |
Sprzedane: | XI Aukcja Dzieł Sztuki (13 X 2021) |
Cena wywoławcza: | 19000 zł |
Cena uzyskana: | 22000 zł |
Tytuł: | Czerwone tulipany (2015) |
Technika: | olej, akryl, płótno |
Wymiary: | 81 x 65 cm 85,5 x 69,5 cm (wymiary z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "2015 E. DWURNIK" Opisany na odwrocie: "E. DWURNIK | "CZERWONE TULIPANY" | NR: XXIII-785- | -5505" |
Sprzedane: | XI Aukcja Dzieł Sztuki (13 X 2021) |
Cena wywoławcza: | 75000 zł |
Cena uzyskana: | 82000 zł |
Tytuł: | Warszawa - Zamek |
Technika: | inkografia, papier, edycja 50/50 |
Wymiary: | 26,5 x 33 cm (wymiary grafiki), 42 x 47 cm (wymiary arkusza), 45,5 x 51 cm (wymiary z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany ołówkiem p.d.: "E Dwurnik" Opisany ołówkiem l.d.: "50/50" |
Sprzedane: | X Aukcja Dzieł Sztuki (29 VI 2021) |
Cena wywoławcza: | 3800 zł |
Cena uzyskana: | 3800 zł |
Tytuł: | Czerwony tulipan (2018) |
Technika: | olej, akryl, płótno |
Wymiary: | 18 x 13 cm |
Uwagi: | Sygnowany i datowany śr.d.: "2018 E. DWURNIK" Opisany na odwrocie: "E. DWURNIK" |
Sprzedane: | X Aukcja Dzieł Sztuki (29 VI 2021) |
Cena wywoławcza: | 10000 zł |
Cena uzyskana: | 12000 zł |
Tytuł: | Pl. Zbawiciela |
Technika: | inkografia, papier, edycja 20/20 |
Wymiary: | 26,5 x 33 cm 42 x 47 cm (wymiary arkusza) 45,7 x 51 cm (wymiary z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowana p.d.: "EDwurnik"; l.d.: "20/20" Ostatni dostępny egzemplarz. |
Sprzedane: | VIII Aukcja Dzieł Sztuki (14 IV 2021) |
Cena wywoławcza: | 10000 zł |
Cena uzyskana: | 12000 zł |
Tytuł: | Warszawa - Zamek (2017) |
Technika: | akryl, olej, płótno |
Wymiary: | 65 x 81 cm |
Uwagi: | Sygnowany śr.d.: "2017 E. DWURNIK" Opisany na odwrocie: "2017 | E. DWURNIK | "ZAMEK" | NR: XI-840-7112" |
Sprzedane: | VIII Aukcja Dzieł Sztuki (14 IV 2021) |
Cena wywoławcza: | 90000 zł |
Cena uzyskana: | 91000 zł |
Tytuł: | Krzysztof Pełka z cyklu XVI "Portrety" (1972) |
Technika: | olej, akryl, płótno |
Wymiary: | 118 x 85 cm |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "E. DWURNIK 1972.IV" |
Sprzedane: | VIII Aukcja Dzieł Sztuki (14 IV 2021) |
Cena wywoławcza: | 58000 zł |
Cena uzyskana: | 60000 zł |
Tytuł: | Żółte tulipany (2016) |
Technika: | olej, akryl, płótno |
Wymiary: | 30 x 30 cm |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "2016 | E. DWURNIK"
Opisany na odwrocie: "2016 | E. DWURNIK | "ŻÓŁTE TULIPANY" | NR: XXIII-1089 | - 6644" |
Sprzedane: | VIII Aukcja Dzieł Sztuki (14 IV 2021) |
Cena wywoławcza: | 19000 zł |
Cena uzyskana: | 27000 zł |
Tytuł: | Buczyna (2017) |
Technika: | olej, akryl, płótno |
Wymiary: | 30 x 24 cm |
Uwagi: | Sygnowany i datowany śr.d.: "2017 E. DWURNIK" Opis autorski na odwrocie: "2017 | E. DWURNIK | "BUCZYNA" | NR: XXIII-1456 | -7349" |
Sprzedane: | VI Aukcja Dzieł Sztuki (14 XII 2020) |
Cena wywoławcza: | 18000 zł |
Cena uzyskana: | 18000 zł |
Tytuł: | Plac Zamkowy (2017) |
Technika: | olej, akryl, płótno |
Wymiary: | 65 x 81 cm |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.:"2017 | E. DWURNIK" Na odwrocie opis autorski: "2017 | E. DWURNIK | "PLAC ZAMKOWY" | NR: XI- 879-7276" SPRZEDAŻ WARUNKOWA |
Sprzedane: | VI Aukcja Dzieł Sztuki (14 XII 2020) |
Cena wywoławcza: | 65000 zł |
Cena uzyskana: | 73000 zł |
Tytuł: | Maki (2016) |
Technika: | olej, akryl, płótno |
Wymiary: | 32,5 x 40,5 cm 39 x 46,8 cm (wymiary z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: “2016 | E. DWURNIK” Autorski opis na odwrocie. Zobacz inne prace tego artysty w naszej ofercie galeryjnej [LINK] |
Sprzedane: | V Aukcja Dzieł Sztuki (29 X 2020) |
Cena wywoławcza: | 17000 zł |
Cena uzyskana: | 32000 zł |
Tytuł: | Kolumna Zygmunta (2015) |
Technika: | olej, akryl, płótno |
Wymiary: | 33 x 24,2 cm 38,2 x 29,2 cm (wymiary z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: “2015 | E. DWURNIK” Autorski opis na odwrocie. Zobacz inne prace tego artysty w naszej ofercie galeryjnej [LINK] |
Sprzedane: | V Aukcja Dzieł Sztuki (29 X 2020) |
Cena wywoławcza: | 14000 zł |
Cena uzyskana: | 20500 zł |
Tytuł: | Miłość do V-W (1977) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 146 x 114,2 cm |
Uwagi: | Sygnowany i datowany l.d.: "E. DWURNIK 1977 | NR: 14 (s) I" Autorski opis na odwrocie. Na odwrocie metki z wystaw (10), m.in. w Muzeum Narodowym w Warszawie, Alvar Aalto Museo, BWA w Białymstoku czy z Międzynarodowego Triennale Malarstwa Realistycznego w Sofii. OPIS PRACY: Edward Dwurnik często w swoich obrazach ujmował sytuacje lub postaci typowe dla okresu PRL-u. Prezentowana praca przedstawia trzech mechaników z czerwonym VW Garbusem - marzeniem większości Polaków. Po prawej stronie znajduje się portret właściciela warsztatu, w którym artysta naprawiał swój samochód. Pozostali mężczyźni, z których jeden stoi opierając się o otwarte drzwi garbusa, a drugi siedzi na jego masce, zobrazowani zostali w typowych dla lat 70. strojach i fryzurach. Nie brakuje również koniecznego atrybutu PRL-owskiego robotnika - zapalonego papierosa w dłoniach postaci po prawej i lewej stronie. Obraz namalowany został w typowym dla Edwarda Dwurnika stylu, w kontrastowej gamie barwnej, z wyraźnym, ciemnym konturem i lekkością szybkich pociągnięć pędzla. Praca w sposób doskonały oddaje klimat ukazanych w niej czasów. Zobacz inne prace tego artysty w naszej ofercie galeryjnej [LINK] |
Sprzedane: | V Aukcja Dzieł Sztuki (29 X 2020) |
Cena wywoławcza: | 45000 zł |
Cena uzyskana: | 56000 zł |
Tytuł: | Wprawni fachowcy z cyklu W cieniu budowli (1971) |
Technika: | linoryt, flamaster, długopis, papier |
Wymiary: | 50 x 35 cm 87,7 x 67,7 cm (wymiary z oprawą) |
Uwagi: | sygn. p.d.: „E.Dwurnik 1971” OPIS PRACY: Praca Edwarda Dwurnika „Wprawni fachowcy” powstała jako część cyklu „W cieniu budowli”, w którym artysta w sposób krytyczny wypowiadał się na temat zachowań społecznych i polityki okresu PRL-u. Dzieło charakteryzuje się niezwykle mocnym wyrazem, zarówno formalnie, jak i treściowo. We „Wprawnych fachowcach” artysta wykorzystał symbole religijne, polityczne i propagandowe, łącząc je w całość dla uzyskania nowego, silnego wyrazu. Na pierwszym planie widoczna jest para czerwonoskórych komunistów znęcających się nad sportowcem – ikoną zdyscyplinowania i tężyzny fizycznej (problematykę sportu Dwurnik poruszy głębiej rok później, rozpoczynając w 1972 roku cykl „Sportowcy”). Nieco dalej umundurowani żołnierze z oficerskimi epoletami przybijają do krzyża otoczonego „narzędziami męki” mężczyznę – robotnika rodem z socrealistycznych obrazów. Obok, w stroju robotniczym, stoi współczesny Longinus z „włócznią”, a na lewo od niego rozciąga się tłum gapiów. Praca wyróżnia się więc głęboką i niełatwą do odczytania treścią. Zobacz inne prace artysty (link) |
Sprzedane: | III Aukcja Dzieł Sztuki |
Cena wywoławcza: | 7000 zł |
Cena uzyskana: | 8200 zł |
Tytuł: | Sieraków (1996) |
Technika: | gwasz, akwarela, papier |
Wymiary: | 46 x 55 cm 65 x 73,5 cm (wymiary z oprawą) |
Uwagi: | sygn. p.d.: „1996 | E.DWURNIK SIERAKÓW” autorski opis na odwrocie OPIS PRACY: „Sieraków” należy do kontynuowanego przez niemal cały okres twórczości cyklu prac Edwarda Dwurnika „Podróże autostopem”, w którym artysta portretował, niekoniecznie w sposób realistyczny, widziane z perspektywy lotu ptaka miasta. Podobna sytuacja ma miejsce i tutaj – artysta ukazał wyimaginowaną wedutę Sierakowa, który z czasem stał się jednym z nadjeziornych ośrodków wypoczynkowych Wielkopolski. Edward Dwurnik zsumował w obrazie rozpoznawalne cechy tego miejsca, np. aleje w centrum miasta i uzupełnił je znamiennym dla siebie humorem, opisując jeden z budynków jako hotel i agencję towarzyską, przez co podkreślił „wypoczynkowy” charakter Sierakowa. Zobacz inne prace artysty (link) |
Sprzedane: | III Aukcja Dzieł Sztuki |
Cena wywoławcza: | 10000 zł |
Cena uzyskana: | 10000 zł |
Tytuł: | Żołnierz i dziewczyna (1990) |
Technika: | olej, akryl, płótno |
Wymiary: | 65 x 54 cm 70,5 x 59,7 cm (wymiary z oprawą) |
Uwagi: | sygn. śr.d.: „ŻOŁNIERZ I DZIEWCZYNA”, p.d.: „E.DWURNIK | 1990” na odwrocie autorski opis. OPIS PRACY: Głównym elementem prezentowanego obrazu Edwarda Dwurnika jest kompozycyjnie wypełniający niemal całą płaszczyznę płótna budynek siedziby jednostki wojskowej Wojska Polskiego, obok którego spacerują dwie kobiety z psami. Tytułowa scena z żołnierzem w budce strażniczej i rozmawiającą z nim dziewczyną, choć ukazana jest w centrum obrazu, ginie w charakterystycznym dla malarstwa artysty natłoku szczegółów. Praca utrzymana jest w pastelowej, błękitno-brązowej kolorystyce i porusza częstą w twórczości Edwarda Dwurnika problematykę współczesnego malarzowi życia społeczno-politycznego. Zobacz inne prace artysty (link) |
Sprzedane: | III Aukcja Dzieł Sztuki |
Cena wywoławcza: | 27000 zł |
Cena uzyskana: | 27000 zł |
Tytuł: | Kraków (2017) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 55 x 46 cm 82 x 73 cm (z oprawą) |
Uwagi: | sygnowany p.d.: "2017 | E. DWURNIK" opis na odwrocie: "2017 | E. DWURNIK | "KRAKÓW" | NR: IX-2365- | 7097" opis pracy: Praca Edwarda Dwurnika przedstawia widoczny od strony północno-zachodniej zalany wodą Rynek krakowski. Gama barwna utrzymana jest w odcieniach błękitu i cynobru, które zostały uzupełnione bielą. W prezentowanej pracy artysta zaakcentował ikoniczne budowle Starego Miasta w Krakowie: Wieża Ratuszowa, Sukiennice, kościół Mariacki oraz fragment kościoła św. Barbary. Zobacz inne prace artysty (link) |
Sprzedane: | II Aukcja Dzieł Sztuki |
Cena wywoławcza: | 16000 zł |
Cena uzyskana: | 17000 zł |
Tytuł: | Z cyklu 26 W cieniu budowli Panienki (1971) |
Technika: | linoryt, tusz, flamaster, papier |
Wymiary: | 50 x 35 cm 69,5 x 54,5 cm (wymiary z oprawą) |
Uwagi: | sygnowany p.d.: "E. DWURNIK 71 III" Praca była prezentowana na wystawie “E. Dwurnik w Lublinie” (28.03-06.05.2014) w Galerii Białej oraz reprodukowana w katalogu "E. DWURNIK" Galeria Biała, Lublin 2014 s. 70. Zobacz inne prace artysty (link) |
Sprzedane: | I Aukcja Dzieł Sztuki |
Cena wywoławcza: | 4000 zł |
Cena uzyskana: | 4000 zł |
Tytuł: | Czerwone tulipany (2017) |
Technika: | olej, akryl, płótno |
Wymiary: | 30 x 30 cm 57 x 55 cm (wymiary z oprawą) |
Uwagi: | sygnowany p.d.: "2017 | E. DWURNIK" Autorski opis na odwrocie: "2017 E. DWURNIK | "CZERWONE | TULIPANY" | NR: XXIII – 1368 - 7202" Zobacz inne prace artysty (link) |
Sprzedane: | I Aukcja Dzieł Sztuki |
Cena wywoławcza: | 6000 zł |
Cena uzyskana: | 6500 zł |
Tytuł: | Mecz (1969) z cyklu Klatka |
Technika: | tusz, flamaster, papier |
Wymiary: | 50 x 35 cm 75,5 x 55,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "E. Dwurnik 69" Opisany śr.d.: "MECZ" Śr.d. pieczątka autorska z wpisanym ołówkiem numerem "2890" i datą "1969". Na odwrocie opis rysunku. Na odwrocie oprawy metka z opisem rysunku. Praca została sprzedana w ofercie poaukcyjnej. |
Tytuł: | Pogwarki (1970) z cyklu "W cieniu budowli" |
Technika: | tusz, flamaster, papier |
Wymiary: | 50,3 x 35 cm 70 x 55 cm (wymiary z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany l.d.: "E. DWURNIK 70. IV" Pieczątka autorska z wpisanym ołówkiem numerem "3370" (p.g.) Na odwrocie pieczątka z wpisanym odręcznie opisem rysunku. Praca była prezentowana na wystawie "E. Dwurnik w Lublinie" (28.03-06.05.2014) w Galerii Białej, Lublin. Praca została sprzedana w ofercie poaukcyjnej. |
Tytuł: | Impresjonistycznie (2003) |
Technika: | olej, akryl, płótno |
Wymiary: | 50 x 70 cm |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "2003 | E. DWURNIK" Opisany l.d.: "MYCZKOWCE - BIESZCZADY" Opisany na odwrocie: "2003 | E. DWURNIK | IMPRESJONISTYCZNIE | NR: XXVI - 6 - 3035" PROWENIENCJA: - kolekcja prywatna, - dar od artysty. PRACA NIEDOSTĘPNA OPIS PRACY: We wrześniu 2003 roku odbył się w Myczkowcach organizowany przez ZPAP w Katowicach "I-szy Międzynarodowy Plener Bieszczadzki", w którym wzięło udział wielu wspaniałych artystów, w tym Hanna Bakuła, Franciszek Starowieyski czy właśnie Edward Dwurnik. Jednym z tematów przewodnich wyjazdu była impresja - do niej to artysta odniósł się w prezentowanej pracy, ukazując rodzajową scenę lektury na leżaku ustawionym pośród zieleni pejzażu Bieszczad. Przedstawienie stanowi wrażeniowy, sielski zapis chwili późnoletniego relaksu na łonie natury. |
Tytuł: | Portret |
Technika: | ołówek, papier |
Wymiary: | 16 x 16 cm 34 x 34 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "E.D"
Praca została sprzedana w ofercie poaukcyjnej. |
Tytuł: | Jęzor artysty (1985) |
Technika: | sucha igła, karton, ed. 1/10 |
Wymiary: | 38 x 33 cm (wymiary grafiki) 75,5 x 52 cm (wymiary arkusza) |
Uwagi: | Sygnowana i datowana ołówkiem p.d.: "EDwurnik | 85" Opisana ołówkiem l.d.: "sucha igła | 1/10"; śr.d.: "Jęzor artysty" Pieczątka z numerem "2691" (p.d.) Praca została sprzedana w ofercie poaukcyjnej. |
Tytuł: | Koniec Poety (1985) |
Technika: | sucha igła, karton, ed. 5/10 |
Wymiary: | 38,3 x 33,3 cm (wymiary grafiki) 75,5 x 52 cm (wymiary arkusza) |
Uwagi: | Sygnowana i datowana na płycie l.d.: "E.D. 85" Sygnowana i datowana ołówkiem p.d.: "EDwurnik 85" Opisana ołówkiem l.d.: "sucha igła 5/10"; śr.d.: "Koniec Poety" Pieczątka z numerem "2721" (p.d.) PRACA NIEDOSTĘPNA OPIS PRACY: Motyw końca poety pojawił się w twórczości Edwarda Dwurnika już w latach 70., artysta wracał do niego jeszcze kilkakrotnie w latach 80. W 1973 roku w ramach cyklu "Sportowcy" powstało płótno "Koniec poety" (kolekcja Muzeum Narodowego w Szczecinie) ukazującego próbę samobójczą mężczyzny przez powieszenie na klamce. Edward Dwurnik podawał, że odniósł się w tym dziele poniekąd do wydarzenia z 1971 roku - samobójczej śmierci poety Rafała Wojaczka. W obrazie jednak nic jeszcze nie jest przesądzone, gdyż mężczyzna trzyma się kurczowo nogi biurka, a niepewna PRL-owska klamka może nie utrzymać ciężaru ciała. W latach 80. temat ten Edward Dwurnik analizował już w obrębie cyklu "Robotnicy". W rysunkach i obrazach pojawia się kompozycja, na którą składają się dwie osoby - wisielec i druga postać trzymająca sznur. Na tle opisanych prac oferowana grafika wyróżnia się układem kompozycyjnym - umierający poeta został jak gdyby zawieszony w przestrzeni, w pozie sugerującej raczej ukrzyżowanie - z układem ciała koresponduje ujęty w oddali krzyż. Towarzyszącą postać artysta uchwycił w akcie modlitwy - na klęczkach, ze wzrokiem skierowanym w niebo. Linearne, ale przy tym bardzo ekspresyjne traktowanie tła składającego się właściwie z nieregularnych kresek potęguje dramatyzm ukazanej sceny. Powtarzalność motywu końca poety jest dowodem na to, że temat tragicznej, samobójczej śmierci szeroko pojętego artysty, jako człowieka wrażliwego, był analizowany i niepokoił umysł Edwarda Dwurnika - malarza. |
Tytuł: | Rewolucion Latine (1986) z cyklu Robotnicy |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 146 x 113 cm 151,5 x 118,8 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "E. DWURNIK" Opisany śr.d.: "REWOLUCION LATINE" Opisany na płótnie, na krawędziach blejtramu l.g.: "REWOLUCION LATINE"; p.g.: "LATINA"; l.d.: "ŁACIŃSKA REWOLUCJA" Na odwrocie opis autorski: "1170 | DWURNIK | 1986 | NR: XVI-186-1170 | REWOLUCIONLA- | -TINE" Obraz był prezentowany na wystawie Edward Dwurnik. Malarstwo w Galerii BWA w Gdańsku (1986) - na odwrocie metka z listopada 1986 roku. Obraz był prezentowany na wystawie Nasza Galeria. Edward Dwurnik w Muzeum Narodowym we Wrocławiu - na odwrocie metka ze stycznia 1987 roku. Praca jest wymieniona w publikacji: "Dwurnik. Spis prac malarskich", [red.] Pola Dwurnik, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa 2001, w ramach wystawy "Edward Dwurnik. Malarstwo. Próba retrospektywy" (8 IX-7 X 2001), Cykl "Robotnicy", poz. 186, 28 X 1986, nr 1170, s. nn. PRACA NIEDOSTĘPNA |
Tytuł: | Chrystus z dziećmi (1984) z cyklu Robotnicy |
Technika: | olej, akryl, płótno |
Wymiary: | 146 x 96,7 cm 151,5 x 103 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "E.D.84." Opisany śr.d.: "CHRYSTUS Z DZIEĆMI" Na odwrocie opis autorski: "993 | CHRYSTUS Z DZIEĆMI"; "1984 | E. DWURNIK | NR: XVI-93- | 993" W dolnej części obrazu widoczny ślad łączenia płócien. Praca jest wymieniona w publikacji: "Dwurnik. Spis prac malarskich", [red.] Pola Dwurnik, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa 2001, w ramach wystawy "Edward Dwurnik. Malarstwo. Próba retrospektywy" (8 IX-7 X 2001), Cykl "Robotnicy", poz. 93,11-17 VIII 1984, nr 993, s. nn. OPIS PRACY: Malarstwo Edwarda Dwurnika w latach 80. cechowało się ekspresją i dramatyzmem wyrazu. Artysta zaczął wówczas tworzyć prace malowane energicznymi pociągnięciami pędzla i utrzymane w ciemnej tonacji barwnej. Do takich dzieł należy obraz "Chrystus z dziećmi", który w swojej brunatno-szarej, stonowanej kolorystyce oddaje nastrój ówczesnej rzeczywistości w Polsce. Tłum ukazanych postaci został przez artystę uproszczony, zaznaczony uderzeniami szerokiego pędzla, przez co na pierwszy rzut oka zdaje się być zbiorem swobodnych linii wypełnionych plamą barwną. Szczegóły i niuanse widz odkryje dopiero po dłuższej chwili wpatrywania się w obraz. W centrum kompozycji znajduje się lekko pochylony monumentalny krucyfiks trzymany przez stojącego na podium mężczyznę z dzieckiem niesionym "na barana". Wokół niego zebrała się liczna grupa ludzi, z których część unosi, jak gdyby w egzorcystycznym geście, modlitewne krzyże. W lewym dolnym rogu artysta przedstawił czerwoną głowę w uszance, która wyróżnia się na tle innych postaci i może odwoływać się do ówczesnego opresyjnego systemu politycznego. Praca niesie ze sobą wiele treści związanych z trudnymi realiami życia, konfliktem na drodze relacji oraz interesów państwa ludowego i Kościoła. W tym miejscu warto również dodać, że w latach 1979-1984 Edward Dwurnik pracował nad cyklem "Krzyż", którego obrazy ukazywały sceny biblijne we współczesnym otoczeniu wsi i miast. Praca została sprzedana w ofercie poaukcyjnej. |
Tytuł: | Białe tulipany (2018) |
Technika: | olej, akryl, płótno |
Wymiary: | 30 x 40 cm 49,7 x 40,3 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "2018 E. DWURNIK" Praca posiada certyfikat zakupu w galerii sztuki. Praca została sprzedana w ofercie poaukcyjnej. |
Tytuł: | Żółty tulipan (2018) |
Technika: | olej, akryl, płótno |
Wymiary: | 18 x 13 cm 31 x 25,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany śr.d.: "2018 E.DWURNIK" Opisany na odwrocie: "2018 | E.DWURNIK" Praca posiada certyfikat zakupu w galerii sztuki. Praca została sprzedana w ofercie poaukcyjnej. |
Tytuł: | Niebieskie oko (2015) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 13 x 18 cm |
Uwagi: | Sygnowany śr.d.: "E.DWURNIK" Datowany l.d.: "2015" Opisany na odwrocie: "E.DWURNIK | 2015" Praca posiada autorski certyfikat autentyczności wydany przez Edwarda Dwurnika. PRACA NIEDOSTĘPNA |
Tytuł: | Kraków - Wawel (2008) |
Technika: | gwasz, tempera, akwarela, papier |
Wymiary: | 46 x 55 cm 63 x 71 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "E.DWURNIK 2008" Opisany śr.d.: "WAWEL KRAKÓW" Opisany ołówkiem na odwrocie: "Kraków-Wawel", "20-21.XII.2008. | spis NR: 2062 | 46 x 55 cm" Na odwrocie dwie pieczątki autorskie Edwarda Dwurnika (w tym pieczątka z numerem "12226") oraz opis techniki. Praca posiada autorski certyfikat autentyczności wydany przez Edwarda Dwurnika. PROWENIENCJA: - kolekcja prywatna, - zakup od artysty. Praca została sprzedana w ofercie poaukcyjnej. |
Tytuł: | Plac Trzech Krzyży (2008) |
Technika: | gwasz, tempera, akwarela, papier |
Wymiary: | 46 x 55 cm 63 x 71 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "E.DWURNIK 2008" Opisany śr.d.: "PL. 3-CH KRZYŻY" Opisany ołówkiem na odwrocie: "Pl. 3-ch Krzyży", "spis NR: 2061 | 18-19.XII.2008. | 46 x 55 cm" Na odwrocie dwie pieczątki autorskie Edwarda Dwurnika (w tym pieczątka z numerem "12222") oraz opis techniki. Praca posiada autorski certyfikat autentyczności wydany przez Edwarda Dwurnika. PROWENIENCJA: - kolekcja prywatna, - zakup od artysty. Praca została sprzedana w ofercie poaukcyjnej. |
Tytuł: | Wujek Edek (2008) |
Technika: | olej, akryl, płótno |
Wymiary: | 30 x 30 cm 35 x 35 cm (wymiary z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i opisany l.d.: "Wujek Edek", śr.d.: "2008.", p.d.: "E. DWURNIK" Opisany na odwrocie: "2008 | E. DWURNIK | "Wujek Edek" | NR: XXIII-264= | =3946=" PRACA NIEDOSTĘPNA |
Tytuł: | Kraków (1993) z cyklu IX "Podróże autostopem" |
Technika: | olej, akryl, płótno |
Wymiary: | 97 x 146 cm 107 x 156,5 cm (wymiary z oprawą) |
Uwagi: | sygnowany p.d.: "93 E. Dwurnik" Opis autorski na odwrocie p.g.: "1993 | E. DWURNIK | 1921 KRAKÓW IX 659" opis pracy: Obraz Edwarda Dwurnika ukazuje widok z lotu ptaka na Rynek krakowski od strony Placu Mariackiego i ul. Siennej. Artysta ujął architekturę z charakterystycznym dla swojej twórczości, syntetycznym uproszczeniem formy. Praca utrzymana jest w odcieniach błękitu. Ciekawe w perspektywie innych płócien malarza jest ukazanie wyłącznie architektury Krakowa, z pominięciem postaci. Obraz należy do cyklu „Podróże autostopem”, w którym artysta przedstawiał widoki różnych miast i miasteczek. Zobacz inne prace artysty (link) PRACA NIEDOSTĘPNA |
Tytuł: | Tychy (1983) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 100 x 105 cm 105,5 x 110,5 cm (wymiary z oprawą) |
Uwagi: | sygnowany p.d.: "TYCHY E. DWURNIK 83 | Podróże autostopem NR IX - 233 – 835" Autorski opis na odwrocie: "1983 | E.DWURNIK | NR IX – 234 – 836" opis pracy: Obraz „Tychy” jest częścią cyklu „Podróże autostopem”, będącego swoistym znakiem rozpoznawczym Edwarda Dwurnika. Artysta ukazywał w nim z ptasiej perspektywy polskie i europejskie miasta, próbując jak najlepiej oddać charakter obrazowanego miejsca. Dwurnik zasiedlał „swoje miasta” scenami rodzajowymi, często z elementami będącymi komentarzem współczesnej mu sytuacji politycznej. W mieście „Tychy” na uliczkach rozciągających się pomiędzy szczegółowo ukazanymi budynkami, artysta przedstawił m.in. rozmawiające ze sobą pary, mężczyznę wyprowadzającego psa i scenę milicyjnej interwencji. Zobacz inne prace artysty (link) PRACA NIEDOSTĘPNA |
Fragment rekomendacji Apolonii Dwurnik z ramienia Fundacji Edwarda Dwurnika:
[...] w pełni rekomenduję Krakowski Dom Aukcyjny, w którego działalności sztuka Edwarda Dwurnika zajmuje szczególne miejsce. Firma ta posiada bogate doświadczenie i rzetelną wiedzę na temat jego twórczości.
Pełny tekst rekomendacji dostępny na podstronie [LINK]
EDWARD DWURNIK
Edward Dwurnik
Edward Dwurnik stworzył unikalny styl, który swój początek wywodzi się z malarstwa Nikifora. Sam artysta wielokrotnie nie tylko nie odżegnywał się od tych porównań ale podkreślał wpływ krynickiego artysty na jego sposób myślenia o sztuce.
Istotę malarstwa Edwarda Dwurnika, którą warto przytoczyć w kontekście dalszych rozważań, można odnaleźć w podaniu o stypendium z 1968 roku. Artysta napisał tak:
„Mieszkam w Międzylesiu, dojeżdżam do Akademii około godziny, obcuję z ludźmi dojeżdżającymi do pracy, jeżdżę po małych miasteczkach, interesują mnie przeciętni Polacy, uważam, że oni nie są przeciętni, ponieważ oni mnie wychowali, uważam, że znam ich sprawy, ubiór, zwyczaje, przekonania, żargon – kocham ich i mam radość wystawić im pomnik swoim malarstwem.”
Artysta urodził się w 1943 roku w Radzyminie, zmarł 28 października 2018 r. Studiował, lub jak sam mówił, „zasuwał jak szalony” na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Wielu z jego ówczesnych profesorów było związanych z polskim koloryzmem. Wśród nich wymienić można Eugeniusza Eibischa, Artura Nachta-Samborskiego czy Jana Cybisa. Uczęszczał także do pracowni rzeźby prowadzonej przez prof. Jerzego Jarnuszkiewicza. Studia zakończył w⠀1970 roku cyklem obrazów „Dyplom”.
Twórczość Edwarda Dwurnika
Nie sposób jednak w pełni przybliżyć osobę Edwarda Dwurnika bez wspomnienia o wpływie, jaki miała na niego wystawa prac Nikifora w 1965 roku w⠀kieleckim Klubie Międzynarodowej Prasy i Książki. Była punktem zwrotnym w poszukiwaniach twórczych młodego studenta malarstwa, który nie odnajdywał się w stylistyce proponowanej przez jego profesorów. Zachwyciła go dyscyplina, logika i dziecinna szczerość tych obrazów. W tym samym roku rozpoczął eksperymenty artystyczne inspirowane stylem Nikifora. W wywiadzie dla Małgorzaty Czyńskiej Edward Dwurnik przyznał, że kontakt z⠀pracami krynickiego artysty był dla niego prawdziwym „rozpędem we własnym kierunku”. Włodzimierz Nowaczyk z Państwowej Galerii Sztuki w⠀Sopocie napisał kiedyś o twórczości Edwarda Dwurnika, że miasteczka inspirowane Nikiforem są tak naprawdę niewielkim procentem jego twórczości. Ich klimat i urok jest niepodważalny, jednak malarstwo artysty to tak naprawdę wizualna opowieść o historii, Polsce i ludziach. Świat wykreowany przez Nikifora był neutralny, pozbawiony ludzi i wzruszający swoją bajkowością. W twórczości Edwarda Dwurnika rzeczywistość jest zdeformowana w zupełnie inny sposób. Artysta komentuje, a⠀czasem nawet krytykuje i wyśmiewa absurdy rzeczywistości. Praca, od której artysta datuje swoją dojrzałą twórczość to „Rysunek nr 1” powstały 13 czerwca 1965 roku.
Równolegle do prac tworzonych na studiach, artysta rozpoczął malowanie cyklu IX "Podróże autostopem" kontynuowanego przez cały okres jego twórczości. Składają się na niego charakterystyczne pejzaże przedstawiające widoki polskich i europejskich miast z lotu ptaka. Artysta na swoich płótnach, próbował zawrzeć charakter przedstawianego krajobrazu. Do namalowania kolejnej pracy z cyklu przygotowywał się czytając o historii danego miasta. Cechą szczególną tych płócien jest nagromadzenie najważniejszych budowli i punktów charakterystycznych w jednym miejscu. Artysta przedstawiając architekturę nie stosował zgodności typograficznej. Budynki, które w rzeczywistości znajdują w dużym oddaleniu od siebie, na płótnach sąsiadują ze sobą. Przykładem jest obraz "Gostyń" (1988). W jego centralnej części widzimy Bazylikę Najświętszej Maryi Panny Świętogórskiej i⠀Św.⠀Filipa Neri będącą częścią zespołu klasztornego zgromadzenia Filipinów. Sanktuarium znajduje się w rzeczywistości za miastem, niedaleko miejscowości Głogówek. Na płótnie posiada jeszcze elewację sprzed renowacji w 2000 roku kiedy otrzymał jaskrawożółtą elewację. Na obrazie Edwarda Dwurnika Bazylika znajduje się w otoczeniu zabytkowych zabudowań mieszkalnych Gostynia pochodzących z XVIII i XIX wieku.
Warto wspomnieć „zaludnianiu” przez artystę miast znanymi postaciami (często towarzyszą im opisy). Po jego ulicach Paryża spacerują m.in. Molier, Edith Piaf i Charles de Gaulle; po Drohobyczu chyłkiem przebiega Bruno Schulz. Szczególne miejsce w twórczości Edwarda Dwurnika zajmują motywy związane z Krakowem (Rynek Starego Miasta w Krakowie, Wzgórze Wawelskie) i Warszawą w cyklu XI (Krakowskie Przedmieście, Pl. Zamkowy, Zamek Królewski w⠀Warszawie). Zdarza się, że malował ulubione motywy w egzotycznym kontekście np. z dzikimi zwierzętami (żyrafami, nosorożcami). Czyżby była to aluzja do dzikości miasta?
Edward Dwurnik często malował erotyki w sposób dosadny. Nie bał się podejmować kontrowersyjnych obyczajowo tematów. Głośnym echem w⠀środowisku odbiła się praca „Sześćdziesiąt polskich kobiet masturbujących się na przystanku autobusowym”. Akty i erotyki stanowią ważną i pokaźną część dotychczasowego dorobku artysty. Mówił, że „nigdy nie ukrywał, że jest jednostką bezpruderyjną” a wszystkich zszokowanych jego odważnymi pracami odsyła do Kaplicy Sykstyńskiej, której ściany szczelnie pokrywają nagie postacie.
Mimo, że mury Akademii Sztuk Pięknych opuścił ponad pół wieku temu, przez całe życie „zasuwał jak szalony”. Jego dotychczasowy dorobek szacuje się na około 8 tysięcy obrazów i kilkanaście tysięcy prac na papierze. Edward Dwurnik jest także pierwszym w historii malarzem, który za życia doczekał się wystawy w Zamku Królewskim na Wawelu. Przez całe życie był młody duchem i deklarował:
„Cokolwiek by się działo, malarstwa nie odpuszczę. Nic mnie nie powstrzyma. Choćby zębami będę wylewał farbę na płótno.
Edward Dwurnik - wybrane wystawy krajowe
1971 - "Edward Dwurnik. Obrazy i rysunki", Galeria Współczesna, Warszawa;
1974/75 - "Dwurnik - Kalina", Galeria Teatru Studio, Warszawa;
1977 - "Edward Dwurnik. Wystawa malarstwa", Galeria Kordegarda, Warszawa;
1977 - "Nowy chodnik w mieście Rypinie. Edward Dwurnik", Galeria Teatru STU, Kraków;
1980 - "Edward Dwurnik. „Lato 80” z cyklu „Robotnicy" Galeria MDM, Warszawa;
1980 - "Edward Dwurnik. Malarstwo, grafika, rysunek", Galeria Sztuki Współczesnej BWA, Olsztyn;
1987 - „Nasza Galeria. Edward Dwurnik", Muzeum Narodowe, Wrocław;
1989 - "Edward Dwurnik", Muzeum Okręgowe im. Leona Wyczółkowskiego, Bydgoszcz;
1989 - "Edward Dwurnik", Galeria Sztuki Współczesnej BWA, Katowice;
1989 - "Dwurnik", Galeria Sztuki Sceny Plastycznej KUL, Lublin;
1990 - "Edward Dwurnik. Droga na Wschód", Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Warszawa;
1992 - „Edward Dwurnik. Niech żyje wojna!", Galeria Zderzak, Kraków;
1993 - "Edward Dwurnik. Błękitne/Blue", Galeria Zderzak, Kraków;
1994 - "Edward Dwurnik. Niebieskie miasta", Galeria Zderzak, Kraków;
1997 - "Edward Dwurnik. Od Grudnia do Czerwca", Muzeum Okręgowe im. Leona Wyczółkowskiego, Bydgoszcz Muzeum Górnośląskie, Bytom;
1998 - "Edward Dwurnik. Od Grudnia do Czerwca", Miejska Galeria Sztuki, Łódź;
1998 - „Edward Dwurnik. Miasta diagonalne", Płocka Galeria Sztuki, Płock;
1999 - "Edward Dwurnik. Warszawa", Bank PBK, Warszawa;
1999 - "Edward Dwurnik. Malarstwo", Państwowa Galeria Sztuki, Sopot;
1999 - „Edward Dwurnik. Sąd Ostateczny", Galeria Studio, Warszawa;
2001 - "Edward Dwurnik. Malarstwo. Próba retrospektywy" Galeria Zachęta, Warszawa;
2001 - "Edward Dwurnik. Moje grzechy", Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia, Gdańsk;
2002 - "Edward Dwurnik. Drohobycz i świat", Galeria Stara, BWA Lublin;
2003 - "Edward Dwurnik. Malarstwo", w ramach cyklu "Uwaga malarstwo!" Galeria Biała, Lublin;
2003 - "Edward Dwurnik. Nowy Jork", Galeria Teatru Rozmaitości, Warszawa;
2003 - "Edward Dwurnik. Sportowcy i Sportowcy c.d.", Galeria Program, Warszawa;
2003 - "Do końca", Świetlica Sztuki Raster, Warszawa;
2004 - "Edward Dwurnik. Polacy żyją jak świnie", Galeria TR, Warszawa;
2004 - "Edward Dwurnik. Malarstwo", Muzeum Warmii i Mazur - Galeria Zamek w Reszlu;
2004 - "Pastele 1967", Galeria OPUS, Wrocław;
2004 - "Dwurnik w Krakowie", Galeria ARTEMIS, Kraków;
2004 - "Poznań Edwarda Dwurnika", ARSENAŁ Galeria Miejska, Poznań;
2005 - "Thanks Jackson. Dwurnik 2001-2004", Galeria Sztuki Współczesnej Bunkier Sztuki, Kraków;
2005 - "1967-2005 grafiki, rysunki, gwasze", Galeria Grafiki i Plakatu, Warszawa;
2005 - "Podwójnie, potrójnie", Bałtycka Galeria Sztuki, Ustka;
2006 - „Grafiki z lat osiemdziesiątych", Galeria Artemis, Kraków;
2007 - "Malarstwo, rysunek Edwarda Dwurnika", Muzeum Tkactwa Dolnośląskiego, Kamienna Góra;
2007 - "Edward Dwurnik. Malarstwo", Zamek Książąt Pomorskich, Szczecin;
2007 - "Kolekcja Pomorska 73 dzieł sztuki Edwarda Dwurnika z lat 1977 - 2005", Muzeum Pomorza Środkowego, Słupsk;
2008 - "NIKIFOR - DWURNIK", Galeria Biała, Lublin;
2008 - "Edward Dwurnik. Malarstwo", Galeria BWA, Ostrowiec Świętokrzyski;
2008 - "Edward Dwurnik - Malarstwo", galeria BWA i Galeria Nowych Mediów, Gorzów Wielkopolski;
2009 - "Migawki ze współczesności", Galeria Milano, Warszawa;
2010 - „Sportowcy 1972-2009" Galeria Biała, Lublin;
2010 - "Edward Dwurnik Malarstwo" Teatr Śląski, Katowice;
2010/2011 - "Bitwy pod Grunwaldem",Zamek Królewski na Wawelu, Kraków;
2011 - „Edward Dwurnik.Obrazy o Polsce,historii i ludziach”, Państwowa Galeria Sztuki,Sopot;
2013 - „Edward Dwurnik. Obłęd!”, Muzeum Narodowe, Kraków.
Edward Dwurnik - wybrane wystawy zagraniczne
1983 - „Jyväskylan Talvi"83. Edward Dwurnik. Kuvia Puolasta”, Alvar Aalto Museo, Jyväskylä (Finlandia);
1985 - „Edward Dwurnik. Schilderijen, tekeningen en beelden”, Stedelijk Van Abbemuseum, Eindhoven (Holandia);
1895 - „Edward Dwurnik. Paintings from 1980-1984”, Asperger & Bischoff Gallery Inc., Chicago (USA);
1986 - "Edward Dwurnik. Zeichnungen", Kunstverein, Lingen(Niemcy);
1987 - „Edward Dwurnik", Benjamin Rhodes Gallery, London(Wielka Brytania);
1988 - „Polish Realities. New Art from Poland", Third Eye Centre, Glasgow and Muzeum Sztuki, Łodź;
1991 - „Edward Dwurnik. The Way to the East - Paintings 1989-90. From December to June - Paintings 1990", Benjamin Rhodes Gallery, London (Wielka Brytania);
1994 - "Edward Dwurnik. Retrospektive", Württembergischer Kunstverein, Stuttgart;
1998 - "Edward Dwurnik", Villa Haiss Museum fur Zeitgenossische Kunst, Zell am Hamersbach(Niemcy);
2004 - "Edward Dwurnik. Malerei & Zeichnungen", k9aktuelle Kunst, Hannover (Niemcy);
2004 - "Edward Dwurnik", Nevin Kelly Gallery, Washington (USA);
2004 - "Reisen per Anhalter", Katholisches Stadthaus, Wuppertal (Niemcy);
2004 - "Zyklus XXV", Schloss Martfeld, Schwelm (Niemcy);
2005 - "Edward Dwurnik. Neue Arbeiten", Walter Bischoff Galerie, Berlin;
2005 - "Edward Dwurnik. Malerei", Galerie k9 aktuelle Kunst, Hannover;
2006 - „Edward Dwurnik. Malerei /Allegorien", Galerie k9 aktuelle Kunst, Hannover;
2007 - "Edward Dwurnik. Malerei", Galerie - Pankow, Berlin;
2010 - „Praga. Edward Dwurnik”, Galerie Jiri Svestka, Praga.
Przyjmujemy obrazy Edwarda Dwurnika na aukcje sztuki - wycena obrazów, skup i sprzedaż aukcyjna sztuki Edwarda Dwurnika.
Jeśli chcą Państwo sprzedać dzieła Edwarda Dwurnika, zapraszamy do kontaktu [link].
Zobacz galerię obrazów Edwarda Dwurnika w Krakowskim Domu Aukcyjnym [link].
NIEDOSTĘPNE OBRAZY EDWARDA DWURNIKA